Skocz do zawartości

[mostek] średnica mocowania mostka 25,4 vs 31,8


trafior

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

chciałbym się dowiedzieć jakie znaczenie ma różnica w średnicy mocowania mostka

do kiery.

domyślam się, że zestaw (kiera + mostek) z większą średnicą ma większą wagę od

takiego samego z mniejszą średnicą. co oprócz tego? czy np. większa średnica ma większą

wytrzymałość i jest polecana dla cięższych rowerzystów? czy po prostu są dwa

standardy i nie ma to większego znaczenia.

 

pozdrawiam

trafior

Napisano

Każdy przekrój profilu (w przypadku kierownic jest to rura) można scharakteryzować pewnymi wskaźnikami. Kierownica jest elementem zginanym. Tak więc interesuje nas wskaźnik wytrzymałości na zginanie. Im jest on mniejszy tym wytrzymałość profilu na zginanie jest większa (a tym samym jego sztywność)... to mógłby być łopatologiczny wstęp do teorii.

Generalnie większa średnica takiej rury pozwala uzyskać sztywniejszy przekrój (między innymi dlatego też w przypadku suportów wywalono łożyska poza ramę - żeby móc zwiększyć średnicę drążonej osi), co przekłada nam się sztywniejszą całość i wszystkie korzyści z tego płynące. O ile ktoś je odczuwa. Jeśli ktoś nie widzi różnicy w sztywności różnych elementów to standard klasyczny czy OS w kierownicy nie będzie miał dla niego tak naprawdę znaczenia.

Napisano

tam gdzie masz duze sily to te 31mm jest niezastapione :down: ale tak w 99% zwyklemu userowi niepotrzebne ale jest moda i teraz wiekszosc jest na 31mm

 

a co do tego o lozyskach suportow dlatego je wywalili na zewnatrz bo nowe mocowania jak np octalink nie pozwalaly na uzyskanie takiej sztywnosci i wytrzymalosci jak stary kwadrat a jakos to musili sprzedawac :P

  • Mod Team
Napisano

To może teraz trochę praktyki:

Miałem kierownicę na 25,4 i mostek,

obecnie zestaw na OS.

 

Przy OS widać znaczną różnicę w sztywności (31,8mm jest sztywniejsze).

Ale dla mnie bylo to istotne, że dużo jeżdżę na stojąco i na kierę działają większe siły niż przy jeździe na siedząco.

Tymbardziej, że często na podjazdach rwę kierę do siebie. :devil:

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Może nie dokładnie wpasowuje się to w ten temat, ale nie chcę zakładać nowego.

Kupiłem szosową kierownicę, zmierzona i wyszło 25,7mm czyli niby 25,8mm. Wiem, że ludzie używają kiery 25,4 do mostak 25,8 albo 26,0 ale czy będzie można założyć kierę 25,7 do mostka 25,4?

Napisano
Każdy przekrój profilu (w przypadku kierownic jest to rura) można scharakteryzować pewnymi wskaźnikami. Kierownica jest elementem zginanym. Tak więc interesuje nas wskaźnik wytrzymałości na zginanie. Im jest on mniejszy tym wytrzymałość profilu na zginanie jest większa (a tym samym jego sztywność)... to mógłby być łopatologiczny wstęp do teorii.

Mógłby... ale jest dokładnie odwrotnie. Czym większy wskaźnik, tym większa wytrzymałość profilu. A dokładniej mniejsze naprężenia w nim przy działaniu takiego samego momentu gnącego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...