Skocz do zawartości

[rama] stalowa rama do mtb?


BeskidzkiAniol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów.

Od jakiegoś czasu poszukuje ramy Cr-Mo do mtb do 650-800pln.

Chciałbym by można do niej założyć hamulce tarczowe jak i v'ki, rama obowiązkowo musi posiadać otwory na bagażnik(bardzo potrzebne w turystyce).Chciałbym też by do tej ramy można było założyć amortyzator o skoku 90-120mm (najchętniej od 100 w górę).

Co powiedzie na ramę GT OUTPOST ,wiem ,że nie ma możliwości założenia tarczy i tu kieruje kolejne pytanie- czy są jakieś adaptery lub jakieś inne żeczy umożliwiające założenie tarczy lub czy da się do nich dospawać/lutować odpowiedni element trzymający zacisk. Czy taka kombinacja nie będzie wpływać na trwałość ramy (siły działające z tarczy muszą być dużo większe niż u v'ek (?))

Może macie jakieś inne ramy (Cr-Mo oczywiście) do polecenia??? Najchętniej to bym jeździł na ramie orłowski ,gdyby tylko nie taka cena zaporowa:(. (mój wzrost to 173cm i możliwe ,że jeszcze urosnę)

Pozdrawiam BeskidzkiAniol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi tarczami to dowaliłeś,

3 lata temu szukałem ramy o takich cecheach, i znalazłem ale cały rower marina

gdyby mnie było stać to bym sprowadził kone explosiff ok $430 już nieprodukowana, nawiasem mówiąc za $650 można już wyszarpać z wyprzedaży deana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powiedzie na ramę GT OUTPOST

Widze tutaj cztery podstawowe problemy:

 

1) ta rama jest aluminiowa

2) nie posiada mocowania pod tarcze

3) jest przeznaczona do amortyzatorow o skoku 80 mm

4) jest piekielnie sztywna co jest akurat malo porzadane w turystyce

 

,wiem ,że nie ma możliwości założenia tarczy i tu kieruje kolejne pytanie- czy są jakieś adaptery lub jakieś inne żeczy umożliwiające założenie tarczy lub czy da się do nich dospawać/lutować odpowiedni element trzymający zacisk.

Jesli chodzi o dospawanie - zapomnij, jesli chodzi o adaptery to mozna taki kupic, ale pytanie po co? Lepiej nabyc rame z mocowaniem pod tarcze, bedzie mniej problemow i rzezbienia.

 

 

 

 

Może macie jakieś inne ramy (Cr-Mo oczywiście) do polecenia???

Author Sector?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi tarczami to dowaliłeś,

3 lata temu szukałem ramy o takich cecheach, i znalazłem ale cały rower marina

gdyby mnie było stać to bym sprowadził kone explosiff ok $430 już nieprodukowana, nawiasem mówiąc za $650 można już wyszarpać z wyprzedaży deana

 

Jak Kona Explosif nie produkowana ?

Ten model w 2008 pod ramami na ich stronie jest obecny (i jest inaczej malowany niż 2007) a wygląda tak:

 

2008

13c0ad258df6b7bfm.jpg

 

2007

995534a419e538d9m.jpg

 

 

Sam planuję ją dłuższy czas kupić. Tu znalazłem najtaniej ale obecnie nie mają (w UK mają strasznie drogo bo 360 GP):

 

http://www.bikeman.com/store/merchant.mvc?

 

Zaleta to haki które można zamieniać na poziome jak ktoś by chciał singla albo z piastą wielobiegową złożyć rowerek taki bardziej szosowy, ma mocowanie pod bagażnik, ma z pionowymi hakami pod tarcze (nie wiem jak z poziomymi) i pod V-ki, ma czyste eleganckie górne prowadzenie linek. To co Ci nie spasi to skok bo mnie Kona odpisała, że pod amory 80mm skoku ją robią, chodź ja widziałem fabryczne rowerki z bieżących ofert na tej ramie z amorami o skoku 100mm - może na starszej ramie która miała inną geometrię ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starszy GT OUTPOST to stal ,na allegro jest taki rower do dostania za 699pln. A czy w Polsce jest jakiś przedstawiciel on-one???

Author Secator niestety nie ma otworów do montowania bagażnika(przynajmniej tak piszą).

On-one wydaje mi się najlepsza tylko brak piwotów.

Dzięki za odp

BeskidzkiAniol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam :P

 

Jestem na etapie składania sobie kolejnego roweru - tym razem XC

 

Próbuję znaleźć sobie ramę. Nie stać mnie specjalnie na tytanową czy węglową, a aluminiowej nie chcę, jako, że są zbyt sztywne - za 20 lat mogę to odczuć w stawach... a na pełną amortyzowaną aluminiową też mnie nie stać :D

 

 

Stąd prosty wybór - do tej pory jeździłem na ramach stalowych i jakoś waga mi nie przeszkadzała. Poczytałem trochę i dowiedziałem się właśnie o ramach stalowych z domieszką Cr-Mo.

 

Na allegro niestety pustynia w tym temacie - jedyne co by się nadawało to takie coś:

 

http://allegro.pl/item650578949_okazja_mar...mbus_thorn.html

 

http://allegro.pl/item648307794_tange_mont...cr_mo_stal.html

 

http://allegro.pl/item645885401_cro_mo_rit...ier_gratis.html

 

http://allegro.pl/item648262985_rama_gt_20.html

 

Pytanie więc czy Cr-Mo ma sens..? Głownie chodzi mi o Wasze doświadczenia. Czytałem, że są bardziej wytrzymałe (jako stalowe) niż aluminiowe, o wiele lepiej tłumią drgania - no ale kosztem wagi oczywiście - no i tego, że rdzewieją...

 

Z góry dzięki za wskazówki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie "stal z domieszką CrMo" - tylko CrMo po prostu :P . Ja od lat jeżdżę na CrMo i moje zdanie jest takie, że jeśli rama jest sztywna i ma służyć do jazdy na długich dystansach w konkretniejszym terenie - to zdecydowanie stal. Nie kopie tak w tyłek, jak alu, jest trwalsza, mocniejsza, odporniejsza na przeciążenia i na uderzenia (oczywiście mowa o dobrej jakościowo stali, CrMo właśnie). Mam porównanie, bo próbowałam śmigać też na alu - i wróciłam do stali ;) . To samo mówi dziś mój Książę Małżonek, który niedawno przesiadł się ze swojej stalówki na ramę alu (zaważyła cena) - od razu na dzień dobry trzeba było wymienić siodło na coś w rodzaju kanapy <_< , a i tak pojękuje...

Mankament stali jest taki, że o ramę trzeba dbać - właśnie z uwagi na niebezpieczeństwo rdzy. CrMo, co prawda, nie jest na nią tak podatne, jak zwykła stal - ale jednak uważać trzeba. Ja swoje ramy raz na rok, przy okazji pozimowego przeglądu, traktuję od środka samochodowym płynem do konserwacji profili zamkniętych. Wystarczy zresztą nawet zwykły olej silnikowy - chodzi o to, żeby rama była wewnątrz natłuszczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wlasnie kupilem - wiekowa i uzywana GT Karakoram Cr-Mo - no ale mam nadzieje, ze sie sprawdzi. Tutaj pytanie odnosnie rdzewienia - w zimie po soli tez na takiej ramie cr-mo jezdziliscie? Pytam, bo akurat jezdze caly rok i zastanawiam sie nad opcja pozostawienia na zime drugiego roweru na starej ramie - bo nie wiem czy sol drogowa + woda jednak tej nowej nie zniszcza...

 

Z drugiej strony przez 3 zimy jedyne co mi powaznie zezarlo to widelec amortyzowany - no ale moze dlatego, ze to zwykla stal byla... rama w sumie pordzewiala tyko w standardowych miejscach, czyli tam gdzie jakies obejmy itd. Choc jak to wyglada w srodku to nie wiem i nie wiem czy chce wiedziec :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę zimą i się nie przejmuję :icon_mrgreen: . Co prawda, unikam soli - śmigam w 90% po terenie - ale nie ograniczam się specjalnie. Jak już wspomniałam wyżej: co roku po zejściu ostatnich śniegów rozkręcam rower (w zasadzie wystarczy tylko korbę zdjąć i wyjąć sztycę) i zapodaję do środka ramy płyn do konserwacji profili zamkniętych albo olej samochodowy. Taka konserwacja w moim przypadku wystarcza - nie widzę najmniejszych śladów rdzy, choć oko wykol (a miejsca, do których sięga oko - czyli mufa, rura podsiodłowa itp.) są wszak najbardziej na kontakt z wodą, błotem i solą narażone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huhu, nie tylko Ty :P

Jeżdże na ramach stalowych (mam teraz dwa takie rowery, na rurkach japońskiej firmy tange) praktycznie cały rok, codziennie po min. 20 km. w każdych warunkach pogodowych, śnieg, błoto (takie prawdziwe), w dodatku rower stoi 8-12 godzin przed moją firmą, i mi jeszcze nie przerdzewiał. Ale, dbać trzeba.

Więc, profilaktycznie, kup oliwę do łańcuchów w spraju (nie musi być jakiś uch och fajniszlajn, byleby tłusta była), i psiknij DO ŚRODKA ramy przez dostępne otwory (np. w mufę sterową, rurę podsiodłową, w suport). Dwa: uważaj na suport od spodu – tam właśnie najszybciej pojawia się rdza. Jak się pojawi, bez paniki, standardowo, odrdzewić, i czymś pomalować leciutko. I trzy – z błota nie czyścić karcherem na myjni z bliska, bo lakier zedrzesz.

I ciesz się retrobajkiem. Ten GT to naprawdę fajny sprzęt, a dobra stal, wiadomo, odróżnia wojownika od dzieciaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra stal Cro-Mo nie zgnije przez długi czas.

Ja śmigałem na Mongoosie Iboc i ze względu na wielkość i amortyzator przesiadłem się na alu. NIestety. Ale poza tym ro ramka niebiańsko wygodna, w miarę lekka, nie kusiła złodzieja - była czarna, wyglądała na makrokesza i pomimo obwieszenia sensownymi gratami nie rzucała się w oczy :)

 

Stal to stal. I już. A ramki GT (szwagier ma turystyczną Talerę) są genialne. :) Jak zresztą każdy rower GT... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 Treki Cr-mo 830 i lekkie naloty rdzy już się na jednym pojawiły. Rzecz normalna, póki rama nie jest tak przeżarta, że stal staje się krucha to można jeździć.

Dla porównania lepiej {wygodniej} mi się jeździ niż na lżejszym aluminiowym rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...