Skocz do zawartości

[hamulec] szukam dobrego tarczowego do crossa


borekd

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam dobrego (bezawaryjnego!!, to jest najwazniejsze dla mnie) hamulca tarczowego na przód mojego roweru wyprawowego (głownie asfalty, i bardziej utwardzone drogi leśne), z tarczą 180

Nie wiem czy jest sens hydrauliki ze wzg. na trudnosc serwisowania :down: ale czy da sie wogóle porównac hydrauliki z mechanikami? czy zauwaze roznice w porównaniu do v-brake`a? szczegolnie w górach???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz tarczówki, a pytasz o zalety i różnice względem vek?! Nie będę wypisywać, bo to już bywało poruszone wielokrotnie. Chyba masz jakieś zasadnicze powody, żeby zmienić na tarcze..? Czemu akurat 180mm? Do takiego roweru starczyłoby chyba 160, ma swoje plusy, a jak hampel kiepski, to i ratować go dużą tarczą nie ma sensu. Nie mówię, że 180 jest złe, ale..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówi tobo, Formula, albo tak jak mówię ja: Avid Juicy 3/5/7, na co Cię tam stać. Tarcza 180 nie będzie przeszkadzać a wręcz przeciwnie; sporo producentów montuje teraz hamulce 180/160 jako standard, taki np. Scott.

 

No i lepiej hydrauliki, bardziej odporne na brud, w związku z tym odpada pogarszająca się skuteczność i późniejsza wymiana linek i pancerzy. Tarczówki wobec v-ek to zupełnie inna bajka.

 

PS. wildix, masz jakieś traumatyczne przeżycia z tarczówkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, po prostu nie rozumiem tego owczego pędu do tarczówek, jeździłem na sramach 5.0 + klamki 5.0 (grilon rulez) + klocki bbb i nie zauwazyłem żeby słabiej hamowały mokre (za to jak piszczały). Tylko w zimie mnie zawiodły (i to jak), a ponieważ w zimie roweru nie odmawiam, w góralu mam teraz tarcze ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobisz co zechcesz, ale pokaze ci na moim przykladzie, ze avidy sd7 powinny ci wystarczyc

 

jezdzac zestawem wazacym blisko 135kg bez wzgledu co sie nie dzieje na szosie uzywam tylko 1 hamulca, gdy nawierzchnia jest pokryta trawa lub luznym materialem + zjazd to wtedy dopiero lapie za 2 klamki ale zwykle dla pewnosci a nie z koniecznosci

 

zeby zrobic wszystko co sie da z valkami potrzebujesz 2 imbusy i linke a z tarczami chyba troszke wiecej np gdy sie zapowietrza - na wyprawie raczej niechciane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...