Skocz do zawartości

[kierownica] lekkie a wytrzymałość, co wybrać?


bigosz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Ze względu na to, że dopadła mnie kontuzja i siedzę w domu to zaczynam zastanawiać się nad zmianą pewnych części w rowerku i odchudzenie go. Na pierwszy ogień idzie kierownica. Mam na nią do wydania hmm... od bidy może być do 2stówek. Zastanawiam się nad czymś poniżej 150g, jednak nie wiem czy taka kierownica wytrzyma moja wagę - około 80kg.

To co mi wpadło w oko to:

- Ritchey WSC 25,4

- Pro Hi - Comp CarbonComposite 25,4

- RaceFace Evolve XC 25.4 mm

 

Co dobre, co złe, co innego polecacie...

 

Kierownica ma mieć zastosowanie głownie w lekkim xc. Może coś co da rade także w maratonie - jeśli uda się za rok.

 

Pzdrawiam

Dziekuje

Jacek

  • Mod Team
Napisano

Przy twojej wadze nie kombinowałbym z tak lekkimi częściami,

chyba że chcesz co roku zmieniać.

 

Wybrałbym coś nieco cięższego,

ale na 31,8 mm i do tego mostek.

 

Przy twojej wadze - sam ważę podobnie,

OS się przyda, przynajmniej takie jest moje zdanie.

 

Byćmoże 25,4 mm będzie równie dobre,

kiedy jeździsz po prostym i nie ciskasz pod górę. :)

  • Mod Team
Napisano

Tego czy da radę, to nie wiem,

ale na pewno będzie sztywniejszy kokpit.

 

Więc powinien też więcej znieść.

 

 

Tu należałoby się zapytać teoretyków z teorii. :)

Napisano

skoro jest to lekkie xc to nie widze problemu zeby uzyc takich kierownic jak na początku.

 

co do rozmiaru 25.4 czy 31.8 - mysle ze to raczej kwestia preferencji wizualnych a nie koniecznosci uzytkowej. przez wiele lat pierwsza średnica swietnie spelniala swoje funkcje w mtb, kierownice takie byly uzywane we wszystkich dyscyplinach i uzytkownicy nie marudzili.

kupilem os bo wizualnie do mnie trafia. ostatnio jezdzilem chwile z kierownica o mniejszej srednicy i sprawialo to dla mnie dziwne wrazenie

  • Mod Team
Napisano

Tobo masz rację, ale u mnie wyczuwałem dużą różnicę w sztywności kokpitu.

Czy nie warto dla tych paru gram mieć sztywniej i prawdopodobnie bardziej wytrzymale?

Napisano

200zł za kierownice to kupa forsy. W tej cenie masz np gietego Eastona MonkeyLite sl 130g lub prosta FSA K-Force.

Easton moim zdaniem mimo swojej wagi nie do zajechania, FSA najpopularniejszy carbon klasy sredniej/wyższej w przystępnej cenie.

Napisano

Hmm chodzi o nowego Eastona i FSA, czy o używkę? Bo szukałem i ich ceny krążą wokół 400-500zł. Jedynie na allegro Easton niecałe 300zł. =O

Aż tyle kasy nie wydam :)

Zastanawia mnie natomiast... Easton EA70 XC - 180zł i 149g, a także Race Face DEUS XC Flat - 200zł i 151g.

 

Pozdrawiam

Dziękuje

Jacek

Napisano

Co powiecie na zestaw: Mostek Smica Lite Pro + Kierownica Ritchey WCS 31,8mm? Do mostka tytanowe śrubki.

Wyda? Jeździ ktoś na takim zestawie?

 

Dziękuje

Pozdrawiam

Jacek

  • 3 tygodnie później...
Napisano

trzy dni temu dostalem moja kiere fsa kforce os za nieco ponizejej £50 to jest ponizej 200zl!!! jest naprawde lekka ok 130g 600mm flat, co do wagi i lekkich 'rzeczy' do tej pory jezdze na kierze speca karbon + thopson elite 130 stem 25.4 (nie jestem lekki 90+) zestaw ten nie sprawial zadnych problemow, a sprzet nie byl oszczedzany, jak za tobo te 25.4 spisywalo sie wysmienicie w przeszlosci i daleje jest ok, os moda???? (sam jej uleglem) ale gdyby ktos zapytal mnie o jakies racjonalne przeslanki za tym wyborem, to mialbym trudnosci z odpowiedzia, (dotam tylko ze czekam na most fsa os99 120mm ok 120g)

Napisano

Czy ktoś z was może wie czy Syntace daje jakieś ograniczenia odnośnie masy jeźdźca dla modelu Duraflite Carbon, bo na ich stronie nie mogę nic znaleźća kwestia jest dla mnie nader istotna? ;)

Napisano

Dla mostka f99 nie ma limitu wagowego zato mozna uzywac kierownicy max. 610mm. Nie jestem pewien ale Duraflite chyba nie ma zadnego limitu wagowego. Sam ja mam i jestem zadowolony ale waze tylko 65kg.

 

Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Czesc,

 

Szukam dla siebie jakiejs kierownicy. Ma byc prosta, mocowanie na 25,4. Waze 80 kg. Najpierw rozwazalem kiery o wadze ~130 g, ale czytajac forum szybko porzucilem ten pomysl. Chcialbym aby stosunek wytrzymalosc/waga byl zadowalajaacy. Teraz zastanawiam sie nad kierownica:

 

- Truvativ Flatbar (LINK)

- Easton EA50 (LINK)

 

Waga obu jest w granicach 175 g. Ktora byscie polecali bardziej i dlaczego?

 

Zalezy mi na wlasnym bezpieczenstwie, a czytajac watki na forum mam juz zupelny metlik w glowie. Jedni pisza, ze takie kierownice sie lamia, inni ze sa wytrzymale... Jest jeszcze opcja, ze zostawie kierownice, ktora mam - klocowaty, stalowy noname...

 

Pomozcie cos wybrac.

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mogę sprzedać używaną 1000km na szosie Easton EA50. Pod rogi się nadaje, bo sam z nimi jeździłem. Waży 170g i jest bardzo sztywna. Do tego mam mostek Pro LT 90mm 134g i rogi Accenta 120g.

Napisano

Wymieniony przez Ciebie Race Face potrafi przeżyć Red Monstera, więc przeżyje i Ciebie. Ritchey niestety nie przetrzymuje żadnej jego sekcji.

Napisano
Jeśli dobrze pamiętam to słyszałem, że Tioga nie nadaje się pod rogi, bo jest krucha na końcach.

A gdzie takie rzeczy słyszałeś...sam mam tioge i jakoś nie zauważyłem aby była krucha...

Napisano
Jeśli dobrze pamiętam to słyszałem, że Tioga nie nadaje się pod rogi, bo jest krucha na końcach.

 

Witam,

nic takiego nie ma miejsca, u mnie dwa sezony, kilka upadków i żadnej "kruchości" nie odczułem, a cały czas śmigam z rogami.

pozdrawiam,

lukmar

Napisano

Jak się dokręca na chama, że ledwo gwint wytrzymuje to się nie dziwcie. Każda kiera wtedy ulegnie. I wtedy powstaje taki mit.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...