Skocz do zawartości

[rama] jednozawiasowce


rud

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

zaznaczam że temat jest trochę teoretyzująco / dywagacyjny, więc jeżeli tu nie pasuje, to proszę moda o odpowiednie poprawki.

 

w każdym razie, od jakiegoś czasu próbuję zmienić ramę, bardzo dużo czytałem, dużo testowałem. każdy system zawieszenia ma swoje wady i zalety, niestety mój ulubiony 4-zawias nie daje możliwości zbudowania ramy z bardzo niskim przeskokiem, na którym mi zależy. tak się składa że jest sporo ram jednozawiasowych, które są niskie. przechodząc do meritum : czy faktycznie 1-zawiasy są gorsze od ram ileśtam-zawiasowych?? już tłumaczę o co chodzi, wiem o blokowaniu się przy hamowaniu i utwardzaniu przy mocniejszym pedałowaniu. ale mimo tych wad, jest wiele ludzi na świecie jeżdżących na takich właśnie ramach. mnie zastanawia, czy są ludzie którzy świadomie wybrali taki a nie inny system? np przesiedli się z 4-zawiasa na prostszą ramę? bo ja właśnie coś takiego chcę zrobić.

na zachodzie (czyt. UK) jest naprawdę dużo osób które jeżdżą na orange, czy 1-zawiasowych santa cruz. mimo że jest to wg wielu przestarzały system, nadal znajduje się sporo osób kupujących takie ramy.

czy może być tak że dobry 1-zawias będzie się sprawował w terenie równie dobrze co bardziej zaawansowany system? jest parę ram 1-zawiasowych dopracowywanych latami i nic nie zapowiada ich gwałtownego zniknięcia.

 

zapraszam do dyskusji,

rud

Napisano

wiele osob wybiera jednozawiasy ze wzgledu na prostotę konstrukcji. taniej i szybciej mozna tez taką rame przeserwisowac.

 

moim zdaniem kluczowy jest dobry tlumik. i cztero i jednozawiasy bujają - i nie powiedzialbym ze ktorys z tych systemow mniej lub bardziej.

 

moim zdaniem najwieksza zauwazalna roznica w dzialaniu jest miedzy tymi ramami a wirtualem - ten system przynajniej w wydaniu mojego roweru daje lepszą trakcję.

 

nie mozna powiedzec ze ktorys z systemow jest jednoznacznie lepszy - kazdy z nich znajduje zastosowanie w rowerach np zjazdowych - gwarantując zwycięstwo jesli ma sie mocne nogi i super technikę. zawodnik wędruje od marki do marki i kazdą z nich zachwala jako swietną <_<

 

to ze jakis jednozawias jest dopracowywany latami wynika czesto tez z czegos innego: firma sknerzy pieniądze na patenty. za czterozawias trzeba wybulic kasę specowi za systemy virtualne trzeba sie szarpac np z giantem, santacruzem czy inną firmą :)

Napisano

przez długi czas byłem zrażony do jakichkolwiek fulli / jednozawiasów, ale przez to że przejechałem się na fullu kuzyna, który 1. miał sprężyny zamontowane pod jego wagę (90kg), więc podemną (62kg :P) nie działało zawieszenie nawet 1 mm 2. tłumik miał jakiś dosyć prosty.

przed wakacjami zmieniłem opony na większe, i chyba to jest część roweru która ma największy wpływ na komfort jazdy. im większe opony i im mniejsze ciśnienie, tym większy komfort, kompletnie niezależnie od rodzaju zawieszenia.

system wirtualny wydaje mi się ciekawym rozwiązaniem, ale mam wątpliwości czy faktycznie jest lepszy od 4 zawiasa - w obu trzeba podjeżdżać siedząc na siodełku, więc nie wiem czy faktycznie jest taki dużo lepszy. na pewno z chęcią potestowałbym reigna w terenie :excl:

jedynym warunkiem który musi byś spełniony, żeby 1-zawias dobrze działał wg mnie, to musi mieć zamontowany dobry damper, a jakakolwiek platforma dosyć znacznie zmniejsza chęć zawieszenia do działania. podobno spv jest najmniej zamulające zawieszenie, propedal z tego co zrozumiałem w praktyce znacznie utwardza zawieszenie.

Napisano

I po co zakładasz kolejny temat o tym samym?

W tym temacie zostało wszystko powiedziane i dalszą dyskusję uważam za bezsensowną.

 

A i moja rada, kup sobie w końcu tą ramę bo od samego gadania nie wejdziesz w jej posiadanie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...