D2mian Napisano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 Witam. Rozmyślam nad zmianą korb oraz modernizacją reszty napędu. Na myśl przyszło mi coś takiego aby nie montować przedniej przerzutki, a zamiast korb z trzema tarczami założyć coś z jedną. W grę wchodzą korby rekreacyjne od shimano (ale mają bardzo małą dostępność), korby do DH oraz coś co przyszło mi na myśl, a mianowicie żeby zakupić korbę szosową (z dwoma blatami) i zdemontować jeden z talerzy. Czy ta ostatnia opcja z korbą szosową po kastracji zadziała z 8 lub 9 kasetą na tyle? Czy nie będzie problemu z linią łańcucha? Jaki wtedy łańcuch będzie potrzebny? Zadziała to to? Czy korby Campanollo są kompatybile z tyłem opartym na shimano lub sram? Wydaje mi się że pomysł z kastracją korby szosowej będzie najlepszy bo chyba te korby są sztywniejsze i lżejsze (prawda?). Proszę o opinię, temat jest dla mnie dość skomplikowany ponieważ nigdy takiego pół singla nie widziałem. Proszę o pomoc. Damian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 Tak, zadziała. Aż takiego nie powinno być, tylko musisz dobrać odpowiednią długość osi suportu, no i możesz kombinować z położeniem zębatki (tzn. czy przykręcisz w miejsce większej czy mniejszej zębatki). Taki jakiego wymaga kaseta (jeśli chodzi o to, czy na 8 czy 9 biegów). Powinno. Mam coś takiego ale z kasetą 7 biegową, choć nie powinno mieć to znaczenia, jednak 7 biegowe są węższe o 3 mm od 8 i 9 biegowych. Tak są, ale mają inny standard kwadratu (połączenie suport - korba). Sztywniejsze i lżejsze niż co? Ja jeżdżę na Bontragerze Race (MTB - patrz avatar <- ) z zębatką 44 z. przykręconą w miejsce środkowej. Chcesz zdjęcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D2mian Napisano 25 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 Jeśli masz foty to bardzo proszę A sprawdza Ci się takie cuś? A co lepsze coś z szosówek do 200zł czy jakaś korba do DH? Jeśli mój obecny suport na kwadrat (nie znam modelu) jest Ok to czy warto go odrazu zmieniać? Dzięki za zainteresowanie i czekam na foty P.S. Wie ktoś może jaki supprot muszę brać do Kellys'a Saphix? Teraz mam korby z największym blatem 48. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 Foty mam ale trochę nieaktualne . Jak poczekasz do jutra / dziś w nocy to wrzucę aktualne, bo teraz właśnie część orurowania się maluje . Sprawdza się pod jednym warunkiem - blat musi być prosty - inaczej łańcuch spada, a bez przerzutki to i ten bolec między zębatką a korbą nie pomoże (zwłaszcza jak zębatka jest dalej od korby niż była). I właśnie z tego względu polecam korby z pająkiem i przykręcanymi zębatkami - dwa Suntoury z nitowanymi zębatkami troszkę uszkodziłem - po prostu zębatka się wygięła przy ruszaniu ze skrzyżowania - dajesz powera, a tu zębatka wygląda dosłownie jak zósemkowana . Długość osi suportu zależy od konkretnej korby, więc najlepiej kup razem z nową. A co do zależności "długość osi od położenia zębatki na korbie" to już od konkretnych modeli zależy. Ogólna zasada jest taka, że zębatki w korbie są od siebie odległe o 5 mm, od tego można wyjść przy dobieraniu. Ja składałem ten rower budżetowo (choć miało być taniej niż wyszło ) i suportu nie zmieniałem co zaowocowało zębatką zamontowaną w środkowym położeniu, efekt: linia łańcucha idealnie prosta na środkowej zębatce kasety - mi pasuje. Kupując suport z krótszą osią musisz pamiętać, że korba może nie wejść na suport (zapierać się o jego miski i nie dać się dobrze dokręcić) lub może zębatka ocierać o dolne rurki widełek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D2mian Napisano 25 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 U mnie założenie jest takie: Oszczędzę na samej przerzutce tylnej oraz na jednej manetce. Zyskam lepsze korby i lżejszy rower. Co do przymusu prostego blatu to jeżdżę dość spokojnie (jazda miejska). To czekam na foty Dzięki Damian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 Tu bardzo dużo zależy od łańcucha bo jak nie będzie dostatecznie giętki bocznie to przy 2 ostatnich koronkach będzie spadał z korby. Ja polecam Rohloffa SLT99 w wersji pod szosę, jest niesamowicie giętki bocznie, inne XTRy czy PC990 mogą się schować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 Schwefel jak dla mnie SLT-99 nie równa się budżetowy . Zwłaszcza, że musiałbym przy okazji wymienić kasetę i manetkę. Ale autor tematu może się skusi. Poza tym mi łańcuch zawsze spadał na zewnątrz mimo tego, że zębatka była w miejscu blatu, więc to raczej tylko przez krzywość zębatki. Ze zdjęciami będzie mała obsuwa - nie używajcie podkładu i bazy metalicznej różnych producentów - ale będą jeszcze dziś. Obiecane zdjęcia poniżej. I proszę się nie śmiać z moich rozwiązań, których nie powstydziłby się p. Słodowy, jak choćby moja el0 pr0 owijka na kierownicę . Rower właściwie poza kołami, kasetą, łańcuchem i korbą jest zbudowany z tego co było w domu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 opony wymiataja do czego uzywasz roweru? chyba szosa co nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 Nie tylko opony wymiatają w tym sprzęcie , ale za to malowanie własnoręczne. A używam do szosy, żwirówek i dróg polnych, a także do ogólnorozumianych dojazdów miejskich. Taki rower do wszystkiego, który można zostawić przed sklepem, a do tego mieści się w normalny stojak na rowery . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D2mian Napisano 26 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 Mam jeszcze 2 pomysły: 1) Dać na przód "singla" a na tył albo jakąś piastę 3 biegową (są większe ilości biegów?) albo też singla (czy trzeba zmieniać piastę? Jak to zamontować na piastę 8/9 biegową?) 2) korba szosowa + kaseta szosowa; a dlaczego? I tak używam może ze 4 kombinacji ( z regóły 2x6, 2x7, 2x8 albo to samo z nawięszkszym blatem z przodu) Generalnie używam roweru jako szybkiego środka transportu po mieście. Jak by to skompletować? Może ktoś takie coś robił. I odrazu podłączę się z pytaniem o manetki. Jeśli mam 8 kasetę to czy dając manetki na 9 będzie całość latać? I jak to jest z jakością manetek czy wyższy model rzeczywiście różni się kulturą pracy od innych? I czy jeśli korba jest na 9 speed to będzie latać z kasetą na 8 biegów? Bo ostatnio miałem z tym problemy (ale wydaje mi się żę to była sprawa tego że mam blat na 48 zębów a przerzutki były chyba na max 44 zęby) Proszę o rozwinięcie tematu. Dzięki za rady Damian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 http://expatpol.allegro.pl/show_item.php?item=419764456 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzosef Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Ja też mam zapytanie o podobnej tematyce. Złożyłem miejski rower bez przedniej przerzutki, mam korbę Deora, łańcuch nastawioną na śordkową tarczę. Moje pytanie - czy można założyć szosową kasetę (po to, żeby był szybszy) do koła 26 cali i manetek rapid na 9 przełożeń. tak to sobie wymyśliłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 No jeśli teraz masz kasetę, to można bez przeszkód, byle była kompatybilna z bębenkiem. Choć rower nie będzie miał większej prędkości maksymalnej (wynikającej z przełożenia) tylko wyżej i ciaśniej zestopniowaną całą kasetę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzosef Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Dzięki za odpowiedź, no tak masz rację, źle to określiłem. Nie tyle szybszy, co bardziej twardy obrót i normalna miejska jazda nie będzie przypominała kołowrotka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 jak teraz jest mlynek to zaloz na najwiekszy blat korby lancuch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D2mian Napisano 28 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Wydaje mi się że rozpatrywanie SS pod kątem szybkości jest raczej nie na miejscu; caly czas obracamy się wokół tych samych wielkości zębatek. Po dłuższych rozmyślaniach zastanawiam się czy trwałaość i niezawodność SS jest warta jesgo założenia. Chyba jeszcze do tego nie dojrzałem Nie chcę zakładać nowego tematu; czy manetki na 9 biegów obslużą kasetę na 8? Damian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borekd Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 nie, nie obsłużą inna odleglosc pomiedzy zebatkami jest, wiec inny uciag linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.