Artro Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 Cześć, własnie stałem sie posiadaczem Krossa Level A6 . Dokładnie dzis o godz 10 Niestety jezeli chodzi o znajomosc montazu etc. roweru to jestem noob, newbie, ciota, leszcz i frajer pompka, ale udalo mi sie zamontowac kierownice i dokrecic pedały Dlatego zwracam sie z prosba o proste wytlumaczenie jak owe kolo zalożyć. NAJLEPIEJ JAKBY KTOS ZROBIL ZDJECIA Ok do rzeczy: Mam takie coś: 1) Domyslam sie, ze sluzy to do montażu przedniego koła, jednak nie wiem po ktorej stronie maja byc sprezynki (1) i po ktorej ten uchwyt (2) (oczywiscie z punktu widzenia rowerzysty podczas jazdy) Na dole zrobilem prowizoryczne zdjecie widelca. Z to zewnetrzna czesc uchwytu a W to wewnetrzna. 2) Jak wycentrowac koło??? 3) Na oponie (tylnej, zamontowanej wczesniej nie przeze mnie, tylko juz w paczce) mam napisane coś takiego: A teraz z dalszej perspektywy: Czy to jest aby na pewno dobrze??? 4) CO TO JEST I JAK SIE TYM POSLUGIWAC I DO CZEGO SLUZY TEN PRZYCISK (1)??? 5) Jak ustawic widelec do mojej wagi??? +/- 90kg??? Wiem, ze dla Was pytania sa smieszne, ale to moj pierwszy w zyciu PORZADNY rower a nie makrokesz. A zyje na tym swiecie juz 18 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 1) odkręć tą nakrętkę z lewej, zdejmij sprężynkę, włóż tą ośkę w piastę tak żeby dźwignia była po lewej stronie, włóż sprężynkę po prawe i na to nakręć nakrętkę, zamknij dźwignię (do góry) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 Ale ten uchwyt (2) na zdjeciu w tylnej piascie, to mam po PRAWEJ stronie, patrzac od strony osoby jadacej (czyli tak jak na zdjeciu) Nie powiedziales jak wycentrowac kolo i czy opona jest dobrze ulozona na tylnim kole (bo na przod bede zakladal tak samo) i CZYM dokrecic te sruby, a takze na pozostale pytania ;p Musze byc 100% pewny jak zamontowac, zeby nie zepsuć piast i kola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 2) po co centrować koła w nowym rowerze? 3) jest dobrze Słuchaj dźwignię (inaczej motylek) masz mieć po przeciwnej stronie niż kaseta (z tyłu), a z przodu to już dowolnie ale wypadałoby go mieć po tej samej co z tyłu czyli po lewej patrząc jak siedzisz na rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 front znaczy w kierunku jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 2) Jak się nie znasz to idź do serwisu. 3) Opona na tyle założona jest dobrze, z przodu ma być odwrotnie. 4) To jest blokada skoku, blokuje amortyzator, przydaje się przy podjazdach i na asfalcie. 5) Napompować amortyzator, pójdź do serwisu tam mają pompkę przystosowaną to tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 4) przycisk służy do zwalniania blokady a dźwignią regulujesz tłumienie kompresji aż do całkowitej blokady skoku. front znaczy w kierunku jazdy Kolejny znawca się znalazł RRy są oponami zarówno napędowymi jak i kierunkowymi, po prostu zakłada się je w odwrotną stronę. Front dla przedniego koła, Rear dla tylnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 Te strzałki na oponie oznaczają kierunek jej obrotu na kole tylnym (rear) i przednim (front). Tył jest założony dobrze, a przód powinien być założony odwrotnie. Dobra wszyscy mnie ubiegli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 CZYM DOKRECIC SRUBKI? @ Schwefel Słuchaj dźwignię (inaczej motylek) masz mieć po przeciwnej stronie niż kaseta (z tyłu), a z przodu to już dowolnie ale wypadałoby go mieć po tej samej co z tyłu czyli po lewej patrząc jak siedzisz na rowerze. Mam zamontowane po dobrej stronie. Przepraszam, moj blad ;p @ Schwefel 4) przycisk służy do zwalniania blokady a dźwignią regulujesz tłumienie kompresji aż do całkowitej blokady skoku. Tylko, ze ten przycisk (1) ma byc wcisniety czy nie??? Jeszcze nie jezdzilem to nie wiem :/ Bo tak jak na zdjeciu to nie da sie ruszyc dzwigni, a jak jest wcisniety i biore na dol to nic sie nie dzieje ;p Moze dlatego ze robie to kiedy rower stoi na podlodze a nie jest w ruchu??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eternit Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 Jak rozumiem chodzi Ci o to czym dokręcić przednie koło tak? Palcami. Jak już wiesz z której co strony co jest, składasz wszystko w całość Po jednej stronie masz śrubkę a po drugiej "wajchę" tak? "Wajcha, uchwyt" czy jak to nazwać, powinna być otwarta, ochylona maksymalnie od widelca, powinieneś na niej widzieć napis "open". Teraz palcami przykręcasz tą śrubkę z drugiej strony. Masz ją przykręcić tak, że kiedy zaczniesz zamykać wajchę, tzn. masz ją przycisnąć do goleni widelca, na 1\3 drogi powienieneś poczuć nieduży opór. Jeżeli tak jest, dociskasz wajchę do końca, tak żebyś widział na niej napis "close" i już, koło zamontowane. Nie możesz tego zrobić za lekko bo odpadnie Ci koło, ani za mocno an chama, bo uszkodzisz koło. http://pl.youtube.com/watch?v=DrHitqykWaM tutaj masz link. Masz zrobić dokładnie, to co ten koleś tylko w odwrotnej kolejności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fallout Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 4. ta dzwignia działa tak: na tym zdjęciu na którym ją pokazujesz jest "zaciągnięta" czyli jest włączona blokada skoku. Żeby ją wyłączyć wciskasz ten guziczek co go masz zaznaczonego. Gdy go wciśniesz ta wajcha odskoczy w dół a blokada skoku się wyłączy. Żeby ją włączyć, dźwignie pchasz kciukiem do góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 4. ta dzwignia działa tak:na tym zdjęciu na którym ją pokazujesz jest "zaciągnięta" czyli jest włączona blokada skoku. Żeby ją wyłączyć wciskasz ten guziczek co go masz zaznaczonego. Gdy go wciśniesz ta wajcha odskoczy w dół a blokada skoku się wyłączy. Żeby ją włączyć, dźwignie pchasz kciukiem do góry Masz racje gdyby nie pewne "odkrycie" . Ta linka wogole nie jest wyregulowana! I wszystko jasne... Jest taki luz, ze na podciagnietym na maxa uchwycie jest calkowicie wylaczona blokada, tyle ze linka jest napieta Ale mysle, ze pojde z tym do serwisu i poprosze zeby mi to wyregulowali. Jeszcze poprosze zeby sprawdzili czy dobrze wlozylem kolo przednie, czy hamulce i przerzutki sa wyregulowane i zeby podokrecali srubki Musze jeszcze sprawdzic cisnienie w oponach i amortyzatorze, bo jest za male jak na moja wage. Dowiem sie jak konserwowac rower ;p Mam jeszcze pytanie ile moze kosztowac taki serwis w autoryzowanym punkcie. Bedzie to moja pierwsza wizyta. I czy moje kola sa bezdetkowe??? Alexrims 2100. Bo na oponach przeczytalem , ze cisnienie od 2,5 do 4 barów, wiec to troche za duzo jak na detke nie? Nie wiem jakie mam cisnienie w oponie teraz (napopowana fabrycznie) ale jak chce scisnac reka to prawie wogole sie nie da, natomiast gdy wsiade na rower, z tylu robi sie lekki flak a z przodu strasznie sie ugina amortyzator (prawie na maxa). Powiedzcie mi czy moge na takim rowerze podjechac do serwisu czy raczej grozi to uszkodzeniem opony i amortyzatora??? Przypomne ze waze +/- 90kg, dzis sie warzyłem i wyszło 87,4kg, ale niestety ta wartosc potrafi sie zmienic z dnia na dzien np. po zjedzeniu 2 kebabów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 Nie są przystosowane do bezdętkowych, ciśnienie jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 Czyli to nie uszkodzi opon/obreczy/detki ani amortyzatora??? Bardzo chcialbym jutro wyprobowac rower No i musze rozkminić te manetki Shimano Dual Control bo to jakas czarna magia All in one, 1022323434 w jednym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 Nie no zaraz, jak wsiądziesz na rower to amortyzator ugina się prawie na maxa? Pompowałeś go w ogóle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 1. radzilbym ci tak jak poprzednicy - idz do sklepu rowerowego zeby ktos ci troche o rowerze poopowiadal. 2. nie wiem skąd jestes - moze masz jakiegos znajomego co ma pojecie na temat rowerow i idz z nim zeby cie nie okantowali. 3. jesli nie masz pojecia - a widze ze nie masz bladego - na temat rowerów to propoowalbym ci poprosic o pomoc kogos na zywo a nie przez net i porady forumowe. nie neguje kompetencji osob udzielających tu porad ale brak jakiegokolwiek doswiadczenia moze spowodowac ze i tak cos zrobisz nie tak. to co dla tutejszych wyjadaczy jest calkiem oczywiste u ciebie budzi zdziwienie albo obawy - naprawde odradzam ryzyko samodzielnego ustawiania/skladania/regulowania roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rainier Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 No może najlepsza rada, Ja jesteś takim "specem" to idź lepiej do serwisu co by ci go złożyli, przynajmniej ci sie nie rozleci na prostym, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 Mialem mylne wrazenie co do amortyzatora, poniewaz testowalem go w domu. Dzisiaj zrobilem jazde i tu sa moje spostrzezenia: http://www.forumrowerowe.org/amortyzatorPr...ice-t41587.html I z tego co TAM wynika, juz podczas jazdy, to amor nabity jest za bardzo,chociaz nie wiem bo sie na tym nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 Możesz mieć niezły bajzel z tym amorem, zakładając że kupiłeś ten rower na allegro Jak ktoś się nie zna na rowerach to lepiej kupić w sklepie i zaufać fachowcom, naprawdę czasami jest taniej niż kupić w necie i zepsuć coś z niewiedzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi