Skocz do zawartości

[rower] kross level a6 po raz enty


nabial

Rekomendowane odpowiedzi

Bars: Accent Sprint 100mm 102g

Brakes: Avid SD7 362g

Cables: Accent Ultimate 140g

Cassette: Shimano XT 11-32 262g

Chain: XTR 269g

Crankset: Shimano LX H2 908g

Derlr (Front): Shimano LX 178g

Derlr (Rear): Shimano XT 235g

Fork: Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLock 2205g

Frame: Kross Level A6 2007 19" 1775g

Grips: Accent Wing 48g

Handlebar: Truvativ Team OS 147g

Headset: VP-AC 41 99g

Pedals: Shimano M520 378g

Seat: Selle Italia SLK 215g

Seatpost: Boplight Team 27,2x400mm 258g

Seatpost clamp: Accent 42g

Shifters: Shimano LX Dual Control 430g

Skewers: Shimano 135g

Spacers: No Name 15g

Stem: Easton EA50 130mm 175g

Tire (Front): IRC Mythos II 2,1 545g

Tire (Rear): IRC Mythos II 2,1 565g

Top Cap: No name 15g

Tubes: Maxxis Ultralight 256g

Wheels: Mavic XM 317 885g

CNSpoke x64 + nyple 470g

Novatec V front 149g

Novatec V rear 403g

 

RAZEM: 11,666kg

 

dsc00300mu2.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bars: Accent Sprint 100mm 102g

Brakes: Avid SD7 362g

Cables: Accent Ultimate 140g

Cassette: Shimano XT 11-32 262g

Chain: XTR 269g

Crankset: Shimano LX H2 908g

Derlr (Front): Shimano LX 178g

Derlr (Rear): Shimano XT 235g

Fork: Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLock 2205g

Frame: Kross Level A6 2007 19" 1775g

Grips: Accent Wing 48g

Handlebar: Truvativ Team OS 147g

Headset: VP-AC 41 99g

Pedals: Shimano M520 378g

Seat: Selle Italia SLK 215g

Seatpost: Boplight Team 27,2x400mm 258g

Seatpost clamp: Accent 42g

Shifters: Shimano LX Dual Control 430g

Skewers: Shimano 135g

Spacers: No Name 15g

Stem: Easton EA50 130mm 175g

Tire (Front): IRC Mythos II 2,1 545g

Tire (Rear): IRC Mythos II 2,1 565g

Top Cap: No name 15g

Tubes: Maxxis Ultralight 256g

Wheels: Mavic XM 317 885g

CNSpoke x64 + nyple 470g

Novatec V front 149g

Novatec V rear 403g

 

RAZEM: 11,666kg

 

dsc00300mu2.th.jpg

 

 

Ciężkiee :woot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od ciebie przeciez ;) a tak powaznie to z fotek na wadze wyszukanych w necie wiec nie powinno byc bledow

 

co do komentarza "ciezko" to jasne ze moglbym zejsc z wagi z tym ze wiazaloby sie to albo z duzymi kosztami albo ze spadkiem wytrzymalosci/efektywnosci temu tez projekt jest skonczony i nie przewiduje dalszych modernizacji

 

z 2. str jakby wsadzic w ta rame np rebe+xtr to byloby to albo zboczenie albo brak rozumu ale blizej tego 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 2. str jakby wsadzic w ta rame np rebe+xtr to byloby to albo zboczenie albo brak rozumu ale blizej tego 2.

a niby dlaczego ? Rama wcale nie jest taka zła jak o niej mówią. U mnie spisuje sie świetnie, a oszczędzana nie jest..

znaczy, że nie długo będę zboczony, albo jestem głupkiem xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a porownywal wasc z czyms co ma giete tylne widelki i ciutke ostrzejsza geo?;) mozliwe ze po prostu wzialem sproro za mala rame - 19" na 188 ale jak cos to ty omen masz jeszcze mniejsza ;)

 

poza tym wiadomo...kazdy z nas jest wyjatkowy i mozna postawic 2 typow tego samego wzrostu i 1 wezmie 18" a 2 zachwyci sie 21"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko, które mnie naszło odnośnie tej rozmowy o ramie. Czy to naprawdę jest tak, że od ramy zależy rzeczywiście tak wiele? (oczywiscie nie mam na myśli porównywania ramki z jakiegos marketowego roweru to czegos high endowego). Ale powiedzmy ta rama, która jest w A6, jakie są różnice w porównaniu do ram bardziej renomowanych producentów? W samej jeździe można odczuć znaczącą różnicę? Niestety nie dokopałem się do takiego tematu na forum, linki mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na przykladzie a6:

-w a6 gorna rura jak i rurki tylnego trojkata maja przekroj okragly i sa proste - mniejsza sztywnosc, mniejsza efektywnosc hamowania

-alu 6061 jest b miekkie niz 7005, oczywiscie tez kwestia jakie dodatkowe pierwiastki i ich proporcje ...

-proces laczenia rurek moze odbywac sie w towarzystwie roznych gazow itp itd

-dodatkowo w lepszych sa procesy np hydroformowanie, ktore podnosza sztywnosc i wytrzymalosc

 

w efekcie na lepszej ramie efektywniej przekazuje sie energie - nie ma efektu plywania korby itp, wiecej zniesie, pozniej nastapi zmeczenie materialu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama to sprawa bardzo indywidualna. Jednemu pasuje taka drugiemu taka. Dużo też zależy od stylu jazdy. Myślę, że dla osoby która się nie ściga ma ona mniejsze znaczenie(oczywiście rama HT), ja np prawie w ogóle nie uczęszczam na zawodach(1--2 maratony/rok) dlatego kieruję się wygodą na wycieczkach czyli wolę zainwestować w dobry amortyzator, napęd niż sztywną i nieznośnie niewygodną na długich dystansach, na dodatek drogą ramę :D

 

Droższa rama jest sztywniejsza, lżejsza, de facto lepiej pochłania drgania, ale jakie znaczenie ma dla zwykłego obywatela to czy dojedzie do domu o 14.00 czy o 14.01 :D Poza tym drogie ramy to przeważnie ramy zawodnicze, a co za tym idzie długie=niewygodne. Ja np wolę ciut krótsze ramy.

 

Pozdrawiam

 

P.S.A tak w ogóle to ostatnio miałem okazję przejechać się na ramie full i już wiem na co zbierać $ :D Z resztą chyba nie znam osoby co to by się z fulla na ht przesiadała :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no właśnie, nabiał, twoje 92kg a moje 73kg to, jak dla mnie, duża różnica. Ja uważam, że ramka jest naprawde sztywna

(hmm mogę ją porównać do Corrateca X-motion <_< ) nie odczuwam pływania, świetnie się zbiera(przyspiesza) itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

droższe + lżejsze = sztywniejsze? od kiedy?

 

droższe = lżejsze to można ewentualnie przyjąć ale na pewno nie to pierwsze założenie.

 

wow, ciekawe ze z powodu innego (gorszego) profilu rurek tylnego trójkąta odczuwasz spadek efektywności hamowania... :)

 

"alu 6061 jest bardziej miękkie niż 7005. choc oczywiscie kwestia jakie dodatkowe pierwiastki i ich proporcje." troszki bez sensu to zdanie. bardziej miękkie - raczej stop niz alu. po drugie wynika z twojego zdania ze rózne stopy alu 6061 i rozne 7005 w ramach danego oznaczenia mogą mieć rózny skład chemiczny. poza tym stop 7005 jest najtanszym materialem do produkcji rur/ram, zapewne ze wzgledu na swoje właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie od dziś wiadomo, że żeby lżejsze było sztywniejsze musi być duuuużo droższe i raczej różnica sztywności nie będzie znacząca w obrębie stopów aluminium.

O kształcie tylnych widełek (czy proste czy S) i wpływie na efektywność hamowania oraz sztywność ramy to ciekawa teoria, bo według mnie (wyboczenie pręta) proste powinny być sztywniejsze.

Zdanie o dodatkowych pierwiastkach i ich proporcjach takie całkiem bezsensu nie jest, bo o ile normy europejskie są dość ścisłe, to amerykańskie (oznaczenie według serii czyli właśnie np. 6061 czy 7075) mają dość spore widełki zawartości dodatków stopowych sięgające nawet 1% głównych dodatków w obrębie stopu jednej serii.

Mnie bardziej ciekawi stwierdzenie nabiala, że aluminium serii 6061 jest bardziej miękkie niż serii 7005. Co dla Ciebie znaczy bardziej miękkie? Chodzi Ci o faktyczną twardość czy może o sztywność, a może wytrzymałość doraźną albo zmęczeniową?

Niestety nie mam danych liczbowych dla serii 7005, ale mam dla zbliżonej 7010 i wszystkie własności wytrzymałościowe lepsze ma 7010, choć zwykle pociąga to za sobą spadek własności plastycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Xsystoff dobre! :D Do tej pory korzystałem z http://aluminium.matter.org.uk/aluselect/default.asp i moich podręczników B) . Ale widzę, że te strony się uzupełniają, np. w mojej nie ma serii 7005, a w Twojej nie ma 7020 :D .

 

Nabial nie tak do końca, bo sztywność owszem, wytrzymałość w większości przypadków też, jednak ze wzrostem tych wartości spada udarność co może mieć znaczenie w przypadku niektórych części.

 

A poza tym chyba najbardziej chodziło mi o stwierdzenie "bardziej miękkie" :D

 

Dyskusja może być ciekawa, jeszcze trochę i będziemy mieli osobny temat o materiałach w rowerach :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...