Skocz do zawartości

[ rower ] przyszlosci..........


riker

Rekomendowane odpowiedzi

Ha, proponuje rozwazania na temat " roweru przyszlosci ".

 

Juz parenascie lat jezdze MTB i jeszcze moja niemal siwa glowa przypomina mi rowery bez amortyzatorow, z manetkami nieindeksowanymi " kciukowymi", hamulcami linkowymi najstarszego typu i.......szczytem marzen - przekladnia 7-mio biegowa.........

 

Lata leca i jak spojrze na najnowsze rowery, az mi szczeka opada.......zaawansowane materialy, hamulce hydrauliczne, zaawansowane przekladnie...........nawet opony staly sie somplikowane.

 

No i stad ten temat. Jak myslicie, jakbedziewygladal rower gorski za......15 lat?

 

Rama? Naped? Zawieszenie ?......... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszechobecny karbon, napęd elektryczny w mtb będzie standardem, ew. przynajmniej w wyższych grupach, leciutkie tarczówki, opony bezdętkowe całkowicie odporne na przebicie, lekkie amortyzatry sprężynowe (tytan, karbon), i elektronika - pulsometr, czujnik mocy, itp. :arrow: SF :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BikerFG
Dodać jeszcze należy ramę o zmiennej geometrii, tak że w zależnośći od terenu można by ją przestawiać na różne rozmiary i kąty :) oczywiście przy pomocy manetki :) hehehe

 

przy pomocy manetki, albo panela dotykowego, ewnetualnie glosowo moznaby zmieniac setup roweru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli będzie to coś, co większość z nas chciałaby miec teraz czyli lekki rower do XC, ale również żeby na hopach poskać no i żeby sie nadawał do skakania po murkach, nie zapominając o szaleńczej jeździe downhillowej :niach:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła totalnie niepodantne na rozentrowanie.

Opony z kontrolą ciśnienia (tak jak w samochodach wszystko mamy w komputerku) Nieprzebijalne oczywiscie.

Łańcuch oraz cąły układ napędowy stworzony z najnowoczesniejszych materiałów, który nie wymaga smarowania i wymiana co 20 000 km :twisted: (fajnie by było).

uwaga nowośc! Hamulce sterowane elektronicznie (aby hamowanie trwało krócej, impuls elektryczny płynie do bębnów hamulców które rozpoczynają w ciagu 0,0004 sek bezpieczne hamowanie oparte o system ABS. Ponadto dzięki czujnikom laserowym w razie wykrycia niebezpieczenstwa (sytuacja na drodze, bądź zły stan z któregoś z podzepsołów roweru powoduje natychmiastowe zatrzymanie).

Na ulicach stoją garaże z ochroną dla rowerów :twisted:

Rowerek wyposażony w system GPS oraz przepowiadanoa warunków atmosferycznych, TV, internet, telefon (z kolorowym wyświetlaczem, gry PC, kamerą na kasku (8 MPX) kurde dobra starczy już :twisted: :twisted:

 

[ Dodano: 2005-05-24, 13:41 ]

to tak za około 25 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerek wyposażony w system GPS oraz przepowiadanoa warunków atmosferycznych, TV, internet, telefon (z kolorowym wyświetlaczem, gry PC, kamerą na kasku (8 MPX) kurde dobra starczy już  :twisted:  :twisted:

a rowerzysci i tak wszystko pozdejmuja zeby bylo lzej:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, amortyzacja: Mozliwe bedzie zmieniania skoku elektronicznie. Jescze wiecej regulacji. Rama, zmienna geomatria, ktos o tym wspominal. Ale ja mysle ze cos takiego, ze moze robic sie dziki jakims silnikom nagle sztywna, a potem nagle zamiast ktorejs rurki powstaje amortyzator(wylania sie z miejsca w ktorym byl schowany)i mamy 150mm skoku. Amortyzacja - 500mm skoku. Nie wiem, mam mala inwencje tworcza. Ale najwazniejsze jest to zeby caly czas dawaly przyjemnosc i nie staly sie motorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerek wyposażony w system GPS oraz przepowiadanoa warunków atmosferycznych, TV, internet, telefon (z kolorowym wyświetlaczem, gry PC, kamerą na kasku (8 MPX) kurde dobra starczy już  :twisted:  :twisted:

a rowerzysci i tak wszystko pozdejmuja zeby bylo lzej:D

 

Niestety tak dlatego wszystko sie przyjmie dopiero za 20 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogliśmy zapomnieć o systemie kontroli trakcji?

Żadnych nieprzewidzianych poślizgów, w razie czego na mostku (poniżej) znajduje sie system który sam skręca kierą tak aby wyprowadzić rower z niebezpienczenstwa, spod kierownicy wyskakują po dwie poduszki powietrzne, spod siodełka spada kotiwca która uchorni przed przeleceniem przez kiere (rower świetnoe stoi w miejscu, nie pozwoli nam przelecieć).

 

mozna rozwazyć tez wyskakujące poduszki dookoła całego roweru żeby złagodzić upadki

to wszystko mija sie z przeznaczeniem roweru :twisted:

 

AAAA i napęd 4x4 tzn 2x2 :twisted:

Oo to by nawet fajne było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na zmiane biegow za pomoca glosu. Mowisz "najwiekszy blat" i hop siedzi, "siedem" hop i z tylu siedzi siodemka... podobno juz od kilku lat kombinuja z elektronicznymi przerzutkami w rowerach, tzn zamiast linki kabel i zmiana dzieki silownikowi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I będzie sprzęgło żeby nie pedałować przy zmianie biegu? :grin:

 

Nie no ale patrzcie ile problemów z dzisiejszymi przerzytkami a jak wejdzie elektronika to będziemy jeździć ze spalonymi silniczkami od przerzutek do serwisu :lol:

 

No ale w koncu cos fajnego wymyślą.

 

Ja mam jeszcze jeden pomysł...

Ukłąd elektroniczny kontroluje nasmarowanie lancucha, gdy stwierdzi ze trzeba go nasmarować to włącza sie "spryskiwacz" i łańcuch nasmarowany :lol:

 

Wjezdzamy w błoto... wyjeżdzamy umorusani z lasu, jestesmy na asfalcie myslimy sobie, fajnie w domu szorowanko, a tu sie włącza "SYSTEM CZYSZCZĄCY NAPĘD WŁĄCZONY" woda, benzynka, s :grin: zczoteczka, na koniec suszonko i smar i gites :grin: :grin:

 

[ Dodano: 2005-05-24, 19:02 ]

kontrola naciągu linek i geometrii ramy :lol:

a co powiecie na alkomat który nie pozwoli jechac bez dmuchnięcia w ustniki? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rowery będą nieco lżejsze (ale tylko trochę...), hamulce i amortyzacja będą byc moze kontrolowane i wspomagane przez elektronikę. Zmiana biegów tez będzie wspomagana elektroniką. Jakies nowe rozwiązania tylnej amortyzacji- ale zasada działania napędu pozostanie ta sama- ludzie lubią bawic sie manetkami a i łancuch jest najbardziej efektywnym sposobem przenoszenia siły.

 

Rowery bardzo sie zmienią pod względem stylistycznym- wszystko będzie jeszcze bardziej ergonmiczne. Nastąpi podział rowerów na bardzo wyspecjalizowane typy i kazdy z nas bedzie miał po kilka maszynek w garazu - każda do czego innego. Oczywiscie w garazu obok Lexusa... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na zmiane biegow za pomoca glosu. Mowisz "najwiekszy blat" i hop siedzi, "siedem" hop i z tylu siedzi siodemka... podobno juz od kilku lat kombinuja z elektronicznymi przerzutkami w rowerach, tzn zamiast linki kabel i zmiana dzieki silownikowi...

 

Taka przerzutka powstała już kilka lat temu- MAVIC Mektronic (sterowany radiowo), sterowane elektronicznie są już amorki- K2 Smart. Te technologie pochodzą z targów rowerowych w Niemczech z 99 roku, tak więc przyszłość to maksimum elektorniki- minimum siły. Czy to będzie fajna przyszłość- zobaczymy, póki co istnieje możliwość zakupu przerzutek sterowanych ciśnieneim powietrza ;-) Jak kogoś stać na wydanie około 1000 Euro- to śmiało kupujcie ;-) Pozdrówko ALL :D 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na zmiane biegow za pomoca glosu. Mowisz "najwiekszy blat" i hop siedzi, "siedem" hop i z tylu siedzi siodemka... podobno juz od kilku lat kombinuja z elektronicznymi przerzutkami w rowerach, tzn zamiast linki kabel i zmiana dzieki silownikowi...

 

Taka przerzutka powstała już kilka lat temu- MAVIC Mektronic (sterowany radiowo), sterowane elektronicznie są już amorki- K2 Smart. Te technologie pochodzą z targów rowerowych w Niemczech z 99 roku, tak więc przyszłość to maksimum elektorniki- minimum siły. Czy to będzie fajna przyszłość- zobaczymy, póki co istnieje możliwość zakupu przerzutek sterowanych ciśnieneim powietrza ;-) Jak kogoś stać na wydanie około 1000 Euro- to śmiało kupujcie ;-) Pozdrówko ALL :D 8)

 

oto co znalalzem w google... fotki mektronic

 

manetki..

 

mannettes_mektronic_405g.jpg

 

derailleur_mavic_mektronic.jpg

 

der402.jpg

 

der403.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem ulepszenia obejma glownie zastosowanie wytrzymalszych i lzejszych materialow tak jak jin pisze moze nawet nanorurki, przy obecnym postepie za jakies 10 lat pierwsze prototypy, a takze zwiekszenie bezawaryjnosci i precyzji dzialania, natomiast jezli chodzi o elektronike (i jej zasilanie), bomby atomowe na wypadek zlodziei i inne super ciezkie zelastwo to jest to wszystko oczywiscie ograniczone przez mase, i ta masa za cene zadnych bajerow nie ma prawa ulec powiekszeniu bo nie ruszymy naszego kosmicznego cuda z miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...