tobo Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 supersonic to najlżejsze najwyższe modele opon continentala. sam używam opon mountain king w wersji ss. inetresuje mnie opinia innych użytkowników pozostałych modeli continetali w tej wersji: waga, trakcja (może wersja opony również wpływa i na to), odporność na uszkodzenia i na łapanie kapci. moje zainteresowanie szczególnie budzi explorer supersonic jednak wszelkie opinie będą mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 Co do wersji Supersonic to nie pomogę, ale jeździłem kiedyś na Explorerze o szerokości 2.1 (czyli wiadomo, trochę mniej niż 2 w praktyce) w wersji ProTection, czyli teoretycznie bardziej odpornej na przebicia. Teoretycznie. Nie byłem zadowolony ani z odporności na przebicia (już lepsza była pod tym względem opona Speca, którą miałem wcześniej, nie pamiętam modelu teraz), bardzo słabo się czyściła z gęstszego błota i mokrego piachu, co owocowało tym, że zamieniała się w slicka, a do tego nie powiem, żeby jakoś rewelacyjnie trzymała w zakrętach - taka niższa klasa średnia opon tej szerokości pod tym względem. Na plus trzeba zaliczyć faktycznie dość niskie opory. Było to już jakiś czas temu jak jeszcze jeździłem szeroko pojęte XC bez szaleństw. Poza tym widzę na stronie Conti i w ich katalogu w PDF bałagan, w tekście piszą, że jest wersja Supersonic, ale nie ma jej w żadnej tabeli, wagi podane dla wersji z drutem, a moje były zwijane chyba, że już takich nie robią. W sumie sam jestem ciekawy czy są różnice, poza wagą, między wersjami Supersonic i innymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 moje zainteresowanie szczególnie budzi explorer supersonic jednak wszelkie opinie będą mile widziane. Zrobilem na tej oponie prawie 8 tys km i nadal na niej jezdze, wiec praktycznie wiem o niej wszystko Jak widzisz po przebiegu jest niesamowicie trwala (uzywam jej z przodu), rewelacyjnie hamuje (wrazenie popsutych hamulcow na poczatku), dobrze skreca na trwardym, na glebszym szutrze jest troche bardziej nerwowa, margines bezpieczenstwa wyczuwalny aczkolwiek szybko sie konczy, wiec bez bdb refleksu raczej nie doprowadzaj jej do ostatecznosci Na piachu bez problemow, w blocie jest ok, moja juz potrafi wyjechac przodem (lezalem na maratonie w tym roku z tego powodu) ale naprawdę ma juz sporo mniej bieznika niz nowa, wiec to naturalne ze na blocie jest obecnie przecietnie. Wale 4 bary cisnienia i zero problemow, maratonow przejechalem z nia chyba z 12, musialbym policzyc dokladniej, ale w kazdym razie sporo. Oponka Made In Germany wiec wykonanie cud, miod i orzeszki, zadnych skaz, zadnych rys, zadnych pekniec, jest tak jak bylo od nowosci, tylko bieznika mniej. Najwieksza wada to waga - po 7 tys km wyszlo.... 465g, czyli nowa opona jest ~30 - 40g lzejsza niz zwykly Explorer (~510 prawie nowy). W testach BikeBoardu na opory toczenia miala jeden z .... najgorszych wynikow z lekkich opon Jak masz jakies pytania to smialo wal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KtośTam Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 W testach BikeBoardu na opory toczenia miala jeden z .... najgorszych wynikow z lekkich opon a co to są "opory toczenia"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xanagaz Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 Rozpędzasz się do jakiejś prędkości i masz różne zestawy opon. Przestajesz pedałować, na jednych zatrzymasz się szybciej na innych wolniej - to są opory toczenia. Oczywiście opory działają podczas jazdy cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KtośTam Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 chciałbym wierzyć, że tak się to bada - tylko że jest w tym mały szkopuł - mianowicie ciśnienie... znalazł by się też drugi - bowiem opona tylna w rowerze poruszajacym się bez napędu (bez pedałowania) zachowuje się nieco inaczej niż opona nąpędzana - tak więc swobodne toczenie się roweru nie musi być dobrym wyznacznikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 jak sie opona kreci to niewazne czy z napedem czy bez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 chciałbym wierzyć, że tak się to bada - tylko że jest w tym mały szkopuł - mianowicie ciśnienie... znalazł by się też drugi - bowiem opona tylna w rowerze poruszajacym się bez napędu (bez pedałowania) zachowuje się nieco inaczej niż opona nąpędzana - tak więc swobodne toczenie się roweru nie musi być dobrym wyznacznikiem prosze podarowac sobie teoretyczne dywagacje - przynajmniej w moim temacie. xystoff - czyli masz wersje supersonic? zeby nie bylo wątpliwosci bo interesowaly mnie opinie o wersji ss ale wszelkie komentarze takze. podają ze wazy w wersji ss 440 gram (bike center) - czyli to jak zwykle bajka? zastanawiam sie poprostu czy explorer da sobie rade lepiej niz mk ss 2.2 ktorego nabylem - jedną sztukę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KtośTam Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 Explorer Supersonic 2.10 - wagi z light-bike.com 460,3g 438g 461,4g można też rozważyć nowszego Race Kinga: 2.2 - 492g (wersja "world cup" - nic to nie znaczy poza limitowaną serią z napisem) 2.0 - 425g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 xystoff - czyli masz wersje supersonic? zeby nie bylo wątpliwosci bo interesowaly mnie opinie o wersji ss ale wszelkie komentarze takze. Tak, mam wersje SS. podają ze wazy w wersji ss 440 gram (bike center) - czyli to jak zwykle bajka? Continental to najwiekszy sciemniacz jesli chodzi o wage. Calkiem prawdopodobne, ze trafilem na ciezsza sztuke (jak to w zyciu ), ale mimo wszystko 440g to bajka. Podobnie jak z Vapor Pro, Conti podaje 580g, a w rzeczywistosci jest 612 i 615 (mialem dwie sztuki w zimowce). zastanawiam sie poprostu czy explorer da sobie rade lepiej niz mk ss 2.2 ktorego nabylem - jedną sztukę. Tego nie wiem, bo nie mialem nigdy mk. Jesli chodzi o explorera ss to jest to zwykly explorer pro (a wiec bardzo chwalona, uniwersalna opona) tylko ze duzo lepiej i dokladniej wykonana, trwalsza (dziwne ale jest trwalsza niz wersja pro) oraz troche lzejsza. Na dwoch kolach roznica w stosunku do Pro to raptem ~100g ale... zawsze to troche lzej Gdyby nie moja chec do kupowania nowych rzeczy i ich testowania, to Explorer`a SS kupilbym drugi raz bez mrugniecia okiem. Co prawda w dziedzinie przyczepnosci nie jest to zabojca jak IRC Mythos, ale stosunek cena / waga / wytrzymalosc / przyczepnosc jest na najwyzszym poziomie. Nie wiem jak jezdzisz i gdzie jezdzisz, ale dla kogos kto szuka lekkiej i uniwersalnej opony (nie zadnego hardcorowego gumiaka 400gramowego), ktora sprawdzi sie w zasadzie wszedziej bez zadnych przegiec to jest to naprawdę dobry wybor. p.s faktycznie co do szerokosci to jest lekko zawyzona, blizej 2.0 niz 2.1". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 Obecnie ujeżdżam Explorey Pro ale jestem ciekaw jak na ich tle wypadłyby Nobby Nicki 1.8 lub 2.1... Jeśli nie będe przekonany to następnym kompletem również będą Explorery ale w wersji SS Nie mam powodów by mieć zastrzeżenia do tych opon - jeżdżę na nich od początku sezonu, nie złapałem ani jednego lacza, przyczepność w piachu i szutrze mogłaby być ciut lepsza ale w błocie idą jak przecinaki i naprawdę szybko się oczyszczają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 co do zabójcy mythosa to moj kolega ostrzegal mnie przed nimi jak diabla przed swieconą wodą. bardzo sie nie lubili a on turysta taki jak ja. bardzo chetnie sie ich pozbyl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 To dziwne, bo Mythos to najlepsza opona na jakiej w zyciu jezdzilem, przod sypal na zakretach piachem po oczach, mozna sie bylo skladac jak na motocyklu na luznych nawierzchniach, a tylnia opona, ktora ma juz u mnie 9 tys km nadal wjezdza wszedziej, w glebokim blocie krecisz i czujesz jak sie slizga ale wjezdzasz do gory, gdzie inni juz dawno z kapcia zasuwaja Tylko troche ciezkawe sa (570 przod i 540 tyl), no i morky asfalt = lodowisko ale to w koncu terenowiec z krwi i kosci. Jeszcze nie znam osoby, ktora by narzekala na Mythosa, wszyscy sa zachwyceni Ciekawe czemu kolega sie z nia nie lubil, ale w koncu jak to z miloscia, nie zawsze jest odwzajemniona Tez jestem ciekaw NN, tylko ze 1.8 to juz strasznie wasko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 Tez jestem ciekaw NN, tylko ze 1.8 to juz strasznie wasko confused.gif No właśnie... Może na początek zdecyduję się na jedną sztukę 2.1 i zobaczymy jak dalej, ale to nie prędzej jak w przyszłym sezonie, jeszcze sporo bieżnika mi pozostało na Explorerach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 31 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 nie lubil mythosow za kiepską trakcję - obecnie jezdzi na kendach seryjnych z gt i jest zupelnie inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2008 Ja tam wywalilem to cos z GT ze wzgledu na wage 700g sztuka Ale nie robmy OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek111 Napisano 21 Września 2008 Udostępnij Napisano 21 Września 2008 Dla mnie MK SS są rewelacyjne, jestem z nich pod koniec sezonu bardzo zadowolony. Lekka opona, o naprawdę super parametrach. Tam, gdzie koła w rowerze mojego brata na podjazdach buksowały, ja jechałem dalej. Hamowanie i przyspieszenie bez zarzutu. Ich wartość można było docenić na kamienistych zjazdach, gdzie nie trzeba było zbyt mocno uważać na zmianę toru jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkamil Napisano 22 Września 2008 Udostępnij Napisano 22 Września 2008 Continental to najwiekszy sciemniacz jesli chodzi o wage. Calkiem prawdopodobne, ze trafilem na ciezsza sztuke (jak to w zyciu ), ale mimo wszystko 440g to bajka. Podobnie jak z Vapor Pro, Conti podaje 580g, a w rzeczywistosci jest 612 i 615 (mialem dwie sztuki w zimowce). Ja mam Race Pro 2.0 SS i obydwie sztuki waża mniej niz podaje Conti - 425 g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 Ja mam RK LTD 2,2 - o nią chodzi? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...61a2a49eef.html 55mm szeroka , daje rade , ale na przód wolałbym coś co lepiej trzyma na błocie np. MK .Zużycie - wiele nie powiem ,zresztą zobacz na zdjęcie , jeszcze włoski są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkamil Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 Ja mam oczywiscie Race King, a nie Race Pro... nie wiem co ja tam wyzej napisalem... No ale w rozmiarze mniejszym bo 2.0 Sa dosc waskie, na mtbr czytalem, ze te szersze (2.2) rowniez nie sa zbyt "szerokie". Co do zuzycia to nie moge jeszcze nic konkretnego powiedziec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 A moze ktos cos napisac o Speed King SS ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djtomas Napisano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2009 może jakieś opinie dotyczące trwałości modelu Race King? POzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.