Skocz do zawartości

[Piasty] DT Swiss 240S


gilgamesz

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym złożyć sobie lekkie i dobre koła.Nie chodzi o jakieś ekstremalne używanie,ale o to aby sie naprawde dobrze i bezawaryjnie kręciły.

Jako obrecze zaplanowałem te Mavicki:

http://arnik.home.pl/product_info.php?cPat...7e15a53a4b81832

 

Chodzi teraz o wybór piast.Po kilku rozmowach i zasięgnięciu opinii u Kolegów znacznie lepiej obeznanych w temacie, wybór moj padł na piasty DT Swiss.

Aby wzmocnić i usztywnić koło pomyslałem o tym aby było ono 36-cio szprychowe(teraz jeżdże na 32).Radzono mi model DT Swiss 370, ale on jest na 32 szprychy i dlatego pomyślałem o modelu 240S:

http://arnik.home.pl/product_info.php?cPat...7e15a53a4b81832

http://arnik.home.pl/product_info.php?cPat...7e15a53a4b81832

 

Sa one niestety drogie,ale ogólnie to nie problem jeśli rzeczywiście byłyby bardzo dobre. Tu właśnie pytanie, co sadzicie o tych piastach,może są jacyś użytkownicy?

A może wystarczłby model 340 lub 370.W tej chwili mam piasty Deore XT oraz obrecze A319 i chciałbym aby nowe kółka były lepsze i jeśli się uda lżejsze.

Będę wdzięczny za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasty dt model 240 (kiedys zwany hugi) jest w produkcji od wielu lat raczej w niezmienionej formie - zmieniono jedynie korpus zeby przystosowac je do tarczowek ostatnio tez w wersji na cl. poza tym nowsze wersje maja mozliwosc montazu zamykacza tru bolt. natomiast sama piasta co do lozyskowania i mechanizmu zapadkowego jest niezmienna od lat.

dt 240 to bardzo dopracowany model o charakterystycznym dzwieku bębeka - bardzo gloscno cyka. wynika to z konstrukcji mechanizmu zazębiającego.

jak zdecydowana wiekszosc lekkich drogich piast dt 240 ma bębenek wykonany z aluminium i jesli chce sie zeby wygladal on zdrowo to powinno sie go uzywac z lekkimi kasetami zbudowanymi na pająku zeby nie ponacinaly bębenka.

piasty dt z tej serii rozbiera sie bez narzędzi - palcami.

nizsze modele maja wiecej czesci stalowych i nie maja firmowego mechanizmu zazębiającego tylko klasyczne zapadki, no i są ciezsze.

 

w zupelnosci wystarczą piasty i kolo z 32 szprychami - obejrzyj wyczynowe kola do dh jak np mavic deemax - mają ich jescze mniej. 32 szprychy to stuprocentowo bezpieczna i sztywna konstrukcja zalecana przez wszystkie firmy produkujące i skladające kola.

wczoraj zamontowalem do roweru gotowce dt xr 1540. lekkie, kekko się kręcące, tylna piasta nie pstryka jak 240tka ale pyka bardzo miło dla ucha.

w porównaniu do kol na xt te przy tej samej komplementacji na sto procent będą lzejsze szczegolnie tylne kolo.

w zaleznosci od tego ile mozesz i chcesz wydac proponowalbym ci rzucic okiem na oferte np sklepu brytyjskiego chain reaction cycles - u nich takie gotowce jak ja kupilem kosztuja 399 funtow, calkowity koszt zakupu wyszedl mnie 1600 zl. zestaw jest bardzo lekki - 1540 gram, na aerodynamicznych plaskich szprychach.

 

patrze na kaliber obreczy - ciezkie są. wazysz az tyle czy uprawiasz freeride?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo wazę 90 kg,a te obręcze wybrałem bo po pierwsze nie znalazłem jakoś innej oferty, a po drugie nie wiem czy zauważyłes ale szukam obreczy 28".

W takim razie jesli zdecydował bym sie na model piast 340, to czy kaseta Shimano XT pasowałaby do nich.Bo napisałes,że te lekkie piasty wymagaja lekkich piast na pajaku.

Zapomniałem dodac że szprychy maja być DT Competition,czy to dobry wybór.

Nie zalezy mi aby to był jakis ultra lekki zestaw,bo jednak trochę waże i zalezy mi na bezawaryjności.A może w ogóle zmienic na XTR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasty lekkie wymagaja lekkich kaset na pająku - znaczy to ze czesto maja bębenek zrobiony z aluminium. jesli zalozysz na niego kasety do modelu deore LX włacznie to poniewaz kaseta ta jest zrobiona z pojedynczych koronek polaczonych dystansami koronki kasety nacinają bebenek. nizsze modele piast maja bębenek stalowy i wtedy ryzyka nie ma. mysle jednak ze inwestujac w dobre i jakby nie patrzec drogie piasty zainwestujesz tez w lepszą kasete, tym bardziej ze cena kasety jest obecnie kilkukrotnie nizsza od dobrej piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gilgamesz

Nie prtzesadzaj, ludzie używają 32 szprych do DH - chyba jesteś przewrażliwiony. :P

Piasta 370 w zupełności wystarczy, piasty 240 służą do składania lekkich kółek , jak już chcesz pancerną to kup 340

ale ma bębenek aluminiowy- tylko po co ???

Tak jak pisze tobo piasta 370 ma bębenek stalowy . a wyzsze modele - 340 i 240 aluminiowe - na których widać ładnie odciśnięte kasety - nawet te na pająku mają 3 zębatki luzem i one wcinają się w aluminium.

Co do piast jestem posiadaczem 3 kompletów piast Dt - Onyx (to samo co 370) , 240s oras 340 - więc raczej wiem o czym piszę :D

Jeśli chodzi o szprychy competition to nie raz wchodziły mi w nie gałęzaie blokując koło przy znacznej szybkości i żadna nie pękła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd bierze sie ta różnica?

Tego to ja nie wiem.

Jeśli chodzi o piasty , to Onyx nie jest już produkowany, zamiast niego jest właśnie 370.

Co do różnicy w piastach - 370 i 340 mają kulki w łożyskach o większej średnicy niż 240 , dzięki czemu lepiej znoszą długotrwałe obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam związaną sprawę. Zamówiłem u polskiego przedstawiciela w grudniu zeszłego roku DT 240 z tym, że w wersji pod cięższe użytkowanie do fulli a więc modelu z patentem sztywnej ośki pasującej do standardowej ramy 10mm połaczonej z zamkiem RWS do tego na Center Locka. Po tysiącach upomnień, przypomnień co potrzebuję miesiąc temu super info ze sklepu przez który zamówiłem "w końcu jest". Pognałem po pracy podniecony i jakież zdiwienie - dali mi na 6 śrub :D . Po prostu masakra bo wiele razy uczulałem z tym Center Lockiem. Sklep odesłał im niezamawiany towar, kasę im oddali a ja czekam znów na właściwe. Domówiłem też obręcz DT 500'kę tą spawaną i płaskie szprychy Aerolite z alu nyplami. Będzie super kółko ale ch wie kiedy :). Napisałem by mi dobrali długość tych szprych pod 3 krzyże bo sakramencko drogie a nie chcę złych zasugerować/dostać. Pewnie dostanę zamówienie za pół roku a szprychy i tak bedą za krótkie albo piasta na 36 otworów :) . Gdyby nie to że takiej piasty nie mogę znaleźć nigdzie indziej już bym ich dawno olał. Czekam cierpliwie na realizację od nich ale przestrzegam przed tą firmą ArMar !!!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez a mógłbys obliczyć dla mnie długość szprych Competition dla piast 370 i dla Onyx?

A do jakiej obręczy ?

Obręcz A 719 - zarówno dla Onyxa, jak i 370 (tylne pod V-brakee) - przy 32 szprychach , zaplot na 3 krzyże, nypel 12 mm. długość wyszła - 293 mm (prawa i lewa strona) - czyli w praktyce 292 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tych trzech które podałeś - na pewno 340 - mają doskonałe sprzęgło bębenka i są bardzo dobrze uszczelnione - z zastrzeżeniem , że trzeba w nich (taj jak w XTR) stosować kasety na pająku (czyli drozsze) bo te ze skręcanymi zębatkami kaleczą bębenek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta będzie XTR,więc rozumiem że nie powinna kaleczyć bębenka tzn jest na tym pająku :) ?.Zgadza się?

Druga sprawa to co sadzicie o obręczy DT Swiss TK 7.1 ? Załozyłem o tym temat,ale może tu szybciej uzyskam odpowiedz.Nie wiem czy wytrzyma te obciążenie 90-95 kg?Piszą że to obręcz do cyclocrossu i jest tylko jednokomorowa.Może jednak lepiej Mavica A719 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez dałeś linka do jakiegoś forum o latarkach.Czy tam tez jest też cos napisane o kołach :) .Prosze potwierdz czy XTR kaseta nie będzie cięła 340-stek?To znaczy czy jest na tym pająku.Nie mam jej jeszcze w ręku i nie mogę obadać organoleptycznie jak to wygląda w realu.

A co do 7.1 ,to te dopuszczalne obciążenie 130 kg dotyczy obreczy 28" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...