Skocz do zawartości

[miejska pomykajka] Mej Ukochanej


MrJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jakiś czas temu nabyliśmy wraz z Mą :D Meridę Sub5 i od razu zmieniliśmy w niej korby, przerzutkę tylną czy rączki. Jednak teraz, po kilku transakcjach (np. znalazł się kupiec na całe koła, hamulce, klamki, pancerze i stery z tego roweru więc się ich pozbyliśmy bez żalu ;) ), zmianie koncepcji jazdy (Użytkowniczka stwierdziła, że i tak jeździ nim tylko po mieście, ostatecznie przez jakiś mały lasek ale to rzadko, a przerzutki przedniej nie używa) i przełożeniu doń części które i tak zalegałyby mi nieużywane przynajmniej do przyszłego roku, całość prezentuje się tak:

 

Bar Ends (rogi): -

Bottle Cage (Koszyk na Bidon): -

Brake: (Front) (Hamulec Przedni): SHIMANO LX + klocki ACOR - z "10kg XC"

Brake: (Rear) (Hamulec tylny): SHIMANO LX + klocki ACOR - j.w

Brake Levers (Klamki): AVID 5 - od siostry Tiny

Cables (Pancerze i Linki): ACCENT/SHIMANO/CLARK'S - z Dartmoora SS

Cassette (Kaseta): SHIMANO 8b - j.w.

Chain (Lancuch): SRAM PC-48 - j.w.

Crankset (Korby): SHIMANO Deore Octalink, tarcza 32z - a Authora Versus

Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): -

Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): SHIMANO Sora

Fork front (Amorek): SUNTOUR M2000

Frame (Rama): MERIDA Sub5, 16" + zacisk KALLOY

Grips (Gripy): AUTHOR pianka

Handlebar (Kierownica): MERIDA Speed

Headset (Stery): ACCENT HST-B10

Pedals: (Pedaly) - WELLGO

Seat: (Siodlo): MERIDA

Seatpost (Sztyca): MERIDA Speed

Shifters (Manetki): SHIMANO RevoShift 8b (tylna)

Skewers (Zaciski kol): DARTMOOR Bolt-On

Spacers (podkładki) - 1x 5mm alu - z Dartmoora SS

Stem (Mostek): MERIDA Speed

Tire (Front) (Opona Przednia): AUTHOR Cross 1,75

Tire (Rear) (Opona Tylna): AUTHOR Cross 1,75

Tubes (Detki): Accent presta

Wheel Front (Kolo Przednie)

-Hub (Piasta): ACCENT Ride&Roll - z Dartmoora SS

-Rim (Obrecz): ACCENT Trackliner

-Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, 32, zaplot na 3 krzyże

-Nipples (Nyple): DT - j.w

-Rim Tape (Opaska): MICHELIN żółta - j.w

Wheel Rear (Kolo Tylne)

-Hub (Piasta): ACCENT Ride&Roll - j.w.

-Rim (Obrecz): ACCENT Trackliner

-Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, 36, zaplot na 4 krzyże - j.w.

-Nipples (Nyple): DT - j.w.

-Rim Tape (Opaska): jak wyżej ;)

 

pogrubieniem - części pochodzące oryginalnie w Meridy przez nas kupionej (już ze zmianami)

na czerwono - części które zostały mi z kilku rowerów (źródła podaję)

na zielono - części nowe, kupione specjalnie do "tej wersji" roweru :rolleyes:

 

Całość wygląda jak na fotkach - więcej wrzucę jak będę miał czas, zresztą wtedy napiszę też o tym co nas skłoniło do takich a nie innych rozwiązań, podam wagę sprzętu itp.

 

Na razie widok ogólny:

 

91cb36a9cbcbcbd9m.jpg - KLIKLIK jeśli za małe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tych Revoshiftów najlepiej pozbądźcie się jak najszybciej póki jeszcze są nowe. Bardzo słabe gripy, szybko się zacierają, a wkrótce po tym padają. Piszę to z własnego doświadczenia.

 

Rower rzeczywiście za ładny jak do miejskiej dżungli by go zostawiać bez strażnika z dubeltówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biera - już poprawiam ;)

 

Pixon - co do Revoshiftów to jak padną zaraz się wymieni, mam(y) ją ze znajomego sklepu więc problemów nie będzie ;) A co do wyglądu - rzuca się w oczy to fakt, ale w razie czego zawsze przypinamy solidnym U-lockiem. Szczęście na razie nikt nie sprawdzał wytrzymałości i mam(y) nadzieję że nie będzie tego robić :P

 

A co do

czekamy na zdjęcia ukochanej (oczywiście tylko by sprawdzić czy rozmiar ramy jest odpowiedni:P)
to właśnie siedzi mi na kolankach i stawia warunki dotyczące upublicznienia wizerunku :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz wracając do roweru... zważyłem go dziś na wadze łazienkowej i uśrednione wyniki dały 11,9kg (+-100g). Wiem(y) że jak na rower bez przedniej przerzutki i z przeznaczeniem miejskim (koła, opony) nie jest to mało :P

 

Ale w sumie rower kosztował mało, zostały w nim "zużyte" wszystkie części niepotrzebne (nawet tymczasowo) a dzięki lekkim kołom właśnie powinien dobrze przyspieszać - jak tylko przestanie siąpić, jedziemy ;)

 

I jeszcze słowo o "przyciąganiu uwagi" - niestety zwykle jest tak że rower niewidoczny dla potencjalnego kradzieja jest też niewidoczny dla innych użytkowników drogi (chodnika), więc coś za coś :)

 

PS. Jeszcze co do wagi - np. sama kierownica waży tyle ile powinien set razem z mostkiem (~310g), ale ma bardzo wygodne gięcie więc po co zmieniać? Amorek to też "pseudouginacz" wskazujący ~2,2kg ale ruszać nie zamierzamy. Przynajmniej na razie - jeśli kiedyś pojawi się opcja w stylu "SID od znajomego za 1.4 ceny", nawet lekko zajechany (po co komu na miasto jakiś floodgate?) to się pomyśli.

 

A teraz więcej fotek (wszystkie klikalne :) ):

 

e9efe8e05e3da396m.jpg - KOKPIT

 

5448b5a9f2b4a520m.jpg - KORBA

 

e63a414004199a5am.jpg - NAPĘD

 

Pozdrawiam(y) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...