Skocz do zawartości

[moc] Waty w nogach


tenzin

Rekomendowane odpowiedzi

"Liczne publikacje potwierdzają, że wysoka wydolność pozwala kolarzom najwyższej klasy na wykonanie pracy o mocy 432 W, niektórzy przerywali pracę dopiero przy 486 W. W przypadku kolarzy amatorów maksymalna moc wynosi około 300–340 W"

źródło: http://www.bikeboard.pl/index.php?d=porady...t=490&str=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem gdzieś taki artykuł, chyba w MR, ale teraz nie mogę znaleźć, tam we wstępie bodajże pisali, że chyba Bettini (?) osiąga na finiszu moc 700w (tak mi się kojarzy, ale właśnie nie jestem pewien), a później porównywali to, że to niewiele, że stosunku do mikrofalówki, czy odkurzacza :thumbsup: W kontekście wykorzystania energii do ostatniego watta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lookas --> opory powietrza rosna wykladniczo, nic dziwnego, ze przy wzroscie predkosci o 33% moc rosnie o 100%. Pewnie przy skoku z 40 na 50 km/h, czyli o kolejne 25% moc wrosnie o nastepne ~100%.

 

Ludzie, ja bardzo prosze :blink:. Piszcie waty a nie watty, bo takiej jednostki jak watt nie ma w jezyku polskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie chodzi o sam przyrost mocy ale jej wartość. Weźmy pod lupę finisz w jakimś wyścigu gdzie pod koniec kolarz osiąga 70km/h dajmy na to na płaskim i bez wiatru przy masie 74kg daje 2853W :blink: No nie ma opcji aby chociaż przybliżone wartości się zgadzały z wynikami z tego kalkulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wildix --> a przepraszam. Zdaje sie ze i ja sie mylilem, i ty. Poszperalem i znalazlem cos takiego:

"Doskonałość aerodynamiczną kształtów określa współczynnik Cx . Jest to liczba bezwymiarowa i można ją określić następującym wzorem:

 

Cx = siła oporów/(dynamiczne ciśnienie powietrza * pole powierzchni czołowej)

 

Siłę oporu powietrza oblicza się ze wzoru:

 

P= 0,5* Cx *g*A*V^2 w którym:

 

g – gęstość powietrza w kg/m3

 

A – pole powierzchni czołowej w m

 

V – prędkość w km/h "

 

Czyli opor powietrza zalezy od kwadratu predkosci, a wykres oporu jest polowka paraboli.

 

Lookas --> faktycznie, jakies kosmiczne te wartosci wychodza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam opór powietrza zależy kwadratowo od prędkości. Natomiast we wzorze na moc prędkość pojawia się raz jeszcze, moc to prędkość pomnożona przez pokonywaną siłę. Czyli żeby nadać ciału prędkość 20 m/s pokonując przy tym sumę oporów (a więc opory toczenia, opory powietrza, i wszelkie inne pojawiające się po drodze) 20N potrzebujemy silnika (czy to ludzkiego, czy mechanicznego) o mocy 400W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
http://rowery.free.ngo.pl/rozne/moc.htm

 

Ciekawy kalkulator mocy rowerzysty.

Wiadomo to czysta teoria ale zawsze jakiś przybliżony wynik wyjdzie.

 

Ten kalkulator jest kompletnie do bani. Mam Tacx Flow więc wiem dokładnie ile mocy wydatkuje przy jakiej prędkości, przy zerowym nachyleniu i braku wiatru, wyniki zawyża prawie 2 x.

Także zapomnijta o nim ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalkulator, zgadza się, jest do niczego. Te wartości 400-500W dla zawodowców z pewnością dotyczą mocy na progu mleczanowym (lub średniej z wyścigu czyli wartości w sumie podobne).

Tacx Flow też odrobinę zawyża, Fortius pokazuje mi wartości ok. 10% niższe niż Flow przy maksymalnie starannej kalibracji. Myślę, że wyniki tego pierwszego sąznacznie bardziej wiarygodne ze względu na obecność prawdziwego silnika. Przy LG słabiutko :thumbsup: ale >1kW przez kilka sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby rozwiac wszelkie watpliwosci i wyprostowac niektorych mylne wyobrazenie o osiaganych wartosciach mocy osiaganych przez tzw PRO ponizej wykres. dane z pierwszej czasowki Tour of California zarejestrowane przez system SRM Larssona Gustava. po analizie mozna dowiedziec sie ciekawych rzeczy.

 

jezeli ktos ma jakies pytania zapraszam na priv lub http://www.mktrainingcenter.duu.pl

 

power.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co do mocy w nogach to przy użyciu gpsa można uzyskać przybliżone wartości :)

Oto mój wykresik z wycieczki rowerowo-geocachingowej ;) Jak widać 300-400 W przez dłuższe odcinki można bez problemu wyciągnąc ;), i to jak widać tempo było raczej wycieczkowe.

W szczycie powyżej 2000 W :icon_wink: pewnie przekłamanie, ale te 1500 W chwilowe wydaje się możliwe do uzyskania.

 

gps.th.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
w sumie mnie tez to ciekawi, na trenażerku elite pokazało mi 432 watty ale jakoś w to nie wierzę, przeciez tyle to ma lipa wiertarka marki toya :P

 

Pewnie nie wielu z was wie ale ludzki mózg przy dość intensywnej pracy pochłanie ponad 500W czyli pół kW :)

 

Wiemy juz mniejwiecej jaki zakres mocy posiadamy w nogach, a ktoś wie jaki zakres momentu obrotowego ?? Domyslam sie ze wysoki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadzcie sobie może testy na cyklogometrze i piszcie z jaką mocą przez jaki czas kręcicie. bo pisanie ze sie kreci po 500W to jest czysty idiotyzm. Osoby wytrenowane w wieku około 18 lat moga wykręcić do 450 W-500W po 20 minutach testu wszystko żależy po jakim czasie sie moc podnosi i po ile i jaki sie ma robiony test. Może sie niech wypowiedzą osoby które miały robione testy na AWF albo w klubach a nie przez GPRS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...