Skocz do zawartości

[continental supersonic]


tobo

Rekomendowane odpowiedzi

supersonic to najlżejsze najwyższe modele opon continentala.

 

sam używam opon mountain king w wersji ss.

 

inetresuje mnie opinia innych użytkowników pozostałych modeli continetali w tej wersji: waga, trakcja (może wersja opony również wpływa i na to), odporność na uszkodzenia i na łapanie kapci.

 

moje zainteresowanie szczególnie budzi explorer supersonic jednak wszelkie opinie będą mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wersji Supersonic to nie pomogę, ale jeździłem kiedyś na Explorerze o szerokości 2.1 (czyli wiadomo, trochę mniej niż 2 w praktyce) w wersji ProTection, czyli teoretycznie bardziej odpornej na przebicia. Teoretycznie. Nie byłem zadowolony ani z odporności na przebicia (już lepsza była pod tym względem opona Speca, którą miałem wcześniej, nie pamiętam modelu teraz), bardzo słabo się czyściła z gęstszego błota i mokrego piachu, co owocowało tym, że zamieniała się w slicka, a do tego nie powiem, żeby jakoś rewelacyjnie trzymała w zakrętach - taka niższa klasa średnia opon tej szerokości pod tym względem. Na plus trzeba zaliczyć faktycznie dość niskie opory.

 

Było to już jakiś czas temu jak jeszcze jeździłem szeroko pojęte XC bez szaleństw.

 

Poza tym widzę na stronie Conti i w ich katalogu w PDF bałagan, w tekście piszą, że jest wersja Supersonic, ale nie ma jej w żadnej tabeli, wagi podane dla wersji z drutem, a moje były zwijane chyba, że już takich nie robią.

 

W sumie sam jestem ciekawy czy są różnice, poza wagą, między wersjami Supersonic i innymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zainteresowanie szczególnie budzi explorer supersonic jednak wszelkie opinie będą mile widziane.

Zrobilem na tej oponie prawie 8 tys km i nadal na niej jezdze, wiec praktycznie wiem o niej wszystko :) Jak widzisz po przebiegu jest niesamowicie trwala (uzywam jej z przodu), rewelacyjnie hamuje (wrazenie popsutych hamulcow na poczatku), dobrze skreca na trwardym, na glebszym szutrze jest troche bardziej nerwowa, margines bezpieczenstwa wyczuwalny aczkolwiek szybko sie konczy, wiec bez bdb refleksu raczej nie doprowadzaj jej do ostatecznosci ;) Na piachu bez problemow, w blocie jest ok, moja juz potrafi wyjechac przodem (lezalem na maratonie w tym roku z tego powodu) ale naprawdę ma juz sporo mniej bieznika niz nowa, wiec to naturalne ze na blocie jest obecnie przecietnie. Wale 4 bary cisnienia i zero problemow, maratonow przejechalem z nia chyba z 12, musialbym policzyc dokladniej, ale w kazdym razie sporo. Oponka Made In Germany wiec wykonanie cud, miod i orzeszki, zadnych skaz, zadnych rys, zadnych pekniec, jest tak jak bylo od nowosci, tylko bieznika mniej. Najwieksza wada to waga - po 7 tys km wyszlo.... 465g, czyli nowa opona jest ~30 - 40g lzejsza niz zwykly Explorer (~510 prawie nowy). W testach BikeBoardu na opory toczenia miala jeden z .... najgorszych wynikow z lekkich opon ;) Jak masz jakies pytania to smialo wal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym wierzyć, że tak się to bada - tylko że jest w tym mały szkopuł - mianowicie ciśnienie...

 

znalazł by się też drugi - bowiem opona tylna w rowerze poruszajacym się bez napędu (bez pedałowania) zachowuje się nieco inaczej niż opona nąpędzana - tak więc swobodne toczenie się roweru nie musi być dobrym wyznacznikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym wierzyć, że tak się to bada - tylko że jest w tym mały szkopuł - mianowicie ciśnienie...

 

znalazł by się też drugi - bowiem opona tylna w rowerze poruszajacym się bez napędu (bez pedałowania) zachowuje się nieco inaczej niż opona nąpędzana - tak więc swobodne toczenie się roweru nie musi być dobrym wyznacznikiem

prosze podarowac sobie teoretyczne dywagacje - przynajmniej w moim temacie.

 

 

 

xystoff - czyli masz wersje supersonic? zeby nie bylo wątpliwosci bo interesowaly mnie opinie o wersji ss ale wszelkie komentarze takze.

 

podają ze wazy w wersji ss 440 gram (bike center) - czyli to jak zwykle bajka?

 

zastanawiam sie poprostu czy explorer da sobie rade lepiej niz mk ss 2.2 ktorego nabylem - jedną sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xystoff - czyli masz wersje supersonic? zeby nie bylo wątpliwosci bo interesowaly mnie opinie o wersji ss ale wszelkie komentarze takze.

Tak, mam wersje SS.

 

podają ze wazy w wersji ss 440 gram (bike center) - czyli to jak zwykle bajka?

Continental to najwiekszy sciemniacz jesli chodzi o wage. Calkiem prawdopodobne, ze trafilem na ciezsza sztuke (jak to w zyciu :P ), ale mimo wszystko 440g to bajka. Podobnie jak z Vapor Pro, Conti podaje 580g, a w rzeczywistosci jest 612 i 615 (mialem dwie sztuki w zimowce).

 

zastanawiam sie poprostu czy explorer da sobie rade lepiej niz mk ss 2.2 ktorego nabylem - jedną sztukę.

Tego nie wiem, bo nie mialem nigdy mk. Jesli chodzi o explorera ss to jest to zwykly explorer pro (a wiec bardzo chwalona, uniwersalna opona) tylko ze duzo lepiej i dokladniej wykonana, trwalsza (dziwne ale jest trwalsza niz wersja pro) oraz troche lzejsza. Na dwoch kolach roznica w stosunku do Pro to raptem ~100g ale... zawsze to troche lzej ;)

 

Gdyby nie moja chec do kupowania nowych rzeczy i ich testowania, to Explorer`a SS kupilbym drugi raz bez mrugniecia okiem. Co prawda w dziedzinie przyczepnosci nie jest to zabojca jak IRC Mythos, ale stosunek cena / waga / wytrzymalosc / przyczepnosc jest na najwyzszym poziomie. Nie wiem jak jezdzisz i gdzie jezdzisz, ale dla kogos kto szuka lekkiej i uniwersalnej opony (nie zadnego hardcorowego gumiaka 400gramowego), ktora sprawdzi sie w zasadzie wszedziej bez zadnych przegiec to jest to naprawdę dobry wybor.

 

p.s

faktycznie co do szerokosci to jest lekko zawyzona, blizej 2.0 niz 2.1".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie ujeżdżam Explorey Pro ale jestem ciekaw jak na ich tle wypadłyby Nobby Nicki 1.8 lub 2.1... Jeśli nie będe przekonany to następnym kompletem również będą Explorery ale w wersji SS :P Nie mam powodów by mieć zastrzeżenia do tych opon - jeżdżę na nich od początku sezonu, nie złapałem ani jednego lacza, przyczepność w piachu i szutrze mogłaby być ciut lepsza ale w błocie idą jak przecinaki i naprawdę szybko się oczyszczają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, bo Mythos to najlepsza opona na jakiej w zyciu jezdzilem, przod sypal na zakretach piachem po oczach, mozna sie bylo skladac jak na motocyklu na luznych nawierzchniach, a tylnia opona, ktora ma juz u mnie 9 tys km nadal wjezdza wszedziej, w glebokim blocie krecisz i czujesz jak sie slizga ale wjezdzasz do gory, gdzie inni juz dawno z kapcia zasuwaja :o Tylko troche ciezkawe sa (570 przod i 540 tyl), no i morky asfalt = lodowisko ale to w koncu terenowiec z krwi i kosci. Jeszcze nie znam osoby, ktora by narzekala na Mythosa, wszyscy sa zachwyceni ;) Ciekawe czemu kolega sie z nia nie lubil, ale w koncu jak to z miloscia, nie zawsze jest odwzajemniona :D

 

 

Tez jestem ciekaw NN, tylko ze 1.8 to juz strasznie wasko :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem ciekaw NN, tylko ze 1.8 to juz strasznie wasko confused.gif

 

No właśnie... Może na początek zdecyduję się na jedną sztukę 2.1 i zobaczymy jak dalej, ale to nie prędzej jak w przyszłym sezonie, jeszcze sporo bieżnika mi pozostało na Explorerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dla mnie MK SS są rewelacyjne, jestem z nich pod koniec sezonu bardzo zadowolony. Lekka opona, o naprawdę super parametrach. Tam, gdzie koła w rowerze mojego brata na podjazdach buksowały, ja jechałem dalej. Hamowanie i przyspieszenie bez zarzutu. Ich wartość można było docenić na kamienistych zjazdach, gdzie nie trzeba było zbyt mocno uważać na zmianę toru jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Continental to najwiekszy sciemniacz jesli chodzi o wage. Calkiem prawdopodobne, ze trafilem na ciezsza sztuke (jak to w zyciu <_< ), ale mimo wszystko 440g to bajka. Podobnie jak z Vapor Pro, Conti podaje 580g, a w rzeczywistosci jest 612 i 615 (mialem dwie sztuki w zimowce).

 

Ja mam Race Pro 2.0 SS i obydwie sztuki waża mniej niz podaje Conti - 425 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...