ozzikk Napisano 18 Sierpnia 2008 Napisano 18 Sierpnia 2008 Witam, Przymierzam się do kupna jednego roweru cross, na którym mam zamiar jeździć do spółki z tatą. Raczej będzie to model Unibike Viper, który chcę wykorzystać do jazdy głównie po mieście i ewentualnie na leśne ścieżki. Problem polega na tym iż ja mam 178cm i 75kg, a mój tata 185cm i waży 105kg. Rozmiar ramy zapewne będzie 19'' tak aby rower przede wszystkim pasował na mnie. Mam teraz pytanie czy jakoś specjalnie będę musiał za każdym razem ustawiać amortyzator dla mnie, a inaczej dla ojca? Nie wiem czy dobrze się domyślam, że chodzi o to ugięcie amora (SAG), czy może jeszcze coś innego? Czy wogóle takie wykorzystywanie roweru dla dwóch osób jest "niezdrowe" dla amortyzatora i stąd nie ma sensu? Byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedzi. Pozdrawiam
fallout Napisano 19 Sierpnia 2008 Napisano 19 Sierpnia 2008 Nie wiem czy amor w tym rowerze ma regulację powietrzną, jeśli nie ma to nie ma tam praktycznie co ustawiać.
tobo Napisano 19 Sierpnia 2008 Napisano 19 Sierpnia 2008 widelec ze sprezyną stalowa jaki jest ewentualnie w tym rowerze to ma raczej sprezyne na twoją wage a nie ojca. jest szansa ze ojciec bedzie go dobijal. jesli widelec ma regulacje naprezenia sprezyny (niektore widelce tak maja) bedziesz musial ojcu przed jego wyjazdem skręcic sprezyne tak by widelec mial mniej ugiecia wstępnego.
ozzikk Napisano 19 Sierpnia 2008 Autor Napisano 19 Sierpnia 2008 tobo znalazłem tu na forum specyfikację tego amortyzatora od Viper'a i mam nadzieję, iż ta regulacja, o której wspominałeś to jest właśnie to napięcie wstępne sprężyny? Czyli powinien dac radę udźwignąć mojego 105kg ojca, jeśli nie za bardzo to czy jest jakieś inne wyjście? Pewnie jakiś inny amor za kolejne 500pln ? (Unibike jak zapewne wiesz ok.1500pln) Ewentualnie zastanawiałem się nad Kelly's Neos, ale tam jest RST Neon TnL (Turn&Lock), 60mm, oil / coil+MCU / Lockout, więc chyba jeszcze większa porażka. Sam już nie wiem, bo chyba w mojej sytuacji widelec determinuje wybór całego roweru. SR SUNTOUR NEX4610-MLO / BLOKADA Skok : 63mm Goleń górna : Stal wysokogatunkowa STKM Goleń dolna : Magnesium Rura sterowa : Stal wysokogatunkowa STKM 1 1/8" AHEAD (28,6mm) Długość rury sterowej : 255mm System tłumienia : Cierne Amortyzacja : Sprężyny Regulacja : Mechaniczna blokada skoku/Napięcie wstępne sprężyny
NorieL Napisano 19 Sierpnia 2008 Napisano 19 Sierpnia 2008 Regulacja naprezenia wstepnego sprezyny z reguly daje bardzo mala zmiane. W przypadku tak duzej rozbieznosci wagowej nie sadze aby spelnialo to oczekiwana przez ciebie role. Prawde powiedziawszy jedynym wyjsciem z tej sytuacji to jakis amor powietrzny. Sprezynowce dostraja sie do wagi wymieniajac sprezyny a reg napiecia wstepnego sluzy raczej do idealnego dopasowania konkretnej sprezyny pod wymagania konkretnej osoby.
Huhu Napisano 19 Sierpnia 2008 Napisano 19 Sierpnia 2008 Jak juz napisano jedynie powietrzny i zabawa ze zmianą ciśnienia. Subntoury mają bardzo miękkie spręzyny i regulacja naprężenie tak naprawde nie działa. Posiadam model NRX 6500. Co do amora to polowałbym raczej na jakiś dedykowany do 29". 105 Kg to nie przelewki większośc amorkow crossowych będzie zbyt wiotka.
c1ach Napisano 19 Sierpnia 2008 Napisano 19 Sierpnia 2008 Tylko że nie za bardzo wygodnie będzie dopompowywać amora przed każdym wyjazdem...ale tutaj nie ma innego wyjścia (różnica 30 kg w wadze to dla amorka sporo), chyba że szukać jakiegoś z działającą regulacją. Powietrzyny amor tani nie będzie, a więc nie wiem czy warto dokładać tyle kasy. Chyba że kupisz gorszy rower ze sztywniakiem, a za zaoszczędzoną kasę kupisz sobie do niego amora.
ozzikk Napisano 19 Sierpnia 2008 Autor Napisano 19 Sierpnia 2008 1. Jako że wolałbym uniknąc wymiany tego amora z vipera (bo jak znam życie to mi w sklepie nie sprzedadzą tak po prostu tego roweru z innym) a nie ukrywam, że nie znam się zbytnio na tym (i nie mam czasu się poznac) aby się bawic wymiany we własnym zakresie. 105 Kg to nie przelewki większośc amorkow crossowych będzie zbyt wiotka. Chyba że kupisz gorszy rower ze sztywniakiem 2. Ponieważ padła tu propozycja co do jakiegoś "sztywniaka", to ja mogę pogodzic się z tym, że amor przy moich 75kg nie będzie wykorzystywany (jeśli wogóle będzie spełniał swoją rolę) - żeby nie kręcic każdorazowo sprężyną, bądź nie pompowac, ale boję się tylko, żeby ojciec go nie zniszczył nawet na najtwardszym/najsztywniejszym ustawieniu tego SR SUNTOUR NEX4610-MLO (choc tylko miasto i ścieżki leśne będą wchodziły w grę). 3. Czy jednak, muszę się raz na zawsze pogodzic z tym, że praktycznie każdy cross do 1500zl (włącznie z upragnionym viperem) nie nadaje się do osoby ważącej te 105kg i pozostała mi zabawa w kupno innego amora powietrznego (i pompowanie). 4. Moje ostatnie pytanie: Czy gdybym jednak miał taki amor powietrzny odpowiednio wytrzymały dla ojca i ustawiony dla niego, to czy dobrze rozumiem, że raczej ja go swoją masą przy takim "ojcowskim" ustawieniu (jeżdżąc w mieście) nie będę miał szansy zniszczyc? Bo jeżdżąc na za twardym jak dla mnie amorze (z czym bym się pogodził) nic mu złego zrobic nie mogę?
ozzikk Napisano 21 Sierpnia 2008 Autor Napisano 21 Sierpnia 2008 Witam, a czy mógłby ktoś polecic jakiś powietrzny amortyzator do tego cross'a dla bikera 105kg? Raczej do spokojnej jazdy i nie zbyt drogi... Najlepiej w cenie SUNTOUR NEX4610-MLO. Choc nie wiem ile ten kosztuje, bo nie mogłem się nigdzie doszukac. Ewentualnie trochę droższy może byc. Z góry dzięki ogromne za wszelkie podpowiedzi.
nigga91 Napisano 1 Września 2008 Napisano 1 Września 2008 A musisz kupic akurat rower crossowy? Według mnie lepiej kupić cos na kółkach 26", ma się wtedy o wieeeele większy wybor amortyzatorow. Niedrogim amorem najacym sie pod twojego ojca jest Suntour Duro. Dla ciebie będzie pewnie troszke za sztywny (przynajmniej nie będzie pompował), ale dla ojca będzie jak znalazł. Jakby sie go nie katowało, to naprawdę cieżko dobic to cholerstwo ;D Niby ma 130mm skoku, ale normalnie wykorzystuje coś koło 100. Ostatnie 30mm opiera się na dość twardych elastomerach Myslę ze to niezłe rozwiązanie, zważajac na to, że nie jeździsz zawodowo i nie liczą sie dla ciebie każde gramy. A co do oporow toczenia, to wystarczy założyć troche węższe opony (cos koło 1,6"-1,8") i bedzie git
Mod Team Pixon Napisano 1 Września 2008 Mod Team Napisano 1 Września 2008 nigga91 Co ty opowiadasz za głupoty, od kiedy to Duro polecać osobom, którzy z początku już są nastawieni na jazdę po mieście na rowerze crossowym. Nawet zmieniając plan i wybierając jakiś rower MTB to i tak 130 mm to jest zabójstwo.
nigga91 Napisano 1 Września 2008 Napisano 1 Września 2008 No ja wiem ze to takie naciagane rozwiazanie, ale ciezko bedzie znaleźć jakikolwiek amor który nie bedzie dobijał przy takiej masie. Mowimy oczywiscie o amorze w rowerze za 1500 zł. Bo wątpie żeby zainteresowany chciał wydać drugie tyle na powietrzny amortyzator, który dałoby sie wyregulować pod jego tatusia
Mod Team Pixon Napisano 1 Września 2008 Mod Team Napisano 1 Września 2008 Nie pozostaje nic innego jak kupno roweru ze sztywnym widelcem, dzięki czemu zaoszczędzona kasa na amortyzator idzie w parze z lepszym osprzętem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.