Skocz do zawartości

[przerzutki]Niezbyt imponująca szybkość


pokerzysta90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Macie może instrukcję obslugi w języku polskim do przerzutek shimano sora od tego roweru:

http://allegro.pl/item407116551_szosowy_kr...mano_sora_.html ?

 

Po kupieniu roweru w przerzutkach nic nie zmieniałem i nie mogę ustawić na najcięższą przerzutkę, bo haczy łańcuch.

 

Ostatnio jechałem z góry z prędkością 40km/h (rower się sam rozpędził prawie bez pedałowania), ale szybciej się nie dało, bo kiedy chciałem pedałować nie było żadnego oporu, a miałem ustawioną z tyłu 7, a z przodu 2 czyli maksymalnie, bo 8 nie mogę z ww powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A macie jakąś prostą instrukcję obslugi?

 

Z rowerem była instrukcja w kilkunastu językach, ale nie w polskim.

 

I jeszcze pytanie czy może powodem niezbyt szybkiej jazdy jest to, że jest tylko 16 przerzutek? W porównaniu do niektórych co mają 27 to mało.

 

Nawet jak sobie wyreguluję, że będę mógł ustawić na 16 zamiast 14 to różnica jest raczej niewielka i niewiele szybciej pojadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przerzutki to masz dwie :] Natomiast 16 to jest przełożeń :D I na bank nie jest to powodem niezbyt szybkiej jazdy. Najważniejszy jest zakres koronek na korbie oraz kasecie, a nie sama ich ilość. Co do przerzutki to jak pisałem sprawdź ograniczniki z tyłu przerzutki masz dwie śrubki od tego :D Zerknij też w faq tam jest temat o tylnych przerzutkach i ich regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź nie wciskaj kitu, że więcej się nie dało bo przed chwilą policzyłem, że jadąc na 53-13 przy kadencji 90 a więc normalnej pojedziesz ponad 46km/h, więc rusz może więcej tyłek a nie zwalaj na rower bo on tu absolutnie nie ma nic do rzeczy. Jadąc na maksymalnym przełożeniu 53-12 przy kadencji 90 masz już 50km/h, a przy 120 już 67km/h więc ćwicz a nie zwalaj na rower.

 

Prędkość 40km/h to ja osiągam na oponach terenowych 2.0", fullu bez blokady skoku i bez żadnej górki, gorzej jest z jej utrzymaniem przez dłuższy dystans ale to zasługa opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. Sprawdź lepiej czy masz dobrze ustawiony licznik. Ja nie mogę "ruszyć dupy". Bym musiał pedałować bardzo bardzo szybko. Nie jest problem z siłą, bo siłę w nogach mam dużą. Chodzi o szybkość pedałowania. Chciałbym ustawić po prostu jak największy opór. Jakoś kolarze też nie pedałują tak szybko, a osiągają bez problemu koło 50 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zwykła matematyka a nie licznik.

Jak jesteś z Warszawy to możemy się ustawić na mały test.

 

A co do kolarzy to oni mają takie same komponenty jak i reszta amatorów, więc nie wiem do czego pijesz.

 

Bym musiał pedałować bardzo bardzo szybko.

To chyba logiczne, że jak chcesz jechać szybko to musisz pedałować szybko. Ja czasami robię kadencję 150 jak jest taka potrzeba, a ty się nie wysilasz powyżej 90 więc tu tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze pytanie czy może powodem niezbyt szybkiej jazdy jest to, że jest tylko 16 przerzutek? W porównaniu do niektórych co mają 27 to mało.

 

Nawet jak sobie wyreguluję, że będę mógł ustawić na 16 zamiast 14 to różnica jest raczej niewielka i niewiele szybciej pojadę.

 

 

nie wiem skad jestes ale dla mnie na mazowszu posiadanie 3 blatow z przodu w szosie byloby dla mnie zbedne a nawet obciachem

jestem z warszawy gdzie jest mozna powiedzec ze jest kilka niewielkich podjazdow to podjechalem pod kilka mi znanych gorek to stawierdzilem ze na moja jazde wystarczy mi 5 przelozen (bo z przodu mam tylko blat 52)

 

i te 40km/h to na niej bez problemu trzymam po plaskim i radze poprostu pojezdzij a nie narzekaj!!!!!!!!!! a przez 15 km to mozna nawet lezec na rowerze i nawet nic nie poczuc

a jeszcze dla przykladu powiem ze nie zapomne tego jak gosciu na szosie (lekka raka byla warta z 6 kafli a nawet wiecej) nie mogl mi usiedziec na kole a szybko nie jechalem 33-35

 

i teraz najwazniejsze z tego jak noga nie podaje to i rower nie pojedzie!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź nie wciskaj kitu, że więcej się nie dało bo przed chwilą policzyłem, że jadąc na 53-13 przy kadencji 90 a więc normalnej pojedziesz ponad 46km/h, więc rusz może więcej tyłek a nie zwalaj na rower bo on tu absolutnie nie ma nic do rzeczy. Jadąc na maksymalnym przełożeniu 53-12 przy kadencji 90 masz już 50km/h, a przy 120 już 67km/h więc ćwicz a nie zwalaj na rower.

 

Prędkość 40km/h to ja osiągam na oponach terenowych 2.0", fullu bez blokady skoku i bez żadnej górki, gorzej jest z jej utrzymaniem przez dłuższy dystans ale to zasługa opon.

 

 

Aha. To jeszcze pytanie. Gdzie sobie ustawić w liczniku, żeby mi mierzyło tą kadencję i co ta kadencja mierzy oraz co znaczą te cyfry, o ktorych napisaleś: 53-13 53-12 itp.

 

 

Ja naprawdę pedaluję tak, że szybciej się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. A gdzie można sprawdzić ile jest ząbków na każdym moim przełożeniu i przerzutce, bo nie chce mi się tego liczyć?

 

A co z tą kadencją?

 

Z tego co wyczytałem domyśliłem się, że to ilość obrotów korbą na minutę. Ale chyba, żeby to zmierzyć trzeba mieć jakiś dodatkowy czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ilość ząbków masz nawet na stronie którą podałeś -> http://allegro.pl/item407116551_szosowy_kr...mano_sora_.html

 

Pierwszy bieg z przodu - 39 ząbków

Drugi bieg z przodu - 53 ząbki

Pierwszy bieg z tyłu - 26 ząbków

Ósmy bieg z tyłu - 12 ząbków

Reszte danych odczytaj sobie na koronkach kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sigmę 1606l, ale czujnika kadencji nie ma.

 

Chyba znalazłem przyczynę. Przednia przerzutka nie przerzuca mi się i cały czas jadę na 39 ząbkach z przodu, a to pogarsza o wiele kadencję.

Wcześniej myślałem, że im mniej zębów tym lepiej nieważne czy z przodu czy z tyłu więc nie zmieniałem tego.

 

Z obliczeń wynika, że przy mojej przerzutce i rozmiarze kola, żeby jechać z prędkością 40 km/h muszę mieć kadencję 112.

 

Ilość zębów z przodu : 39

Ilość zębów z tyłu: 14

Prędkość [km/h]: 40

Obwód [mm]: 2133

Kadencja : 112

 

 

Jakbym przestawil na przednią przerzutkę to byłoby już:

 

Ilość zębów z przodu : 53

Ilość zębów z tyłu: 14

Prędkość [km/h]: 40

Obwód [mm]: 2133

Kadencja : 83 (czyli lajtowo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w 1606 DTS dają czujkę w zestawie.

 

Jak masz wersję bezprzewodową a nie masz czujki, możesz ją sobie dokupić.

 

Jak jest z wersją przewodową to nie wiem.

 

http://allegro.pl/item432581453_bezprzewod..._1606l_dts.html

 

Ale nie gadajmy o kadencji. Pogadajmy o tym dlaczego nie możesz tej przerzutki wyregulować....??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam już klucze. Próbowałem coś pokombinować i efekt jest taki, że teraz mi się to tak przesunęło, że łańcuch spada. Przesunąłem nie w tą stronę co chciałem.

 

p1020749rj1.jpg

w1000.png

 

Przerzutka się przesunęła tak nisko, że nie można jej ręcznie przesunąć za ten większy blat.

 

Co mogę naciągnąć, jaką śrubkę przekręcić, co przesunąć? :turned:

 

Inaczej mówiąc Zepsułem do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...