rud Napisano 29 Sierpnia 2008 Napisano 29 Sierpnia 2008 Witam zaznaczam że temat jest trochę teoretyzująco / dywagacyjny, więc jeżeli tu nie pasuje, to proszę moda o odpowiednie poprawki. w każdym razie, od jakiegoś czasu próbuję zmienić ramę, bardzo dużo czytałem, dużo testowałem. każdy system zawieszenia ma swoje wady i zalety, niestety mój ulubiony 4-zawias nie daje możliwości zbudowania ramy z bardzo niskim przeskokiem, na którym mi zależy. tak się składa że jest sporo ram jednozawiasowych, które są niskie. przechodząc do meritum : czy faktycznie 1-zawiasy są gorsze od ram ileśtam-zawiasowych?? już tłumaczę o co chodzi, wiem o blokowaniu się przy hamowaniu i utwardzaniu przy mocniejszym pedałowaniu. ale mimo tych wad, jest wiele ludzi na świecie jeżdżących na takich właśnie ramach. mnie zastanawia, czy są ludzie którzy świadomie wybrali taki a nie inny system? np przesiedli się z 4-zawiasa na prostszą ramę? bo ja właśnie coś takiego chcę zrobić. na zachodzie (czyt. UK) jest naprawdę dużo osób które jeżdżą na orange, czy 1-zawiasowych santa cruz. mimo że jest to wg wielu przestarzały system, nadal znajduje się sporo osób kupujących takie ramy. czy może być tak że dobry 1-zawias będzie się sprawował w terenie równie dobrze co bardziej zaawansowany system? jest parę ram 1-zawiasowych dopracowywanych latami i nic nie zapowiada ich gwałtownego zniknięcia. zapraszam do dyskusji, rud
tobo Napisano 29 Sierpnia 2008 Napisano 29 Sierpnia 2008 wiele osob wybiera jednozawiasy ze wzgledu na prostotę konstrukcji. taniej i szybciej mozna tez taką rame przeserwisowac. moim zdaniem kluczowy jest dobry tlumik. i cztero i jednozawiasy bujają - i nie powiedzialbym ze ktorys z tych systemow mniej lub bardziej. moim zdaniem najwieksza zauwazalna roznica w dzialaniu jest miedzy tymi ramami a wirtualem - ten system przynajniej w wydaniu mojego roweru daje lepszą trakcję. nie mozna powiedzec ze ktorys z systemow jest jednoznacznie lepszy - kazdy z nich znajduje zastosowanie w rowerach np zjazdowych - gwarantując zwycięstwo jesli ma sie mocne nogi i super technikę. zawodnik wędruje od marki do marki i kazdą z nich zachwala jako swietną to ze jakis jednozawias jest dopracowywany latami wynika czesto tez z czegos innego: firma sknerzy pieniądze na patenty. za czterozawias trzeba wybulic kasę specowi za systemy virtualne trzeba sie szarpac np z giantem, santacruzem czy inną firmą
rud Napisano 29 Sierpnia 2008 Autor Napisano 29 Sierpnia 2008 przez długi czas byłem zrażony do jakichkolwiek fulli / jednozawiasów, ale przez to że przejechałem się na fullu kuzyna, który 1. miał sprężyny zamontowane pod jego wagę (90kg), więc podemną (62kg ) nie działało zawieszenie nawet 1 mm 2. tłumik miał jakiś dosyć prosty. przed wakacjami zmieniłem opony na większe, i chyba to jest część roweru która ma największy wpływ na komfort jazdy. im większe opony i im mniejsze ciśnienie, tym większy komfort, kompletnie niezależnie od rodzaju zawieszenia. system wirtualny wydaje mi się ciekawym rozwiązaniem, ale mam wątpliwości czy faktycznie jest lepszy od 4 zawiasa - w obu trzeba podjeżdżać siedząc na siodełku, więc nie wiem czy faktycznie jest taki dużo lepszy. na pewno z chęcią potestowałbym reigna w terenie jedynym warunkiem który musi byś spełniony, żeby 1-zawias dobrze działał wg mnie, to musi mieć zamontowany dobry damper, a jakakolwiek platforma dosyć znacznie zmniejsza chęć zawieszenia do działania. podobno spv jest najmniej zamulające zawieszenie, propedal z tego co zrozumiałem w praktyce znacznie utwardza zawieszenie.
Schwefel Napisano 29 Sierpnia 2008 Napisano 29 Sierpnia 2008 I po co zakładasz kolejny temat o tym samym? W tym temacie zostało wszystko powiedziane i dalszą dyskusję uważam za bezsensowną. A i moja rada, kup sobie w końcu tą ramę bo od samego gadania nie wejdziesz w jej posiadanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.