miku Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Witam. Planuję zakup fulla. Na razie wybór padł na GT i-drive 4 4.0 z 2007 roku ze względu na dość niską cenę. Rower będzie wykorzystywany w szeroko pojętym xc przez dziewczynę o wzroście 165 cm i wadze ~54 kg. Pisząc szeroko pojęte xc mam na myśli jazdę po szlakach turystycznych, przede wszystkim w Beskidzie Śląskim, ponieważ stąd pochodzę, a więc Skrzyczne, Barania, Czantoria, czyli jak to w Beskidzie masa kamieni. Zależałoby mi na waszych opiniach na temat tej ramy. Czy sprawdzi się w przypadku tak drobnej osóbki? Jak to jest z tym dog bonem (podobno zdarzają się przypadki pękania)? Czy to jest ta sama rama co tegoroczny GT marathon? Czy ktoś byłby w stanie podać przybliżoną wagę ramy? Jestem otwarty również na inne propozycje. Za wszelkie podpowiedzi będę niezmiernie wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 12 Września 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Wspaniałe tereny w tym Beskidzie Śląskim, byliśmy w tym roku i żal później nam było wyjeżdżać Wracając do tematu. Sporo na temat tej ramy powinien ci powiedzieć kolega MrJ. Warto również zajrzeć do tematu o jego rowerze i poczytać co on ma tam do powiedzenia. klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 tylko mr j ma chyba starszą wersje? takiego idrive jak chcesz kupic ma moj kolega Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miku Napisano 12 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Sporo na temat tej ramy powinien ci powiedzieć kolega MrJ. Warto również zajrzeć do tematu o jego rowerze i poczytać co on ma tam do powiedzenia. klik Temat jest mi znany tylko mr j ma chyba starszą wersje? na 100% jest to starsza wersja, ta z 2007 r. jest dostć mocno przebudowana takiego idrive jak chcesz kupic ma moj kolega nowy czy używany i jaki rozmiar? Mało jest informacji na temat tej ramy. Nie mogę nawet znaleźć geometrii, ale wydaje mi się że jest taka sama jak w Gt marathon z 2008 r. (czy ktoś mógłby to potwierdzić?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nocz Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 witam Mam rower na tej ramie od roku i mogę cos podpowiedzieć. Jesli chodzi o felernego dogbona to fakt lubią pękać. Kolega razem ze mna kupił identyczny rower tylko rozmiar mneijszy, jezdzi raczej spokojnie i jemu dog bonek pękł. Ja ramy nie oszczędzam (waze 90 kg) i wszystko jakoś sie trzyma. Oczywiście dystrybutor nie chce wymieniać psiej kosci na gwarancji. Koszt oryginalnego to ok 50 zł a wymiana jest banalnie prosta. Wydaje mi sie ze jest to ta sama rama co w nowy marathonie. Generalnie rowerek swietny do ambitnej turystyki a i mocniejsze katowanie na zjazdach znosi dobrze. Z ramy jestem zadowwolony, gdy bym teraz mial kupowac to pewnie bylo by to tez GT tylko już 5.0 (w miare jedzenia apetyt rośnie). Rowerek w twoich rejonach spisuje się świetnie - często tam bywam :-) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alghar Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Zależy za jaka cenę , też szukałem tylko 5.0 ale ten 4.0 spokojnie starczy , na aledrogo był nowy za 1999 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miku Napisano 13 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2008 Cena 2199 zł. Osprzęt i tak do wymiany, no może nie w całości. Głównie chodzi mi o ramę. Chyba jednak się na niego zdecyduję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alghar Napisano 14 Września 2008 Udostępnij Napisano 14 Września 2008 Z tych GT ten jest najtańszy , osprzęt w miarę czasu i km wymieni się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejot Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Mój post być może będzie pochopny i niezbyt przemyślany ale patrzę z perspektywy zachwyconego jazdą po pięknej okolicy jaką jest Beskid Śląski użytkownika fulla GT .... Bardzo dobry wybór, ale jakbym miał możliwość wybrałbym coś dysponującego większym skokiem Ogólnie zazdroszczę Ci Beskidu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Jeśli ma być ze skokiem 100 mm. to trochę mało, jak dla mnie minimum 120 mm skoku przy jeździe po Beskidzkich ścieżkach daje frajdę z jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miku Napisano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Padło jednak na Gt i-drive 5 4.0 2007 w rozmiarze S. Jak tylko go zobaczyliśmy wiedziałem, że będzie nasz. Na szczęście udało się znaleźć te kilka dodatkowych groszy . W porównaniu do i-drive 4 zawieszenie w piątce wygląda na bardziej solidne. Rama sprawia wrażenie dosyć masywnej i podąża raczej w stronę enduro. Geometria też dobrze siadła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Tak , ten będzie naprawdę spoko, tylko tą Torę 289, to bym bez mrugnięcia okiem wywalił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miku Napisano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Tora i hamulce. Jeszcze do końca nie wiem na co zamienić, ale o tym już nie tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Hampli to bym tak od razu nie przekreślał : http://www.testeo.pl/testy-produktow/tektr...-mm-761091.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miku Napisano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Wole sprzedać póki są jeszcze nieużywane i kupić np. SLX-y. Obecnie jeżdżę na Lx-ach i twierdzę, że są zdecydowanie lepsze o tych tektro. Niestety gorzej będzie z amortyzatorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 Wole sprzedać póki są jeszcze nieużywane i kupić np. SLX-y. Nie spiesz się , u kolegi po 400 km. w rowerze crossowym ! tarcze dostały luzów na nitach właśnie odesłał na gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejot Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 No ale nity to w centerlockach chyba A tutaj kółka będą na 6 śrub czy się mylę może?:> SLX ze swojej strony polecam gorąco choć nie wiem czy bardziej by się nie pyliło juicy 3 z tarczami za 470 zł... :> Sam stoję ostatnio przed takim wyborem ;((( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 No ale nity to w centerlockach chyba A tutaj kółka będą na 6 śrub czy się mylę może?:> SLX ze swojej strony polecam gorąco Tak, a na jakiej podstawie, już sypią się tarcze, co następne ??? , najpierw niech trochę pojeżdżą, żeby je gorąco polecać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miku Napisano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2008 najpierw niech trochę pojeżdżą, żeby je gorąco polecać Masz rację Rulez, nie ma się co napalać. Póki co nie mam do końca sprecyzowanych planów co do zmian w wyposażeniu standardowym. Trochę utrudniłem sobie zadanie, bo postanowiłem zważyć ten rower. Wyszło 15,8 kg . W sumie nie jest tak źle bo dotychczas używany Avalanche 3.0 waży 15,2 kg. Muszę się jednak dobrze zastanowić jak zejść do ok. 14 kg może nawet więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 Spokojnie, najpierw naprawdę zacznij od amora, ale dopiero po zebraniu odpowiedniej gotówki - żeby poczuć różnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejot Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 Można odciążać rower - można też ćwiczyć kondycję z drugiej strony Obydwie możliwości wg mnie są dobre i w granicach rozsądku warto zastosować obydwie Dobry amor, lekkie oponki i może być duuużo lżej. A masz już coś na oq?:> Co do hampli - coraz bardziej przekonuje się do avidów Są ładniejsze Tylko martwi mnie ten dot... kiedyś miałem motocykl i sporo lakieru straciłem z powodu nieszczelności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 Ja tam nie widzę żadnych nieszczelności (ten twój "motocykl" to niezłe padło było) , a dzięki DOT temp. wrzenia wyższa, i nie bedziesz miał przebojów jak Maja W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejot Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 A to że było padło to rzecz jasna No nieszczelności nie ma ... Ale sytuacje w których istnieje ryzyko kontaktu z płynem istnieją chyba ? (wymiana, ew skracanie przewodu) Da się takie rzeczy zrobić na tyle ostrożnie by nie poddać działaniu płynu czerni klamek ? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miku Napisano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Spokojnie, najpierw naprawdę zacznij od amora, ale dopiero po zebraniu odpowiedniej gotówki - żeby poczuć różnicę Zastanawiam się nad Reconem 351 u-turn. Na pewno zmiana opon, może całych kół, kiera, mostek, sztyca i kaseta. Najpierw muszę to wszystko rozebrać, zważyć i zobaczyć ile zyskam. Myślę uda się zrzucić spokojnie 2 kg. Można odciążać rower - można też ćwiczyć kondycję z drugiej strony Obydwie możliwości wg mnie są dobre i w granicach rozsądku warto zastosować obydwie Dobry amor, lekkie oponki i może być duuużo lżej. A masz już coś na oq?:> Jak już wspomniałem w pierwszym poście, na tym rowerze będzie jeździła kobieta, która waży ok. 54 kg. Siłą rzeczy muszę zejść z wagą bo nie chcę żeby zostawała za mną daleko w tyle jak to było do tej pory, również na zjazdach, ale o to akurat bym się już nie martwił. Tak więc ćwiczenie kondycji to jedno, a przyjemność ze wspólnej jazdy to drugie. Co do hampli - coraz bardziej przekonuje się do avidów Są ładniejsze Tylko martwi mnie ten dot... kiedyś miałem motocykl i sporo lakieru straciłem z powodu nieszczelności Jeżeli chodzi o hamulce to będą to raczej któreś z Shimono. Sam mam LX-y i póki co nie narzekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 moze skoro planujesz zmienic tyle czesci to zamiast inwestowac w zmiany po prostu kup wyzszy model roweru albo rame i zamontuj w niej to co ci pasuje? odpowietrzalem hample mph gianta ktore pracowaly na dot'cie. przy tym zabiegu plyn byl i na zacisku i na ramie i na moich palcach (nie mowie o ilosci takiej zeby wszystko w nim plywalo ale troche ucieklo). nie otrulem sie od tego. rama ani zacisk tez nie ucierpialy. to nie kwas solny zeby pozerał wszystko w ułamku sekundy. podstawowe zasady higieny po pracy plus dokladne usuniecie resztek plynu z powierzchni czesci (na wszelki wypadek "wydmuchuję" resztki z wszystkich szczelin pokrywki, srub itd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.