Gilu Napisano 3 Września 2008 Napisano 3 Września 2008 Mam pytanie dotyczące zawieszenia tyłu. Czy da się jakoś zmienić pracę dampera tak żeby pracował on bardziej miękko? Jeśli ma to pomóc to tłumik to fox vanilla r, a zawieszenia Kony.
tobo Napisano 3 Września 2008 Napisano 3 Września 2008 mozna - przez zmiane sprezyny. nie jestem pewien ale chyba mozna zmienic charakterystyke zmieniajac olej w komorze tlumienia - ale pewnosci nie mam.
Putek Napisano 3 Września 2008 Napisano 3 Września 2008 Zmianą oleju zmienisz prędkość odbicia. Jedynie zmiana sprężyny. Gilu a czy zadawałeś to pytanie na DHZ? Bo taki sam problem był, też w Howlerze i też na tym tłumiku. Jedyne do czego doprowadziła dyskusja to zmiana dampera na powietrzny ze względu na liniową charakterystykę pracy tym bardziej że jest tam tylko 100mm skoku.
Morf99 Napisano 5 Września 2008 Napisano 5 Września 2008 Ja posiadam ten damper i jestem bardzo z niego zadowolony, a co do jego twardości to tylko zmiana sprężyny. Ile ważysz i jaką masz sprężynę (ile lbs) ?? ps. jesli masz twardszą niż ja to możemy się zamienić bo ja mam troszkę za miękką
wastedqba Napisano 5 Września 2008 Napisano 5 Września 2008 Ja mam Vanille R w Coilerze i wiedząc że to tylko Vanilla sądzę że dobrze pracuje. Przy mojej wadze (80-85 kg) i przełożeniu (3x) mam sprężynę 650. Z Vanillą trzeba iść na kompromis. Albo będzie pluszowa i dobijała albo twarda i mniej dobijała. Zawsze na końcu jest kawał gumy żeby ratować tyły. Vanille RC ciężko dostać więc trzeba z tym żyć albo kupić DHXa 5 albo Manitou Swingera X-6, który znowu ma dziwny skok tłoka i w moim przypadku może to się skończyć tym że chainstay będzie zaczepiał o prowadnicę przedniej przerzutki.
Gilu Napisano 8 Września 2008 Autor Napisano 8 Września 2008 ja mam sprężynę 350. też słyszałem że można wymienić olej, ale nikt nie jest pewny, i troche szkoda kasy żeby "testować". a na jaką sprężynę zmieniać?
wastedqba Napisano 9 Września 2008 Napisano 9 Września 2008 Jeśli masz Howlera to się nie dziwię że 350, bo tam jest inne przełożenie (2x). Tym bardziej jeśli mało ważysz. Sprężynę sobie wybadaj w kalkulatorze. http://www.tftunedshox.com/tech-area/spring-calculator.html Pamiętaj żeby skok zawieszenia i dampera podać w calach. O ile się nie mylę to wymiana oleju jest problematyczna. Bo są dwa ośrodki w Polsce który tym się oficjalnie zajmują. Nieoficjalnie można kombinować ale jak coś zwalisz to licz się z tym że mogą Ci nie chcieć już oficjalnie serwisować. Generalnie serwis FOXów jest strasznie drogi. Ponad to zmiana oleju wpłynie głównie na tłumienie. Będzie większe a przy 4X to nie wiem czy nie lepiej mieć małe. Trochę regulacji Ci zostanie ale pytanie czy nie za mało.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.