Skocz do zawartości

[amortyzator]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mógłby mi ktoś wytłumaczyć czym różni się w praktyce system regulacji ETA od TST2 w widelcach Marzocchi?

teorię znam, ale chodzi mi o praktyczność używania...

 

[adminów przepraszam za źle wpisany temat]

Napisano

eta - extension travel adjust - kartusz ktorego aktywowanie dzwignią powoduje skompresowanie widelca o tyle o ile nacisniesz widelec. kompresuje sie jego skok o pewną wartosc w zaleznosci od wartosci skoku widelca a pewien odcinek pozostaje nadal aktywny.

 

tst - terrain selection technology (chyba tak to brzmi) to system ktory w opcji tst 2 dziala włącz/ wyłącz blokadę - czyli podobnie jak np blokada motion control w rs czy lockout w foxach. system tst 5 pozwala wybrac jeszcze wartosci posrednie miedzy pelnym odblokowaniem a pelnym zablokowaniem widelca. tst 2 to "sztywna" blokada - widelec zablokujesz i nie ugina sie on wcale.

Napisano

ok dzięki za głos ;)

czyli wychodzi na to, że tst2 i eta działają podobnie, choć tst2 ogranicza skok nieco mocniej

hm no nie ułatwia to wyboru :)

Napisano

hm no damian24 pisał o tym, że zablokowany tst i tak trochę chodzi...

ETA brzmi dla mnie nieco fajniej, ale jak to jest w praktyce - np. na podjazdach się przydaje, czy bardziej drażni?

(nie jechałem w życiu na niczym z blokadą...)

Napisano

tst 2 jesli jest aktywowane to rower zachowuje swoją geometrie - przod nie obniza sie, kolo przednie nie jest bardziej dociazone, system nie wplywa na poprawe wlasnosci roweru na podjazdach. tst 2 przydatne jest bardziej np na asfalcie.

 

eta skroci ci skok widelca, obnizy przod, ulatwi podjazdy w terenie dajac przy tym jeszcze część ugięcia widelca do twojej dyspozycji.

to ile bedzie sie uginal widelec z systemem eta zalezy od skoku widelca, systemu amortyzacji (widelce z komorą powietrzną ustawioną na male cisnienie dadzą sie skompensowac wiecej).

w pewnym sensie eta jest tez swoistą blokadą bo aktywując ją i ściskając widelec sciskasz sprezyny powodujac znaczne ich naprezenie co utwardza widelec. jednak gł funkcją ety jest skrócenie skoku.

zalezy do czego potrzebujesz widelec - ja np wole sztywną blokade w stylu tst.

Napisano

Nie tyle skrócenie samego skoku (bo to może zrobić zwykła blokada pozostawiając ok 2 cm skoku), a bardziej skrócenie całego widelca.

 

hidd3n

Łopatologicznie: jak naciśniesz amortyzator z włączonym ETA nie powróci on do pierwotnej pozycji tylko pozostanie skompresowany.

Napisano

teraz rozumiem, dzięki za wytłumaczenie :P

kurcze, przydałoby się pojeździć na jednym i drugim, bo sam nie wiem, co by mi bardziej odpowiadało

macie jeszcze jakieś komentarze co do przydatności tych systemów?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...