Millten Napisano 7 Września 2008 Napisano 7 Września 2008 Siema, Chce wymienic kola w rowerze, mam na razie 2 pomysly. Jezdze amatorsko, w trudnym terenie, waga 74kg, ale idzie w gore... Zalezy mi najbardziej, na wytrzymalosci na rozcentrowywanie i sztywnosci!, bo kola ktore aktualnie mam, zalamuja mnie tym, ze sa miekkie. Chcialbym tez, zeby byly w miare mozliwosci lekkie i piasty przejechaly wiecej jak 5000km Wszystko to kieruje sie w strone skladania? 1. opcja za 360zł to koła Shimano WH505, rozmawialem z chlopakiem w serwisie powiedzial, ze wystarcza, no niby tak, ale jestem w stanie przeznaczyc wiecej pieniedzy na sprzet, wiec jak sam powiedzial, pchac sie w XT. 2. - tu moj drugi pomysl, zlozenie kol: Obrecze Mavic XM317 DISC Piasty XT (centerlock) Nyple ??? Szprychy, najtaniej Champion, ale mozna zrzucic kilka gram np. wkladajac Competition, albo mieszajac je z Revo, nie mam doswiadczenia jezeli chodzi o szprychy, wiec prosze o pomoc w ich doborze. Kola pod tarcze, co dodatkowo je obciaza... Tylko ciagle sie zastanawiam, czy oplaca sie dorzucac jeszcze 300zl, czy kupic tanio i jezdzic? Doradzcie i rozwiejcie moje watpliwosci, bo musze w ciagu kilku dni sie zdecydowac Pozdrawiam!
tobo Napisano 7 Września 2008 Napisano 7 Września 2008 kola shimano cechuja sie dobrą jakościa i trwałościa zaplotu. jednak ten model nie jest niczym finezyjnym - piasty kalibru deore (niczym nie roznia sie od tych luzem) zwykle szprychy i obrecze. budzetowy produkt taki jak zakup czesci z grupy deore - czyli niski koszt jesli ktos chce miec 9tkę. nie wiem jakiej jakosci są szprychy w tych kolach. co do proponowanych skladaków: szprychy dt to dobry wybor. nigdy mi dt nie pękła, zrobione są ze stali nierdzewnej. jesli mialbym kupic byle co za 50 gr szt a dt za 80 gr to nie ma dla mnie wątpliwosci. obręcze mavica ktore wymieniles są dosyc tanie ale moim zdaniem bardzo dobre. zaplecione na nich kola nigdy nie byly kolejny raz w serwisie. nyple dt. pozostan przy championach albo compach - mialem revo w kolach pod tarcze (niezalecane do tarczowek) i przednie kolo w czasie niezbyt agresywnej jazdy poddawalo sie, co bylo slychac jako obijanie czujnika licznika o szprychy. spece od skladania kol nie zalecają revo do takich kolek (mail i w polsce i z niemiec). nie wiem czy mieszanie szprych jest wskazane ale jesli nawet chcialbys to zrobic to zakladajac ze polowa i tak jest zwykla - niewiele zyskasz. piasty - na forum jest temat o piastach xt 08. dobrych opinii nie maja.
canar Napisano 7 Września 2008 Napisano 7 Września 2008 Wh 505 bylyby stanowczo za miekkie dla ciebie, u mnie przy 65 kg przy obciazaniu jednej strony kierownicy bardziej niz drugiej obrecz obciera o klocki hamulcowe i nie wydaje mi sie aby to byla wina amorka. zreszta gdy zlapie za szprychy moge wyginac obrecz w stosunku do klockow o kilka mm. jeszcze sprobuje szprychy dociagnac. wlasnie jak tu wyglada sprawa, moge dociagnac az bede czul opor? czy jest jakas technika na dociaganie zeby nie scentrowac obreczy?
nabial Napisano 7 Września 2008 Napisano 7 Września 2008 lepiej zlecic to serwisowi, jesli samemu to o 1/4 obrotu kazda szpryche, az uzyskasz satysfakcjonujacy efekt, co do ocierania obreczy o klocki to byc moze za slabo zaciskasz szybkozamykacz...sprawdz co do zakupu kol to mysle, ze 505 mozesz sobie odpuscic, kreca sie jak zwykle joytechy, pomysl nad czyms na lozyskach maszynowych - mavic crossride ew skladac cos
olek123 Napisano 15 Września 2008 Napisano 15 Września 2008 A co myślicie o takich kołach: Piasty deore 535 CL, 104zł, 699g Obręcze mavic x117 DISC 118zł, 880g Szprychy DT Champion 77zł, 445g Nyple dartmoor alu 30zł, 19g Razem 329zł i 2043g znajde/złoże coś lżejszego do powiedzmy max 400 zł?
nabial Napisano 15 Września 2008 Napisano 15 Września 2008 po kiego ci te konusy? zycie masz zbyt piekne czy nogi za mocne? novatec+mavic+dt nawet jak piasty wyjda ciezej to krecic beda sie nieporownywalnie lepiej
kuczy Napisano 16 Września 2008 Napisano 16 Września 2008 Ujeżdżam (a właściwie zajeżdżam) taki zestaw tylko pod v'ki i z mosiężnymi nyplami. Wywalam je jak szybko będę mógł. Przednia piasta po 5kkm ma nadjechaną jedną bieżnię, do tyłu boję się zaglądać Zdecydowanie bierz piasty na łożyskach maszynowych
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.