ig0r Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Proszę o opinie na temat dwu w/w ram. Nie mogę zdecydować się na wybór. Rama przeznaczona do amatorskiego ścigania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dred123 Napisano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 witam moge Ci zaproponowac w super cenie rower Merida CARBON FLX 3000 D na pelnym XT i Magurach Louise Bat , amor Fox, nowka rower z gwarncja i paierami polskimi ,cena 6100 zl ,a w katalogu na stronie polskiej Meridy 7999 z- ,aha rozmiar ramy 20 ". pozdr dd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Po co mu proponujesz rower , skoro chce samą ramę ??? Co do ramy - wypadało by sie najpierw przejechać na podobnym rowerze - żeby sprawdzić która geometria bardziej pasuje (zwłaszcza do ścigania - nawet amatorskiego - jest to ważne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dred123 Napisano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 faktycznie , nie doczytalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 W zasadzie ramy mają dardo zblioną geometrię (czyli prowadzenie roweru będzie bardzo podobne), oraz obydwie są porządnie wykonane - więc bierz tą, która ci się bardziej podoba (dla mnie Cube) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ig0r Napisano 15 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Dzięki. Bardziej chodziło mi o trwałość sztywność komfort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mwegrzyn Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Co do ramy Cube Reaction , to jest to typowo sportowa rama XC , dlatego nie wiem co masz na mysli pytając o komfort. Komfort raczej nie idzie w parze z ramami sportowymi. Jeżeli chodzi o wytrzymalośc modelu Reaction to jest to rama która jest bardzo mocna i wykonana z uzyciem najnowszych technolgi . Nie jest specjalnie odchudzona , głownie dlatego aby nie narazić konstrukcji pod kątem wytrzymalości . Waga rozmiaru 18 cali 1520 gram . Do tego według mnie posiada jedną z ładniejszych stylistyk. Polecam rame Reaction. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ig0r Napisano 16 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Miałem na myśli komfort czyli "komfort" no jakieś minimalne tłumienię nierówności. W GT Zaskarze chyba tego brak, w wycieniowanych ramach??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meXy Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Jeżdżę na Reaction 18" i jest to dla mnie idealna rama. Geometria świetna. Lekka, wytrzymała i bardzo sztywna. Cud miód i orzeszki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Miałem na myśli komfort czyli "komfort" no jakieś minimalne tłumienię nierówności. Nie ma komfortu w takich ramach -w niższych modelach będzie bardziej komfortowo - stopy alu są mniej "sztywne" rama Alu jest albo komfortowa i "pływająca" na boki, albo zawodnicza - sztywna na pewno nie odczujesz różnicy wsiadając na Meridę czy Cube . Carbon jest inny - są ramy które całe "pływają" i są dosyć komfortowe , ale są też takie, które (dzięki odpowiedniemu ułożeniu włókien) są sztywne bocznie, a przy tym rozpraszające częściowo drgania z podłoża - ale za takie trzeba odpowiednio zapłacić. Chcesz mieć komfort, kup sobie fulla (można też kupić oponki np. 2,2" napompowac <2 atmosfer i będzie nieźle) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ig0r Napisano 16 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Tak myślałem że muszą być sztywne diabelsko. A co do fulli to coś mało ich na maratonach. Nie wiem czy to sprawa wagi czy ceny. Jakiś konkretny model nadałby się??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mwegrzyn Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 W polskich realiach wynika to raczej z ceny , ale w wielu przypadkach jest to wybór świadomy . Wszystko zależy od tego jakie jest twoje podejscie do maratonu , czy jesteś regularnie trenujacym zawodnikiem , czy raczej ambitnym amatorem. Również ważne jest to czy startujesz w krótszych czy dłuższych wyscigach . Na to czy do sportowej/wyczynowej jazdy wybrać fula , czy hartaila , nie jest tak łatwo odpowiedzieć , ma na to wplyw zbyt wiele czynników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ig0r Napisano 16 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Amator, ale jeżdzę prawie codzień, raczej dystanse dłuższe niż krótsze. Do fulli uraz. Miałem kiedyś fuela, damer foxa z platformą i bujał że... że na maratonie porażka. Na szosie wszyscy wyprzedzali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Jakiś konkretny model nadałby się??? Z takich w rozsądnej cenie -ten na pewno by się nadał na maraton i do codziennej jazdy (wypdł dobrze w teście MR 5/2008) : http://www.kross.pl/536-g417-k208-level_f7.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Ale on chce rame ... http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=14959 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 To co podałeś to jest rama Leaderfox - niestety w teście tej ramy słabo oceniono mocowanie widełek carbonowych z ramą luzy http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet...=14&art=327 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Ja bym sie tak bardzo nie sugerował testem jednej ramy Krossa i jednej ramy Vipera/Leader Foxa . Trzeba by poszukac więcej opinii uzytkowników - w tym przypadku -tylko Leader Foxa raczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mwegrzyn Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Nie ryzykowałbym zakupu tej ramy , jest to zupełna nowość i trudno powiedzieć jak wyglada sprawa wytrzymałości ramy . Głownie chodzi o to co bedzie po dwóch , trzech latach częstego uzytkowania . Zdecydownie lepiej zakupić dobrej klasy ramę Hardtail. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Bez przesady, po 3 latach i tak zmienia się ramy, taki softtail to bardzo dobry pomysł na tower z amortyzacją, bez strat energii. Wcale nie lepiej kupić hardtaila, full dale o wiele więcej przyjemności z jazdy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Mówisz o Krossie chyba ? Tego Ledear Foxa widziałem juz na żywo - na Esce - nawet zamieniłem zdanie z właścicielem - mówił że ciężka jest , no ale w porównaniu z hardtailem to prawie każdy full jest cięzki.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Rower w takiej konfiguracji był bardzo czuły na ruchy kierownicą i prowadził się jak szosówka. Wystarczył drobny ruch kierownicą i jak lis uciekający przed nagonką zmieniał tor jazdy To jest opis ramy Leaderfoxa - niezbyt dobre rozwiązanie na maratony - gdzie przy dużym zmęczeniu łatwo o mały błąd i gleba pewna .... A Kross został oceniony jako bardzo zrównoważony rowerek - o wiele bardziej nadającu się do takich zastosowań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 No tak - ale jest napisane '' w takiej konfiguracji'' a wiadomo że wystarczy mostek krótszy /dłuższy o 10mm i juz rower prowadzi sie inaczej , tak samo z róznymi kierownicami , amorami.Kątów ramy nie analizowałem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mwegrzyn Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Ja tej ramy nie przekreślam , mówie tylko o tym , że nie jestem pewien tej konstrukcji i dlatego trudno ją polecić , tak aby mieć czyste sumienie że nie jest to eksperyment . Bardzo możliwe że bedzie działała ok. A sam zainteresowany szuka chyba bardziej szybkiego roweru niż komfortowego , wnioskując z jego wcześniejszej wypowiedzi. Niestety faktem jest że na odcinkach szosowych rama hardtail ma zdecydowaną przewagę. Na co zwrócił uwagę zainteresowany . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Nie - jest napisane wyraźnie , że LF ma krótką rurę górną .... Napiszał , że sztywniak jest szybszy, ale pytał o fulla .... zresztą taki Kross wcale nie będzie wolniejszy - zwłaszcza przy zablokowanym damperze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Np. taki Galiński juz nie chce sztywniaka - niezależnie od trasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.