Skocz do zawartości

[damper] zbyt "twarda" praca


Gilu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie dotyczące zawieszenia tyłu. Czy da się jakoś zmienić pracę dampera tak żeby pracował on bardziej miękko? Jeśli ma to pomóc to tłumik to fox vanilla r, a zawieszenia Kony.

Napisano

mozna - przez zmiane sprezyny.

nie jestem pewien ale chyba mozna zmienic charakterystyke zmieniajac olej w komorze tlumienia - ale pewnosci nie mam.

Napisano

Zmianą oleju zmienisz prędkość odbicia. Jedynie zmiana sprężyny. Gilu a czy zadawałeś to pytanie na DHZ? Bo taki sam problem był, też w Howlerze i też na tym tłumiku. Jedyne do czego doprowadziła dyskusja to zmiana dampera na powietrzny ze względu na liniową charakterystykę pracy tym bardziej że jest tam tylko 100mm skoku.

Napisano

Ja posiadam ten damper i jestem bardzo z niego zadowolony, a co do jego twardości to tylko zmiana sprężyny. Ile ważysz i jaką masz sprężynę (ile lbs) ??

 

ps. jesli masz twardszą niż ja to możemy się zamienić bo ja mam troszkę za miękką

Napisano

Ja mam Vanille R w Coilerze i wiedząc że to tylko Vanilla sądzę że dobrze pracuje. Przy mojej wadze (80-85 kg) i przełożeniu (3x) mam sprężynę 650.

Z Vanillą trzeba iść na kompromis. Albo będzie pluszowa i dobijała albo twarda i mniej dobijała. Zawsze na końcu jest kawał gumy żeby ratować tyły.

Vanille RC ciężko dostać więc trzeba z tym żyć albo kupić DHXa 5 albo Manitou Swingera X-6, który znowu ma dziwny skok tłoka i w moim przypadku może to się skończyć tym że chainstay będzie zaczepiał o prowadnicę przedniej przerzutki.

Napisano

ja mam sprężynę 350. też słyszałem że można wymienić olej, ale nikt nie jest pewny, i troche szkoda kasy żeby "testować". a na jaką sprężynę zmieniać?

Napisano

Jeśli masz Howlera to się nie dziwię że 350, bo tam jest inne przełożenie (2x). Tym bardziej jeśli mało ważysz.

Sprężynę sobie wybadaj w kalkulatorze.

http://www.tftunedshox.com/tech-area/spring-calculator.html

Pamiętaj żeby skok zawieszenia i dampera podać w calach.

O ile się nie mylę to wymiana oleju jest problematyczna. Bo są dwa ośrodki w Polsce który tym się oficjalnie zajmują. Nieoficjalnie można kombinować ale jak coś zwalisz to licz się z tym że mogą Ci nie chcieć już oficjalnie serwisować. Generalnie serwis FOXów jest strasznie drogi.

Ponad to zmiana oleju wpłynie głównie na tłumienie. Będzie większe a przy 4X to nie wiem czy nie lepiej mieć małe. Trochę regulacji Ci zostanie ale pytanie czy nie za mało.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...