Skocz do zawartości

[rower] iron horse 6point4 2008


Gilu

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad kupnem takiego roweru, ale nie jestem w stanie znaleźć zbyt wielu opinii o firmie, ich rowerach.

Czy taki rower sprawdzi się w FR i/lub DH? Czy ktoś ma wyrobione zdanie o marce, miał kontakt z innymi modelami? Sprawność, awaryjność?

 

Osprzęt ogólnie:

-Marzocchi 55 R 160mm

-Damper Fox DHX 3.0 air

-Avid Juicy 3 185mm

-Napęd Shimano Saint/Sram X7

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele nie znajdziesz, bo marka jest słabo znana w Europie, co innego US.

6 point x jest raczej ukierunkowana na AM, do downhilu albo FR przeznaczone są potężniejsze serie od IH, takie jak 7 point czy Sunday. Krótki opis 6.6 masz np. tutaj:

http://www.feedthehabit.com/mountain-bikin...in-bike-review/

 

Odnośnie samej marki - bardzo dobra i uznana, do tego jeden z najlepszych systemów zawieszenia DW-Link. Z innym modelem - MKIII - będę miał do czynienia dopiero za jakiś tydzień-dwa. W ubiegły piątek zamówiłem i właśnie czekam na dostawę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 pointy to rowery ciezszego kalibru. jesli uprawiasz turystyke nawet z dawką grawitacji to raczej lepiej mk III, waga 6pointa skutecznie uprzykrzy ci zycie na podjazdach.

mam rower z dw linkiem i zawieszenie mimo zapewnien producenta - kopie - korba cofa. nie jest to jednak wyczuwalne w trakcie jazdy.

zawieszenie pracuje bardzo przyjemnie, jest czule i daje duze poczucie bezpieczenstwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reign x to moze w wesji x0 jest jeszcze wagowo ewentualnie do strawienia ale i tak jest wielkim cięzkim klockiem. jazda na nim zalatuje bardziej fr niz czymkolwiek innym - jesli rower ma byc uniwersalny to raczej reign bez x.

krzepa w nogach... przetestowalem na sobie jazde (z podjazdami i zjazdami) rowerem-czołgiem o wadze 18,17,16 i 14 kilogramow i rowerem am o skoku praktycznie tym samym ale o wadze 12 kilo. to nie jest jakas tam roznica - to jest wielka roznica. nie wsiadlbym juz ponownie na ciezszy rower - gdybym mial zrobic cos by znosil ciezsze tortury to i tak postaralbym sie nie dolozyc wiecej niz kilo,dwa.

oczywiscie najwazniejszy jest styl jazdy: ale jesli jest to po prostu jazda w terenie ale bez grawitowania ;) to zdecydowanie odradzam kupowanie kowadła. zamiast 6pointa lepiej wtedy mk III - brak dwoch cm skoku zniweluje dobra praca zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie wcale nie wychodzi kwota aż 5k, zależy jeszcze w jaki sposób się to ściąga;)

ale cena jest wszędzie około dwukrotnie niższa niż gdziekolwiek w europie.

 

janisław ile dałeś w sumie za MK III ze stanów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ramy na 2009 rok chyba nic nie wiadomo. Myślicie że będą jakieś zmiany? Warto poczekać?

 

Co do przeznaczenia roweru - sugeruje to chyba też napinacz i 2 blaty - raczej nie AM, ale enduro - freeride.

 

 

F. HUB ALLOY SEALED BEARING, 110MM X 20MM THRU AXLE, 32H

R. HUB ALLOY SEALED BEARING, 150MM X 12MM THRU AXLE, 32H

 

A to piasty z Iron Horse'a 6point4 i 6point6. Czy ktoś je zna? Moglibyście podać linka do strony producenta lub sklepu z nimi? Ja nic o nich nie znalazlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janisław ile dałeś w sumie za MK III ze stanów?

 

Jak na razie ciut ponad 1700USD (1499$ rower plus 260$ przesyłka lotnicza)

Jak rower będzie już w PL to jeszcze dojdzie do tego jakieś cło i podatek, ale o tym napiszę więcej już po uregulowaniu należności...

 

Co do piast w 6.x: w roczniku 2007 były to KK RIVAL GTH5 produkowane przez King Kong Machinery, sztywne ośki przód i tył.

Dla rocznika 2008 nie udało mi się znaleźć żadnych informacji, ale prawdopodobnie pozostały te same...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co podałeś to tylko opis - "piasta aluminiowa, uszczelniana, oś 20x110 mm, 32 otwory"

Pasuje też do tych zeszłorocznych...

 

Jak podasz producenta i oznaczenie możemy pomyśleć o zdobywaniu informacji na ich temat.

 

problem w tym ze na stronie producenta przy dwoch modelach ktore obejrzalem nie ma podanego niczego wiecej niz to co podal autor tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ironhorsebikes.com/bikes/6point/6point4.php# tutaj znajdziecie pełen opis osprzętu gdyby ktoś był zainteresowany.

Z piatsami to rzeczywiście ciekawa sprawa, bo jak patrzyłem to w większości modeli nie jest napisane nic więcej ponad to co już napisaliście. Ale wysłałem zapytanie do dystrybutora, może dowiemy się czegoś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swojego MKIII mam juz pare tygodni.

piasty sa no-name ale przy tej cenie calego roweru to mnie w sumie ..... najwyzej zmienie na DT .

MKIII jest sporo lzejszy od 6piont ale i ma mniejszy skok,ktorego i tak jeszcze nie bylem w stanie wykorzystac :P

 

kopania po korbach nie zauwazylem,wiec jesli jest to niewyczuwalne,ale zdecydowanie brakuje mi amora z blokada skoku bo niby tylko 130 z przodu ale jednak czasem przeszkadza .

zawieszenie jest bardzo komfortowe i mocno zalezne od ustawienia sagu.na mtbr goscie pisza ze maja ustawione 35% ale u mnie powoduje to dobijanie tylu o chorobie morskiej nie wspominajac :D wiec aktualnie mam 30% i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...