Skocz do zawartości

[rama] Gwintowanie mufy supportu


IWANEQ11

Rekomendowane odpowiedzi

Czy gwintowanie mufy suportu ma sens?

Czy każde uszkodzenie gwintu da się nagwintować?

W końcu udało mi się znaleźć ramę której szukam (Giant xtc team 2003), lecz ma uszkodzony gwint po stronie zębatek. Kolo używał przez jaki czas, suportu bez gwintu po tej stronie, lecz pojawiły się luzy po jakimś czasie i w tym momencie kupił nową ramę.

 

Jest sens kupować taką ramę?

Czy jeżeli nawet będzie się dało nagwintować mufę to wiąże się to z problemami w przyszłości?

Jeździ ktoś na ramie po takim zabiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jakim stopniu jest zużyty gwint w mufie. Jeśli są to zerwane 2-3 'ząbki' gwintu to ma to sens. Ale nie każde uszkodzenie da się nagwintować. Sam się o tym przekonałem. W starej ramie, która przeleżała 2 lata w szafie mam właśnie zerwany gwint, z tymże praktycznie w ogóle go nie ma po prawej stronie. Chciałem zlożyć na tej ramie drugi rower, wiec udałem się do serwisu i człowiek zrobił to. Myślałem, że jest dobrze. Gość mówił, że powinno trzymać, ale nie gwarantuje, bo gwint był mocno uszkodzony. Ale przełożyłem części z obecnej ramy do tej i było dobrze przez 2 dni. Potem suport zaczął się odkręcać i łapał luz i latał na wszystkie strony. Dokreciłem i było to samo. Wnioskuję, że wgint jest za bardzo wybrany, bo suport praktycznie można wkręcić/wykręcić palcami.

Także u Ciebie może być podobna sytuacja, bo kolesiowi pojawiał się luz więc pewnie też jest za mało gwintu. No chyba, że gość miał zjechany wgint w misce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś przeczytałem, że można nagwintować na troszkę większą średnicę i wsadza się jaką sprężynkę, która niweluję tą różnicę, lecz nie wiem ile w tym prawdy. Czy kto to stosował lub może podzielić się jeszcze swoimi doświadczeniami z tym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to przegwintowac na gwint włoski(wieksza średnica,prawy gwint po obu stronach mufy),nie wiem jak teraz,ale kiedys miało tak 99% szosówek.To precyzyjna robota,najlepiej poszukać dobrego warsztatu,specjalizującego sie w szosówkach.Inna sprawa to środek suportu-czy znajdziesz pasujacy do twojej korby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...