Skocz do zawartości

[rower]lekki full do slopestylu, freeridu


FANKA

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko: na jakich czesciach mozna zlozyc lekkiego fulla (do ok. 15kg, jesli cos takiego mozna w ogole zlozyc w miare pozadnego) na ramie DC Akita albo jakiejs podobnej. Wazne jest jak nisko mozna ustawic siedzenie i jak daleko jest kiera, bo nie wiem czy mam jeszcze nawet 150cm wzrostu, ale jakos blisko tego. DC Akita jest lekka, bo bez dampera wazy 3,1kg. Lzejszej jeszcze nie widzialam.

Ale na razie w szczegolnosci chodzi mi o inne czesci, bo musialabym na nich "odchudzic" swoj rowerek chyba o ponad 1 kilosa. Amora na razie bym zostawila, bo jest lekki - 2kg - i dopiero co wymieniony - XCR 120mm. Jesli chodzi o opony to musza miec szerokosc minimum 2,35, oczywiscie 26-calowe. Jesli chodzi o inne czesci to zwracam sie z prosba do Was :) Tutaj jest opisany moj rowerek (dokonane zmiany to jak juz mowilam amor, ale tez sciagneta jedna przednia zebatka i zalozony napinacz)

http://rowery.onet.pl/4,35,139110,6845,gt_...3_0,sprzet.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xcr do akity... niespotykane połączenie :) zazwyczaj ludzie decydując sie na taką ramkę dodają do tego jakiś fajny amor np pike agryle jakiś dj, bomber. te czesci z starego roweru nawet by sie na początku nadawały, ale jak chcesz jeździć jakiś gruby Fr z dropami itp to będzie trzeba powymieniać większość rzeczy. Opony... nokian nbx, schwalbe table top, kenda sbe coś w tym stylu może :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematów o takich sprzętach kilka jest, szukaj i pytaj zwłaszcza w "Waszych rowerach" - subforum Manii Lekkości :)

 

Po 1sze rower do niezbyt ciężkiego FR/slopestyle/podejrzewam-że-enduro-też :P można złożyć do rzeczonych 15kg, z tym że trochę należałoby nad tym posiedzieć i włożyć trochę kaski.

 

Po 2gie należy się określić do czego dokładnie to ma być. Jednozawias jak Akita w slopestyle wydoli, ale już w jeździe "wycieczkowej" może wkurzać ze względu na charakterystykę pracy. Poza tym Akita... Duncon mocno przesadza z cenami i nawet pochwały dla pracy tych ram (tych z Cypoxem) niewiele tu zmienią. A co do skoku amortyzatora - zwykle w fullach skok ramy = skok amorka, plusminus max 1,5cm (pomijam przypadki szczególne typu wkładanie 888 do FRa, czy ramy do DH ze skokiem 230mm).

 

Po 3cie pytanie jak zwykle - o środki jakie można zainwestować.

 

Po 4te - może zastanowić się nad kupieniem gotowca? Jeśli nie jesteś zbyt duża znaczy że pewnie niewiele ważysz. Ciekawą opcją mogłaby być Merida One-Five-Zero. Wiem że niby jest to enduro, ale o mocno freeride'owym podkolorowaniu - znajomy ma, tak właśnie używa, i sobie chwali.

Ramka to jednozawias z punktem pośredniczącym (jak kto woli - czterozawias bez Horsta :) ), mamy Domaina (podstawowego 302, ale zawsze) z QR20 na przedzie, bardzo mocne koła (Alexy SupraFRX!) na niezłych piastach, krótki mostek w zestawie... Po wywaleniu np. przedniej przerzutki i 2 tarcz z kobry (tu proponuję wtedy zmianę tej jednej pozostałej na 36z) i modyfikacjach przy kołach (ciężkie opony, ewentualnie przeplecenie przodu na jakiegoś singletracka) spokojnie zejdziemy do 15kg.

 

Akurat TU: http://www.allegro.pl/item431412203_merida...5699_tanio.html jest wyprzedaż w cenie bardzo atrakcyjnej, i 15cali czyli FOR YOU w sam raz :D

A tu - SARARAMABEZDYNAMA (za to z damperem :) ): http://www.allegro.pl/item434849173_rama_o...r_dt_swiss.html

 

Po 5te: jeżeli ma to być tylko zmiana ramy i amorka to niestety części z Chuckera są takie sobie, o XCRze też zapomnij bo to nie ten skok i nie to przeznaczenie... więc z przykrością, ale osobiście radzę oszczędzać zimową porą i wrócić do punktu 4 :( Choć oczywiście składaka też da się zrobić, ale z GT odzyskasz... przerzutki? No ostatecznie korbę (z tym że to kwadrat więc i tak padnie na skokach), opony (może pożyją dłużej) i kokpit+siodło, ale to rozwiązanie ostateczne. Lepiej byłoby sprzedać całą maszynkę i dołożyć do nowego fulla...

 

A po 6te... POWODZENIA! :D:) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

MrJ nie, nie chodzi mi takie rowery co proponujesz. I jeszcze maja za wysoko siodelko, a mi zalezy zeby bylo nisko. Wysokosc maksymalna to mniej wiecej taka jak w moim rowerku bo wtedy mi sie dobrze skacze, super jezdzi (fajnie czuc jak sie jedzie z kiera wyzej od siodelka - no wiecie na pewno o co chodzi ;) ) a podczas no powiedzmy jazdy na tylnym itp. dupcia mi sie nie obija o siodelko :D

Ostatnio spodobal mi sie rower Transition, chodzi o Bottlerocket. Normalnie ten wyglad mnie powalil i sie chyba ;) w tym rowerku, a w szczegolnosci ramce. Na stronie firmy podane jest ze rama wazy 3,37kg bez dampera ale czytajac to obliczylam sobie ze wazy jakos kolo 3,18kg.

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http...GLJ:pl%26sa%3DN

Jak wejdziecie na strone w linku to poczekajcie az otworzy sie ta strona pod obrazkiem i na niej sa umieszczone takie 4 zdjecia z Bottle. Wejdzcie na to z napisem "strona 3" i tam jest podana waga ramy z damperem i bez dampera. Czyli po obliczeniu wychodzi 3,185kg a nie 3,37kg. Moze chodzilo o rozmiar ramy (na stronie mogli podac wage rozmiaru wiekszego a tu mniekszego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze ale to roznica niecalych 20 dekagramow, do tego jeszcze tlumik. mozna zamontowac powietrzny o wadze 250-300 gram (zakladając ze to rower dla lekkiej osoby czyli ciebie), ale chyba zaden extremista nie zaleca takiego rozwiązania, lub spręzynówkę - wtedy waga wyzsza mysle o minimum 600 gram w stosunku do podanej na stronie.

mysle ze bez swirowania musisz liczyc wage ok 4 kilogramow za calosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu powietrzniaki sa zle????? Sprezyny moga byc zbyt twarde o powietrze sobie ustawie jak zechce. Myslalam o Fox RP23. A mam jeszcze pytanko do Bottle. Bo wlasnie na tej stronie co podalam wczesniej linka pisze ze zawieszenie Bottle dziala wtedy kiedy trzeba, a na korzeniach raczej nie dziala. To nawwt jak bede miec miekkiego dampera to tez nie bedzie dzialac na korzeniach itp? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie zawieszenie powietrzne jest mniej odporne na skakanie, nieudane lądowania itp jak się uczysz lepiej sprężynowe, mimo że cięższe, to więcej wytrzyma. poza tym sprężynę można wymieniać, dobierając ją do wagi.

 

co do bottlerocket, jest dokładnie tak jak napisane, zawieszenie działa podczas lądowań, mniejszych lub większych. nie wybiera małych nierówności, nawet przy miękkiej sprężynie, ale manuala robi się na tej ramie jak na hardtailu - w każdej innej ramie zawieszenie zabierze energię, więc zrobienie manuala czy bunny hopa jest duuużo trudniejsze. ale nie dobijesz zawieszenia nawet przy dużym skoku, no i nie pompuje przy pedałowaniu na stojąco. jeździłem na niej, więc są to obserwacje z praktyki :icon_wink: rama jest bardzo ładnie wykonana. jej przeznaczenie jest jasno sprecyzowane - skakanie, nie wybiera małych nierówności i wg mnie średnio nadaje się do szybkiej jazdy w terenie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ponad 15 kg ważył podstawowy Coiler (2005-2006).

Myślę że można by go odchudzić zakładając 55, powietrzny damper i jakieś lżejsze części. A jest zdecydowanie bardziej FR niż ta Merida. Mi osobiście odchudzanie Coilera nie wyszło i waży teraz ponad 17 kg. No ale jest teraz jeszcze bardziej FR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FANKA, to że nie pompuje na stojąco to wg mnie zaleta, przy tego typu ramach 90% jeździsz na stojąco, więc rozpędzając się przed hopką czy robiąc bunny hopa, nie będziesz tracić energii. jak chcesz zawieszenie które wybiera wszystko, a podczas skakania nie dobijesz go na 100%, to kup ramę dh, ale wtedy kupując najlżejsze części na tynku złożysz rower 19-20kg. wg mnie jeżeli chcesz skakać na ramie zawieszonej, to transition bottlerocket jest dobrym pomysłem. ewentualnie transition syren, który zgodnie z tym co twierdzi transition, działa podobnie do bottlerocket. plusem dla ciebie byłaby kobieca geometria. http://www.transitionbikes.com/2007/Syren.cfm

poza tym pamiętaj, że ramy nie dostaniesz od ręki - czeka się na realizację zamówienia. i radziłbym dobrze dobrać rozmiar ramy do wzrostu, niskiej osobie trudno znaleźć odpowiednią dla siebie ramę full.

a'propos tego że planujesz rower 15kg, weź excela i zrób sobie tabelkę z wagami części, realnymi. są w necie źródła, np rowerowawaga czy weight weenies. wg mnie 15 kg będzie ci ciężko uzyskać nie kupując drogich części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludziska ma teraz do Was bardzo, bardzo wielka prosbe! Gdzie mozna kupic rame Transition Bottlerocket z 2007 roku ta zielona!? Nie moge znalezc na necie a chcialabym jakas obnizke ceny bo naprawde wychodzi ponad 4 tysiaki z damperem Fox RP23. Moze w sklepie rowerowym tez by sie dalo zamowic ale na necie moga byc duze obnizki cen dodajac fakt ze to nie jest rama z tego ani przyszlego tylko 2007 roku! Blagam mi naprawde zalezy na tej ramce bo tak mi sie strasznie podoba ze chyba nie bede w stanie kupic innej...!!! Zakup planuje (jesli uzbieram troche kasy a rodzice mi doloza) na koniec tego roku (Mikolaj, swieta) a dalej nie wiem gdzie mozna dostac taniej. Na allegro jest jedna osoba co sprzedaje ramy Transition z obnizka ale podobno od 2008 roku

rud jesli chodzi o rozmiar to mysle ze najlepszy bedzie najmniejszy czyli 15" S. Ma prawie identyczne wymiary co moja ramka. A Syren mi sie nie podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co znalazłem na ebayu to 15,5" za 760 Ł czyli trochę ponad 3150 zł.

http://cgi.ebay.pl/Transition-Syren-Bike-F...bayphotohosting

Na stronie transition mają wyprzedaże (różne demo bike itp)

Ale ramki mają out of stock... może w przyszłości coś będzie.

https://www.transitionbikes.com/Store/Store.cfm

Ostatnia i chyba najlepsza opcja...

http://www.beyondbikes.com/bb/ItemMatrix.a...mp;MatrixType=1

Ramki 08 ale za 1382$ czyli ~3080 zł. Nie wiem ile wysyłka trzeba by się dogadać. Jeśli kasę będziesz miała pod koniec roku to ceny modeli 2008 mogą jeszcze trochę spaść. Niestety nie ma takiego koloru jak chciałaś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrJ nie, nie chodzi mi takie rowery co proponujesz. I jeszcze maja za wysoko siodelko, a mi zalezy zeby bylo nisko

 

FANKA - obniżenie siodełka zajmuje 10 sekund, a na akurat tym rowerze rzeczony znajomy zdrowo szaleje - ale nie w tym rzecz. Rozumiem że każdy wiek ma swoje prawa (ja też bylem "młody napalony" :D ) ale ani nie napisałaś ile chcesz wydać, ani co ze wzrostem, ani czy to ma być slopestyle gdzie zawieszenie ma się uginać (i nie wiele ponadto) czy FR skręcający w stronę ogólnie pohętego enduro, czyli poza tym musi wybierać jeszcze dziury.

No i wiem że to drażliwy temat, ale co z kasą? Obecnie posiadasz rower typu "cokolwiek" (ponownie bez obrazy, kilka lat też na takich jeździłem), zastanawiasz się jak wykorzystać XCRa. a tu nagle lekką ręką podajesz ramę Transitiona za 3000PLN? Choćby orientacyjna kwota poszukiwań by się przydała - po prostu łatwiej pójdzie :wallbash:

 

Tak czy inaczej - POWODZENIA! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy zwróciłaś uwagę na te poprzednie posty. Moim zdaniem również nie warto inwestować w taką ramkę jeśli ma tam wejść Suntour XCR który ani trochę nie nadaje się do skakania nawet przy lekkiej osobie. Poszukaj jakiegoś Framesetu i amorka za te 3200zł, bo kasa jest to już spora więc i na fajne okazje można trafić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na razie setup jest taki jak w poniższej specyfikacji, waży dokładnie 17kg. Przód powietrze, tył sprężyna i to się nie zmieni. To co zmieniałem do tej pory żeby zejść z 19kg, czyli manetki, opony, kaseta, pedały, kierownica, gripy i zdjęty chainguide to było po kosztach marginalnych. Kierę i sztycę przełożyłem ze Scalpela, lżejsze siodło miałem pod ręką, amortyzator założyłem nawet cięższy (Domain waży 100g mniej niż Totem), więc te 2 kilo mniej to koszt jakichś 500pln.

 

Żeby zejść poniżej 17kg wrzucę na niego korby Saint 2009 za jakieś 800pln może? I spokojnie będzie waga ~16.7.

 

Ważna jest lekka rama i lekkie koła, na to bym zwracał uwagę przede wszystkim. A powietrzny damper, jak słusznie zauważyli przedmówcy, nie jest najlepszym pomysłem na FR/DH no chyba że jest się prosem i ma się kontrakt zawodniczy.

 

 

Brake (Front): Avid Juicy 7 w/o adapter, 272

Brake (Rear): Avid Juicy 3 w/adapter, 344

Brake rotor (Front): Shimano 203mm w/bolts, 210

Brake rotor (Rear): Avid Cleansweep 160mm w/bolts, 128

Cables: SRAM, 100?

Cassette: Shimano XT, 11-32, 260

Chain: Shimano HG-93, 270

Chainguide: -

Crankset: Truvativ Ruktion, 83mm BB, 22/36/PC guard, 942

Bottom bracket: Truvativ Howitzer, 398

Derlr (Front): Shimano Deore, 134

Derlr (Rear): SRAM X9 medium, 224

Frame: Cannondale Perp '08, M, 180-200mm, 3600?

Fork: RockShox Totem Solo Air, 1.5" steerer, 2670

Rear Shock: Fox Van R Coil, 339?

Grips: Ritchey WTF + Blackspire barplugs, 26+18

Handlebar: Bontrager Race-X-Lite Carbon Rizer, 650mm, 31.8, 264

Headset: FSA Orbit Z 1.5" w/spacers, +32

Pedals: Crankbros Acid 1, 408

Seat: Fizik Pave, 314

Seatpost: Cannondale Fire Carbon, 27.2x350, 310

Seatpost clamp: Cannondale 31.8, 30?

Shifters : SRAM X-9 Gripshift, 184

Skewers: Thru-20/Thru-12, 144/68

Stem: Cannondale Holy FR, 1.5" 31.8, 250?

Tire (Front): Schwalbe Nobby Nic 2.4, 620

Tire (Rear): Schwalbe Big Betty 2.4, 796

Tubes: Joe's Super Sealant, 140+162

Wheelset (Front): Formula DC-91 Thru-20, DT Champion 2.0, Sun Singletrack SL, 32 hole, 934

Wheelset (Rear): Formula DC-91 Thru-12, DT Champion 2.0, Sun Singletrack SL, 32 hole, 1360

 

Suma: ~17kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopaczus, zgodzę się że da się złożyć lekki rower do dh, ALE po pierwsze będzie to kosztowało masę kasy, np taka rama jaką ty masz to katalogowo koszt ponad 4k zł, totem to pewnie ok 3k zł. wychodzi puuuuupa kasy. a po drugie, jeżeli złoży się rower na tańszych częściach, to albo nie będą one wystarczająco wytrzymałe do dh, albo zbyt ciężkie żeby złożyć nawet 19kg rower. z chęcią posłucham jakie lekkie i tanie części nadadzą się do dh...

 

a wracając do tematu, wg mnie FANKA powinnaś kupić dobrą sztywną ramę, np ns surge

http://www.allegro.pl/item429722709_nowa_r...orth_shore.html

do tego dobry widelec o skoku ok 120-160, np pike albo lyric (wg mnie warto wersję powietrzną, bo na 100% jesteś lekka i najmiększa sprężyna byłaby za ciężka, powietrze sobie dowolnie ustawiasz. powietrzne widelce spokojnie wytrzymają cokolwiek sobie wymyślisz, damper powietrzny już różnie)

do tego porządne koła, np dm24 czy mtx na piastach np shimano czy novatc itp

do tego tarczówki np deore

 

i czymś takim jeździj dłuższy czas. jak już będziesz skakać tak duże rzeczy że zawieszenie będzie ci niezbędne - wtedy zmień ramę na full. w międzyczasie spokojnie sobie uskładasz na fajną ramę. bo wg mnie pakowanie widelca za 200zł do ramy za 3000 to nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopaczus wrzuciłeś wcale nie najtańsze części. Policz ile Ci wyjdzie za całość. Ale jak liczysz coś ze stanów to dolicz wysyłkę i wszelkie pierdoły.

Dałeś sztycę i kierę Carbon... Do skakania bym sobie odpuścił takie części. Fakt oszczędza się na wadze ale... to są kompozyty. Sztyca jak Cię mogę ale kiery bym nie ryzykował. Jeśli już to mostek. Bontragery nie są drogie... Faktycznie budżetu nie naruszą bardzo.

Ale piszesz lekką ręką chcesz zmienić korby na nowe Sainty za 800 zł. To nie jest mało. Więc dla Ciebie bez szaleństw finansowych znaczy zupełnie co innego niż dla niektórych.

Co do Vana mam Vanillę (nie wiem jaka jest różnica w pracy) i stwierdzam ze wolał bym jednak DHXa 5 alub Swingera 6 żeby dało się pobawić kompresją (niestety kasa potrzebna). Bo przy krótkim skoku (150mm) za łatwo ją dobić przy skokach. Przy 200mm będzie inaczej ale mimo wszystko ja nie skaczę dużych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na tego XCR'a to wymienilam bo trzeba bylo pilnie wymienic amora. Jak nie trzeba by bylo to na pewno bym cos 100 razy lepszego kupila np. jakiegos Marzocchi bo to sa super amory. na pewno amora tez wymienie zaraz po ramie jak tylko bede miec kase. Ale wiesz co jak moze bede miala mozliwosc kupienia dobrej ramy to mysle ze od razu lepiej wziasc tego fulla niz stopniowo zmieniac bo na takie zmienianie to rodzice mi kasy nie dadza.

Teraz to juz nie wiem czy wybrac w koncu Bottle czy Akite :D Przeczytalam na innym forum w temacie o Bottle ze ta rama jest przystosowana do amorow o skoku ok. 160mm bo mniejszy moze zepsuc cala geometrie roweru, a ja wlasnie amora chce tak do 140mm bo 160mm z przodu to bedzie raczej troche za duzo dla mnie. Ale nie wiem czy to prawda. Pomozcie. A jakie sa roznice w pracy itp. tych ram?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...