alghar Napisano 27 Sierpnia 2008 Napisano 27 Sierpnia 2008 Czy lepiej kupić NORCO six three (2007) z czterozawiasowy system zawieszenia FSR czy GIANT REING 2 2008 ?
DAMIAN24 Napisano 27 Sierpnia 2008 Napisano 27 Sierpnia 2008 a do jakiej jazdy bo norco jest chyba do Fr a Reign do Am i enduro
alghar Napisano 27 Sierpnia 2008 Autor Napisano 27 Sierpnia 2008 ten Norco jest raczej do enduro , myślę go trochę odchudzić . Giant ma ponoć problemy z wybieraniem małych nierówności ? im większy skok tym gorzej ?
DAMIAN24 Napisano 27 Sierpnia 2008 Napisano 27 Sierpnia 2008 co do gianta to świetnie wybiera małe nierówności tylko nie trzeba tłumika na maksa pompować, a co do norco to nie znam jego zawieszenia(nigdy nie jeździłem na takim) ale jak byś go odchudził też myśle że by się nadał. Jedna rada jak masz możliwość to wsiądź na każdy rower i przejedź się chociaż po sklepie, ważne jest jak będziesz się na nim czuł. Ja mam Reigna 2 i jest to świetny rowerek do enduro i AM, a z czasem będe chciał go odchudzić poniżej 13kg Radze też się zastanowić nad innymi rowerami takimi jak Specialized Pitch albo Scott Ransom
DAMIAN24 Napisano 27 Sierpnia 2008 Napisano 27 Sierpnia 2008 a norco ile kosztuje, bo nowy Reign - 5100zł
Rulez Napisano 27 Sierpnia 2008 Napisano 27 Sierpnia 2008 Jak już sami zauważyliście rowery są do innego rodzaju jazdy (Giant znacznie bardziej uniwersalny) , więc pytanie nie ma sensu , lepiej ten, który odpowiada stylowi jazdy .
alghar Napisano 27 Sierpnia 2008 Autor Napisano 27 Sierpnia 2008 można już dostać od ok 4500 zł, mnie interesuje praca zawieszenia w tych ramach , w Norco można skok regulowac 140-160 , nie wiem ile waży Norco i Giant ? "W ubiegłym roku SIX został wybrany rowerem roku wg Mountain Biking Magazine, jest to linia o szerokiej gamie zastosowań, od slopestyle'owych tras, technicznych górskich zjazdów po epickie wyprawy. Six oferuje 5.5"-6.5" skoku (tył), 5"-6" skoku amortyzatorów przednich, bezpieczny przekrok nad górną rurą ramy, pięć rozmiarówek ram i czterozawiasowy system zawieszenia FSR."
tysiu Napisano 27 Sierpnia 2008 Napisano 27 Sierpnia 2008 a norco ile kosztuje, bo nowy Reign - 5100zł A gdzie widziałeś Reigna 2 za taką cenę ?
DAMIAN24 Napisano 27 Sierpnia 2008 Napisano 27 Sierpnia 2008 w szczecinie, bo sam za tyle kupiłem z pedałami gratis jak patrze na norco to rowerek może być ciężki, więc jeżeli chcesz jeździć w enduro doradzam Reign-a
DAMIAN24 Napisano 27 Sierpnia 2008 Napisano 27 Sierpnia 2008 no z tym jest problem, bo chodzi kiepsko(mało płynnie), ale niedługo będe robił przegląd i po dolaniu oleju zobacze jak będzie chodził, bo wydaje mi się że jest suchy
harry-peek Napisano 28 Sierpnia 2008 Napisano 28 Sierpnia 2008 Norco sa ciezkie, staly swogo czasu w Bielsku w sklepach i moglem sobie pomacac, to rowery do ciezkich zastosowan, reign w miare uniwersalny choc tez do lekkich nie nalezy, jesli zbyt czesto w gory nie jezdzisz to moze rozwaz jeszcze cos lzejszego.
Jaca_Sopot Napisano 28 Sierpnia 2008 Napisano 28 Sierpnia 2008 zasada działania jest taka sama jak w poisonie
Rulez Napisano 28 Sierpnia 2008 Napisano 28 Sierpnia 2008 Działa jak 4-ro zawias z HorstLink , pewne różnice mogą wynikać mocowania dampera - czułość zawieszenia (na pewno zawieszenie nie pracuje identycznie jak Poison ) .
alghar Napisano 28 Sierpnia 2008 Autor Napisano 28 Sierpnia 2008 słyszałem ze jest bardziej czuły na nierówności
bendus Napisano 28 Sierpnia 2008 Napisano 28 Sierpnia 2008 Miałem Speca Enduro 2003 z systemem FSR, mam Poisona i... różnica w pracy niezauważlna. Wszystko zalezy od dampera. Nowe Spece enduro mają układ zawieszenia zbliżony do Poisonów a nadal nazywa się to FSR
radomir82 Napisano 28 Sierpnia 2008 Napisano 28 Sierpnia 2008 Powiedzmy że Poisony , Mondrakery, i inne takie wynalazki marnie kopiują FSR, stawiał bym bardziej na to że Poison kopiuje Konę tyle tylko że stosuje Horsta, poza tym nie chodzi tu o sam Horst Link, chodzi o dopracowanie systemu, długość zawiasów, ich rozmieszczenie i przełożenie tychże względem tłumika... pod tym względem Poisony są daleko "za murzynami" w porównaniu do Speca.
Jaca_Sopot Napisano 28 Sierpnia 2008 Napisano 28 Sierpnia 2008 różnica raczej niezauważalna. norco i poison mają pewnie damper tej samej długości, wiec i parca pewnie taka sama. jak by damper był 222 to wtedy był by bardziej liniowy. generalnie norco można kupić dla lepszej geometri
alghar Napisano 28 Sierpnia 2008 Autor Napisano 28 Sierpnia 2008 a jak ten Pitch działa ? już chyba trochę pojezdziłeś
Rulez Napisano 28 Sierpnia 2008 Napisano 28 Sierpnia 2008 norco i poison mają pewnie damper tej samej długości, wiec i parca pewnie taka sama Chyba nie rozumiesz o czym piszę , długość dampera nie ma nic wspólnego z przełożeniem siły z haków tylnego koła na damper .... Konstrukcje są zupełnie - mocowanie dampera do ramy , mocowanie wahacza do ramy, mocowanie dampera do wahacza - w związku z tym zmienia się charakterystyka zawieszenia (np. czułość, zdolność do przeciwdziałania bujaniu czy progresja zawieszenia ) Różnica na pewno jest bardzo zauważalna. Tu masz wyłożone o co chodzi : Amortyzacja tylnego koła jest bardziej skomplikowana. Oprócz elementu amortyzującego, który w tym tekście nazywamy dla uproszczenia amortyzatorem występuje jeszcze mniej lub bardziej skomplikowany system dźwigni przekazujący siły odziaływujące na koło dalej na amortyzator. Wobec czego na amortyzator, oddziaływuje większa lub mniejsza dźwignia wzmacniająca. Dotychczas tylko Merida LRS stosuje taki wahacz, gdzie siła nie jest wzmacniana, LRS ma przełożenie 1:1. Znacznie częściej spotyka się wahacze wzmacniające, w efekcie z amortyzatora o małym skoku można ?wyciągnąć? duży skok koła. W niektórych przypadkach wzmocnienie bywa nawet trzykrotne. http://www.rower.com/images/bb_l/276.jpg
alghar Napisano 30 Sierpnia 2008 Autor Napisano 30 Sierpnia 2008 Co ewentualnie wymienić w rowerku GIANT REING 2 aby zejść z wagi ? a co w Norco ?
tobo Napisano 30 Sierpnia 2008 Napisano 30 Sierpnia 2008 co wymienić? wszystko. dziwne pytanie. reign 2 to najnizszy model w serii więć praktycznie kazda jego część jest ekonomiczna a nie wyszukana. rzuc okiem co na stanie ma chocby reign 0 nieoferowany w polsce. chyba jedyną jego cieższą częścią w stosunku do nizszych modeli jest tlumik foxa dhx - nizsze modele maja rp23. chcąc wymieniać osprzęt moze lepiej zastanowic sie nad zakupem samej ramy - skoro reszta ma byc doinwestowana. przy cenie w polsce za riegna 2 nie zarobisz az tyle na sprzedazy jego części zeby zrekompensowac w znaczący sposób inwestycje. kupując samą ramę dostaniesz też dhxa w komplecie a nie rp23. tak jak napisal bendus: spec i poison to ten sam system. i bzdurą jest ze zawieszenie bedzie pracowac az tak drastycznie w inny sposób - bo nie będzie. róznice między specem a poisonem będą zapewne w jakości wykonania (poison to nazwa przyklejona do ramy produkowanej dla wielu firm) czy geometrii. amortyzacja w obu przypadkach jest silnie uwiązana do tlumika - bendus pisal ze ma bezpośrenie porównanie speca i poisona i ten pierwszy nie ma druzgoczącej przewagi nad drugim. róznic w przewadze markowego roweru/ramy dopatrywalbym sie w geometrii i wadze roweru - o czym sam się ostatnio przekonałem. zawieszenie w moim pracuje lepiej ale tez nie w jakis niesamowicie inny sposob. za to niska masa calosci, inna pozycja na rowerze roztrzygnely o tym ze wlasciwości jezdne obu rowerów - obecnego i poprzedniego czyli poisona - są bardzo rózne. obecny bardzo lekko podjezdza, kontrolę mam również lepszą, zapas bezpieczeństwa jest bardzo duży.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.