nabial Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 Bars: Accent Sprint 100mm 102g Brakes: Avid SD7 362g Cables: Accent Ultimate 140g Cassette: Shimano XT 11-32 262g Chain: XTR 269g Crankset: Shimano LX H2 908g Derlr (Front): Shimano LX 178g Derlr (Rear): Shimano XT 235g Fork: Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLock 2205g Frame: Kross Level A6 2007 19" 1775g Grips: Accent Wing 48g Handlebar: Truvativ Team OS 147g Headset: VP-AC 41 99g Pedals: Shimano M520 378g Seat: Selle Italia SLK 215g Seatpost: Boplight Team 27,2x400mm 258g Seatpost clamp: Accent 42g Shifters: Shimano LX Dual Control 430g Skewers: Shimano 135g Spacers: No Name 15g Stem: Easton EA50 130mm 175g Tire (Front): IRC Mythos II 2,1 545g Tire (Rear): IRC Mythos II 2,1 565g Top Cap: No name 15g Tubes: Maxxis Ultralight 256g Wheels: Mavic XM 317 885g CNSpoke x64 + nyple 470g Novatec V front 149g Novatec V rear 403g RAZEM: 11,666kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DLD Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 Bars: Accent Sprint 100mm 102gBrakes: Avid SD7 362g Cables: Accent Ultimate 140g Cassette: Shimano XT 11-32 262g Chain: XTR 269g Crankset: Shimano LX H2 908g Derlr (Front): Shimano LX 178g Derlr (Rear): Shimano XT 235g Fork: Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLock 2205g Frame: Kross Level A6 2007 19" 1775g Grips: Accent Wing 48g Handlebar: Truvativ Team OS 147g Headset: VP-AC 41 99g Pedals: Shimano M520 378g Seat: Selle Italia SLK 215g Seatpost: Boplight Team 27,2x400mm 258g Seatpost clamp: Accent 42g Shifters: Shimano LX Dual Control 430g Skewers: Shimano 135g Spacers: No Name 15g Stem: Easton EA50 130mm 175g Tire (Front): IRC Mythos II 2,1 545g Tire (Rear): IRC Mythos II 2,1 565g Top Cap: No name 15g Tubes: Maxxis Ultralight 256g Wheels: Mavic XM 317 885g CNSpoke x64 + nyple 470g Novatec V front 149g Novatec V rear 403g RAZEM: 11,666kg Ciężkiee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SLOSO Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 ...skąd brałeś wagi? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 23 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 od ciebie przeciez a tak powaznie to z fotek na wadze wyszukanych w necie wiec nie powinno byc bledow co do komentarza "ciezko" to jasne ze moglbym zejsc z wagi z tym ze wiazaloby sie to albo z duzymi kosztami albo ze spadkiem wytrzymalosci/efektywnosci temu tez projekt jest skonczony i nie przewiduje dalszych modernizacji z 2. str jakby wsadzic w ta rame np rebe+xtr to byloby to albo zboczenie albo brak rozumu ale blizej tego 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekmz Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 Jaka waga jezdzca? Waga szprych np. wymiata Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 24 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 92kg, podobno komplet zwyklych szprych typu dt champion wazy 450g+nyple mosiezne+opaski... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekmz Napisano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 No tak przy tej wadze Nyple nie musza byc mosiezne ale co tam. Lepiej byc pewnym. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 z 2. str jakby wsadzic w ta rame np rebe+xtr to byloby to albo zboczenie albo brak rozumu ale blizej tego 2. a niby dlaczego ? Rama wcale nie jest taka zła jak o niej mówią. U mnie spisuje sie świetnie, a oszczędzana nie jest.. znaczy, że nie długo będę zboczony, albo jestem głupkiem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 24 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 a porownywal wasc z czyms co ma giete tylne widelki i ciutke ostrzejsza geo? mozliwe ze po prostu wzialem sproro za mala rame - 19" na 188 ale jak cos to ty omen masz jeszcze mniejsza poza tym wiadomo...kazdy z nas jest wyjatkowy i mozna postawic 2 typow tego samego wzrostu i 1 wezmie 18" a 2 zachwyci sie 21" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 Na amortyzatorze można zrzucić dobre pół kilo(a nawet więcej), na pedałach też troszkę, reszta to faktycznie dość spore inwestycje. Dlaczego uważasz za brak rozumu wsadzanie do tej ramy reby+xtr? Nie jedni już tak zrobili. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 24 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 wg mnie ta rama jest dobra ale w swoim przedziale cenowym i jak wezmiemy ja "do reki" a pozniej jakas formowana olejem typu merida/cube to widac roznie a ze rama to serce roweru to powinna byc najlepszym/jednym z lepszych elementow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemekc1 Napisano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 Takie pytanko, które mnie naszło odnośnie tej rozmowy o ramie. Czy to naprawdę jest tak, że od ramy zależy rzeczywiście tak wiele? (oczywiscie nie mam na myśli porównywania ramki z jakiegos marketowego roweru to czegos high endowego). Ale powiedzmy ta rama, która jest w A6, jakie są różnice w porównaniu do ram bardziej renomowanych producentów? W samej jeździe można odczuć znaczącą różnicę? Niestety nie dokopałem się do takiego tematu na forum, linki mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 24 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 na przykladzie a6: -w a6 gorna rura jak i rurki tylnego trojkata maja przekroj okragly i sa proste - mniejsza sztywnosc, mniejsza efektywnosc hamowania -alu 6061 jest b miekkie niz 7005, oczywiscie tez kwestia jakie dodatkowe pierwiastki i ich proporcje ... -proces laczenia rurek moze odbywac sie w towarzystwie roznych gazow itp itd -dodatkowo w lepszych sa procesy np hydroformowanie, ktore podnosza sztywnosc i wytrzymalosc w efekcie na lepszej ramie efektywniej przekazuje sie energie - nie ma efektu plywania korby itp, wiecej zniesie, pozniej nastapi zmeczenie materialu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 wszystko zależy od Wagi jezdzca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 Rama to sprawa bardzo indywidualna. Jednemu pasuje taka drugiemu taka. Dużo też zależy od stylu jazdy. Myślę, że dla osoby która się nie ściga ma ona mniejsze znaczenie(oczywiście rama HT), ja np prawie w ogóle nie uczęszczam na zawodach(1--2 maratony/rok) dlatego kieruję się wygodą na wycieczkach czyli wolę zainwestować w dobry amortyzator, napęd niż sztywną i nieznośnie niewygodną na długich dystansach, na dodatek drogą ramę Droższa rama jest sztywniejsza, lżejsza, de facto lepiej pochłania drgania, ale jakie znaczenie ma dla zwykłego obywatela to czy dojedzie do domu o 14.00 czy o 14.01 Poza tym drogie ramy to przeważnie ramy zawodnicze, a co za tym idzie długie=niewygodne. Ja np wolę ciut krótsze ramy. Pozdrawiam P.S.A tak w ogóle to ostatnio miałem okazję przejechać się na ramie full i już wiem na co zbierać $ Z resztą chyba nie znam osoby co to by się z fulla na ht przesiadała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SLOSO Napisano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 ...no właśnie, nabiał, twoje 92kg a moje 73kg to, jak dla mnie, duża różnica. Ja uważam, że ramka jest naprawde sztywna (hmm mogę ją porównać do Corrateca X-motion ) nie odczuwam pływania, świetnie się zbiera(przyspiesza) itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 droższe + lżejsze = sztywniejsze? od kiedy? droższe = lżejsze to można ewentualnie przyjąć ale na pewno nie to pierwsze założenie. wow, ciekawe ze z powodu innego (gorszego) profilu rurek tylnego trójkąta odczuwasz spadek efektywności hamowania... "alu 6061 jest bardziej miękkie niż 7005. choc oczywiscie kwestia jakie dodatkowe pierwiastki i ich proporcje." troszki bez sensu to zdanie. bardziej miękkie - raczej stop niz alu. po drugie wynika z twojego zdania ze rózne stopy alu 6061 i rozne 7005 w ramach danego oznaczenia mogą mieć rózny skład chemiczny. poza tym stop 7005 jest najtanszym materialem do produkcji rur/ram, zapewne ze wzgledu na swoje właściwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 Nie od dziś wiadomo, że żeby lżejsze było sztywniejsze musi być duuuużo droższe i raczej różnica sztywności nie będzie znacząca w obrębie stopów aluminium. O kształcie tylnych widełek (czy proste czy S) i wpływie na efektywność hamowania oraz sztywność ramy to ciekawa teoria, bo według mnie (wyboczenie pręta) proste powinny być sztywniejsze. Zdanie o dodatkowych pierwiastkach i ich proporcjach takie całkiem bezsensu nie jest, bo o ile normy europejskie są dość ścisłe, to amerykańskie (oznaczenie według serii czyli właśnie np. 6061 czy 7075) mają dość spore widełki zawartości dodatków stopowych sięgające nawet 1% głównych dodatków w obrębie stopu jednej serii. Mnie bardziej ciekawi stwierdzenie nabiala, że aluminium serii 6061 jest bardziej miękkie niż serii 7005. Co dla Ciebie znaczy bardziej miękkie? Chodzi Ci o faktyczną twardość czy może o sztywność, a może wytrzymałość doraźną albo zmęczeniową? Niestety nie mam danych liczbowych dla serii 7005, ale mam dla zbliżonej 7010 i wszystkie własności wytrzymałościowe lepsze ma 7010, choć zwykle pociąga to za sobą spadek własności plastycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 28 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 no wiec sam utwierdziles sie w tym co napisalem (sztywnosc+wytrzymalosc)... btw b ciekawie rozwija sie temat o moim a6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Niestety nie mam danych liczbowych dla serii 7005 Polecam http://www.efunda.com/materials/alloys/alu...Title=AA%207005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 O Xsystoff dobre! Do tej pory korzystałem z http://aluminium.matter.org.uk/aluselect/default.asp i moich podręczników . Ale widzę, że te strony się uzupełniają, np. w mojej nie ma serii 7005, a w Twojej nie ma 7020 . Nabial nie tak do końca, bo sztywność owszem, wytrzymałość w większości przypadków też, jednak ze wzrostem tych wartości spada udarność co może mieć znaczenie w przypadku niektórych części. A poza tym chyba najbardziej chodziło mi o stwierdzenie "bardziej miękkie" Dyskusja może być ciekawa, jeszcze trochę i będziemy mieli osobny temat o materiałach w rowerach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.