afly Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 Witam!!! Niedawno kupiłem nowy rower. Mam nowe nieużywane koła. Chciałbym kupić obręcz Dartmoor Blizzard i zamocować szprychy oraz piastę własnie z nowego roweru, ale jak zdjąć szprychy? 1. Jakimi narzędziami muszę sie posłużyć? Chodzi mi głównie o zdjecie szprych i samodzielnemu założeniu na nowej obręczy, centrowanie koła zostawię serwisowi. 2. Czy szprychy mogą być za krótkie (obręcze to Mach 1 exe + piasta pod tarczę Joy Tech). Liczę na waszę wypowiedzi i ewentualne pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 Kluczem do szprych odkręcasz wszystkie nyple. Potem wyjmujesz wszystkie szprychy zewnętrzne (biegnące od zewnątrz kołnierza), a potem łatwo wyjmujesz wszystkie wewnętrzne. Zakładasz na odwrót, najpierw wewnętrzne, a potem zewnętrzne. Szprychy mogą okazać się jednak za krótkie. Wtedy musisz kupić nowe szprychy. Lub za długie - jeśli serwis ma walec do gwintów (nie narzynkę, koniecznie walec) to może skrócić szprychę i wtedy może pasować. Jeśli szprycha jest dużo za długa i cieniowana do tego to może okazać się, że gwint wchodzi na cieniowaną część szprychy. Wtedy też trzeba kupić nowy komplet szprych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmash Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 Nie polecam żebyś to robił sam, oddaj sprzet do serwisu. Potrzebny klucz to tylko klucz do szprych a właściwie to do nypli. cena od 3zł w gore. update: spoźnilem sie z odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GiZi Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 Mój drogi kolego...taka operacja nazywa się przepleceniem kola a nie wyjmowaniem szpych, skoro nie wiesz jak rozpleść to jak zamieżasz sobie porcić z zapleceniem? Nie rób tego sam bo na miejscu każdego serwisanta pogonił bym Cię...nie ma nic gorszego niż próba centrowania po kimś koła...któr za pewne i tak skonczyła by się zapataniem od nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawellldef Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 Podepne sie pod temat - gdzies czytalem na forum, ze paru gosci tak robilo (chodzi o uzycie zaplecionych juz szprych ponownie) i wyszla wielka lipa. Mianowicie szprychy im pekaly... Ile w tym prawdy??? Ale znajomy ma serwis rowerowy i tweirdzi podobnie - nie zsawsze ale jednak pekaja Cos w tm musi byc pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 Ja mam szprychy które są zaplecione w sumie już ... 3 raz i jak na razie żadna mi nie pękła. Są to szprychy DT Champion. Jeżdżę w XC, nie skacze, nie katuje itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawellldef Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 Słyszałem głównie złe opinie o szprychach RICHMAN pod kolo 28" - ponoć ubiegłoroczne "wydanie" miało takie wady, że pękały - dane od znajomych bikerów i sprzedawców. Ale jak to w życiu bywa są wyjątki od zasady. I chyba tak jest w tym przypadku pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filus Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 moj kumpel kiedys centrowal sobie kolo no i chuba zamocno szpryche podciagnal i podczas jazdy po gorach poprostu mu pekla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawellldef Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 moj kumpel kiedys centrowal sobie kolo no i chuba zamocno szpryche podciagnal i podczas jazdy po gorach poprostu mu pekla A z ciekawosci kolego - kolejne tez poszly w pozniejszym czasie czy bylo ok?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filus Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 chyba jeszcze 3 wypadly.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GiZi Napisano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 Szprychy się rozciągają ale jesli są dobrej firmy (dobry materiał) nie powinny pęknąć. Na pewno bardziej narażone na pęknięcie są szprychy czarne gdyż są anodowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 24 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 W sumie przemyślałem to i chyba kupie na allegro obręcz i piastę a szprychy i zaplecienie oraz wycentrowanie "gratis".. koszt za przednie koło to ok. 140zł. Jestem skłonny ku temu ponieważ pytając w różnych serwisach koszt takiej usługi to od 20-30zł i jeszcze musiałbym kupić szprychy ponieważ te co mam teraz są za krótkie (obręcz 70zł + zaplecienie 20zl + ok 40zł 36szprych i w tym układzie nie mam piasty). Dzieki za wypowiedzi! A ja właśnie posiadam obecnie czarne szprychy i również z taką informacją sie spotkałem wieć jest dla mnie kolejny argument aby zmienic szprychy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawellldef Napisano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 :-) no to wszelkie problemy zostały rozwiązane...pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.