Skocz do zawartości

[koła] WH-R500: czy się nadają do crosu lub trekkingu


D2mian

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Czy takie koła Koła WH-R500 nadadzą się do roweru crossowo/trekkingowego?

Jeżdżę tylko i wyłącznie po twardej nawierzchni (chodzniki, asfalt, betonka) acz kolwiek każdy wie jaki jest stan naszych dróg czy chodników.

Dodam że waże około 80kg. Zależy mi na jakości kół (wytrzymalości) a nie wadze czy szpanie.

 

Proszę ewentualnie o jakieś inne propozycje.

 

Damian

Napisano

Chodzi mi o to czy koła od szosówki nadadzą się do jazdy rekreacyjnej (trekkingowej), interesuje mnie kwestia wytrzymalości i odporności na zcentrowanie.

 

P.S. Nie moge edytować tematu :/

Napisano

witam w/g mojej opini są to za słabe koła do jazdy po naszych super drogach. A to z prostej przyczyny - ilości szprych 20/24. Rozpatrz taki przypadek jak sie rozpędzisz np. do 40 km i wpadasz w koleine... Na Twoja wagę polecam obręcze DH 19 NA 36 SZPRYCH. Koło zaplecione na takiej obręczy jest sztywne i to jest podstawą wytrzymałości. Może ta obręcz to ciężki kloc ale sam waże 110 kilo i jakoś u mnie daje radę w moim crossie. Pozdrower:-)

Napisano

dokładnie ;)

sam własnie zaplatam koła na dh19, 36 szprych na tył i 32 na przód :P

 

chociaz przy wadze 80 kg, mozesz załozyc ace18, ja na takich jezdzilem do tej pory, przy 90 kg wagi (ale nie mialem nigdy zbyt duzo w sakwach)

 

a jak masz wiecej kasy to bierz cos z mavica ;)

Napisano
dokładnie ;)

sam własnie zaplatam koła na dh19, 36 szprych na tył i 32 na przód :)

 

chociaz przy wadze 80 kg, mozesz załozyc ace18, ja na takich jezdzilem do tej pory, przy 90 kg wagi (ale nie mialem nigdy zbyt duzo w sakwach)

 

a jak masz wiecej kasy to bierz cos z mavica :P

 

 

Odnośnie mavica to model A319 polecam - kosztuje jakies 40 zl wiecej od DH19 ;)

post-112193-1219569881_thumb.jpg

Napisano

Dzięki za zainteresowanie :D

Obecnie mam oryginalnie założone obręcze Kellys'a (model Kelly's Draft 622x19 na 36 szprych na Shimano RM30)

Z tyłu wydaje mi się że zaczyna się mała centra robić (tak około 1mm na boki). Próbowałem to niwelować ale efekt nieznaczny (poprostu nie znam się na tym). I teraz zastanawiam się nad tym czy warto dać 30 zł za centrowanie (o ile wogóle warto) czy odrazu na nowy sezon zakupić nowe koło na tył?

 

Mam coś na oku:

http://allegro.pl/item422867159_kolo_28_ty..._maszynowe.html

 

albo

 

koło tył 28" piasta Altus FH-RM40-8 piasta do kaset 8-9 rzędowych felga Mavic T221 szprychy 36 szprych 130zł

 

albo

 

koło tył mavic T221 na pieście deore FH-M510 szprychy mach1 36 szprych 159zł

 

albo

 

Koła do rowerów 28" Felgi Mavic T221 36 otworowe piasty Shimano Altus tył do kaset 8-9 (cena za komplet kół) 246zł

 

Co było by najlepszym wyborem, no i czy warto odrazu kupować a może lepiej centrować tą moją obręcz kellys'a?

 

Czy wogóle miał ktoś kiedyś styczność z takimi obręczami?

 

Damian

 

Przepraszam że piszę post pod postem ale nie mam przycisku edycji :/

 

 

Jak chcę kluczem do nypli naprężyć szprychę to to kręcę w prawo (tak jak wskazówki zegarka), a jak chcę poluźnić to odwrotnie?

Czy mam rację?

 

Bo właśnie trochę nacentrowałem sobie koło :))) (ile kosztuje klucz no nypli bo aktualnie robiłem to trochę barbarzyńskimi metodami :) )

 

Damian

Napisano

Witam podepnę się pod tego posta bo sam niestety borykam się z wymianą tylnego koła. Waga ok 90 i tu chyba podstawowy powód moich problemów. Zaczynając przygodę z rowerem na poziomie coś więcej niż weekendowa wycieczka w tempie żółwia nie zdaje sobie człowiek sprawy co potrafi zepsuć radość z jazdy. Po raz drugi w tym sezonie zerwałem szprychę, i niestety w moim giancie kupowanym ponad rok temu założone są takie obręcze że nie jak jedna szprycha pęknie to rowerem nie da się jechać bo strasznie się wykrzywia i trze o klocki hamulca ( nawiasem to chyba nie jest normalna sprawa) bo wiem kiedyś tam przyjechałem bez dwóch szprych i dopiero przypadkiem zauważyłem że pękły (ale to inny rower był), dlatego wydawało mi się że bez jednej powinno się to kupy trzymać a przynajmniej nie wykrzywiać się od środka o dobrych kilka centów. Widać obręcz jest kijowa i serwis chcąc zaoszczędzić naszpanował szprychę i pęka raz za razem.

Ale wracając do tematu planuję wymienić całe koło i szukam jakiejś dobrej obręczy do trekingowego roweru. Ostatnio nie robię długich tras ze względu na to że po ostatnim zerwaniu szprychy wolę nie oddalać się od domu za daleko. Pod uwagę brałem DH19 ( wymienione wyżej ) do tego jakieś "dobre" szprychy noi piasta ( w sumie czytając to polecane są novatec) . Ogólnie na tylne koło mogę wydać jakieś 150-180 pln. Głównie zależy mi na trwałości kółka.

Napisano
Witam podepnę się pod tego posta bo sam niestety borykam się z wymianą tylnego koła. Waga ok 90 i tu chyba podstawowy powód moich problemów. Zaczynając przygodę z rowerem na poziomie coś więcej niż weekendowa wycieczka w tempie żółwia nie zdaje sobie człowiek sprawy co potrafi zepsuć radość z jazdy. Po raz drugi w tym sezonie zerwałem szprychę, i niestety w moim giancie kupowanym ponad rok temu założone są takie obręcze że nie jak jedna szprycha pęknie to rowerem nie da się jechać bo strasznie się wykrzywia i trze o klocki hamulca ( nawiasem to chyba nie jest normalna sprawa) bo wiem kiedyś tam przyjechałem bez dwóch szprych i dopiero przypadkiem zauważyłem że pękły (ale to inny rower był), dlatego wydawało mi się że bez jednej powinno się to kupy trzymać a przynajmniej nie wykrzywiać się od środka o dobrych kilka centów. Widać obręcz jest kijowa i serwis chcąc zaoszczędzić naszpanował szprychę i pęka raz za razem.

Ale wracając do tematu planuję wymienić całe koło i szukam jakiejś dobrej obręczy do trekingowego roweru. Ostatnio nie robię długich tras ze względu na to że po ostatnim zerwaniu szprychy wolę nie oddalać się od domu za daleko. Pod uwagę brałem DH19 ( wymienione wyżej ) do tego jakieś "dobre" szprychy noi piasta ( w sumie czytając to polecane są novatec) . Ogólnie na tylne koło mogę wydać jakieś 150-180 pln. Głównie zależy mi na trwałości kółka.

 

 

A więc jak mogę doradzić:

1. obręcz już wiesz:-)

2. piasta ja mam NOVATECA NT-F062 (TO JEST OPCJA NA 4maszynach) lub NOVATEC NT-802 (TA NATOMIAST JEST NA 2MASZYNACH)

3. CN SPOKE bo na DT SWISS będzie ciężko w proponowanej przez Ciebie kwocie...

Z tańszą piastą przekroczysz 200 zł (pamiętaj jeszcze o ewentualnej cenie zaplecenia koła) a w/g mnie warto dołożyć i cieszyć się z rzeczy najbardziej istotnej z jazdy na rowerze o której sam pisałeś a mianowicie z "radości z jazdy" tyle z mojej strony................ :D

pozdrower :D

Napisano

Dziękuję za info. Byłem zawieść dzisiaj koło do centrowania i założenia szprychy ( zobaczymy ile to wytrzyma). Noi jednak trzeba będzie wymienić koło przed następnym sezonem. Co do szprych to zobaczę ale raczej maxymalnie mogę wydać na nie 2 zł za sztukę. Myślę że za takie pieniądze powinny wystarczyć. Co do kosztów to widzę że jednak troszkę podskoczy cena kółka ale trudno chcę to zrobić i tak żeby było dobrze. Ogólnie to kroi mi się większa grzebanina przy rowerze ( korba, kaseta, manetki i hamulce) na razie szacowanie kosztów i zaciskanie pasa :)

Napisano
Dziękuję za info. Byłem zawieść dzisiaj koło do centrowania i założenia szprychy ( zobaczymy ile to wytrzyma). Noi jednak trzeba będzie wymienić koło przed następnym sezonem. Co do szprych to zobaczę ale raczej maxymalnie mogę wydać na nie 2 zł za sztukę. Myślę że za takie pieniądze powinny wystarczyć. Co do kosztów to widzę że jednak troszkę podskoczy cena kółka ale trudno chcę to zrobić i tak żeby było dobrze. Ogólnie to kroi mi się większa grzebanina przy rowerze ( korba, kaseta, manetki i hamulce) na razie szacowanie kosztów i zaciskanie pasa :)

 

 

Dokładanie dołożysz troszke kaski i bedziesz mial porzadne kolo.

pozdrower :)

Napisano

Hmmm noi mam już skonfigurowany zestaw ( wydaje się być całkiem odpowiedni do mojej masy i nie tylko )

Obręcz ( tutaj największe zakłopotanie ) postawię chyba na Mavic A319

Piasta Novatec NT-F062 (4 łożyska maszynowe)

Szprychy DT Swiss ( jakies takie za 2 pln)

W sumie z zaplataniem koła wyjdzie jakieś 350pln. Trochę drogo ale z drugiej strony wydaje mi się że to raz na dłuuugi czas...

Jest to mój zestaw na koło tylnie do roweru trekingowego z perspektywą kilkudniowej wyprawy w przyszłości.

Dzięki za pomoc szczególnie pawellldef i spółce

Napisano
Jak chcę kluczem do nypli naprężyć szprychę to to kręcę w prawo (tak jak wskazówki zegarka), a jak chcę poluźnić to odwrotnie?

Czy mam rację?

 

Bo właśnie trochę nacentrowałem sobie koło smile.gif)) (ile kosztuje klucz no nypli bo aktualnie robiłem to trochę barbarzyńskimi metodami sad.gif )

 

Damian

koszt uniwersalnego klucza 5zł -- http://www.allegro.pl/item422808663_klucz_...ka_4_50_zl.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...