pokerzysta90 Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 Witam. Kupiłem niedawno rower szosowy kross venom enyo. Przejechałem na nim na razie 36 km. Nie pompowalem jeszcze opon, ale jak przycisnę mocno to są trochę miękkie. Czy mogę je napompować, żeby były całkowicie twarde bez ryzyka, że się przebiją? Wcześniej miałęm rower górski i byłem o to spokojny, bo opony w nim były o wiele grubsze. Czy to, że opony są minimalnie miękkie bardzo obniża prędkość jazdy? Na razie maksymalna prędkość jaką wyciągnąłem to 47,99km/h. Żeby dojechać do szosy, na której jeździ bardzo malo samochodów, muszę przejechać przez miasto (kostka brukowa, dziury w chodnikach itp.) Czy opony nie pękną? Czy nie zrobi się szybko tzw. ósemka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 na oponach masz podane wartosci do jakich powinny byc pompowane jak bedziesz sie w nich miescil to nic sie ni epowinno stac jak zalezy ci na tym aby kostka brukowa cie tak nie wytrzepala to napompuj do dolnego ograniczenia ale wtedy bedziesz musial czesto sprawdzac jakie masz cisnienie i dopompowywac jesli zalezy ci na jak najwiekszej predkosci maksymalnej to napompuj do gornego zakresu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerzysta90 Napisano 23 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 Aha. A czym się to pompuje? Pompką samochodową? Mam tylko taką zwykłą, na której nie jest napisane jakie jest ciśnienie itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filus Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 zalezy jaki masz wenty jak samochodowy to najlepiej udac sie na stacje benzynowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koksu Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 Szosówki raczej nie będą mieć wentyla samochodowego... A co max ciśnienia raczej sie nie martw ze od kostki brukowej ci sie "przebiją" Piszesz ze o górala byleś spokojny ale bo nie dobijałeś czy dawałeś większe ciśnienie?? Im cieńsza opona to z reguły ma większe max ciśnienie wiec wal śmiało tyle co do górala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 Kup sobie taką przejściówkę schreder -> presta http://www.pol-sport.com/go/_info/?id=1104 i pompuj na stacji benzynowej gdzie mają manometr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 ale przez ta przejscowke to duzego cisnienia nie naladuje sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koksu Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 Ja ta przejściówka nie mam problemu by napompować kolo na full ba pewnie bym rozsadził jak bym sie uparł problem w tym ze nie wciska mi wentyla więc ciśnienia tez mi nie poda. Ja ewentualnie jak chce dokładnie wtedy nabijam butle do pożądanego ciśnienia i trzymam aż powietrze w zbiorniku i oponie sie wyrówna A i skoro na przejściówce nie mam ciśnienia po założeniu węza zastanawiam czy te automaty do pompowania kół w ogóle podejmą sie pompowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 ale przez ta przejscowke to duzego cisnienia nie naladuje sie Niby dlaczego? Ja wbiłem maksymalnie 7atm ale jeżeli to dla ciebie mało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 U mnie na serwisie kompresor pompuje do 8atm i tyle ładuję w każdą szosową oponę. Żadnych problemów a i snejka trudno złapać na takim ciśnieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 to ja mam na oponie 7-10 a na stacji dobijalem kolo 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerzysta90 Napisano 25 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 Aha. To może wróćmy do pierwszego pytania, bo nie mam czym zmierzyć ciśnienia. Czy opona powinna być na maksa twarda, czy może być minimalnie miękka po mocnym naciśnięciu? Chodzi mi o to, żeby rower uzyskiwał optymalne prędkości. Kolarze na olimpiadzie jechali ponad 200 km ze średnią prędkością 46 km/h, a moja maksymalna prędkość, którą uzyskałem to zaledwie 47,99km/h, a średnia nie przekracza 25km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 Wiesz średnią 25km/h to ja robię na fullu który wcale nie jest lekki ani nie ma szosowych opon, więc to raczej kwestia twojego treningu a nie sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokerzysta90 Napisano 25 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 Ja nie trenuję. Na szosowym rowerze byłem dopiero 2 razy i przejechałem łącznie 36 km. Ale powrócę do pytania: Czy opona powinna być na maksa twarda, czy może być minimalnie miękka po mocnym naciśnięciu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KtośTam Napisano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 Czy opona powinna być na maksa twarda, czy może być minimalnie miękka po mocnym naciśnięciu? mają być twarda, prawie na kamień, ale... ... dla jednego miękkie jest twarde, dla innego odwrotnie - w przypadku opon szosowych bez manometru niewiele wskórasz. ... opona szosowa może mieć zakres ciśnień '6atm min - 8atm max' i naprawdę ciężko palcami wyczuć różnicę miedzy tymi ciśnieniami tak jak pisał Schwefel , kup sobie przejściówkę i pompuj na stacji jeśli nie masz kompresora Chodzi mi o to, żeby rower uzyskiwał optymalne prędkości. cisnieniem w oponach nie nabijesz sobie średniej na szosie - to nie jest takie proste - zwiazek jest tu bardzo zawiły - ciśnieniem można się leciutko wspomóc, ale tylko w szczególnych warunkach. Kolarze na olimpiadzie jechali ponad 200 km ze średnią prędkością 46 km/h traktuj ich w kategoriach nadludzkich lub wręcz boskich - zwykły homo sapiens nie osiągnie takich wyników a moja maksymalna prędkość, którą uzyskałem to zaledwie 47,99km/h, a średnia nie przekracza 25km/h. jak sam widzisz, prędkość maksymalna nie ma większego związku ze średnią - co z tego że sobie dokręcisz na zjeździe z wiatrem, skoro przytrzyma cię byle podjazd, odcinek pokonywany pod wiatr lub zwyczajnie braknie Ci tchu w miarę wzrostu kondycji i na tych samych trasach będzie Ci rósł stosunek Vśr/Vmaks, przy czym Vmaks będzie rosło raczej powolutku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 u mnie na oponie napisane ile mam pompowac pod kazda wage. pompuje 8atm (dla 80kg), dla 70kg np juz jest 7atm, dla 60 6. we wczesniejszej oponie (schwalbe blizzard) max 7 pompowalem. a to jak sie toczy ma w sumie znaczenie do 25km/h, pozniej juz tylko wiatrrrrrrrrrrrrr.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Something Napisano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2009 witam kupilem sobie wczoraj cos takiego : http://photos01.allegroimg.pl/photos/orygi...40/63/610406369 dzis przejechalem z 10km z hakiem i flak z tylu... niefart mam, moze wyjatkowo durne pytanie, czy te detki sie klei? (pytam bo ma byc niby cisnienie 7-10atm i nie wiem czy to trzyma..) mialem 8atm moze jeszcze umie ktos powiedziec czy sa jakies pompki, ktorych sie lepiej wystrzegac bede musial sobie jutro jakas kupic z manometrem i koncowka do tych dziwnych wentyli (moze mnie ktos oswiecic jak sie nazywaja takowe? ani to samochodowy ani zwykly (kulkowy?)) (chyba tyle, temat chyba wybralem odpowiedni do pytania...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rezun Napisano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2009 może to zawór Presta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Something Napisano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2009 może to zawór Presta? dzieki glupia nazwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2009 do szosy to najlepiej polecam pompke serwisowa tylko wiesz co mnie zastanawia bo sam mam te zafirki w szosie i na 8 z powodzeniem mozna na nich jezdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bizon Napisano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2009 Mam dętki w szosie poklejone łatki jak na razie do tej pory bez problemów.Przejechałem około 7000 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrKolos Napisano 2 Maja 2009 Udostępnij Napisano 2 Maja 2009 hm... moje oponki daja sie napompowac do 10bar z przodu i 8 z tylu (podobno bezpieczniej jest jak to przed jest slabiej nabity...) niestety nie znalazlem nic o minimalnym cisnieniu za pomoca sprezarki moge napompowac do 8 i chyba tyle wlasnie mam... gdzie mozna napompowac kola bezposrednio przez zawor presta ? - uzywam przejsciowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszcc Napisano 18 Maja 2009 Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 Witam! Ja mam w rowerze nabite 5 atmosfer opona formy KENDA trzeba powiedzieć ze ma bardzo dobra przyczepność przy takim ciśnieniu a jeżeli chodzi o to czy się przebije to trzeba powiedzieć tak ze każda opona się zużywa i nic nie jest na wieki jeżeli mamy nowe Ogumienie to nie mamy się czego bać ale gdy juz mamy z opony tzw SLIKA no to trzeba zacząć uwazać na najdrobniejsze kamyczki bo na takich idzie najczęsciej sobie przebić oponę wieć lepiej nie czekać na przebitą oponę tylko zrobić rowerowi serwis zainwestować trochę a wszystko juz znów bedzie oki pzodr.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 18 Maja 2009 Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 kenda kendzie nie równa jak ktoś kiedyś mądry mi powiedział to liczy się ilość powietrza w oponie tak więc w traktorze będziesz miał ok 1,5atm gdzie średnica opony ma 1metr w góralu z opną 2.00" 3atm a w szosie 700-23C 8atm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszcc Napisano 18 Maja 2009 Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 Tez takie opinie słyszałem ale Ta moja oponka jest dobra nie kopie chodzi idealnie równiutko z felga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.