bts Napisano 29 Sierpnia 2008 Napisano 29 Sierpnia 2008 Cześć. Potrzebuje amora przedniego do XC - musi być powietrzny. Budżet to około ~500zł. Pod uwagę biorę Suntoura Epicona i NCX (według bikekatlaogu oba są powietrzne i w podobnej cenie), chyba że dołożyć trochę kasy i kupić RST First Air. Który z nich będzie najlepszy?
Mod Team durnykot Napisano 29 Sierpnia 2008 Mod Team Napisano 29 Sierpnia 2008 Nie wypowiem się o RST- nie dotykałem,nie znam- a nie chcę powielać opinii ,jakie tu i ówdzie można zasłyszeć na temat wyrobów tej marki. Prywatnie używam Epicona RL - kupiony w kwietniu tego roku i przejechane ok. 2500 km. Moje trasy w 70% teren z czego ponad połowa to trasy górskie. Nie ma luzów, ani problemów z utrzymywaniem ciśnienia. Blokada działa tak jak należy. Liści nie wybiera, ale pozwala na w miarę komfortowe i bezpieczne jeżdżenie po górskich ścieżkach. Jeśli miałbym wybierać ponownie w granicach określonej przez Ciebie kwoty- kupiłbym Epicona RLD. BTW- NCX jest do kół 28 cali, Epicon i RST - do kół 26 cali.
bts Napisano 29 Sierpnia 2008 Autor Napisano 29 Sierpnia 2008 Aha, dzięki za rozjaśnienie kwestii NCX'a To generalnie mówiąc przekonałeś mnie do epicona, bo nie wymagam od niego super dokładności - jak dotąd używałem tylko rst gili (;x), która... nie może się pochwalić wybieraniem nawet kamieni przy mojej wadze (60kg) - także przesiadka na epicona to byłaby dla mnie rewolucja tak czy inaczej A ta cena kusi. Ale czekam jeszcze na opinie kogoś kto miał styczność z rst.
Rulez Napisano 29 Sierpnia 2008 Napisano 29 Sierpnia 2008 Ale czekam jeszcze na opinie kogoś kto miał styczność z rst. Już wrzucałem , opinia z Bikeworld : Sam amortyzator nie należy do najczulszych i czasem nie zauważa mniejszych nierówności. Na szczęście posiada regulację tłumienia i powrotu, pozwalające ustawić charakterystykę tak, by atakując duże nierówności lub podczas skoków, nie emitował charakterystycznego uderzenia przy odbiciu. First posiada też blokadę skoku, która przy maksymalnym skręceniu blokuje widelec całkowicie, co może grozić jego uszkodzeniem podczas najechania z dużą prędkością na przeszkodę. Z drugiej strony, blokada ta jest mądrze zaprojektowana. Manetką umieszczoną na prawej goleni, możemy płynnie zmieniać twardość amortyzatora, co w praktyce oznacza, że nie ma konieczności całkowitego blokowania. Podczas jazdy w pełni wystarcza ustawienie pokrętła w połowie wychylenia. Twardość zawieszenia wzrasta wtedy na tyle, że podjazdy można pokonać bez ?pompowania?, przy okazji pozostawiając pewien zakres bezpieczeństwa. Ogólnie, nowy RST nas nie zawiódł, ale też nie oczarował.
bts Napisano 30 Sierpnia 2008 Autor Napisano 30 Sierpnia 2008 Tak, to już czytałem. Chodziło mi konkretnie o porównanie z epiconem.
c1ach Napisano 30 Sierpnia 2008 Napisano 30 Sierpnia 2008 chyba że dołożyć trochę kasy i kupić RST First Air. Który z nich będzie najlepszy? Jak masz zamiar wogóle dokładać do First air, to w tej cenie można obecnie kupić bombera mx pro 2007. W centrumrowerowe były ostatnio po 599 zł, ale już wykupili Teraz na allegro chodzą po 700 najmniej, a dopłacając 50 zł masz już lockouta. I nie piszę tego dlatego, że sam kupiłem niedawno mx'a, bo naprawdę warto się zastanowić, a jak poszukasz to nawet jeszcze taniej kupisz. A Rst...mało osób go przetestowało, dlatego skłaniałbym się ku bardziej sprawdzonym modelom, nie wiadomo też jak wypada po dłuższym okresie eksploatacji. Ja bym się jednak skłaniał ku wersji z Epiconem, bo po przesiadce z gili to i tak będzie jak niebo i ziemia.
Mod Team durnykot Napisano 30 Sierpnia 2008 Mod Team Napisano 30 Sierpnia 2008 Tak, to już czytałem. Chodziło mi konkretnie o porównanie z epiconem. Z takim porównaniem to się raczej nie spotkasz. Za dużo osób miało złe doświadczenia z firmą RST , duża grupa ludzi Suntoura też dobrze nie wspomina. Pomijam fakt,że wiele negatywnych opinii na temat obydwu firm wynika z niewłaściwego użytkowania amortyzatorów ( używanie RST Capa do freeridu czy XCR do dirtu ) Wydaje mi się,że decyzję będziesz musiał podjąć sam. A jeśli kupisz RST to napisz co i jak. Tak na marginesie- Andrzej Kaiser jeździł na RST First - i zyje.
Sel Napisano 30 Sierpnia 2008 Napisano 30 Sierpnia 2008 Kup R7 na allegro Najlepiej wyjdziesz na tym (o dziwo ceny bardzo niskie).
Mod Team durnykot Napisano 30 Sierpnia 2008 Mod Team Napisano 30 Sierpnia 2008 Kup R7 na allegro Najlepiej wyjdziesz na tym (o dziwo ceny bardzo niskie). A gdzie masz R7 za 500 pln? Chyba ,że używane i w stanie idealnym inaczej. Ale wracając do rzeczy- gdzieś czytałem test RST M-29 ( to taka wersja First na kola 29 cali) i wg opinii testujących RST wypadło lepiej niż Tora do 29 cali.
bts Napisano 30 Sierpnia 2008 Autor Napisano 30 Sierpnia 2008 Cholera powiem wam ciężko się połapać w tych amorach wszystkich... z jednej strony epicon, który podobno ma świetny stosunek ceny do jakości, z drugiej rst do którego mam mieszane uczucia (a zreszta, on chyba odpada, skoro cena wyższa a żadnych rewelacji)... a do tego wszystkiego można dopisać cięższą od epicona torę 302 solo air (co podobno wynagradza niezłą pracą) Ale chyba dozbieram do tej ostatniej - względy wizualne (jeśli ktoś ma jeszcze coś do dodania w kwestii tych amorów, to śmiało)
Sel Napisano 30 Sierpnia 2008 Napisano 30 Sierpnia 2008 A gdzie masz R7 za 500 pln? Chyba ,że używane i w stanie idealnym inaczej. Ale wracając do rzeczy- gdzieś czytałem test RST M-29 ( to taka wersja First na kola 29 cali) i wg opinii testujących RST wypadło lepiej niż Tora do 29 cali. Coz, parz Nawrotek ktory kupil R7 w super stanie za 450zl ? :E R7 w dobrym stanie naprawde latwo znalezc.
Mod Team durnykot Napisano 31 Sierpnia 2008 Mod Team Napisano 31 Sierpnia 2008 Coz, parz Nawrotek ktory kupil R7 w super stanie za 450zl ? :E R7 w dobrym stanie naprawde latwo znalezc. Tylko Nawrotek miał szczęście i kupił amor,który częściej leżał niż pracował. A takie przypadki nie potwierdzają reguły. A prywatnie to jestem zwolennikiem kupowania nowych części- a na pewno właśnie amortyzatorów. A jak zapatrujecie się na nowego Axona? Jest w podobnej cenie jak Tora a pół kilo lżejszy. Może ktoś porównywał Tore i Axona w realu?
bts Napisano 31 Sierpnia 2008 Autor Napisano 31 Sierpnia 2008 A teraz zastanawiam się jeszcze nad Axonem... niemal pół kg lżejszy od Tory... ale jak już czytałem na forum, to podobno Tora ma lepszą amortyzację i tłumienie... ;x słowem: mątlik
Nawrotek Napisano 31 Sierpnia 2008 Napisano 31 Sierpnia 2008 nie kupujcie suntourów, póki debile (inżynierzy czy kto tam jest) nauczą się robić anodę na lagach dużo czasu jeszcze minie. Ja mimo wszystko kierowałbym się ku rst, ot choćby dla bycia pierwszym na forum testerem tego forka Poza tym gila chyba tnl (ta z takim pseudo teflonem na lagach i chyba 32 mm golenie) całkiem przyjemnie pracuje i rst nie powinno jej się wstydzić. A tora, cóż zaje** udany fork rock shoxa "dla ludu" Nie do zniszczenia (idiotoodporny) chodzi jak masło same ochy achy. Generalnie bierz torę będziesz zadowolony Chociaż mnie ten rst szczerze powiedziawszy interesuje
bts Napisano 31 Sierpnia 2008 Autor Napisano 31 Sierpnia 2008 Nawrotek: wiesz, chętnie kupiłbym w czynie społecznym RST i napisałbym obszerną recenzję, ale nie mam jeszcze tyle kasy, żeby eksperymentować z takimi sumami (mam 14 lat, Ty wiesz ile czasu ja zbierałem te kilka stów?:>)
Nawrotek Napisano 31 Sierpnia 2008 Napisano 31 Sierpnia 2008 ja pożyczam flotę, a potem ją oddaję jak się wstydzisz rst to kup torę ;DD
tobo Napisano 31 Sierpnia 2008 Napisano 31 Sierpnia 2008 debile nic nie wymysla bo to czarne nie trzyma sie srebrnego prawo fizyki i chemii w jednym
Sel Napisano 1 Września 2008 Napisano 1 Września 2008 Niektorzy (niektore firmy) sa odporni na wiedze ;P Coz moj XCR po roku uzytkowania piekne sreberko ma na lagach tam gdzie czesto pracowal
Mod Team durnykot Napisano 1 Września 2008 Mod Team Napisano 1 Września 2008 nie kupujcie suntourów, póki debile (inżynierzy czy kto tam jest) nauczą się robić anodę na lagach dużo czasu jeszcze minie. Bardzo konkretny i rzeczowy argument - można by stwierdzić- jedyny i wystarczający. Może by przeprowadzic badania- jak starcie anody na goleniach wpływa na pracę amortyzatora. Ja prywatnie zauwazyłem prawidłowość,że anoda bardzo szybko zanika w amortyzatorach OEM, w amortyzatorach kupowanych jako nie-OEM, przy założeniu ,że prawidłowo dbamy o amortyzator- problem ma miejsce ,ale po znacznie dłuższym czasie. Z Nawrotkiem zgodzę się w jednej kwestii- Tora jest dobrym amortyzatorem w wersji powietrznej. Co nie zmienia faktu ,że róznica cenowa między Epiconem a powietrzną Torą jest dosyć spora. A zbierać pieniądze na dobry amortyzator można całe życie- zawsze sie znajdą droższe i lepsze
MarcinGoluch Napisano 1 Września 2008 Napisano 1 Września 2008 Co do RST niestety ma w Polsce łatkę bubla i pewnie długo tak jeszcze zostanie. Od kilku lat zaczeli celować w najnizszy target rowerów i tak już się zapowiada na kilka najblizszych sezonów. Ale są cukierki w RST. Mam jednak wrażenie że ów cukierek M29 powstal w wyniku zepsucia czegoś co chcieli zrobić . Ja tam mam sentyment do RST bo moim pierwszym widelcem byla Aerosa AET która swojego czasu była dość wysokim modelem i kosztowala małą fortunkę . Co do Suntoura śmiem twierdzić że byłem jedną z pierwszych osób która odważyła sie kupić epicona - tyle że nie do swojego roweru . Wrażenia opisałem w dziale testy. Co do wydłużenia czasu istnienia anody to hmmm nie widze takiej mozliwosci. Od pierwszych km smarowany brunoxem, dosłownie po kilku km zauwazyłem jakby tęczowe przebarwienia na powłoce. Po niespełna miesiącu dostałem meldunek że anoda znika. Jednym słowem widelec dla kogoś kto ma ograniczony budzet i nie jeździł na niczym lepszym. Z suntoura wybrał bym chyba Axona SR-L. Co do Tory niewiele powiem bo nie mailem okazji jezdzić. Wizualnie zajeżdża mi seria DJ w marzocchi i dlatego też nie przypadła mi od tej strony do gustu. Musi w niej jednak być coś pozytywnego skoro ma niezła grupkę wyznawców. Na Twoim miejscu w szeregu postawił bym Torę i SR-L. Pozdrawiam! Marcin
Mod Team durnykot Napisano 2 Września 2008 Mod Team Napisano 2 Września 2008 Może w między czasie Suntour cos zmienił z anodą. W moim Epiconie po przejechanych ponad 2500 km( od kwietnia tego roku- wiem,zaraz będzie,że to mało itd ) anoda nie zeszła- jest tylko lekkie przebarwienie w miejscu najczęstszej pracy amortyzatora . A może trafiłem dobry model ?
bts Napisano 2 Września 2008 Autor Napisano 2 Września 2008 MarcinGoluch: zdaje się że czytałem Twoją recenzję epicona Ale zawsze możliwe że to jakiś feralny egzemplarz, zdarza się, także jeszcze chciałem usłyszeć opinie kogoś innego A co do wspomnianego przez Ciebie Axona - nie ma modelu SR-L (http://www.srsuntour-cycling.com/SID=sibc48d96d1f83c2e931a5732dc135f8/index.php?screen=sh.product_series&tnid=1581) ale brałem pod uwagę RL. Jeździ na nim kolega i całkiem sobie chwali, także dalej jestem niezdecydowany - bo inni zdecydowanie polecają torę
MarcinGoluch Napisano 2 Września 2008 Napisano 2 Września 2008 Jest SRL http://allegro.pl/item402560092_nowy_jedyn..._z_manetka.html Piszac "ferelny egzemplarz" masz na mysli anode czy zawór? Zawór był sprawdzany w sumie w 8szt epiconów i wszystkie wykazywały tą samą wadę. Co do anody to postawił bym że suntour zrobil jakis błąd i dlatego durnykot ma jeszcze czarne lagi.
Mod Team durnykot Napisano 3 Września 2008 Mod Team Napisano 3 Września 2008 Jest SRL http://allegro.pl/item402560092_nowy_jedyn..._z_manetka.htmlPiszac "ferelny egzemplarz" masz na mysli anode czy zawór? Zawór był sprawdzany w sumie w 8szt epiconów i wszystkie wykazywały tą samą wadę. Co do anody to postawił bym że suntour zrobil jakis błąd i dlatego durnykot ma jeszcze czarne lagi. Ale ten Axon to model 2006- w modelach 2007 i 2008 nie ma Axona S-RL. A , w kwestii zaworu, o co chodzi? MarcinGoluch- czy masz na myśli ,że mam czarne lagi w wyniku błędu produkcyjnego? To ja chcę więcej takich błędów!
MarcinGoluch Napisano 3 Września 2008 Napisano 3 Września 2008 A , w kwestii zaworu, o co chodzi? MarcinGoluch- czy masz na myśli ,że mam czarne lagi w wyniku błędu produkcyjnego? To ja chcę więcej takich błędów! Chodzi o to że szpilka zaworu w bardzo niskim położeniu się blokowała i nie zamykała zaworu. Przy dokreceniu na max pompki SKS suspensioner szpilka każdorazowo się blokowała i po odkręceniu pompki uciekało całe powietrze. Zawory były sprawdzone w kilku sztukach i we wszystkich się blokowały dlatego uznałem to ostatecznie za ich przypadłość, a nie wadę. Pompki Giyo, Beto i RS pompowały idealnie i zamykały zawór. Co do błędu produkcyjnego to mam wrażenie że masz pierwszego suntoura ktory z takim przebiegiem ma jeszcze anode.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.