Thor07 Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Po 10 miesiącach ujeżdzania hardtaila do Enduro [DM Funbike] nadszedł czas na upragnionego full'a. Początkowo miał byc Poison Curare z setem z 5'th Element Coil, jednak finanse zmusiły mnie do znalezienia trochę tańszego rozwiązania. Wypatrzyłem na allegro Mongoose Teocali Elite z Float'em R. Z początku obawiałem się trochę rozmiaru 18" [ujeżdzany Funbike miał 16" i czułem się na nim wyśmienicie] Jednak moje obawy były bezpodstawne. Rower w terenie spisuje się wyśmienicie. Zawieszenie posiada 145mm skoku. Nie jest ono zbytnio czułe na bardzo małe nierówności [w tej kwestii dużo mu brakuje do Sign'a z sprężynowym Foxem Vanilla bez platformy], większe nierówności wyłapuje świetnie Kopania korb nie odczułem [w przeciwieństwie do Signa w którym jest to bardzo odczuwalne]. Brake: (Front) (Hamulec Przedni): Shimano XT BR-M775 + tarcza Bop 180mm Brake: (Rear) (Hamulec Tylny): Avid bb5 + klamka FR5 + tarcza Avid 160mm Cassette (Kaseta): Shimano Deore HG50 Chain (Łancuch): Shimano HG53 Crankset (Korby): Shimano LX FC-M582 Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): Shimano Deore Top Swing Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): Shimano XT RD-M772 SGS Fork Front (Amortyzator): RockShox Pike 409 Fork Rear (Damper): FOX Float R 190x50 Frame (Rama): Mongoose Teocali Elite M Grips (Gripy): Dartmoor Shadow Handlebar (Kierownica): Kalloy 660mm Pedals: (Pedały): Time Z Seat: (Siodło): Selle Italia C2 Gel Flow Seatpost (Sztyca): Pro XLT 31.6 Shifters (Manetki): Shimano Deore Stem (Mostek): Kalloy 90mm Tire Front (Opona Przednia): Continental Mountain King 2.2 Tire Rear (Opona Tylna): Schwalbe Racing Ralph 2.1 Tubes (Detki): Continental Wheel Front (Kolo Przednie): -Hub (Piasta): DARTMOOR Dee-Force -Rim (Obrecz): Dartmoor Forrtress -Spokes (Szprychy): DT Champion -Nipples (Nyple): DT Wheel Rear (Kolo Tylne): -Hub (Piasta): Shimano FH-M525 -Rim (Obrecz): Dartmoor Forrtress -Spokes (Szprychy): DT Champion -Nipples (Nyple): DT W "najbliższym" czasie zmienione będzie tylne koło [piasta powoli kończy swój żywot]. Prawdopodobnie będzie DT Swiss 370 + DT Competition + + Dartmoor Abstract [obręcz musi byc biała ] Później do zmiany pójdzie tylny hamulec [na XT] i kierownica na Sunline V1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca_Sopot Napisano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2008 mi najbardziej podoba się kolor taki fajny żółty. że tak powiem - znajomy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor07 Napisano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2008 Kolor jest rewelacyjny... wszyscy na ścieżce/w parku zwracają uwagę na ten rower Btw.. macałem niejakiego Speca Enduro w zaskakująco podobnym kolorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alghar Napisano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Zawieszenie z GT i-drive ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor07 Napisano 15 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 System zawieszenia to trochę przeprojektowany i-drive. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 To się nazywa FREEDRIVE. Też izoluje suport od ramy i wahacza ale na trochę innej zasadzie - w I-drive po prostu do jednozawiasowego wahacza z damperem dodano dźwignię (w starszych wersjach dogbone, w nowych nie wiem) poruszającą "zawieszonym" na wypuście suportem. W Freedrive jest to bardziej skomplikowane - damper oddziałuje nie na wahacz (czy właściwiej: wahacz na damper. Z tym że w tę stronę byłoby trudniej wytłumaczyć Na fotce - ŻÓŁTY jak rama), ale na osobny element zawierający w sobie suport (CZARNY), która jest połączona z wahaczem takim małym duperelkiem - przejściówką (NIE WIDAĆ GO, jest za korbą), jak np. w systemach typu Maestro. Mam nadzieję że wytłumaczyłem w miarę sensownie. Tak czy inaczej - miłego ujeżdżania! PS. Przydałoby się wykadrować zdjęcie. Nawet w jakimś darmowym ACDSee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bendus Napisano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2008 A ja mam pytanie odnośnie tego "duperelka", o którym pisze MrJ (tego łączącego wahacz z elementem zawierającym mufę suportu). Kształt ma identyczny z elementem, który miałem w Mongoose Grand Marquis. U mnie były tam cztery łozyska igiełkowe pracujące na stalowych tulejach i to był słaby punkt całego zawieszenia. Szybko sie to zużywało. Ciekawi mnie jak to jest tutaj rozwiązane. A tak poza tym, to popieram wybór planowanej kierownicy. Miałem Sunline V1 w łapkach i naprawdę robi wrażenie - zarówno waga, jak i elegancki wygląd. Sam mam na taka chrapkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alghar Napisano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2008 Mongoose Grand Marquis jak to pracowało w stosunku do poisona curare ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alghar Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 U mnie były tam cztery łozyska igiełkowe pracujące na stalowych tulejach i to był słaby punkt całego zawieszenia. Szybko sie to zużywało." można jak szybko ? jeszcze inne przypadłości miał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojttek Napisano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 Jak działa zawieszenie? Masz możliwość odniesienia np. do systemu Maestro Gianta? A tak bardziej ogólnie - jak wygląda trwałość tego całego FREEDRIVE - czy na 3-4 sezony jazdy starczy? Jak z solidnością ramy? :-) I ile ten Twój komplet waży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor07 Napisano 20 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 Trochę za wcześnie żeby mówic o trwałości zawieszenia. Działanie zawieszenia mogę tylko porównac do jedno zawiasowego Sign'a [jeździłem też na Reign z roku 07 i 08 jednak za mało żeby porównac zawieszenie]. Waga... ~3600g razem z przerzutka p, łańcuchem, sterami i damperem. [niestety osobiscie nie ważyłem]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
losiek86 Napisano 9 Marca 2009 Udostępnij Napisano 9 Marca 2009 Cześć. Pytanie: jak sprawują się łożyska zawieszenia? Bo wyczytałem ze lubią się szybko zużywać w warunkach woda/błoto? i ile waży cały rower? bo przymierzam się do tego roweru z 2006 roku o ile rozmiar M spasuje do 180cm wzrostu:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor07 Napisano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2009 Jako tako problemów z łożyskami nie ma, ale producent mógł uszczelnić łożyska dolnego łącznika... Niedawno pojawił mi się na owym łączniku luz, wystarczyła podkładka i hula dalej. Rower obecnie wazy 14,8kg. Co do rozmiaru to o ile nie masz zbyt długich nóg to możesz śmiało brać Mke i do tego sztyce 400mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
losiek86 Napisano 10 Marca 2009 Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 uuuu cieżko:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor07 Napisano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 Niby ciężko, ale wystarczy zmienić amortyzator, przednie koło i jest ~1kg mniej. W okresie zimowym rower przeszedł kilka mniejszych jak i większych zmian oraz został zważony: Brake: (Front) (Hamulec Przedni): Shimano SLX/XTR + SM-RT51M 292g + 172g Brake: (Rear) (Hamulec Tylny): Shimano SLX + SM-RT51M 370g + 172g Cassette (Kaseta): Shimano XT CS-M 770 262g Chain (Łancuch): Shimano HG 93 272g Crankset (Korby): Shimano LX FC-M582 + tarcza boplight 32t 886g Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): Shimano Deore Top Swing 124g Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): Shimano XT RD-M772 SGS 226g Fork Front (Amortyzator): Rock Shox Pike 409 2526g Rear Shock (Damper): FOX Float R 190x50 250g Frame (Rama): Mongoose Teocali Elite M + łożyska sterów 3390g Grips (Gripy): No name pianka + korki 20g Handlebar (Kierownica): FSA 680mm 296g Pedals: (Pedały): Time Z 528g Seat: (Siodło): Selle Italia C2 Gel Flow 272g Seatpost (Sztyca): Pro XLT 31.6 290g Seatpost Clamp (Zacisk Sztycy): X-Tasy 42g Shifters (Manetki): Shimano Deore + pancerze/linki 356g Stem (Mostek): Kalloy 90mm 206g Tire Front (Opona Przednia): Continental Mountain King 2.2 486g | WTB Weirwolf 2.5 784g Tire Rear (Opona Tylna): Schwalbe Racing Ralph 2.1 442g | WTB Timberwolf 2.3 824g Skewer (Zacisk) : Dartmoor 58g Tubes (Detki): Continental 380g Wheel Front (Koło Przednie): 1188g -Hub (Piasta): DARTMOOR Dee-Force -Rim (Obrecz): Dartmoor Forrtress -Spokes (Szprychy): DT Champion -Nipples (Nyple): DT Wheel Rear (Koło Tylne): 1286g -Hub (Piasta): Dartmoor X-Force -Rim (Obrecz): Dartmoor Raider -Spokes (Szprychy): DT Champion -Nipples (Nyple): DT Waga w zależności od założonych opon : 14858g | 15538g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
losiek86 Napisano 10 Marca 2009 Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 przymierzałem sie do kupienia seryjnego roweru z 2006 a patrząc po komponentach to wyjdzie on jeszcze ciężej niż twój;/ podjazd w górach mógłby okazać się katorgą;] specyfikacja seryjnego: FRAME: Mongoose Freedrive All Mountain 6061 Aluminum w/ Zero Stack Headset, Forged Dropouts & Disc Mount, Replaceable Derailleur Hanger, Adjustable 4.75/5.75” Travel FORK/SHOCK: RockShox Revelation 409 Dual Air w/ Motion Control, 130mm Travel; RockShox Ario 2.1 Air Shock w/ Adjustable Rebound DRIVETRAIN: 27-Speed w/ Shimano LX Rear & Deore Front Derailleurs, LX Dual Control Shift/Brake Levers; Truvativ Firex SX 2-Pc Crankset w/ External Bearings BRAKES: Shimano LX Hydraulic Disc WHEELS: Sun SOS Rims w/ Shimano LX Centerlock Disc Hubs, enda Nevegal DTC 2.35” F & 2.1” R Kevlar Bead Tires COCKPIT: WTB CXC 31.8mm Bar/Stem, SDG 2014 I-Beam Post & Bel Air SL Saddle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Housik Napisano 11 Marca 2009 Udostępnij Napisano 11 Marca 2009 ładnie ładnie! moze tak pike-> fox ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 11 Marca 2009 Udostępnij Napisano 11 Marca 2009 witam w klubie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 12 Marca 2009 Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Bardzo fajny rower. Masą 14,8 bym się nie przejmował. Wymieniając kilka części spokojnie zejdziesz do 13,xx a to całkiem zadowalająca waga jak na fulla. Zwłaszcza, że masz tam PIKE'a.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Marca 2009 Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 Bardzo fajny rower. Masą 14,8 bym się nie przejmował. Wymieniając kilka części spokojnie zejdziesz do 13,xx a to całkiem zadowalająca waga jak na fulla. Zwłaszcza, że masz tam PIKE'a.... weź pod uwagę ze przy oponach podana jest OPCJA - a wiem ze thor jeździ właśnie a tejże opcji ze względu na swoje preferencje rowerowe ale fajnie ten wpis strategicznie rozwiązał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciastkorz Napisano 14 Marca 2009 Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 Jeździłem dziś na nim^^ Piękny, pogratulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor07 Napisano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2009 Rower doczekał się dwóch znacznych zmian: - zębatka 22T w korbie została zastąpiona zębatką 20T + tytanowe śruby - mostek został zmieniony na krótszy [Pro FRS 70mm] Zysk wagowy nie jest duży [obecnie 14772g] ale za to pozycja na rowerze stała się dużo wygodniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twojastara Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 witam pozwole sobie odswiezyc zadalem pytanko na bikestats, ale tam sie ciezko odnalezc w zakamarkach pod-stron;) 1.dobrze sie rower prowadzi z tak krotkim mostkiem? jest stabilny przy podjezdzaniu?? nie wyrzuca z siodla niczym dziki mustang? 2.jak z lozyskami, na mtbr skarza sie ze po pol roku nadaja sie do wymiany? 3.sztywnosc tylu chyba duza, biorac pod uwage tak ogromna wage ramki..? 4.poziom fun-u wysoki? czy nadaje sie to w gory w ogole? nie podoba mi sie cos kat podsiodlowy (71,5) sugeruje dosc niska kadencje - jakie odnosisz wrazenie? 5.producent niby podaje skok 145mm ale w roznych wersjach zaklada rozne dampery - zarowno 190 jak i 200mm, no i z roznymi skokami tloka. Ile u Ciebie wykorzystuje (rzeczywistego) skoku dampera? i czy jest widoczna roznica/moze troche brakuje?/skoku przod-tyl ? dzieki z gory pzdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bros Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 To i ja również. Wspominałeś, że prace zaweiszenia mozesz porównać do sign'a. Ale ostatecznie nie napisałeś zbyt wiele;) Jak teraz oceniłbyś prace mangoosea w porównaniu do krossa na podjazdach i zjazdach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor07 Napisano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 1.dobrze sie rower prowadzi z tak krotkim mostkiem? jest stabilny przy podjezdzaniu?? nie wyrzuca z siodla niczym dziki mustang? Skrócenie mostka o 20mm moim przypadku poprawiło właściwości jezdne na podjazdach. Przy amortyzatorze o wysokości 518mm rower podjeżdżał bardzo sprawnie (nie można tego o nim powiedzieć po zmianie amortyzatora na wyższy o 33mm). Na zjazdach krótszy mostek okazał się bardzo dobrym rozwiązaniem. 2.jak z lozyskami, na mtbr skarza sie ze po pol roku nadaja sie do wymiany? Jak na razie jedno łożysko kwalifikuje się do wymiany. Reszta (nawet igiełki przy łączniku) spisuje się bez zastrzeżeń. 3.sztywnosc tylu chyba duza, biorac pod uwage tak ogromna wage ramki..? Sztywność pomimo moich ~90kg (z plecakiem) jest wzorowa (różnica pomiędzy typowym jednozawiasem jest odczuwalna). 4.poziom fun-u wysoki? czy nadaje sie to w gory w ogole? nie podoba mi sie cos kat podsiodlowy (71,5) sugeruje dosc niska kadencje - jakie odnosisz wrazenie? Poziomu funu nie da się opisać. Rower jak dla mnie jest bardzo dobry na górską turystykę, pozwala się wyszaleć bez zamartwiania się o wytrzymałość. Co do kadencji to rzeczywiście, trudno utrzymać wysoką (sztyca z set backiem pogarsza jeszcze sprawę, na szczęście została niedawno wymieniona na model bez set backu). 5.producent niby podaje skok 145mm ale w roznych wersjach zaklada rozne dampery - zarowno 190 jak i 200mm, no i z roznymi skokami tloka. Ile u Ciebie wykorzystuje (rzeczywistego) skoku dampera? i czy jest widoczna roznica/moze troche brakuje?/skoku przod-tyl ? Nowsza wersja posiada damper 200mm o skoku 57mm, stara wersja ma damper 190mm z skokiem 50mm. Pomimo tej zmiany rama ma ten sam skok. Zmiana ta wynika pewnie z nadmiernej progresji pod koniec skoku w starym modelu (progresja na ostatnich 25mm skoku jest mocno odczuwalna). Jednak pomimo tego skoku z tyłu nie brakuje. Przeszkadzał za to kąt główki z Pikiem, 69° nie było zbyt komfortowe na zjazdach. Zmieniłem amortyzator na All Mountaina 2 z 160mm skokiem. Dopiero po tej zmianie rower pokazał pazury na zjazdach. Po tej zmianie ucierpiała zdolność podjeżdżania, ale kto by się tym przejmował, liczy się fun na zjazdach. Wspominałeś, że prace zaweiszenia mozesz porównać do sign'a. Ale ostatecznie nie napisałeś zbyt wiele;) Jak teraz oceniłbyś prace mangoosea w porównaniu do krossa na podjazdach i zjazdach ? Na signie miałem możliwość przejechać się zaledwie kilka razy w terenie. Od razu odczuwalne było kopanie w korby na małej zębatce i mniejsza sztywność wahacza. Sign za to chętniej wyłapywał małe nierówności (tutaj akurat zasługa leży po stronie Foxa Vanilli który nie posiada platformy, sing po zmianie dampera ma metela z platformą był odrobinę mniej czuły na małe nierównośći) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.