mikos Napisano 6 Sierpnia 2008 Napisano 6 Sierpnia 2008 Witam wszystkich forumowiczów Nadszedł czas na wymianę kół w rowerze, fabrycznie zamontowane są już nieźle zjechane i potrzeba mi piast pod hamulce tarczowe. Fundusze jakie mogę przeznaczyć to 1000 zł. Zależy mi głównie na niezawodność, a potem na wadze. Proponowana konfiguracja kół: Piasty DT 370 tył + przód Obręcze Mavic 717 DISC Szprychy DT Competition a może Sapin? Nyple DT aluminiowe Czy za takie części będą dobrym rozwiązaniem? Może można wymienić części na tańsze albo lżejsze a równie dobre? A może kupić jakieś fabrycznie składane koła? Jeżdżę głównie XC i w maratonach, ale koła nieźle dostają w błocie. Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
wildix Napisano 6 Sierpnia 2008 Napisano 6 Sierpnia 2008 1. nyple mosiężne 2. szprychy pod tarcze niecieniowane wedle uznania, zaplot 3x nie wiem dlaczego ale mavica kojarzę głównie z wysoką ceną a nie z jakością
razorr90 Napisano 6 Sierpnia 2008 Napisano 6 Sierpnia 2008 nie jestem za bardzo w temacie kół ale w najbliższym czasie też czeka mnie zmiana kół. Co mogę polecić jeżeli zależy ci na wadze i cenie to osobiście zastanawiałbym sie nad takim zestawem: piasta tył XT FH-M765 http://www.allegro.pl/item413390398_piasta...xt_fh_m765.html piasta przód DEORE XT/HB-M765 http://www.allegro.pl/item397660953_piasta...xt_hb_m765.html przy obręczach bym został mavic to dobra firma. Szprychy to juz twoja decyzja nic nie polecam bo to nie moja dziedzina szprychy jeżeli brałbyś DT Revo to one stoją coś 3zł/szt. więc piasta przód+tył+obrzecze+szprychy+zaplatanie(nie wiem ile kosztuje u ciebie)to za sam sprzęt wyszłoby cię 759zł więc zmieściłbyś sie w cenie i jeszcze na lizaka ci starczy
Pigipon Napisano 7 Sierpnia 2008 Napisano 7 Sierpnia 2008 Jednak DT 370 bedą lepsze ot tych Deore XT. nie warto lizać lizaka kosztem piast
Mod Team Pixon Napisano 7 Sierpnia 2008 Mod Team Napisano 7 Sierpnia 2008 Proponowana konfiguracja kół:Piasty DT 370 tył + przód Obręcze Mavic 717 DISC Szprychy DT Competition a może Sapin? Nyple DT aluminiowe W sumie to wszystko może zostać, oprócz piast. Zastanów się nad ofertą Choosen.
klimek012 Napisano 7 Sierpnia 2008 Napisano 7 Sierpnia 2008 Składam dla siebie takie koła, z tym, że wkładam szprychy revolution. Tezę, że wytrzymają moją wagę (83kg) i jazdę w Beskidach potwierdzili w majowym BB i w serwisie gdzie te koła będę składał. Warunek - mosiężne nyple. Na forum zresztą jest koleś, który je ujeżdża na tarczach i se chwali. Ma nick "mentos" chyba. Takie rozwiązanie pozwoli ci zrzucić jeszcze z 60 gram. Lżejszego w tej cenie i o takiej wytrzymałości już chyba nic nie złożysz. Ja przynajmniej nic nie wykombinowałem.
hudy Napisano 7 Sierpnia 2008 Napisano 7 Sierpnia 2008 Dobrze zaplecione Revo (lub odpowiednik Sapima - chyba właśnie w kierunku Sapima bym się skłaniał) wytrzymają bez problemu. Jeśli chcesz ekstra odchudzić to możesz włożyć alu nyple z przodu, i z tyłu z lewej strony koła. Od strony napędu zostaw mosiężne. Ale skoro piszesz, że zależy Ci bardziej na niezawodności niż na masie to pozostałbym przy komplecie mosiężnych nypli. Zaplot na trzy krzyże. Piasty i obręcze - na co masz ochotę. Pamiętaj tylko, że niektóre lekkie obręcze mają ograniczenie wagowe, którego mimo wszystko warto przestrzegać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.