Tomy Napisano 4 Września 2008 Napisano 4 Września 2008 Witam! Chcę wymienić zainstalowany standardowo w tym rowerze Dart 2 na coś lepszego (nawet po zmianie sprężyny Dart marnie daje sobie radę z małymi, a licznymi nierównościami, co daje w kość na długich trasach). DANE: - Waga: 75 kg - Jazda: głównie długie trasy w górach + maraton - Rower: Scott FX-35 (damper: TLC 110 mm skoku) PRIORYTETY: - Dobra praca na szerokim zakresie nierówności z możliwością blokady - Trwałość, trwałość, trwałość - Skok około 100 mm RZECZY MNIEJ ISTOTNE: - Waga i cena (do okolic 2000 PLN) ROZWAŻANE MODELE: 1. FOX RLC (100) 2. RS SID RACE 3. MANITOU R7 MRD Absolut Który z tych trzech najlepiej się sprawdzi? A może coś zupełnie innego? W teorii ciekawie wyglądają nowe wynalazki Magury ale cena wydaje się być mocno zawyżona. Liczę na Wasze praktyczne uwagi.
Sel Napisano 4 Września 2008 Napisano 4 Września 2008 FOX RLC badz SID RACE (mam rozumiec golenie beda 32mm?), w zaleznosci co Ci bardziej bedzie odpowiadac charakterystyka pracy. Manitou nie polecam choc sam mam wersje Platinum 06 z prostego powodu - firma jako sama firma po prostu nie jest wiarygodna, brak czesci zamiennych, problemy z gwarancja itp.
Tomy Napisano 4 Września 2008 Autor Napisano 4 Września 2008 Skłaniam się coraz bardziej ku SID'owi: http://www.allegro.pl/item429982085_nowy_r..._lemonbike.html (Rock Shox SID TEAM 09 za 1799 z 12 miesięczną gwarancją). Ewentualnie SID RACE z PUSHLOC ale już droższy :/ http://www.allegro.pl/item426178846_rock_s...m_black_pl.html Tylko nie widzę większej różnicy między nimi. Dopłacać 250 zł tylko za 20 gramów wagi mniej to fanaberia .
tobo Napisano 4 Września 2008 Napisano 4 Września 2008 manetka na goleni czy na kierownicy - to juz kwestia bardzo indywidualnych preferencji. jesli dzwignia jest poreczna i latwo ją "znaleźć - mozna pozostac przy blokadzie na koronie
Sel Napisano 5 Września 2008 Napisano 5 Września 2008 W turystyce tak ale na maratonie pewnie bedzie bardziej wygodna manetka ;P
Tomy Napisano 5 Września 2008 Autor Napisano 5 Września 2008 Pewien dylemat na temat SID'a się pojawił. Właśnie kupiłem też hamulec (Hayes Stroker Trail) i podobno SID może kiepsko znieść tarczę przy długotrwałym i mocnym użytkowaniu (luzy). Foxem też mnie postraszyli, że podobno "luzy robocze" to ma już po wyjęciu z pudełka. Po kilku wizytach w sklepach i serwisach skłaniam się zatem do Reby. Dużo taniej i bardziej pancernie. Waga nie jest dla mnie istotna. A jak ta też ma jakąś ukrytą wadę to przykręcę starego, dobrego i niezniszczalnego bombera i tyle :/
GdyniaBiker Napisano 5 Września 2008 Napisano 5 Września 2008 Mówisz, że waga nie jest ważna (a i tak za tą cenę nie będzie to żaden kloc), nie ma też jej w priorytetach, a za to jest trwałość. IMO rozważanie SIDa w tej sytuacji jest nieporozumieniem. Szczególnie, jak się nie jest malutkim, wycieniowanym zawodnikiem i używa się tarcz. Nawet, jakby wziąć tą sztywniejszą wersję, to trwałość wymaga pewnego większego zapasu wytrzymałości. Z tego też powodu nie brałbym R7, pozatym czytałem, że praca nowego pozostawia sporo do życzenia. No jak dla mnie, to Reba jest absolutnym faworytem, ewentualnie właśnie jakiś marcoch.
tobo Napisano 5 Września 2008 Napisano 5 Września 2008 nie widze problemu co do sida. przy tej wadze zawodnika i tarczy 160 nowy sid spokojnie da rade. roznica w wadze do reby spora, bebechy rownie dobre. podobno dostanie luzow ale podobno po to przeprojektowano go zeby luzów nie dostawal. taki byl zamysl nowej wersji przeciez, a wy chcecie chłopa odstraszyc od tego zakupu. jezdzilem na sidzie z goleniami 28 mm i tarczowką 180 mm wazylem wtedy 80 kilo a rower 15. rower ma byc uzyty jako sprzet xc albo maraton wiec zapas bezpieczenstwa jest bardzo duzy.
Tomy Napisano 5 Września 2008 Autor Napisano 5 Września 2008 Spoko, spoko. Taki wycieniowany to nie jestem, a i trzydzieste urodziny były w tym roku Plusem jest, to że finanse są mniejszym znacznie problemem niż te 10 lat temu ale z drugiej strony nie chce mi się już po serwisach latać ani samemu się babrać. Ma działać i tyle. Zamówiłem SIDa Race na 32 mm goleniach (model 2009). Do tego dokręcę Hayesa Stroker ze 160 mm tarczą. Ja mam 75 kg, rower będzie miał ze 11,5 - 12. Powinien wytrzymać. Jak nie, to będę się opierał na gwarancji.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.