Skocz do zawartości

[rama] Cube Reaction czy Merida Matts 3000-D


ig0r

Rekomendowane odpowiedzi

witam

moge Ci zaproponowac w super cenie rower Merida CARBON FLX 3000 D na pelnym XT i Magurach Louise Bat , amor Fox, nowka rower z gwarncja i paierami polskimi ,cena 6100 zl ,a w katalogu na stronie polskiej Meridy 7999 z- ,aha rozmiar ramy 20 ".

pozdr

dd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mu proponujesz rower , skoro chce samą ramę ???

Co do ramy - wypadało by sie najpierw przejechać na podobnym rowerze - żeby sprawdzić która geometria bardziej pasuje (zwłaszcza do ścigania - nawet amatorskiego - jest to ważne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ramy Cube Reaction , to jest to typowo sportowa rama XC , dlatego nie wiem co masz na mysli pytając o komfort.

Komfort raczej nie idzie w parze z ramami sportowymi. Jeżeli chodzi o wytrzymalośc modelu Reaction to jest to rama która jest bardzo mocna i wykonana z uzyciem najnowszych technolgi . Nie jest specjalnie odchudzona , głownie dlatego aby nie narazić konstrukcji pod kątem wytrzymalości . Waga rozmiaru 18 cali 1520 gram . Do tego według mnie posiada jedną z ładniejszych stylistyk.

Polecam rame Reaction.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli komfort czyli "komfort" no jakieś minimalne tłumienię nierówności.

Nie ma komfortu w takich ramach -w niższych modelach będzie bardziej komfortowo - stopy alu są mniej "sztywne" rama Alu jest albo komfortowa i "pływająca" na boki, albo zawodnicza - sztywna :) na pewno nie odczujesz różnicy wsiadając na Meridę czy Cube .

Carbon jest inny - są ramy które całe "pływają" i są dosyć komfortowe , ale są też takie, które (dzięki odpowiedniemu ułożeniu włókien) są sztywne bocznie, a przy tym rozpraszające częściowo drgania z podłoża - ale za takie trzeba odpowiednio zapłacić.

Chcesz mieć komfort, kup sobie fulla (można też kupić oponki np. 2,2" napompowac <2 atmosfer i będzie nieźle) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polskich realiach wynika to raczej z ceny , ale w wielu przypadkach jest to wybór świadomy .

 

Wszystko zależy od tego jakie jest twoje podejscie do maratonu , czy jesteś regularnie trenujacym zawodnikiem , czy raczej ambitnym amatorem.

Również ważne jest to czy startujesz w krótszych czy dłuższych wyscigach .

Na to czy do sportowej/wyczynowej jazdy wybrać fula , czy hartaila , nie jest tak łatwo odpowiedzieć , ma na to wplyw zbyt wiele czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower w takiej konfiguracji był bardzo czuły na ruchy kierownicą i prowadził się jak szosówka. Wystarczył drobny ruch kierownicą i jak lis uciekający przed nagonką zmieniał tor jazdy

To jest opis ramy Leaderfoxa - niezbyt dobre rozwiązanie na maratony - gdzie przy dużym zmęczeniu łatwo o mały błąd i gleba pewna ....

A Kross został oceniony jako bardzo zrównoważony rowerek - o wiele bardziej nadającu się do takich zastosowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tej ramy nie przekreślam , mówie tylko o tym , że nie jestem pewien tej konstrukcji i dlatego trudno ją polecić , tak aby mieć czyste sumienie że nie jest to eksperyment . Bardzo możliwe że bedzie działała ok.

A sam zainteresowany szuka chyba bardziej szybkiego roweru niż komfortowego , wnioskując z jego wcześniejszej wypowiedzi.

Niestety faktem jest że na odcinkach szosowych rama hardtail ma zdecydowaną przewagę. Na co zwrócił uwagę zainteresowany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...