inferek Napisano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 Maxxis FlyWeight 330 Przeznaczenie : nawierzchnia twarda/luźna na twardym/wyścigi XC Bardzo lekkie opony przeznaczone do wyścigów XC, Opona FlyWeight została wykonana w technologii „Dual Compund” gdzie wewnętrzna warstwa gumy jest mieszanką 62a, a zewnętrzna 70a co znacząco wpływa na wagę. Niski bieżnik oraz doskonale wyprofilowane klocki w środkowej części opony rewelacyjnie zmniejszają opory toczenia. Opona ta wymaga dobrej techniki jazdy. Opona dwukierunkowa. Rozmiar: 26x1.95” TPI: 60 Stopka: kevlar Materiał: 70a Waga: ~330g Cena: 99-119zł 70a: Charakteryzuje się wysoką elastycznością, wytrzymałością na zerwanie, małymi odkształceniami trwałymi przy ściskaniu oraz odpornością na oleje. Praca od -30 do +100 °C. 60 TPI: Wysokiej jakości kord używany w większości opon. Średnia grubość kordu, wysoka wytrzymałość ścian bocznych opony na uszkodzenia mechaniczne. Opory toczenia : bardzo małe Trzymanie boczne : Znikome Wysokość opony w obręczy: 46mm Grubość opony przy 3,5bara: 1.99” Wys. bieżnika : 3,5mm Min. ciśnienie: 2,5bara/35PSI Max. ciśnienie: 4,5bara/65PSI Po 500km bieżnik wygląda nadal tak samo jak przy kupnie(przy jeździe 50% szosa, 50% teren). Na asflacie spisują się świetnie, żadnych oporów toczenia; na szutrach i duktach leśnych też bez większych oporów. Większe kamienie jednak to nie ich żywioł, często osuwają się z nich i traci się kontrolę jazdy. Średnie błoto im nie straszne, przy głębszym tylne koło zaczyna pływać i buksować. Z błota nie oczyszczają zbyt szybko, ale też nie rzucają nim w twarz. Nierzadko na piachu sypią na prawo i lewo. Bardzo dobrze i lekko przyśpieszają. Raz złapałem snake`a na zjeździe, ale winą było za mało powietrza w przednim kole. Początkowo miałem Continental Survival Pro 2.3; przesiadłem sie na Maxxisy i szczególnie nie odczuwa sie różnicy między przyczepnością (poza głębokim błotem) za to dużo na plus wyszedłem na wadze i masakrycznie na oporach toczenia Tyle tylko, że wyglądaja bardziej jak slicki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 27 Sierpnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 Opony sa cienkie jak papier. W ciągu 5 dni złapałem 6 kapci ( również na dętkach Flyweight). Sprzedałem szybciej niż kupiłem. Odporność na przebijanie jest żadna. Moim zdaniem opony na wystawę lub do śmigania po mieście, o wyścigach można pomarzyć, chyba ze w bardzo lekkim nie wymagającym terenie. Ale mimo wszystko opona jest za bardzo zawodna. Odporność na rozcięcia również żadna. Co do trakcji tak jak mówił przedmówca, trzymanie niewielkie ale są bardzo przewidywalne. Opory toczenia niemal zerowe. Do stosowania bez dętki z samym płynem uszczelniającym też sie nie nadają bo maja za delikatne ścianki i ranty. Moja opinia jak najbardziej negatywna dla tych opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inferek Napisano 28 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Ja jeżdże na Ultralight`ach i kapcia nie udało mi się jeszcze złapać, jeżdże w trudnym terenie (dużo ostrych kamieni,patyków), może między innymi że mało waże. W ogóle zakupiłem je żeby odchudzić rower, a zyskałem ~0,7kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Do stosowania bez dętki z samym płynem uszczelniającym też sie nie nadają bo maja za delikatne ścianki i ranty. znajomy używa Maxxlightów z Stan's no tube i jest spoko. osobiście jeżdżąc na FW +dętki FW gumę złapałem raz a mam ten zestaw już od jakichś 500km. używane na północnej jurze więc głównie piach i kamienie. jeśli ktoś był na tegorocznych ( momentami bardzo błotnych ) mistrzostwach radzionkowa to muszę napisać że przejechałem je a nie byłem jedyną osobą na tych oponach. i żadnej gleby!!! ogólnie to nie spodziewałem się że te opony mogą być tak uniwersalne:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł-Sz Napisano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2008 Na asfalcie są rewelacyjne. Oponki te wymagają dość dużego ciśnienia a gdy są twarde i z ich mizernym bieżnikiem dość łatwo obsuwają się z kamieni. Faktycznie jazda na nich wymaga zwiększonej uwagi. Po 300km raz złapałem snejka gdy za szybko wjechałem na krawężnik, na tyle szybko że zostały małe wgniecenia na obręczy. Generalnie jestem zadowolony za sprawą minimalnych oporów toczenia i "uniwersalności" bo w teren też da się wjechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sixer Napisano 1 Września 2008 Udostępnij Napisano 1 Września 2008 jeśli ktoś był na tegorocznych ( momentami bardzo błotnych ) mistrzostwach radzionkowa to muszę napisać że przejechałem je a nie byłem jedyną osobą na tych oponach. i żadnej gleby!!!ogólnie to nie spodziewałem się że te opony mogą być tak uniwersalne:) Byłem i też przejechałem na FW, co prawda jedna gleba, bo mi zajechali droge, ale oponki sie spisały. Ja na nich przejechałem już ~2.5 tys km i tylko jeden kapeć (dętka również FW) Teraz mam Geaxy + Flyweighty i nie mam problemu z kapciami. Przejechałem na nich 3 wyścigi i jeden maraton - spisały się doskonale, co prawda w błocie trzeba rowerem balansować bardziej niż na innych oponkach, ale w końcu to nie opony na błoto. Jedne z lepszych opon jakie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakubas Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 (edytowane) Posiadam takowy komplecik w moim ht na dętkach fossa, Na przód z moim agresywnym stylem jazdy się za bardzo nie nadaje - potrafi płatać figle. Na tył jak najbardziej polecam - opona musi być dobrze napompowana bo ma dość mały balon który pod naciskiem (małym bo 70kg) ostro się ugina, ale nie jest to wada ale ukryta zaleta gdyż na podjeździe gdy mamy dociążony tył opona zachowóje się jak by miała conajmniej szerokość 2,25 i ciśnienie 1,8. Jak na tak mały bieżnik - nie, bieznik to złe słowo "bieżniczek", zachowuje się nad wyraz zadowalająco i pod górę traci trakcje jedynie na mokrej trawie. Opory - znikome Wytrzymałość - zrobiłem na niej z 300km w tym 2 maratony, jazda często w nie dedykowanym dla niej terenie dokłądając jeszcze miasto zjazdy i podjazdy na schody i jeszcze nie zdarzyło mi się na niej złapać kapcia - jak na wagę 325gr to naprawdę zadowalający wynik. W zezonie gdy będę pewny, że na trasie maratonu nie spotkam zbyt dużo błotka zarezykuje ją także na przód. Edytowane 27 Maja 2011 przez Jakubas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakubas Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 na teraz opony mają przejechane 7 maratonów i ani razu nie udało im się mnie zawieźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi