Skocz do zawartości

[opony]do Downhill'u, Freerid'u


FANKA

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poszukuje lekkich opon, ktore beda sie nadawaly do ekstremalnej jazdy (cos w stylu DH, FR). Bardzoi wazna jest dla mnie waga. Poszukuje czegos o wadze ok. 550g, jesli w ogole cos takiego istnieje :) Szerokosc 26x2.35 lub 26x2.4 (lub ewentualnie 2.5 ale tylko na przod mi wejda). Zaproponujcie wszystkie jakie tylko znacie najlzejsze do agresywnej jazdy ;)

Napisano

opony o tej wadze to maksymalnie enduro. opona o wadze 500 gram ma cieniutkie scianki i nie przeskoczysz tego. do tego do dh potrzeba dętek dh zeby uchronic sie przed snake'ami a taka detka to ciezki kaliber.

 

rzuc okiem na oferte firm oponiarskich i zobacz co oferuja do dh i fr - granica przyzwoitosci to 800 gram.

Napisano

Potwierdzam to co mówią przedmówcy. Miałem na tylnym kole w Perpie (200 skoku) Schwalbe Nobby Nic 2.4 (662g) i jednak nie dają rady na ciężkich zjazdach, na ostrych kamieniach - łapią kapcie. Natomiast na przednim kole póki co jest okej, przód nie przyjmuje takich uderzeń jak tył.

 

Spróbuj Schwalbe Big Betty 2.4, są odrobinę cięższe (~860g) ale to moim zdaniem takie rozsądne minimum do FR/DH.

Napisano

No co Wy? ponad 800g? niemozliwe zebym wsadzila takie oponki ;) Ale ja to DH to nie uprawiam niewiadomo jakie tylko tak sobie jak na razie dla przyjemnosci. Zalezy mi na niskiej wadze roweru poniewaz chce sie nauczyc paru trickow a do tego potrzebuje lekki rowerek. Mam dopiero 14 lat wiec nie mam duzo sily i jak juz zapewne wiecie po nicku jestem dziewczyna. Moja jazda na rowerze nieogranicza sie wylacznie do DH czy FR, po miescie tez lubie poskakac i po gorach pojezdzic (nie skaczac) :P

Napisano

mozesz sobie śnic bajki albo realnie popatrzec co jest dostepne na rynku. opona do dh oprocz trakcji ma zapewnic maksymalną ochronę przed kapciami. i nie ma tu nic do rzeczy twoja waga czy inne drobiazgi - zalozysz cos lzejszego to bedziesz miec problem.

Napisano
No co Wy? ponad 800g? niemozliwe zebym wsadzila takie oponki :) Ale ja to DH to nie uprawiam niewiadomo jakie tylko tak sobie jak na razie dla przyjemnosci. Zalezy mi na niskiej wadze roweru poniewaz chce sie nauczyc paru trickow a do tego potrzebuje lekki rowerek. Mam dopiero 14 lat wiec nie mam duzo sily i jak juz zapewne wiecie po nicku jestem dziewczyna. Moja jazda na rowerze nieogranicza sie wylacznie do DH czy FR, po miescie tez lubie poskakac i po gorach pojezdzic (nie skaczac) ;)

OK, w takim razie proponuje taki zestaw, co prawda oponka jest 2.0 ale za to bardzo lekka 380g do tego dętka 94 gramy i już jest spoko, lekki zestawik do robienia trików ( :P ) Może jak się sama zderzysz - dosłownie - z rzeczywistością to na drugi raz urealnisz wymagania.

 

http://www.allegro.pl/item427421910_opony_...0g_komplet.html

http://www.allegro.pl/item428730042_detki_...ht_mtb_94g.html

Napisano

Hmm Barro... może nie popadajmy w ekstrema.

 

Do trików na mieście spróbuj TableTop - 2.25, 670g.

 

Do DH/FR naprawdę potrzebujesz czegoś solidniejszego. Ja miałem w Tym NN 2.4 uszczelniacz i dobijając obręczą do kamieni rozciąłem oponę!! Teraz już na tyle mam Schwalbe Muddy Mary 2.5, 1296g gumy i drutu :P Liczę na bezawaryjną jazdę ;)

Napisano
Kopaczus, i co teraz z odchudzaniem Perpa jak kupujesz takie kapcie! A ja sie tu szczypie z oponka 850g :)

No akurat Muddy Mary dostałem za darmo więc wrzuciłem na tył tak dla śmiechu - jeżeli ten rower miał kiedykolwiek jakieś przyspieszenie to teraz jest to odległe wspomnienie :D A Ty jakie opony bierzesz?

 

Fanka, jakie Maxxisy masz na myśli? Ich typowa opona do DH, High Roller, w rozmiarze 2.35 waży ponad 1000g.

  • Mod Team
Napisano

Te Maxxisy to opony do Enduro.

 

Mam takie pytanko: czy na GT Chuckerze masz zamiar jeździć w DH?

Życzę połamania siebie i sprzętu.

Nie wiesz chyba co to DH i jak wyglądają rowerki do tej dyscypliny. :)

Poczytaj trochę na ten temat, a na pewno się na forum o tym dowiesz sporo.

 

Ja od siebie mogę polecić High Rollera 2,35, ale waga to ponad 1 kg.

 

Choć według mnie nie jeździsz w DH ma tym rowerze, a raczej dual lub dirt.

Może "piókrowy" FR.

Napisano

Co to DH to wiem doskonale, jak wygladaja rowerki to tez, ale na hardtailach tez jezdzi bardzo duzo osob. Ja jak na razie uprawiam lekkie DH, nie skacze z niewiadomo jakich hop. Jak rower mam juz troche (kolo 2-3 lat) to jak na razie nic sie z nim zlego nie dzieje. Wprowadzilam juz kilka zmian (np. zalozylam napinacz, wymienilam na lepszego amora, chociaz nawet ten RST co wszyscy o nim zle mowia sie trzymal)

Napisano

proponuje ci poczytac sobie opinie na temat czesci dh i nie dh uzywanych przez wiekszych zajobów niż na tym forum: czyli na dh zone czy na forum bike action. testują oni bardzo często wytrzymałość części ktore nie są przeznaczone do celow grawitacyjnych (polska to dosyc biedny kraj dlatego wiele osob zamęcza suntoury i insze wynalazki zamiast prawdziwego sprzetu grawitacyjnego) wydając im opinie takie jakby były do tetgo celu. moze wtedy ci sie oczy otworzą i pojmiesz ze chcesz połączyć rzeczy niemożliwe: bo zakładam ze nie chcesz wydac na tylną piastę połowy królestwa bo cie nie stać.

dla wielu osob (zdecydowanej większości) masa roweru/części jest drugorzędną sprawą bo najwazniejsza jest dla nich wytrzymałośc

 

to ze są ludzie jezdzący w dh na sztywniakach to prawda. tylko ze na sztywniaku tylne koło jest torturowane bardziej niz w fullu gdzie amortyzacja kola w pewnym stopniu odciąza koła. ręce i nogi mimo ze amortyzują nie zareagują tak szybko jak zawieszenie, wiec przy prawdziwym zjezdzie (kótry dla mnie oznacza m.in. jazde tam gdzie sie chce a nie tam gdzie się moze) opony/obręcze/piasty dostają konkretnie w tyłek.

Napisano
No akurat Muddy Mary dostałem za darmo więc wrzuciłem na tył tak dla śmiechu - jeżeli ten rower miał kiedykolwiek jakieś przyspieszenie to teraz jest to odległe wspomnienie ;) A Ty jakie opony bierzesz?

 

I wlasnie to mnie przeraza w oponkach >1000g

 

NA przodzie mam teraz http://www.wtb.com/products/tires/allmountain/weirwolf/ i jest przekonujaca ta oponka jesli chodzi o prowadzenie, wobec tego poszedlem w kierunku WTB i szukam na tyl http://www.wtb.com/products/tires/allmountain/prowlerxt/

Napisano

Ciekawy bieżnik w tych WeirWolfach! Jaki rozmiar dałeś, jak z wagą i z przebijalnością?

 

U mnie Muddy Mary chyba długo nie pojeździ bo naprawdę fatalnie ciężki i mało zwrotny się bajk zrobił. Zważyłem parę kewlarowych Big Betty 2.4 i mam jedną perełkę 796g - może takie ~800g byłoby udanym kompromisem na wymagające lokalne traski DH. Pozostaje testować ;) Aha, standardowo Big Betty na wadze wypada 850-870g wobec deklarowanego przez producenta 850g.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...