BeskidzkiAniol Napisano 14 Września 2008 Udostępnij Napisano 14 Września 2008 Witam szanownych forumowiczów. Od jakiegoś czasu poszukuje ramy Cr-Mo do mtb do 650-800pln. Chciałbym by można do niej założyć hamulce tarczowe jak i v'ki, rama obowiązkowo musi posiadać otwory na bagażnik(bardzo potrzebne w turystyce).Chciałbym też by do tej ramy można było założyć amortyzator o skoku 90-120mm (najchętniej od 100 w górę). Co powiedzie na ramę GT OUTPOST ,wiem ,że nie ma możliwości założenia tarczy i tu kieruje kolejne pytanie- czy są jakieś adaptery lub jakieś inne żeczy umożliwiające założenie tarczy lub czy da się do nich dospawać/lutować odpowiedni element trzymający zacisk. Czy taka kombinacja nie będzie wpływać na trwałość ramy (siły działające z tarczy muszą być dużo większe niż u v'ek (?)) Może macie jakieś inne ramy (Cr-Mo oczywiście) do polecenia??? Najchętniej to bym jeździł na ramie orłowski ,gdyby tylko nie taka cena zaporowa:(. (mój wzrost to 173cm i możliwe ,że jeszcze urosnę) Pozdrawiam BeskidzkiAniol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wildix Napisano 14 Września 2008 Udostępnij Napisano 14 Września 2008 z tymi tarczami to dowaliłeś, 3 lata temu szukałem ramy o takich cecheach, i znalazłem ale cały rower marina gdyby mnie było stać to bym sprowadził kone explosiff ok $430 już nieprodukowana, nawiasem mówiąc za $650 można już wyszarpać z wyprzedaży deana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 14 Września 2008 Udostępnij Napisano 14 Września 2008 Może takie coś ? - tylko że twojego rozmiaru nie mają http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=22841 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 14 Września 2008 Udostępnij Napisano 14 Września 2008 Co powiedzie na ramę GT OUTPOST Widze tutaj cztery podstawowe problemy: 1) ta rama jest aluminiowa 2) nie posiada mocowania pod tarcze 3) jest przeznaczona do amortyzatorow o skoku 80 mm 4) jest piekielnie sztywna co jest akurat malo porzadane w turystyce ,wiem ,że nie ma możliwości założenia tarczy i tu kieruje kolejne pytanie- czy są jakieś adaptery lub jakieś inne żeczy umożliwiające założenie tarczy lub czy da się do nich dospawać/lutować odpowiedni element trzymający zacisk. Jesli chodzi o dospawanie - zapomnij, jesli chodzi o adaptery to mozna taki kupic, ale pytanie po co? Lepiej nabyc rame z mocowaniem pod tarcze, bedzie mniej problemow i rzezbienia. Może macie jakieś inne ramy (Cr-Mo oczywiście) do polecenia??? Author Sector? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Września 2008 Udostępnij Napisano 14 Września 2008 Ta rama podana przez grzegorz1974paszek to bardzo ciekawa - jak dla ciebie propozycja,.Z amorem 4 cale skoku ma kąt 70,5 - czyli akurat , a piszą, że i 6 cali skoku podejdzie : http://translate.google.pl/translate?u=htt...sl=en&tl=pl Może warto jej gdzieś poszukac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wildix Napisano 14 Września 2008 Udostępnij Napisano 14 Września 2008 Author Sector? 1. tylko pod V-ki 2. ciężki >2kg 3. author Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 On One z kolei jest tylko pod tarcze http://images.google.pl/images?ndsp=20&...tart=0&sa=N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Grzegorz w tym co podałeś na pierwszej stronie znalazłem to http://images.google.pl/imgres?imgurl=http...l%3Dpl%26sa%3DN i jest na v-kach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 z tymi tarczami to dowaliłeś, 3 lata temu szukałem ramy o takich cecheach, i znalazłem ale cały rower marina gdyby mnie było stać to bym sprowadził kone explosiff ok $430 już nieprodukowana, nawiasem mówiąc za $650 można już wyszarpać z wyprzedaży deana Jak Kona Explosif nie produkowana ? Ten model w 2008 pod ramami na ich stronie jest obecny (i jest inaczej malowany niż 2007) a wygląda tak: 2008 2007 Sam planuję ją dłuższy czas kupić. Tu znalazłem najtaniej ale obecnie nie mają (w UK mają strasznie drogo bo 360 GP): http://www.bikeman.com/store/merchant.mvc? Zaleta to haki które można zamieniać na poziome jak ktoś by chciał singla albo z piastą wielobiegową złożyć rowerek taki bardziej szosowy, ma mocowanie pod bagażnik, ma z pionowymi hakami pod tarcze (nie wiem jak z poziomymi) i pod V-ki, ma czyste eleganckie górne prowadzenie linek. To co Ci nie spasi to skok bo mnie Kona odpisała, że pod amory 80mm skoku ją robią, chodź ja widziałem fabryczne rowerki z bieżących ofert na tej ramie z amorami o skoku 100mm - może na starszej ramie która miała inną geometrię ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeskidzkiAniol Napisano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Starszy GT OUTPOST to stal ,na allegro jest taki rower do dostania za 699pln. A czy w Polsce jest jakiś przedstawiciel on-one??? Author Secator niestety nie ma otworów do montowania bagażnika(przynajmniej tak piszą). On-one wydaje mi się najlepsza tylko brak piwotów. Dzięki za odp BeskidzkiAniol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 On One i brak piwotów? A to to co jest? (czytać opis, choć i na zdjęciach widać)... http://www.on-one-shop.co.uk/cgi-bin/sh000...ALL#aFROONSDALL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeskidzkiAniol Napisano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2008 czy te zaznaczone imbusy nie są jakimiś mocowaniami do piwotów??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skiba_TG Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 czy te zaznaczone imbusy nie są jakimiś mocowaniami do piwotów??? Bardzo mozliwe i jest to chyba miejsce mocowania piwotow do kol 24 i 26" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Starszy GT OUTPOST to stal ,na allegro jest taki rower do dostania za 699pln. Ja tam na allegro widze same nowe Outposty (tzn albo `07 albo `08), stalowe byly robione z 10 lat temu i teraz pewnie sa ladnie pordzewiale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeskidzkiAniol Napisano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2008 A Gary Fisher Ferrous sama rama jest dostępna w jakimś sklepie(tzn.bez dodatków komponentów itp) i w jakiej cenie się klasyfikuje??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 18 Września 2008 Udostępnij Napisano 18 Września 2008 On One Inbred ma mocowanie pod v-ki - na 2 rozmiary koła: 26" i 29". Pozdrówko uściślające Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d0cent Napisano 31 Maja 2009 Udostępnij Napisano 31 Maja 2009 Witam Jestem na etapie składania sobie kolejnego roweru - tym razem XC Próbuję znaleźć sobie ramę. Nie stać mnie specjalnie na tytanową czy węglową, a aluminiowej nie chcę, jako, że są zbyt sztywne - za 20 lat mogę to odczuć w stawach... a na pełną amortyzowaną aluminiową też mnie nie stać Stąd prosty wybór - do tej pory jeździłem na ramach stalowych i jakoś waga mi nie przeszkadzała. Poczytałem trochę i dowiedziałem się właśnie o ramach stalowych z domieszką Cr-Mo. Na allegro niestety pustynia w tym temacie - jedyne co by się nadawało to takie coś: http://allegro.pl/item650578949_okazja_mar...mbus_thorn.html http://allegro.pl/item648307794_tange_mont...cr_mo_stal.html http://allegro.pl/item645885401_cro_mo_rit...ier_gratis.html http://allegro.pl/item648262985_rama_gt_20.html Pytanie więc czy Cr-Mo ma sens..? Głownie chodzi mi o Wasze doświadczenia. Czytałem, że są bardziej wytrzymałe (jako stalowe) niż aluminiowe, o wiele lepiej tłumią drgania - no ale kosztem wagi oczywiście - no i tego, że rdzewieją... Z góry dzięki za wskazówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 31 Maja 2009 Udostępnij Napisano 31 Maja 2009 Nie "stal z domieszką CrMo" - tylko CrMo po prostu . Ja od lat jeżdżę na CrMo i moje zdanie jest takie, że jeśli rama jest sztywna i ma służyć do jazdy na długich dystansach w konkretniejszym terenie - to zdecydowanie stal. Nie kopie tak w tyłek, jak alu, jest trwalsza, mocniejsza, odporniejsza na przeciążenia i na uderzenia (oczywiście mowa o dobrej jakościowo stali, CrMo właśnie). Mam porównanie, bo próbowałam śmigać też na alu - i wróciłam do stali . To samo mówi dziś mój Książę Małżonek, który niedawno przesiadł się ze swojej stalówki na ramę alu (zaważyła cena) - od razu na dzień dobry trzeba było wymienić siodło na coś w rodzaju kanapy , a i tak pojękuje... Mankament stali jest taki, że o ramę trzeba dbać - właśnie z uwagi na niebezpieczeństwo rdzy. CrMo, co prawda, nie jest na nią tak podatne, jak zwykła stal - ale jednak uważać trzeba. Ja swoje ramy raz na rok, przy okazji pozimowego przeglądu, traktuję od środka samochodowym płynem do konserwacji profili zamkniętych. Wystarczy zresztą nawet zwykły olej silnikowy - chodzi o to, żeby rama była wewnątrz natłuszczona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d0cent Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 Wlasnie kupilem - wiekowa i uzywana GT Karakoram Cr-Mo - no ale mam nadzieje, ze sie sprawdzi. Tutaj pytanie odnosnie rdzewienia - w zimie po soli tez na takiej ramie cr-mo jezdziliscie? Pytam, bo akurat jezdze caly rok i zastanawiam sie nad opcja pozostawienia na zime drugiego roweru na starej ramie - bo nie wiem czy sol drogowa + woda jednak tej nowej nie zniszcza... Z drugiej strony przez 3 zimy jedyne co mi powaznie zezarlo to widelec amortyzowany - no ale moze dlatego, ze to zwykla stal byla... rama w sumie pordzewiala tyko w standardowych miejscach, czyli tam gdzie jakies obejmy itd. Choc jak to wyglada w srodku to nie wiem i nie wiem czy chce wiedziec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huhu Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 Kupiłes rame na którą chorowałem jakies 10 lat temu. Ehh rozmarzyłem się . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d0cent Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 No ja zaczalem o niej marzyc tydzien temu jak o niej poczytalem Mam tylko nadzieje, ze czas jej za bardzo nie zezarl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 Ja jeżdżę zimą i się nie przejmuję . Co prawda, unikam soli - śmigam w 90% po terenie - ale nie ograniczam się specjalnie. Jak już wspomniałam wyżej: co roku po zejściu ostatnich śniegów rozkręcam rower (w zasadzie wystarczy tylko korbę zdjąć i wyjąć sztycę) i zapodaję do środka ramy płyn do konserwacji profili zamkniętych albo olej samochodowy. Taka konserwacja w moim przypadku wystarcza - nie widzę najmniejszych śladów rdzy, choć oko wykol (a miejsca, do których sięga oko - czyli mufa, rura podsiodłowa itp.) są wszak najbardziej na kontakt z wodą, błotem i solą narażone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aldek Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 Huhu, nie tylko Ty Jeżdże na ramach stalowych (mam teraz dwa takie rowery, na rurkach japońskiej firmy tange) praktycznie cały rok, codziennie po min. 20 km. w każdych warunkach pogodowych, śnieg, błoto (takie prawdziwe), w dodatku rower stoi 8-12 godzin przed moją firmą, i mi jeszcze nie przerdzewiał. Ale, dbać trzeba. Więc, profilaktycznie, kup oliwę do łańcuchów w spraju (nie musi być jakiś uch och fajniszlajn, byleby tłusta była), i psiknij DO ŚRODKA ramy przez dostępne otwory (np. w mufę sterową, rurę podsiodłową, w suport). Dwa: uważaj na suport od spodu – tam właśnie najszybciej pojawia się rdza. Jak się pojawi, bez paniki, standardowo, odrdzewić, i czymś pomalować leciutko. I trzy – z błota nie czyścić karcherem na myjni z bliska, bo lakier zedrzesz. I ciesz się retrobajkiem. Ten GT to naprawdę fajny sprzęt, a dobra stal, wiadomo, odróżnia wojownika od dzieciaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 Dobra stal Cro-Mo nie zgnije przez długi czas. Ja śmigałem na Mongoosie Iboc i ze względu na wielkość i amortyzator przesiadłem się na alu. NIestety. Ale poza tym ro ramka niebiańsko wygodna, w miarę lekka, nie kusiła złodzieja - była czarna, wyglądała na makrokesza i pomimo obwieszenia sensownymi gratami nie rzucała się w oczy Stal to stal. I już. A ramki GT (szwagier ma turystyczną Talerę) są genialne. Jak zresztą każdy rower GT... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 Mam 2 Treki Cr-mo 830 i lekkie naloty rdzy już się na jednym pojawiły. Rzecz normalna, póki rama nie jest tak przeżarta, że stal staje się krucha to można jeździć. Dla porównania lepiej {wygodniej} mi się jeździ niż na lżejszym aluminiowym rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.