KaJeTaN Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 Witam... Musze zmienić tylne kółko... bo mój shimanowski szajs (wh-m505) rozleciał sie, głównie piasta ale jak wiadomo to seryjne koła shimano na 28 szprych... i cięzko jest dostać w ogóle piastę na 28 szprych .... ale swoja wytrzymałością i sztywnością tez nie grzeszą... Dlatego ostrzegam nie kupujcie tego szajsu.... :angry2: Co myślicie o zestawie: Szprychy: Dt swiss revolution... Piasta: Dt swiss onyx (podobno dość pancerna a na tym mi bardzo zależy ) Obręcz: Dt swissXR 4.2 D Koła muszą byc wytrzymałe, zebym nie musiał latac z nimi do serwisu co 3 dzień, bo mam tego już po dziurki w nosie... Stosunkowo lekkie:) Łożyska wyłącznie maszynowe, mam dość tych kulek Mile widziane inne propozycje, no i musza być przystosowane pod tarcze... najlepiej jak by to był center, ale dt chyba nie robi piast pod center'a niestety Wszystkie opinie się liczą.... Pozdrawiam:)
Rulez Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 Jednak bym dołożył i wziął szprychy DT Competition, obręcz XM 719 + piasta j/w = pancerny zestaw ( mam ) Piasta DT 370 (to samo co Onyx ) w wersji Centerlock oczywiście wysępuje .... http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&a...nty&pid=812
KaJeTaN Napisano 9 Sierpnia 2008 Autor Napisano 9 Sierpnia 2008 A właśnie 32 czy 36 szprych ;> W ogóle jakaś jest różnica oprócz może wagi ? championy sa lepsze od revolutionów ? Zawsze myslalem ze na odwrót... Rulez jak z wagą ;>
Rulez Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 Revolution nie są przewidywane do tarcz (kalkulator DT ich nie przewiduje) .... więc kółko nie będzie wytrzymałe (mogą poprostu pkać).... kiedyś swoje ważyłem , ale nie zapisałem, ponadto piastę Onyx mam klasyczną , wg kalkulatora DT Swiss zestaw piasta 370 Centerlock + 32 szprychy Competition + obręcz XM 719 waży - 1052 gr .
rzymo Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 (...)Co myślicie o zestawie: Szprychy: Dt swiss revolution... Piasta: Dt swiss onyx (podobno dość pancerna a na tym mi bardzo zależy ) Obręcz: Dt swissXR 4.2 D (...) Mam podobne koło, 32-szprychowe (Onyx, X317, DT Comp, ProLock, razem 1003g). Do piasty nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń, sporo wytrzyma Też myślałem nad szprychami Revo, ale przy mojej wadze, blisko 80kg, stwierdziłem, że wolę mieć trochę cięższe koło, ale takie, które na pewno wytrzyma.
KaJeTaN Napisano 9 Sierpnia 2008 Autor Napisano 9 Sierpnia 2008 no ja dużo nie ważę około 67-70kg... Rulez mozesz podac linka do kalkulatora? Rzymo ile jeźdzsz na tej piascie?Najbardziej to mi na dobrej piascie zalezy.... Kółko tez chce zeby sie cenowo w 600 650 zł zmieściło max, niektórzy tyle daja za komplet... sam sie zastanawiałem nad Mavicami crossride... Dwa dobre koła za fajna cene...
rzymo Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 Rzymo ile jeźdzsz na tej piascie?Najbardziej to mi na dobrej piascie zalezy.... Na tym kole co napisałem przejechałem na razie z 600km, łącznie będzie z 6-7k km (piastę przełożyłem ze starego koła) - cały czas toczy się bez zastrzeżeń, ma już jedną zimę za sobą. Kółko tez chce zeby sie cenowo w 600 650 zł zmieściło max, niektórzy tyle daja za komplet... Np. ja Kółka wyszły mnie ~550zł (jak ktoś ciekawy, to takie: http://rzymo0.fotosik.pl/albumy/473873.html ) Crossride są dobre, ale przyciężkawe.
KaJeTaN Napisano 9 Sierpnia 2008 Autor Napisano 9 Sierpnia 2008 Jeszcze się nad obreczami zastanawiam... Bo piaste to na penwo któregoś z DT wezme:)W koncu chwalicie bedzie na was...
Fifi Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 Ja bym brał X717. Ciężki nie jesteś, obręcz będzie w sam raz. BTW, co się stało z piastą z WH505?
KaJeTaN Napisano 9 Sierpnia 2008 Autor Napisano 9 Sierpnia 2008 BTW, co się stało z piastą z WH505? Poleciał bębenek cały... ale sie nie zraziłem powymieniałem zapadki i smiga... Po tygodniu poleciał cały system uszczelniania, jesli tak to można nazwać. Po wycieczce w błotnistych warunkach cała piasta była zapchana błotem... Potem poleciało w ogole wszystko, połowa śrutów postrzelała podczas zjazdu z dośc stromej góry, kulki w proch sie rozleciały i pocieły uszczelki i jedna z bieżni łożyska. Do tego skrzywiony cała oś, no i chyba znów sie coś z bębenkiem stało bo sie zacina... Tak że prawie cała piasta do kosza... Chciałem wymienic sama piaste ale niestety nie ma piast na 28 szprych.. a jak juz sa to kosztuja krocie... tyle ze można całkiem fajne nowe koło złozyc na maszynach.... p.s Rzymo głośno chodzi bebenek Uwielbiam jak mnie słychac
Rulez Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 KaJeTaN Przy twojej wadze, możesz brać obręcz XR 4.2 D, jednak szprychy Competition. (piasta DT 370 która polecam, ma poprawione uszczelnienie w stosunku do Onyx) , obecnie mam w użyciu 3 rodzaje kółek na piastach DT - jednak są złożone w różny sposób -- 1- DT Onyx + Competition+ XM719 , 2 - DT 340 + Competition + XM 819 , 3 - DT 240 + Revolution + XC 717 Ceramic - różne zestawy, w zależnosi do czego służą Kalkulator DT : http://www.dtswiss.com/SpokesCalc/Welcome.aspx?language=en
Fifi Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 http://www.allegro.pl/item411504643_dt_swi..._supercena.html Możliwe, że ta piasta tyle waży?
Ecia Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 Piasta DT 370 (to samo co Onyx ) Dlaczego w takim razie Onyx jest prawie 2x droższy ? Pozdrówko zaintrygowane
rzymo Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 http://www.allegro.pl/item411504643_dt_swi..._supercena.html Możliwe, że ta piasta tyle waży? Raczej niemożliwe - moja pod tarczę (na 6 śrub) waży 402g, aż takiej różnicy według mnie nie ma... zamiast '2' powinno być '3' - zerknij tutaj: http://dtswiss.pl/hubs/onyx_mtb_rear.htm Dlaczego w takim razie Onyx jest prawie 2x droższy ? Strzelam - bo sprzedawca w sklepie nie chce sprzedać sporo taniej niż kupił z hurtowni/od dystrybutora? Zresztą zawsze mniej zorientowanemu klientowi można wmówić, że droższa piasta jest lepsza
KaJeTaN Napisano 9 Sierpnia 2008 Autor Napisano 9 Sierpnia 2008 Ile przejeździłeś na WH-M505? Może raptem z 1,5k -2k.... rulez Przeciez nie masz 370, to skąd wiesz jak pracuje ? rzymo co z tymi zapadkami w onyx? To wreszcie czym się faktycznie onyx od 370 różni ?
Ecia Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 ulvgar: z każdego sklepu, czy to netowego, czy stacjonarnego. U Arnika choćby: 370 kosztuje 269 zeta, Onyx - 499 zeta. Pozdrówko wciąż zaintrygowane
noremorse Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 DT Onyx DT Revolution DT nyple Alu DT 4.1 36szprych i zaplot 3X tył ~ 950gram (bez zacisku) (1710gram - sztywny i ładny komplet za ~900PLN z zaplotem) zestaw pod Vki, ważę 80kg, XC są nadspodziewanie sztywne, ale jestem skłonny twierdzić, że to dzięki 36 szprychom (plus zwykły zaplot) niestety DT wycofuje (wycofało) się z 36 szprych w seriach do XC. taka moda. swoich XR 4.1 szukałem 3 miesiące po malutkich sklepikach w całej Warszawie. dlatego dla 32 szprych raczej polecałbym competition. (ps kpl Onyx'ów kosztował mnie 400pln w centrumrowerowe) (ps2 nie mam pojęcia czym różni się uszczelnienie w Onyx/370)
rzymo Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 (...)co z tymi zapadkami w onyx? To wreszcie czym się faktycznie onyx od 370 różni ? Jeśli chodzi o głośność to wyraźnie słychać - poprzednio miałem Dartmoora i Novateca, na pewno były cichsze od Onyxa. Onyx vs 370 - na zdjęciach wyglądają identycznie, stawiałbym że to to samo, chociaż różnica cenowa zastanawia (nie sądziłem, że jest taka duża).
KaJeTaN Napisano 9 Sierpnia 2008 Autor Napisano 9 Sierpnia 2008 Jesli to samo to w sumie po co przepłacać... A właśnie jak to z tymi nyplami ten ProLock w ogóle coś daje ;>?
rzymo Napisano 9 Sierpnia 2008 Napisano 9 Sierpnia 2008 (...)swoich XR 4.1 szukałem 3 miesiące po malutkich sklepikach w całej Warszawie. (...) DT 4.1 pod tarczę (zobacz na fotkę i będziesz wiedział dlaczego złożyłem nowe koło ) - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...5e4252e605.html Swoją drogą ciekawe jak się ma sztywność koła 36x Revo vs 32x Comp... KaJeTaN - nie mam pojęcia czy ProLock coś daje - za mały przebieg żeby coś powiedzieć w ich temacie.
KaJeTaN Napisano 9 Sierpnia 2008 Autor Napisano 9 Sierpnia 2008 Piasty pewnie wezmę Dt 370.. oszczędzac trzeba troche Szprychy: Dt competition... no a obręcz hmmm... no właśnie DT XR 4,2D czy Mavic'a XC 717? mavic'i też trochę tańsze.... No a co z tymi nyplami ?
rzymo Napisano 10 Sierpnia 2008 Napisano 10 Sierpnia 2008 Piasty pewnie wezmę Dt 370.. oszczędzac trzeba troche Szprychy: Dt competition... no a obręcz hmmm... no właśnie DT XR 4,2D czy Mavic'a XC 717? mavic'i też trochę tańsze....No a co z tymi nyplami ? Obręcze: z tych dwóch brałbym po prostu tańsze, możesz ewentualnie posprawdzać aukcje/różne fora - może ktoś sprzedaje X317, swego czasu było ich pełno na Allegro za 50-60zł/sztuka (~395g, 32h). Nyple - ja bym brał aluminiowe, a czy warto dopłacać do ProLocków to musisz zdecydować sam
KaJeTaN Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Napisano 10 Sierpnia 2008 Zaplatanie standardowe 3 krzyże czy jakos inaczej? Zawsze byłem zielony w tym temacie x317? Znowu jakies inne?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.