Skocz do zawartości

[rower]Ghost SE 4000


moojmisiu

Rekomendowane odpowiedzi

Naszło mnie ostatnio na zakup roweru z szeroko pojętego rodzaju MTB, znalazłem i nagrzałem się strasznie na wspomnianego w temacie Ghosta SE 4000 - http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&a...ry&pid=1367

Jako, że nigdy nie jeździłem na MTB i też nigdy nie pasjonowałem się tym segmentem rynku rynku mam kilka pytań:

1. Jak z jakością rowerów tej marki (rama, montaż)?

2. Czy da się do tego bezproblemowo zamocować bagażnik bez srania się z wszelkiego rodzaju adapterami?

3. Najważniejsze - amortyzator jest dla mnie zagadką, nigdy nie miałem styczności z produktami RST i nie wiem czy ten F1RST jest fajny czy nie fajny?

być może 4. Czy ktoś może polecić coś innego w podobnej cenie, ale być może lepszego, lepiej wyposażonego i tak dalej (Krossy, Kelly'sy i Meridy odpadają - nie bo nie i koniec)?

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to rower bardzo dobrej firmy i jeżeli ci się podoba to można go kupić , rama Ghost posiada miejsca montazowe bagażnika , tak że trzeba tylko dobrać odpowiedni bagaznik i bedzie ok.

Faktem jest że można za tą kwotę zakupić rower zdecydowanie lepiej wyposażony , ale mniej znanej firmy , np :

http://www.allegro.pl/item418597722_rdr_te..._x117_nowy.html

Rama rowniez posiada miejsca montażowe do bagażnika .

Rower ten posiada bardzo wysokiej klasy amortyzator Rock Shox Recon SL , dzięki reguowanemu cisnieniu możesz ustawić go odpowiednio pod soją wagę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz opis tego amorka (RST First), z artykułu w Bikeworld :

Sam amortyzator nie należy do najczulszych i czasem nie zauważa mniejszych nierówności. Na szczęście posiada regulację tłumienia i powrotu, pozwalające ustawić charakterystykę tak, by atakując duże nierówności lub podczas skoków, nie emitował charakterystycznego uderzenia przy odbiciu. First posiada też blokadę skoku, która przy maksymalnym skręceniu blokuje widelec całkowicie, co może grozić jego uszkodzeniem podczas najechania z dużą prędkością na przeszkodę. Z drugiej strony, blokada ta jest mądrze zaprojektowana. Manetką umieszczoną na prawej goleni, możemy płynnie zmieniać twardość amortyzatora, co w praktyce oznacza, że nie ma konieczności całkowitego blokowania. Podczas jazdy w pełni wystarcza ustawienie pokrętła w połowie wychylenia. Twardość zawieszenia wzrasta wtedy na tyle, że podjazdy można pokonać bez ?pompowania?, przy okazji pozostawiając pewien zakres bezpieczeństwa. Ogólnie, nowy RST nas nie zawiódł, ale też nie oczarował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież amortyzator z tegp Ghosta taż jest powietrzny i można ciśnienie ustawić pod swoją wagę .... a różnica w wyposażeniu wcale nie jest znaczna ....

Nie no , żeby przyrownać tego Rst do Recona SL , to lekkie nieporozumienie .

Z wygladem nie dyskutuje , jednak coś za coś , znana marka lepszy designe , albo skromniejszy wizerunek i lepsze wyposażenie .

Ponadto ten RDR posiada korby z łozyskmi zewnetrznymi , dokładnie to co Simano LX . Ponadto obrecze Mavica X117 i szprychy Dt champion , gdzie w Ghoscie nie wiadomo co , a jak niewiadomo , to wiadomo :)

Więc osprzetowo RDR jest duzo lepszy .

 

Merida bardzo dobra , ale zainteresowany nie chce Meridy . W sumie nie wiadomo dlaczego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem tkwi w braku mocowania bagaznika ale tyle ile zaoszczedzisz spokojnie styknie na przyczepke :P w ogole bagaznik i powazny rower mtb to troche sie gryzie... nie lepiej jakis 28"?

Ta Merida jest zarąbista (no może malowanie ma zbyt ekstrawaganckie jak na moje upodobania i rozmiar jakby sporo za duży - potrzeba mi czegoś kole 17"), ale posiada wspomniany wcześniej feler, brak możliwości bezproblemowego zamontowania bagażnika wyklucza dla mnie naprawdę wiele świetnie wyposażonych i sympatycznych rowerów do szeroko pojętego MTB (nawet moje ulubione GT). Aktualnie mam ramę, do której musiałem dokupić adapter Tubusa i po 2 panach z tyłu stwierdzam, że to rozwiązanie jest trochę irytujące, przy każdorazowym zdejmowaniu koła trzeba ściągać sakwy, uważać na podkładki no i trwa to trochę. Ale z bagażnika nie zrezygnuję, jest gdzie położyć mapę czy rozwiesić pranie :D, źle wyglądałby może na rowerze zawodnika, a ja się takowym nie czuję, jeżdżę raczej turystycznie. I na pewno nie porzucę bagażnika na rzecz przyczepki.

A na kołach 27-28 jeżdżę odkąd przywłaszczyłem sobie Gazelę siostry (miałem wtedy lat 10) i teraz właśnie chcę spróbować czegoś na mniejszych kołach, ale chcę roweru który będzie mi się podobał i na którym będę się dobrze czuł :)

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze zamien sakwy na przyczepke :P mysle ze to oplacalne posuniecie z uwagi na przepasc w wyposazeniu rowerow z i bez otworow na bagaznik

 

w zasadzie to kupujac np zaproponowana przeze mnie meride, mozesz na upartego sprzedac np rame i amor, kupic sobie inny wcale niekiepski set+extrawheel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze słów kilka:

1. Powtarzam - chcę mieć możliwość zamontowania do tylnych widełek bagażnika, to dla mnie priorytet.

2. Wizualnie podobają mi się GT, czarne Cuby, Scotty Sporster P1/P2 (to niestety 28"), wyższe modele Felta, ogólnie lubię malowania stonowane, najlepiej dwu- trzykolorowe i raczej unikam pstrokacizny.

3. Do moich potrzeb w zupełności wystarczą "fałbrejki" więc rama musi mieć piwoty.

4. Nie chce mi się grzebać ze zmienianiem ramy, amora czy czego tam jeszcze.

 

Pozdrówki przeprasząjace za marudzenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
A se kupię. I zaraz go zbezczeszczę bagażnikiem, podpórką, dzwonkiem i odblaskami :)

 

A se nie kupiłem... Bo przymierzyłem się do Garego Fishera, model Tassajara 2007 (1999PLN), do Ghosta też się przymierzałem, ale był za krótki :P

 

Odblaski i bagażnik już mam, teraz musze jeszcze założyć dzwonek i podpórkę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...