Jason Napisano 14 Września 2008 Napisano 14 Września 2008 Sprawne poruszanie się w nocy w lesie wymaga bardzo sprawnego oświetlenia . Brak odpowiednich lampek bądź ich bardzo wysoka cena skłoniły mnie do sklecenia czegoś samemu . Dodatkowo zmotywował mnie wątek rozpoczęty na forum . I tu pojawił się problem, zupełnie nie znam się na elektryce dlatego postanowiłem zacząć od obudowy , chwyciłem za ołówek i zacząłem projektować , doświadczenie z modelarstwa bardzo sie przydało . Z pośród kilku projektów wybrałem najodpowiedniejszy , kryteria : - do zbudowania nie trzeba posiadać specjalnych narzędzi - zróżnicowanie materiałów jest minimalne Mój pomysł - jeśli są jakieś błędy , ktoś zna się na tym proszę o pomoc Lampka będzie się opierać na 3 diodach(szeregowo) Cree XLamp XR-E Q5 - 107-114lm@ 350mA i Przetwornicy uP LED 1000mA za źródło zasilania posłużą dwa pakiety modelarskich akumulatorów Pakiet XCell 7,2V NiCD 1900 mAh do tego 3 soczewki okrągłe 2* 14 i 7 Sama obudowa już powstała i myślę że będzie dobrze odprowadzać ciepło wszystkie połączenia będą na kleju termo-przewodzącym a powierzchnie styku są dość spore . Kilka fotek: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=de40df6d7e048b49 Koszty jak na razie poniosłem minimalne , blacha na obudowę jest ze starego garnka grubsze części z niepotrzebnej tablicy "fundatorów" - Przekazała OSP Zembrzyce moja jednostka . Narzędzia z domowego warsztatu . Zależy mi na tym aby doprowadzić to do końca , dajcie jakieś sugestie porady , może ktoś budował coś podobnego ?? Wiem że są fora lampkowiczów ale chciałem rozwijać wątek u nas może się komuś przyda
mlevy Napisano 14 Września 2008 Napisano 14 Września 2008 Czytałem kiedyś na jakimś forum o zrobieniu lampki z halogenów na 12V, takich jakie każdy ma w domu. Jeden kąt świecenia 15' drugi 35'. Akumulator w koszyku od bidonu, taki ze skutera. Podobno działało genialnie. Ciekaw jestem jak wyjdzie z diodami.