tomp Napisano 20 Sierpnia 2008 Napisano 20 Sierpnia 2008 Witam, użyłem szukajki ale niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Ostatnie dni spędziłęm na poszukiwaniach i efektem tego jest wykształcenie opinii na to czego bym chciał. W związku z tym, iż musze kupić dwa rowery ograniczyłem swój budżet do 1800 zł za jeden. Na tę chwilę rowery nie będą wykorzystywane intensywnie ale liczę się z tym, że w późniejszym czasie może się to zmienić. W związku z powyższym chce nabyć rower, który w tym przedziale cenowym ma najlepszą ramę, ponieważ wszystko inne łatwiej jest wymienić. Moje pytanie, czy mam założyć, że w tej cenie i tak nie dostanę roweru z przyzwoita ramą, w związku z czym trzeba kupić Krossa A4 lub Unibike'a. Poza powyższymi dwoma rozpatrzam jeszcze kilka innych: Cube Analog (import indywidualny) Giant Yukon ... teoretycznie moglbym nagiąć budżet kolejny raz ale wolałbym juz tego nie robić proszę o poradę - który z powyższych (ew. jeszcze inny)
Rulez Napisano 20 Sierpnia 2008 Napisano 20 Sierpnia 2008 Cube Analog to naprawdę niziutki poziom (najnizszy u Cube)... więc zostaje Giant...
mwegrzyn Napisano 20 Sierpnia 2008 Napisano 20 Sierpnia 2008 Poprostu Cube startuje odrazu z wyzszego poziomu , i nie produkuje tak badziewnych rowerów jak Rock czy Eskaper w Giancie, tak że to że Giant ponizej Yucona ma jeszcze 4 albo 5 modeli to nie znaczy że Yucon jest fajny . Cube Analog jest lepszym rowerem. Nie ma zadnch argumentów przeważających , aby stwierdzić ze Yucon jest lepszy.
Rulez Napisano 20 Sierpnia 2008 Napisano 20 Sierpnia 2008 Nie startuje z żadnego wysokiego poziomu , badziewna, ciężka rama, ze słabym lakierem - to wszystko na jej temat. A tutaj cytat z opisu rany Cube (rzekomo wysoki poziom) : Oj Bartek współczuję bo oni nie mieli wiecej rowerów bez wad,jak poszło,dostałeś rower w całości czy przelotki są wypiłowane,zauważyłam nowy feler w moim rowerze, a mianowicie są 2 mocowania na koszyk na bidon i ..........niespodzianka-mam koszyk na 2 śruby standard ale bez regulacji,pasował do każdego roweru i tu nagle nie pasuje do tego,co najlepsze nie pasuje tylko do jednego mocowania na rurze a do tego pionowego pasuje,więc wychodzi na to,że jedno mocowanie ma inny rozstaw niż drugie,co jest chore :-))))) no i bidon mam teraz pionowo i obija mi sie o nogi jak go wsadze do pokrowca termoizolacyjnego:P Następny cytat : Dzisiaj zrobiłam 50km na cubie i co.........rozpadł mi się pedał :-))))))))))))) zgrzyta i trzeszczy a był dokręcony prawidłowo przed jazdą i tyle,żebym jeszcze była facetem i jeżdziła po górach .....większość trasy była po asfalcie i może 3km polną drogą i chwile kostką ... Następny cytat -lakier matowy,miejsca malowania innym kolorem brzydko wykończone,widać jakby ktoś malował sam w garażu sprayem a potem oderwał taśmę ,bo lakier aż czubi i na bank nie będzie trwały
mwegrzyn Napisano 20 Sierpnia 2008 Napisano 20 Sierpnia 2008 Co ty mi cytujesz , czytałem ten temat . Rower po odbiorze z przesyłki nalezy wyregulwac i przygotowac do pierszwj jazdy , czego ta Pani nie zrobiła , poza tym sprzedano jej rower z jakąś wadą za którą dostała rekompensate . Więc kepski przyklad podałeś . Rama Analoga jest jedną z lepszych w tej klasie , mocna , wytrzymala taka jak powinna byc w rowerze tej klasy . A co ma pedał do jakosci ramy ? W tych rowerach są zwykle pedały , niezaleznie od marki , jak masz szczescie to przejedzesz 1000 , 2000 km , a jak nie to i po 30 jest problem.
Rulez Napisano 20 Sierpnia 2008 Napisano 20 Sierpnia 2008 Co należy wyregulować ??? źle rozmieszczone otwory pod koszyk bidonu, czy badziewny lakier Rama jest cężka i nie warta inwestowania l porządny osprzęt - to wszystko na jej temat.
tomp Napisano 20 Sierpnia 2008 Autor Napisano 20 Sierpnia 2008 Rulez, czytałem ten wątek, myślę, że główny kłopot wynika z wady tego konkretnego egzemplarza, a reszta jest kwestią raczej regulacji. jeśli chodzi o ramę, to lakier generalnie mi nie przeszkadza (najlepszy dla mnie to czrny mat). Jeżeli masz jakieś inne argumenty w stosunku do ramy analog, to chętnie wysłucham. Mówisz ze jest cieżka, tzn. ile waży? Najniższy model Cube to AIM, czy ma on tę samą ramę? Rulez, czyli rozumiem, że Giant, czy mozesz zaproponowac ewentualnie coś spoza listy? Ponadto przychodzą mi jeszcze inne modele: 1. Gary Fisher Wahoo 2. Trek 4400 3. GT Avalnche 2.0
DAMIAN24 Napisano 20 Sierpnia 2008 Napisano 20 Sierpnia 2008 mi do głowy przychodzą: -Scott Aspect 40 -GT AVALANCHE 1.0 -KROSS Level A6 -MERIDA MATTS TFS 100-Disc -Giant Terrago(tylko nie wiem co lepsze, może Yukon)
tomp Napisano 20 Sierpnia 2008 Autor Napisano 20 Sierpnia 2008 słuchajcie, najważniejsza dla mnie jest rama, więc bardzo prosiłbym jak ktoś poda jakiś model, to niech uzasadni swój wybór właśnie pod kątem ramy. Liczy się doświadczenie, obiektywne informacje dotyczace konkretnego stopu, jakość wykonania, itp. Geometria jest sprawą subiektywną, a ja stwierdziłem, że poprostu przyzwyczaje się jeśli produkt będzie dobry
DAMIAN24 Napisano 20 Sierpnia 2008 Napisano 20 Sierpnia 2008 no więc, ja powiem z własnego doświadczenia, że Giant i GT mają świetne ramy, są sztywne i wytrzymałe
tomp Napisano 20 Sierpnia 2008 Autor Napisano 20 Sierpnia 2008 a co z KTM Knoxville - spotkałem się z opinią, że jest to rower do dirtu, chociaż mnie on wygląda na XC (chociaż chyba się mylę)
Kathar Napisano 20 Sierpnia 2008 Napisano 20 Sierpnia 2008 A może warto pomyśleć o złożeniu roweru na ramie Zyankali? Jeżeli w miarę dobra rama ma być podstawą do dalszej rozbudowy roweru to chyba warto zainwestować w Posiona. 1800,00 zł to nie jest jakiś gigantyczna suma, ale po odjęciu kosztów ramy (na allegro po 550zł) zostaje 1250 zł na całą resztę. Ot taki pomysł
Rulez Napisano 20 Sierpnia 2008 Napisano 20 Sierpnia 2008 Myślę, że Wahoo to niezły pomysł, sprawdzona rama, ma dobre opinie. Jednak ze względu na geometrię, konieczna przymiarka do jednego rozmiaru niżej, niż wyhodzi z obliczeń.
mwegrzyn Napisano 21 Sierpnia 2008 Napisano 21 Sierpnia 2008 Odnośnie ramy Cube Analog model 2008 , waga w romzmiarze 20 cali , to 1970-1980 gram . Modele Acid , Attention , Analog mają tą samą ramę wykonaną z aluminium 7005 , natomiast model Aim z Alu 6061. Geometria tych ram jest taka sama . Niestety model Analog nie posiada matowego malowania , lakier matowy jest w modelu Attention.
tomp Napisano 21 Sierpnia 2008 Autor Napisano 21 Sierpnia 2008 Kathar, propozycja z Poisonem jest naprawde niezla. Poczytalem o tej ramie trochę i naprawde za te pieniadze (na allegro), to świetna oferta. Szkoda, że specyfikacja całego roweru na Zyankali jest taka wysoka, ponieważ cena za niego wychodzi poza moj budżet. Nie zmienia to faktu, ze za 2200 zł jest to naprawde niezly sprzet. Nie będę się jednak decysowal w tej chwili na skladanie roweru z czesci Decyzja zapadla, bedzie GT Avalanche 1.0 (import indywidualny). I teraz moje pytanie dotyczące rozmiaru ramy w GT. Sprzedawcy podawali mi przez telefon sprzeczne opinie. W poblizu nie ma dealera u ktorego moglbym się przymierzyć. Ja mam 198 cm wzrostu i 98 kg wagi i obstawiam, że potrzebuje XL. Moja żona ma 163 cm i jakies 48 kg i wnioskuje, że dla niej najlepszy byłby rozmiar S. Czy mam rację? Boję się, że dla mnie może byc minimalnie za duża, a dla żony minimalnie za mała
tomp Napisano 21 Sierpnia 2008 Autor Napisano 21 Sierpnia 2008 dziękuję wszystkim, rowery zamówione, jak dojdą to się pochwalę
benek Napisano 21 Sierpnia 2008 Napisano 21 Sierpnia 2008 Może za późno (bo juz zamówiłeś), ale o to, że Twoja rama będzie za duża się nie martw. Jeżeli tabelki z www.wiggle.co.uk są dokładne - te ze wzrostem - to raczej już szukaj dłuuugiej sztycy A żonie zamówiłeś zwykłą wersję, czy GTW. Ta 2 ma ciut inną geometrię - bardziej opadająca i krótsza górna rura, ponadto (o ile pamiętam) o 5mm dłuższa rura sterowa i siodełko WTB o "damskim profilu".
tomp Napisano 22 Sierpnia 2008 Autor Napisano 22 Sierpnia 2008 hmm, to nie za fajnie. Gość w sklepie w Katowicach powiedział mi, że np. Giant Yukon w rozmiarze XL jest od 201 cm (o ile to jest prawda). Dziwne, ze w rozmiarach jest az taka różnica z GT. Żona ostatecznie dostała 2.0 w męskim profilu w rozmiarze S, bo się okazało, źe 1.0 już wyszły
Rulez Napisano 22 Sierpnia 2008 Napisano 22 Sierpnia 2008 GT w rozmiarze XL jest znacznie bardziej dla ciebie niż Giant , ponieważ Giant, ma co prawda rurę podsiodłową dłuższą o 16 mm , za to długość górnej rury ma jak inne rowery w rozmiarze 19"/20" - a tego rozmiaru nie nadrobisz dłuższą sztycą Zdecydowanie GT !!!
GiZi Napisano 22 Sierpnia 2008 Napisano 22 Sierpnia 2008 W graicach 1800 to tak naprawdę nie ma w czym przebierać bo wszystko jest do siebie podobne...acz kolwiek niektóre ramki są solidniejsze od innych Jako były pracowniki serwisu ski team z reką na sercu polecam Cubea nie było żadnej eklamacji przez 3 lata to chyba sukces bo nawet spec się pojawiał. Sam mam Cuba i wiem że ramy są solidne i do tego mają niezłą geometrie-sa krótkie i zwinne
Rulez Napisano 22 Sierpnia 2008 Napisano 22 Sierpnia 2008 Nic nie wskazuje na to , że ramy Cube są solidniejsze niż GT, ponadto ramie GT bliżej do modelu Cube LTD który jest dłuższy niż Cube Analog
benek Napisano 23 Sierpnia 2008 Napisano 23 Sierpnia 2008 Akurat "Lawinki" mają rozmiarówkę jakby bliższą Analogowi, poza tym mają mniejszą bazę kół od niego. Co do wytrzymałości natomiast - przecież te ramy spawa 1 firma, więc już można zacząć dywagować o jakości materiałów itd
Rulez Napisano 23 Sierpnia 2008 Napisano 23 Sierpnia 2008 Nie , i nie wprowadzaj w błąd, GT w rozm XL ma górną rurę 618 mm , a Cube LTD 22" - 621mm (czyli długości ram są prawie identyczne) Co prawda baza kół jest mniejsza w GT - ale dzięki temu rower będzie zwrotniejszy , przy takiej samej długości. A to , że rura podsiodłowa jest krótsza o 18 mm - więcej miejsca dla krocza (natomiast 18 mm większe wysunięcie sztycy to nie jest wiele) Co do producenta ram - ramy GT robi firma Kinesis, jaka firma produkuje ramy Cube , nie wiem.
benek Napisano 23 Sierpnia 2008 Napisano 23 Sierpnia 2008 Aaa... faktycznie przy GT rozm. XL i Cube rozm. 22" masz rację co do długości górnej rury. Mój błąd, sorki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.