pokerzysta90 Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Witam. Macie może instrukcję obslugi w języku polskim do przerzutek shimano sora od tego roweru: http://allegro.pl/item407116551_szosowy_kr...mano_sora_.html ? Po kupieniu roweru w przerzutkach nic nie zmieniałem i nie mogę ustawić na najcięższą przerzutkę, bo haczy łańcuch. Ostatnio jechałem z góry z prędkością 40km/h (rower się sam rozpędził prawie bez pedałowania), ale szybciej się nie dało, bo kiedy chciałem pedałować nie było żadnego oporu, a miałem ustawioną z tyłu 7, a z przodu 2 czyli maksymalnie, bo 8 nie mogę z ww powodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 15 Września 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Przerzutka jak przerzutka - ustaw naciąg linki, granice zobacz czy hak jest prosty trochu regulacji i musi hulać od lewej do prawej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerzysta90 Napisano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2008 A macie jakąś prostą instrukcję obslugi? Z rowerem była instrukcja w kilkunastu językach, ale nie w polskim. I jeszcze pytanie czy może powodem niezbyt szybkiej jazdy jest to, że jest tylko 16 przerzutek? W porównaniu do niektórych co mają 27 to mało. Nawet jak sobie wyreguluję, że będę mógł ustawić na 16 zamiast 14 to różnica jest raczej niewielka i niewiele szybciej pojadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 15 Września 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Przerzutki to masz dwie :] Natomiast 16 to jest przełożeń I na bank nie jest to powodem niezbyt szybkiej jazdy. Najważniejszy jest zakres koronek na korbie oraz kasecie, a nie sama ich ilość. Co do przerzutki to jak pisałem sprawdź ograniczniki z tyłu przerzutki masz dwie śrubki od tego Zerknij też w faq tam jest temat o tylnych przerzutkach i ich regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Weź nie wciskaj kitu, że więcej się nie dało bo przed chwilą policzyłem, że jadąc na 53-13 przy kadencji 90 a więc normalnej pojedziesz ponad 46km/h, więc rusz może więcej tyłek a nie zwalaj na rower bo on tu absolutnie nie ma nic do rzeczy. Jadąc na maksymalnym przełożeniu 53-12 przy kadencji 90 masz już 50km/h, a przy 120 już 67km/h więc ćwicz a nie zwalaj na rower. Prędkość 40km/h to ja osiągam na oponach terenowych 2.0", fullu bez blokady skoku i bez żadnej górki, gorzej jest z jej utrzymaniem przez dłuższy dystans ale to zasługa opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerzysta90 Napisano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2008 No nie wiem. Sprawdź lepiej czy masz dobrze ustawiony licznik. Ja nie mogę "ruszyć dupy". Bym musiał pedałować bardzo bardzo szybko. Nie jest problem z siłą, bo siłę w nogach mam dużą. Chodzi o szybkość pedałowania. Chciałbym ustawić po prostu jak największy opór. Jakoś kolarze też nie pedałują tak szybko, a osiągają bez problemu koło 50 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 16 Września 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Września 2008 50km/h to bez problemu osiągam bez wrzucania patelni czyli 39-11, a gdzie dopiero do jazdy 53-11. PS Do danych które podał ci Schwefel nie jest potrzebny żaden licznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 To zwykła matematyka a nie licznik. Jak jesteś z Warszawy to możemy się ustawić na mały test. A co do kolarzy to oni mają takie same komponenty jak i reszta amatorów, więc nie wiem do czego pijesz. Bym musiał pedałować bardzo bardzo szybko. To chyba logiczne, że jak chcesz jechać szybko to musisz pedałować szybko. Ja czasami robię kadencję 150 jak jest taka potrzeba, a ty się nie wysilasz powyżej 90 więc tu tkwi problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 I jeszcze pytanie czy może powodem niezbyt szybkiej jazdy jest to, że jest tylko 16 przerzutek? W porównaniu do niektórych co mają 27 to mało. Nawet jak sobie wyreguluję, że będę mógł ustawić na 16 zamiast 14 to różnica jest raczej niewielka i niewiele szybciej pojadę. nie wiem skad jestes ale dla mnie na mazowszu posiadanie 3 blatow z przodu w szosie byloby dla mnie zbedne a nawet obciachem jestem z warszawy gdzie jest mozna powiedzec ze jest kilka niewielkich podjazdow to podjechalem pod kilka mi znanych gorek to stawierdzilem ze na moja jazde wystarczy mi 5 przelozen (bo z przodu mam tylko blat 52) i te 40km/h to na niej bez problemu trzymam po plaskim i radze poprostu pojezdzij a nie narzekaj!!!!!!!!!! a przez 15 km to mozna nawet lezec na rowerze i nawet nic nie poczuc a jeszcze dla przykladu powiem ze nie zapomne tego jak gosciu na szosie (lekka raka byla warta z 6 kafli a nawet wiecej) nie mogl mi usiedziec na kole a szybko nie jechalem 33-35 i teraz najwazniejsze z tego jak noga nie podaje to i rower nie pojedzie!!!!!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerzysta90 Napisano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Weź nie wciskaj kitu, że więcej się nie dało bo przed chwilą policzyłem, że jadąc na 53-13 przy kadencji 90 a więc normalnej pojedziesz ponad 46km/h, więc rusz może więcej tyłek a nie zwalaj na rower bo on tu absolutnie nie ma nic do rzeczy. Jadąc na maksymalnym przełożeniu 53-12 przy kadencji 90 masz już 50km/h, a przy 120 już 67km/h więc ćwicz a nie zwalaj na rower. Prędkość 40km/h to ja osiągam na oponach terenowych 2.0", fullu bez blokady skoku i bez żadnej górki, gorzej jest z jej utrzymaniem przez dłuższy dystans ale to zasługa opon. Aha. To jeszcze pytanie. Gdzie sobie ustawić w liczniku, żeby mi mierzyło tą kadencję i co ta kadencja mierzy oraz co znaczą te cyfry, o ktorych napisaleś: 53-13 53-12 itp. Ja naprawdę pedaluję tak, że szybciej się nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 53 ilość "ząbków" na "tarczy" z przodu, 13/12 ilość "ząbków" z tyłu. Myślę że wyraziłem się jasno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerzysta90 Napisano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Aha. A gdzie można sprawdzić ile jest ząbków na każdym moim przełożeniu i przerzutce, bo nie chce mi się tego liczyć? A co z tą kadencją? Z tego co wyczytałem domyśliłem się, że to ilość obrotów korbą na minutę. Ale chyba, żeby to zmierzyć trzeba mieć jakiś dodatkowy czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eternit Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Nie wiem jak jest w szosowych sprzętach... ja mam wybite na kasecie z tyłu ile T ma dana zębatka. Z przodu musiałem policzyć sam. Trzeba mieć licznik z czujką kadencji. Np. Sigme 1606. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 http://www.mikemtb.org/porady/kadencja.htm tu mozna w prosty sposob obliczyc swoja kadencje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Przecież ilość ząbków masz nawet na stronie którą podałeś -> http://allegro.pl/item407116551_szosowy_kr...mano_sora_.html Pierwszy bieg z przodu - 39 ząbków Drugi bieg z przodu - 53 ząbki Pierwszy bieg z tyłu - 26 ząbków Ósmy bieg z tyłu - 12 ząbków Reszte danych odczytaj sobie na koronkach kasety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerzysta90 Napisano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Mam sigmę 1606l, ale czujnika kadencji nie ma. Chyba znalazłem przyczynę. Przednia przerzutka nie przerzuca mi się i cały czas jadę na 39 ząbkach z przodu, a to pogarsza o wiele kadencję. Wcześniej myślałem, że im mniej zębów tym lepiej nieważne czy z przodu czy z tyłu więc nie zmieniałem tego. Z obliczeń wynika, że przy mojej przerzutce i rozmiarze kola, żeby jechać z prędkością 40 km/h muszę mieć kadencję 112. Ilość zębów z przodu : 39 Ilość zębów z tyłu: 14 Prędkość [km/h]: 40 Obwód [mm]: 2133 Kadencja : 112 Jakbym przestawil na przednią przerzutkę to byłoby już: Ilość zębów z przodu : 53 Ilość zębów z tyłu: 14 Prędkość [km/h]: 40 Obwód [mm]: 2133 Kadencja : 83 (czyli lajtowo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eternit Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Chyba w 1606 DTS dają czujkę w zestawie. Jak masz wersję bezprzewodową a nie masz czujki, możesz ją sobie dokupić. Jak jest z wersją przewodową to nie wiem. http://allegro.pl/item432581453_bezprzewod..._1606l_dts.html Ale nie gadajmy o kadencji. Pogadajmy o tym dlaczego nie możesz tej przerzutki wyregulować....?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Tu masz czujnik kadencji http://www.allegro.pl/item437049231_czujni..._i_bc_1600.html podłącza się go do dwóch bolców z przodu gniazda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 18 Września 2008 Udostępnij Napisano 18 Września 2008 wczoraj czytalem w bb#9 test 2 szos i bylo tam wspomniane ze przednia przezutka sory jest nieprecyzyjna i trzeba ja podciagnac (mocniej wychylic klamke) zeby wrzucic bieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerzysta90 Napisano 18 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2008 No to w sumie temat do zamknięcia. Szukałem przyczyny tak wolnej jazdy i się wyjaśniło: Mam cały czas ustawioną przednią przerzutkę 39 ząbkową i nie da się jej przerzucić bez regulacji. A co do licznika mam przewodowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 18 Września 2008 Udostępnij Napisano 18 Września 2008 czlowieku to jest blat a nie przezutka moglbys sie juz tego nauczyc bo juz pare osob zwracalo ci na to uwage Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerzysta90 Napisano 18 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2008 Ok. Zapamiętam. Blat. Próbowałem regulować, udalo mi się przerzucić na ten większy "blat", ale łańcuch mi haczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerzysta90 Napisano 20 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2008 No i lipa. Kręcilem tymi dwoma śrubkami w każdą stronę, próbowałem siłą przesunąć tą przerzutkę, ale nie dało rady. Jest tam jeszcze coś do odkręceia imbuusowymi kluczami, których chwilowo nie posiadam. Pomoże coś jak odkręce te imbusowe i coś zmienię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 20 Września 2008 Udostępnij Napisano 20 Września 2008 Jeżeli sie nie myle to po odkreceniu takiej "nakretki"na imbusowy klucz bedziesz mogł naciagnąc badż poluzować linke, a tu już wprowadza zmiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerzysta90 Napisano 10 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2008 Mam już klucze. Próbowałem coś pokombinować i efekt jest taki, że teraz mi się to tak przesunęło, że łańcuch spada. Przesunąłem nie w tą stronę co chciałem. Przerzutka się przesunęła tak nisko, że nie można jej ręcznie przesunąć za ten większy blat. Co mogę naciągnąć, jaką śrubkę przekręcić, co przesunąć? :turned: Inaczej mówiąc Zepsułem do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.