Skocz do zawartości

[hydrauliczny] hayes 9 xc - skrzypienie i regulacja


Maniak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Witam,

mam problem z hamulcami hayesa w rowerze ojca. Tylny hamulec non stop ociera o tarcze lub podzwania pod czas jazdy. Nie da się go ustawić tak żeby było zupełnie ok. Pode mną daje radę ale on jest znacznie cięższy i powoduje większe odkształcenia koła podczas jazdy. (koła, zaciski i rama juz chyba sztywniejsze być nie mogą - crossmax ST, zacisk mavic Ti i rama giant xtc wiec to nie tu leży problem)

Doszedłem do winsoku ze problem polega na tym iż jest za mały odstęp miedzy klockami a tarczą. Dla porównania z przodu jest nieco więcej i niema nigdy problemu. Klamka przedniego hamulca zatrzymuje się mniej więcej w połowie skoku, czyli tak jak powinna, natomiast klamka tylnego ugina się tylko jakąś 1/3 pełnego skoku.

Zastanawiam sie jak zmniejszyć objętość układu tak żeby klocki były trochę dalej od tarczy. Próbowałem zrobić tak ze cofnąłem tłoczki i odpowietrzyłem hamulec ale to nic nie dało. Może powinienem w takim razie trochę wcisnąć klamkę i wtedy odpowietrzać? W każdym razie jak zrobić aby upuścić trochę płynu i nie wpuszczać powietrza do układu?

 

Druga sprawa to jak zniwelować skrzypienie hamulców? Po wytarciu tarcz i klocków benzyną ekstrakcyjną (wlazł jakiś syf i hamulce były strasznie tępe ) zaczęły strasznie skrzypieć w ostatniej fazie hamowania już tuż przed zatrzymaniem, lub przy niskich prędkościach.

 

Trzecia sprawa : Próbowałem również wyeliminować wibracje tylnego hamulca przy hamowaniu poprzez posmarowaniem z tyłu klocków pasą "miedzianą" tak jak to ktoś poradził w jednym z tematów, jednak bez rezultatu. Co z fantem robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

 

Ad.1 Wiem o co ci chodzi. Tłoczki de facto ustawiają swoją odległość od tarczy same. Jeżeli mówisz, że z tyłu masz bardziej wysunięte i nie chcą się bardziej schować spróbuj je wyjąc i wyczyścić. Później zauważ że podczas pracy tłoczki nie wysuwają się idealnie równo (zawsze, któryś ma lekkie opóźnienie). Dlatego przy odpowietrzaniu musisz tak ustawić zacisk żeby tarcza była bliżej klocka który szybciej wychodzi przy naciśnięciu klamki. Dzięki temu powinien on wrócić o całą odległość jaką sie wysunął. Dodatkowo radzę pokombinować po odpowietrzeniu z ustawieniem niesymetrycznym zacisku względem tarczy - eliminuje to wpływ odkształceń ramy, amora itd. itp.

 

Ad.2 Spróbuj zeszlifować lekko pilnikiem powierzchnię klocków, ewentualnie jak niektórzy radzą wypiec je w piekarniku (z dodatkiem bazyli i oregano :) - joke). Jeżeli to nie pomoże to raczej trzeba będzie kupić nowe bo będą pewnie zatłuszczone.

 

Ad.3 Możesz dokładniej odnośnie tych wibracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sorki apropo tłoczków napisałem pytanie w innym temacie im tytułowanym, bo tutaj nikt się nie odzywał, ale przynajmniej teraz lepiej zdiagnozowałem przyczynę problemu ( http://www.forumrowerowe.org/index.php?s=&...st&p=511329 )

Wibracje tylnego hamulca wyeliminowałem poprzez wypieczenie klocków (opalarką elektryczną), nie chciałem tego robić wcześniej bo po takim zabiegu klocki mogą się wykruszać :\ , pojęcia nie mam skąd tam dostał się jakiś płyn/tłuszcz lub cokolwiek innego.. W każdym razie na wszelki wypadek zamówiłem tez nowe klocki. A owe wibracje wyglądały tak że hamulec prawie nie hamował a przy mocnym naciśnięciu klamki po prostu zaczynał wyć i hamulec wpadał w wibracje wyczuwalne po całej ramie, dalej nie robiąc nic poza hałasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...