Xsystoff Napisano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 Przedstawiam Wam moja zimówko - szosówke, czyli rower na którym pokonuje najwiecej kilometrów w ciagu roku. Pewnie niektórzy kojarza go jeszcze jak ważył 12.6 kg (do dzisiaj rano ), wywaliłem amora, wrzuciłem nowy napęd, kilka nowych gratów i oto jest: Bar Ends: Pro 101g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Deore 07' 183g Brake (Rear): (Hamulec tylni) - Shimano Deore 07' 183g Brake Levers: (Klamki) - Shimano Deore - 175g Cables: (Pancerze i linki) - Clarks Teflon 110g (1) Cassette: (Kaseta) - Sram PG-850 11-28 238g Chain: (Lancuch -) Sram PC-830 106 ogniw (spinka SRAM) 299g Crank: Korba - Dangerous Mike 44-32-22 781g Suport: nie pamietam, jakis na kwadrat - 260g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano STX 143g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore LX `07 305g Fork: (Widelec) - Alu sztywniak 752g Frame: (Rama) - GT Outpost `07 1950g Grips: (Gripy) - GT - 74g Handlebar: (Kierownica) - Uno UL Tralite 2014 DB 160g Headset: (Stery) - Cane Creek 120g Pedals: (Pedaly) - Shimano PD-M540 352g Seat: (Siodlo) - Gipiemme Pluma Evolution Titanio 183g Seatpost: (Sztyca) - Kalloy SP-342 301g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)- Author 22g Shifters: (Manetki) - Sram MRX 162g Skewers: (Zaciski kol) - Shimano Deore XT 124g Stem: (Mostek) - Kross D345A 163g Tire (Front): (Opona przednia) - Maxxis Ignitor 2.1" 471g / IRC Smoothie 1.25" 368g Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Komodo 1.95" 495g / IRC Smoothie 1.25" 373g Tubes: (Detki) - Kenda Ultra Lite + Maxxis Ultralight 247g / 2x Schwalbe 1.0" - 1.5" 240g Wheels: (Koła) - GT Standard 2089g Razem: ~10332g - MTB ~10100g - szosa (1) linki do przerzutek sa wliczone w manetki to raz, a dwa linka od przedniej przerzutki idzie dolem, wiec jest bez pancerza, gola i wesola Uprzedzajac pytania: - Nie jeszcze nie jezdzilem na sztywniaku i wiem, ze bedzie bolalo - zaciski kol Dartmoor - ~60g do przodu Foto: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 18 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2008 Uaktualniono opone przod Maxxis Ignitor sie pojawil i calosc wazy 10.332g, prosilbym wiec o up-date nazwy tematu i rozpiski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 18 Września 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Września 2008 Dziś zrobię update całego rankingu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyklista Napisano 19 Września 2008 Udostępnij Napisano 19 Września 2008 Tak z ciekawości, jak się jeździ na aluminiowym sztywniaku po trochę bardziej dziurawych nawierzchniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawellldef Napisano 19 Września 2008 Udostępnij Napisano 19 Września 2008 Chyba bedzie zmiana z widelczyka alu na stal - osobiscie kiedys mialem na chwile alu...... Dodam na chwile Czulem sie jak galiareta masakra heehhe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 19 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2008 Tak z ciekawości, jak się jeździ na aluminiowym sztywniaku po trochę bardziej dziurawych nawierzchniach? W terenie jeszcze nie jezdzilem, po dziurawych drogach czy mocno zniszczonych szutrach nie ma problemu, wiadomo ze trzesie ale bez hardcore`u. Bruk jest dosyc nieciekawy, trzeba nauczyc sie inaczej trzymac rece i amortyzowac wszystko ramionami. Za duzo na tym jeszcze nie pojezdzilem, do zimowki sztywniak jak najbardziej ok, ale zeby sie na tym scigac gdzies na maratonach to raczej nie Na asfalcie czy rownym szutrze przyspieszenie jest poza zasiegiem hardtaila, calosc zbiera sie fantastycznie, a to i tak lekko >10 kg. Wiecej napisze jak troche na nim pojezdze, bo na razie poki pogoda nie jest jeszcze zla smigam na Meridzie. Aha zmienila sie mocno geometria, bo przod poszedl w dol o 4cm, wiec na szosie jezdzi sie sporo lepiej, a na zjazdach wiadomo, strach sie bac Imho co za roznica czy widelec stalowy czy aluminiowy? Jeden i drugi jest sztywny jak diabel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
got3n Napisano 19 Września 2008 Udostępnij Napisano 19 Września 2008 no tak ale stal lepiej tłumi drgania niż alu ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 19 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2008 Jak najedziesz na przeszkode to i tak bedzie ŁUP niezaleznie od tego czy bedzie to stal, alu czy karbon Zreszta zobaczymy, cala jesien i zima przedemna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 19 Września 2008 Udostępnij Napisano 19 Września 2008 no tak ale stal lepiej tłumi drgania niż alu ; ) Naczytaliście się towarzyszu obywatelu zamiast wyjść i korzystać z 'pięknego lata'. To tylko czysta teoria w praktyce jak to kolega wyżej określił ,będzie "ŁUP". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 19 Września 2008 Udostępnij Napisano 19 Września 2008 dokładnie nie ma różnicy. ja prześmigałem cały sezon na sztywnym i wcale nie jst tak źle jak by sie wydawało. Ba, nawet w górach parę razy byłem, m.in. na Pilsku.. wszystko jest kwestią wyrobienia odpowiednich nawyków. co do zjazdów to nic nie wyszło mocno do tyłu, czasem nawet pod siodło i jest nieźle. ale wszystkiego nie da się zjechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 19 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2008 ja prześmigałem cały sezon na sztywnym i wcale nie jst tak źle jak by sie wydawało. Dodajesz mi otuchy Myslalem juz, ze zwariowalem wstawiajac sztywniaka Btw widzialem Twoj projekt i niedlugo znowu Cie dogonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koser Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 jakieś nowe gadżety ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 12 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 jakieś nowe gadżety ? Przez różne zawirowania życiowe ostatnie 2 lata nie jeździłem wcale, a jeszcze wcześniej kilometry wyrabiałem na szosówce, więc konfiguracja GT jest taka sama jak w 2008 roku. Na sztywniaku zrobiłem 2.5 tys km i do zimówki jest to rozwiązanie najlepsze. Na boczne asfalty, równe szutry czy ścieżki rowerowe czyli takie warunki w jakich się jeździ w zimę jest idealny. Nie trzeba konserwować, nic nie zamarza, nie brudzi się itp. Ostatnio znowu zacząłem jeździć i jest to obecnie mój jedyny rower jaki posiadam, więc wraca amortyzator, bo w terenie jest katorga, a zjazdy nie istnieją. Nawet głupie korzenie dają się we znaki, po prostu odbiera to przyjemność z jazdy. GT znacznie przytyje, bo sztywniak 752g vs amor 1850g to różnica kolosalna. Jak już doczekam się na listonosza z amorem i go podmienie to trzeba będzie przerzucić temat do hardtaili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Tak jak pisałem, GT juz nie jest zimówką, tylko głównym i jedynym rowerem, więc powrócił amortyzator. Trzeba przerzucić temat do hardtaili Bar Ends: Pro 101g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Deore 07' 183g Brake (Rear): (Hamulec tylni) - Shimano Deore 07' 183g Brake Levers: (Klamki) - Shimano Deore - 175g Cables: (Pancerze i linki) - Clarks Teflon 110g (1) Cassette: (Kaseta) - Sram PG-850 11-28 238g Chain: (Lancuch -) Sram PC-830 106 ogniw (spinka SRAM) 299g Crank: Korba - Dangerous Mike 44-32-22 781g Suport: nie pamietam, jakis na kwadrat - 260g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano STX 143g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore LX `07 305g Fork: (Widelec) - Rock Shox Recon SL `09 (20.7cm sterówka, stalowe pivoty) - 1665g Frame: (Rama) - GT Outpost `07 1950g Grips: (Gripy) - GT - 74g Handlebar: (Kierownica) - Uno UL Tralite 2014 DB 160g Headset: (Stery) - Cane Creek 120g Pedals: (Pedaly) - Shimano PD-M540 352g Seat: (Siodlo) - Gipiemme Pluma Evolution Titanio 183g Seatpost: (Sztyca) - Kalloy SP-342 301g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Author (na imbus) 22g Shifters: (Manetki) - Sram MRX 162g Skewers: (Zaciski kol) - Dartmore 860 & 861 (na imbus) - 68g Stem: (Mostek) - Kross D345A 163g Tire (Front): (Opona przednia) - Maxxis Ignitor 2.1" 471g Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Komodo 1.95" 495g Tubes: (Detki) - Kenda Ultra Lite + Maxxis Ultralight 247g Wheels: (Koła) - GT Standard 2089g Razem: ~11.189g (1) linki do przerzutek sa wliczone w manetki to raz, a dwa linka od przedniej przerzutki idzie dolem, wiec jest bez pancerza, gola i wesola Plany na ten rok jak tylko skończe remont chałupy: - ubijaki + nowe buty, bo obecny zestaw SPD pamięta jeszcze czasy, kiedy chyba nawet jeszcze forum nie istniało - czarne rurki eastona 90stki - nowe koła prawdopodobnie identyko setup jak miałem w Meridzie (DT Comp + Shimano LX + Mavic XM317), tylko zamiast piast LX`a będzie XT Po tych modach pomyślimy co dalej, bo znowu będzie 10.5kg jak w exMeridzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 26 Marca 2012 Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 lekką tą Komodo trafiłeś. Moja waży aż 542g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 lekką tą Komodo trafiłeś. Moja waży aż 542g Moze w 2007 roku robili lzejsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.