Skocz do zawartości

[opony] pytanie o bieżnik


tokis

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam zasadnicze pytanie do znawców tematu: W oponach do jazdy w trudnym terenie jaki bieżnik jest lepszy na twarde podłoże (podjazdy po obłych kamieniach np. w Tatrach Hala Gąsienicowa z Brzezin, Kalatówki) a jaki na miękkie, grząskie - chodzi mi zwłaszcza o gęstość klocków. Weźmy na przykład opony Panaracer Fire XC Pro który ma klocki bardzo gęste i z drugiej strony np. Continental Mountain King z klockami bardzo rzadkimi. Podjeżdzałem tymi trasami na Kendach Nevegal/Blue Grove 2.1 i tragedia, tylna boksowała na stromszym cały czas.

Napisano

nie jestem ekspertem, ale spróbuję pomóc...

gęste klocki będą się szybko zapychać błotem - patrz conti gravity (wiem bo mam :( na rzadkich powinno być odwrotnie - mountain king (podobno są dobre na błoto). na logikę im gęściejszy bieżnik tym lepsza przyczepność na gładkiej nawierzchni. na luźniejszych klocki muszą być rzadsze aby mogły się dobrze wgryzać w podłoże.

Bardzo ważnym czynnikiem, poza bieżnikiem będzie także twardość mieszanki z jakiej wykonana jest opona - i tu zasada - im bardziej miękka opona tym lepsza przyczepność (i szybsza ścieralność - coś za coś)

Napisano

Znawca to ja nie jestem, ale jak mialbym sie podzielic opinia co do fire xc pro (tubless) to powiedzialbym ze to opona switnie spisujaca sie w wymagajacym terenie (tam gdzie jezdze: b strome podjazdy, kamienie korzenie, piach, i wapienne podloze co przy odrobinie wilgoci staje sie naprawde sliskie). Wczesniej jezdzilem 2 sezony na spec fast track, panaracer, jesli chodzi o trakcje to zupelnie inna liga, boczne trzymanie to poezja!!! To prawda nie naleza one do najlzejszych, ale jesli waga nie jest dla ciebie priorytetem to smialo moge ci je polecic, naprawde super trakcja. Bedzie ci trudno znalezc cos lepszego od fire, one sie nie tocza one gryza podloze :(

A i jeszcz jedno, nie wiem czy to jest cecha charakterystyczna tubless tyres czy to jest konstrukcja fire, ale jezdzac przez ok 4 mesiace nie mialem zadnej awarii opony, co w przypadku wczesniej wymeinionych specow latanie dziur bylo na porzadku dziennym.

 

pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...