Skocz do zawartości

[osprzęt] kaseta + korba + opony


Oliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem Hexagona v3. Kiedy go kupowałem nie byłem zabardzo swiadom swojego wyboru ale jestem bardzo zadowolony =) Po kupnie bardzo mnie wciągneła jazda na rowerze, szczegolnie po szosie... wiadomo, całkiem inna jazda niz na rowerze komunijnym, na ktorym sie tak wiele jezdziło.

 

No i chciałbym zrobic mały upgrade, zalezy mi na tym zeby przełozenie były twardsze, ale nie kosztem zmiany kasety z 7 rzedowej na 8 rzedową, czy istnieje mozliwosc wymiany kasety z 7 na 7 rzedową ale taka na ktorej przełozenia bedą twardsze, poniewaz lubie szybką jazde po szosie i aktualne przełozenia jakoś szybko mi sie "kończą" xD

Nie wiem czy jest to mozliwe, bo sie zabardzo na tym nie znam, wiec pytam czy są jakies kasety 7-rzedowe ktore zapewnia mi twardsze przełozenia, bez wymiany przerzutek i innych podzespołow jak to wygląda przy zmianie kasety na 8 rzedową i wiecej.

 

Następna rzecz to korba, aktualnie posiadam "Romet-Wałcz", jak zauwazyłem, najwyzszych lotow to ona nie jest, pojawiły sie małe pękniecia w niektorych miejcach na ząbkach, co byscie mi polecili w dobrym stosunku jakosc - cena.

 

No i opony, chciałbym wymienic na bardziej przystosowane do jazdy po szosie. Czy bede musiał zmieniac od razu obrecze ? Czy da rade włozyc na nie jakąś cienszą oponke ?

 

Podsumowując:

 

kaseta - twardsze przełozenia, 7-rzędowa (jezeli w ogole cos to da, mam nadzieje ze tak i ze takie kasety istnieją)

korba - coś w miare dobrego i w dobrej cenie (cos jak alivio - nie wiem czy dobra, ale pewnie cos w ten desen)

opony - przystosowane do jazdy po szosie.

 

A wszystko to bez zmiany, przerzutek, manetek itd, da rade ?

I czy ta wymiana wpłynie jakos na jazde po szosie ?

 

(na razie chciałbym jakims w miare rozsadnym kosztem, sprawic jazde po szosie bardziej przyjemną i łatwiejsza, a na nastepny sezon kupie chyba prawdziwy rower szosowy)

 

Link do opisu technicznego mojego roweru: http://www.kross.pl/index.php?Page=420&amp...d=63&foto=2

 

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to potrzebna Ci korba z 48 zębami na największej tarczy. Na takiej to już można się nieźle rozpędzić :icon_mrgreen: Jesteś pewien że masz tam kasetę? Moim zdaniem jest tam nakręcany wolnobieg, a więc tutaj nie ma pola manewru. Oczywiście można włożyć kasetę (wolnobieg taki trudno będzie znaleźć), która ma mniej zębów na ostatnich zębatkach. Wiązałoby się to z wymianą koła/piasty. Co do opon - to jest zależne od szerokości obręczy. Znajomy zakładał ostatnio opony 1,5 do zwykłych remerxów, i żałował, że nie wziął węższych.

Podsumowując: nie opłaca się za dużo wymieniać już w nim, jak chcesz to kup sobie korbę 48T+szosowe oponki i starczy Ci do następnego roku zanim nie nabędziesz szosówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałęm "kasete" bo tak jest w danych technicznych, nie znam sie na nazewnictwie =) Wiec jezeli to wolnobieg to przepraszam, moj błąd. A czy jezeli kupie taką korbe to nie bedzie problemow z wrzucanie biegow z przodu ? I czy idzie za tym zmiana łancucha albo czegoś jeszcze =)) ? I jaką korbę mogłbys mi polecic ?

 

A no i jakie najlepsze opony na szose ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, musisz wiedzieć czy przerzutka przednia twa obsługuje 48 zębów. Jak nie to bez obaw - moja ma max. 44 a z korbą 48 po lekkich kombinacjach też działa. Może nie tak jak przedtem z 44, ale sposobem to nawet dobrze wrzuca na ten 3 bieg :icon_wink: Łańcucha nie musisz zmieniać, a jeżeli masz naprawdę kasetę, to są na rynku kasety siódemki co mają np. 11 zębów na najmniejszej zębatce. Co do korby to musisz podać przedział cenowy. Na temat opon szosowych do górala nic nie powiem, u siebie mam oponki uni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka przednia to "Shimano TY10", nie mam zielonego pojecia czy obsłuzy xD Nie wiem czy da sie to jakoś sprawdzic ?

 

No i jeszcze jedna sprawa, aktualnie nie zmieniam z przodu przełozen prawie wcale, no chyba ze sie bawie =P A tak to zawsze z przodu 3 i zmieniam ewentualnie z tyłu od 4 do 7. Przewaznie i tak jezdze na najtwardszych przełozeniach bo lubie szybką jazde po szosie, a teren mam przewaznie płaski wiec z przełozeniami nie musze jakos wielce kombinowac =)

 

A na ta korbe mysle ze moge przeznaczyc do 100 zł =) Nie wiem czy to duzo na ten element czy nie =P Mozesz mnie oswiecic =P Ale jak czytalem wczesniejsze posty o korbach to ktos polecał alivio i cena była w okolicach 100 zł :icon_wink:

 

 

A co do opon, moze ktos inny sie wypowie ? Obrecze jakie posiadam to: "Kross Rock"

Aktualne oponki kwalifikują sie własciwie do wymiany wiec zmiana na szosowe była by nawet wskazana =P

 

Przepraszam jezeli podaje jakies bardzo niedokładne dane no ale nie bardzo wiem co mam xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mi poszła opona wiec i tak jestem zmuszony kupic nową =P To kupie od razu komplet =)

 

wiec tak:

 

Koła

 

miałem:

50 - 559 // 26*1.90 ( bezdentkowe - nie wiem czy to ma jakies znaczenie =P )

 

 

 

chce kupic:

Komplet do 60 zł max, slicki (tak to sie pisze xD ?)

Potrzebuje je tylko do konca tego sezonu wiec cudow nie wymagam, byle wytrzymały xD

 

Korba

 

 

Interesuje mnie korba 48T, w jakiejs rozsądnej cenie, nie chce inwestować zaduzo w ten rower.

Z przodu mam przerzutke Shimano SIS [ Shimano TY10 (szału nie ma =P) ] i jest na niej napisane 42T

Bedzie miała duze opory zeby obsłuzyc korbe 48T xD ?

Co byscie mi polecili ?

 

 

Czy moze tej korby jednak nie kupować ? Sam juz nie wiem, moze przejezdze juz na tej 42T, boje sie o ta przednią przerzutke ze bedą problemy =/ Wtedy na oponki moge wydać do 100 zł, np na takie ... http://allegro.pl/item413416594_2_opony_sl...d_xtrabike.html + do tego rogi zebym mogł przyjac bardziej aerodynamiczną sylwetke z pewnym chwytem =P

 

Prosze o jakies rady bo sie nie moge zdecydowac...

 

 

Podsumowujac :

 

Oponki slick - zeby pasowały

korba - dylemat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerzutka powinna obslyzyc wiekszy blat ale i tak trzeba wszystko od poczatku wyregulowac, musisz ustalic co masz kasete czy wolnobieg, ja zonie kupilem ostatnio wolnobieg z najmniejsza koronka 11 wiec mozna, a kaseta to standart z 11 zabkami, przy wymianie tych elementow obowiazkowo nowy lancuch ci proponuje, nawet jak nie masz tego swojego mocno zuzytego i tak zaleca sie wymiane calego kompletu, co do opon to nie kupuj opon na sezon, (chyba nie zdzierasz ich specjalnie), warto kupic dobre opony (rozsadna cena) bo to nasze bezpieczenstwo jak i hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam juz rowerek =) Pierwsze wrazenie z jazdy: BARDZO POZYTYWNE =)

 

Załozone mam teraz slicki (ale 1.90...) Czuc roznice =)

 

Korba shimano 48T na blacie, tez czuc roznice (jeszcze zmienie pedały bo czarne plastikowe platformy nie pasują do tej ładnej srebrnej korby =P )

 

No i rogi (zoomy haha, pasują do reszty sprzetu xD amora, kierownicy i takie tam =P )

 

Podsumowując:

 

jestem bardzo zadowolony, rowerek ładnie leci... jak na razie tylko testowo zrobiłem ok. 5 km =) Ale czuje znaczną roznice w jezdzie =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...