Skocz do zawartości

[rower] Northtec Blade


dwaxon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mialem juz dosc problemow z moim starym rowerem (sfx'em 300) wiec kupilem nowy rower.. Northtec Blade ;)

 

Co myslicie o tym rowerze? na razie jezdzilem nim jakies pol godziny i ogolnie jest swietny, ale po przesiadce z sfx'a to zapewne dla kazdego bylby swietny wiec pytam sie Was o opinie o tym rowerze? W sklepie bardzo go chwalili ale chciałbym takze poznac opinie innych rowerzystow :)

 

Zdjecia beda jutro bo na razie nie mam czym zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rower jest bardzo fajny, nic nie trzeszczy, nie psuje sie itp. Skacze sie na nim super :) ale co do jazdy w jakies trasy tez nie mam zastrzezen ostatnio z kolegami zrobilismy sobie trase 80km troche po asfalcie, troche po terenie, po lasku itp i bylo lekko :angry2: Ogolnie uwazam, ze rower wart swojej ceny i nie zaluje swojej decyzji, nadaje sie po troche do wszystkiego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

nie dawno zakupiłem blejda :P ,zawsze miałem rower marketowy ten jest dla mnie przełomowy, w sklepie miałem do wyboru sign 1 za 1300zł czy ten za 1699 + kask 661 09' :P więc wybrałem tego ze względu na duro :P fajniejszy wygląd i wage mniejszą no i z przodu napinacz :thumbsup: na razie nic sie nie wali :D tylko duro twardo pracuje ale zima w końcu :P

Jak ktoś szuka roweru do dirtu to polecam blade naprawde :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do piast to będę miał na zbyciu Dartmoory X-Force i X-Rolls (2x 32d) - mają półtora roku, ale w tym były jeżdżone ledwie 300km (WSTYD ;) ) i są po czyszczeniu. Są w kołach zaplecionych w czerwcu na szrychach DT 2,0 srebrnych, więc w razie czego mogę się dogadać co do sprzedaży piast + szprych + zapleść do tego jakieś obręcze nowe po kosztach. Choć same piasty też bym sprzedał - w razie czego jestem na privie lub mailu :)

 

Wax - jeździłeś kiedyś na tej wersji Duro? Nawet nowa pracuje dobrze (a jak na amorek za 300PLN to baaardzo dobrze), a jak się w niej pogrzebie w garażu z rzadszym olejem, to będzie wybierać kostki w chodniku ;)

 

Zresztą wolę nowe Duro niż zajechanego Bombera, bo poniżej kwoty 500-600PLN w dobrym stanie się nic nie kupi. Ewentualną możliwością zmiany byłby Suntour Rux, ale przestali go produkować więc szansa coraz mniejsza.

Ale i tak można jeszcze raz spytać - PO CO??? Bo teorie sposkowe o łamaniu tych amorów to tworzą ci, którzy się naoglądali Josha Bendera i myślą że na sztywniaku z Duro zrobią to samo :D

 

Za tę cenę - świetny sprzęt :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tyłu mam deore od nowości a ona chyba taka zła nie jest , no tak pierwsa taka sobie

:P ale kupie nową jak tą zajade

 

PS. Z tym duro to by musiał mi pokazać jak to sie robi na żywo, albo abrdzo dokładnie z fotami mi wytłumaczył .. bo jest laikiem jeśli chodzi o amortyzatory :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tyłu mam deore od nowości a ona chyba taka zła nie jest , no tak pierwsa taka sobie

;) ale kupie nową jak tą zajade

 

PS. Z tym duro to by musiał mi pokazać jak to sie robi na żywo, albo abrdzo dokładnie z fotami mi wytłumaczył .. bo jest laikiem jeśli chodzi o amortyzatory :)

na necie masz pełno poradników. Wystarczy wpisać "duro tuning" i znajdziesz setki stron :P

 

Nawiasem mówiąc ani wymiana oleju, ani wymiana smaru nie dadzą takich efektów jak wymiana uszczelek. Ja u siebie wsadziłem uszczelki od Manitou Sherman (65zł) i dopiero wtedy praca była naprawdę extra. Uszczelki shermana stawiają bardzo mały opór i co najważniejsze, są szczelne.

Dzięki temu do lewej lagi lałem sam olej, nic nie smarowałem smarem stałym.

 

 

No a poza tym uszczelki evil genius II nie wpuszczają syfu do środka - ROK jazdy i amor chodzi jak nowy. A oryginalne duro - już po tygodniu odczuwałem wyraźne pogorszenie pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewą lage zalałes :D xD ?

a gdzie kupić takie uszczelki i c otrzeba zrobić aby je wymienić B) , sory za takie pytania jednak nie znam sie wcale :P

 

Zalałem lewą lagę w swoim duro tak jak w kilkudziesięciu innych które tuningowałem. Nalałem ponad 200ml, tak, że sprężyna pływała w oleju.

Oczywiście korek i dolna śruba zostały uszczelnione. Takie rozwiązanie pozwoliło CAŁKOWICIE wyeliminować dobijanie amora mimo wyjęcia elastomeru. Po prostu jeżeli dobijał, to dolewałem oleju(ilość dobrana metodą prób i błędów) i już nie było szansy na dobicie. Tak samo robi się w marzocchi.

 

Uszczelki można kupić w dowolnym sklepie, który ma autoryzowany serwis Manitou(http://www.manitou.com.pl/info.php?txt=7), albo bezpośrednio od importera - http://www.manitou.com.pl/.

 

Uszczelki nie pasują(są ciutkę za szerokie), ale pół godziny obróbki papierem ściernym pozwala bez problemu je dopasować.

Oczywiście montaż "na wcisk" nie wchodzi tu w rachubę. Do zamontowania należy użyć dwuskładnikowego kleju epoksydowego. Może to być Epoxy Dragon albo Poxipol. Smaruje się gniazdo w goleniach i wciska uszczelki. Po 24 godzinach można składać amorka.

 

Różnica jest naprawdę KOLOSALNA. Oryginalne uszczelki są zrobione z plastiku, dlatego tak słabo uszczelniają oraz zdzierają anodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tuningiem nazywamy zalanie rzadszym olejem to - OK

 

Ogólnie o to chodzi - co zresztą napisali już ci którzy zajmowali się tym praktycznie. A zakres robót pozostałych typu w/w wymiana uszczelek, wywalanie elastomeru itp. to już zależy od inwencji twórczej i tego jaki chce się uzyskać efekt.

 

Jeśli właściwiel nie bawił się do tej pory w dłubanie w amorkach, lepiej niech da znajomemu który już to robił 2 piwa (albo inną ogólnie obowiązującą stawkę) i wtedy będzie miał pewność że z amorka za 300PLN nie zrobi sobie przycisku do papieru za 300PLN :)

 

W każdym razie - POWODZENIA! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...