Skocz do zawartości

[rower] Level A2 vs... Level A2 :)


rogers

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam po raz pierwszy na forum

 

Jestem już na 95% przekonany, że chce zakupić Krossa Level A2 i teraz mam problem z wyborem modelu (2007, 2008 czy wersja eksportowa na hydraulice).

 

Za 2007 przemawiają, jak mi się zdaje, lepsze opony (schwalbe smart sam sport), ale za to ma gorsze siodełko (wiem, pierdoły :) ).

http://www.allegro.pl/item406293135_super_...wszystkie_.html

 

W wersji 2008 jest (chyba) lepsze siodełko, ale za to są gorsze opony (schwalbe black jack).

http://www.allegro.pl/item404714441_kross_...o_za_1179z.html

 

Obydwa rowery mają amorek Rock Shox Dart 2 100mm.

 

A teraz najciekawsza opcja - wersja eksportowa z hamulcami tektro auriga comp (tarczowe, hydrauliczne) oraz tylną przerzutką deore xt shadow. Do tego suntour xcr 100mm z blokadą skoku (co jest chyba lepszą opcja dla mnie, jestem dość lekki).

Ale, żeby nie było bajecznie, mamy prawdopodobnie gorsze obręcze i opony, jako kierownica i jej wspornik zamiast truvativa xr występuje zoom alu no i siodełko z 2007 :)

http://allegro.pl/item410649559_rower_kros...ika_1199zl.html

 

Co wybrać, proszę o jak najszybsze porady.

 

Z góry dzięki za pomoc

Napisano

Obręcze na zdjęciach we wszystkich linkach są te same, a opis jednak inny O_o . Zoom jak zoom, zawsze możesz zmienić. Zapytał bym jeszcze o piasty w 1. nie znalazłem info w ogóle. Mimo wszystko ostatni wydaje się najciekawszy.

Napisano

No właśnie, trzeci wydaje się najciekawszy. Czy mógłby ktoś się wypowiedzieć na temat tych hamulców? Ich plusy/minusy, (nie)zawodność.

I czy dobrze myślę, jeśli chodzi o amortyzatory (ważę 65 kg)?

Napisano

Teraz najbardziej opłaca się dorzucić 100zl i kupić Krossa Level A4 (ostatnio były nawet aukcje za 1200zl z bardzo fajnym osprzętem, może jeszcze będą wiec wstrzymaj się kilka dni).

Jeśli chodzi o Levela A2 to najbardziej przemawia do mnie imo wersja 2008. Lepsze siodełko od wersji 2007 a opony i tak prędzej czy później wymienisz. :)

Wersja eksportowa jest chyba bardziej do lansu niż do jazdy. Co prawda Xt na tyle to duży plus, ale części zooma mogli sobie darować. Hamulce tarczowe to fajna rzecz,

ale w tej klasie sprzętu rewelacji nie będzie. W dodatku jeżeli jeździsz dużo po szosie (czysto teoretycznie), to tarcze będą Ci zbędne i imo lepiej kupić rower z hamulcami typu V-brake.

W dodatku opony tez do najlepszych nie należą i proszą się o wymianę.

Z drugiej strony Dart 2 nie będzie pracował idealnie pod twoim ciężarem. Ja ważę 70kg i odczuwam lekki niedosyt. W tym wypadku lepszym rozwiązaniem byłby dla ciebie XCR.

Musisz to sobie dobrze przemyśleć. :)

Napisano

No i jeszcze bardziej mi namieszałes :)

Rower musze kupic szybko, a i tak już naginam swój budżet kupując levela a2, wiec droższy a4 odpada (raczej) :)

 

No własnie, jest utarta opinia, że rewelacji nie będzie, ale te hamulce (powtarzam tarczowe hydrauliczne) takie złe nie są - na nowym rowerku chcę troche poszalec, wiec mogą się przydać :D Pozatym ten amortyzator...

 

Co do opon - najpierw piszesz, że prędzej czy później wymienię, a potem wykorzystujesz je jako argument przeciwko wersji z xcrem i tarczówkami - trochę brakuje konsekwencji ;)

 

Jesli chodzi o części zooma (kierownica i wspornik) to co tak naprawde jest w nich złego? Sa cięzsze? Prędzej farba będzie schodzić?

 

Przy okazji jeszcze pytanko - jak wygląda sprawa montażu błotników? Nie ma żadnych problemów? Podobnie z bagażnikiem - są otwory do montażu czy trzeba będzie sie bawić w jakieś obejmy czy coś w tym rodzaju?

Napisano

Ja tez mam a2 z dartem 2 i waze 70kg rewelacja nie jest ale dziala mialem ten sam problem czy dart czy xcr wybralem darta myslac o przyszlosci i marce bo rock shox to rock shox a suntour z niskiej pulki kazdy wie :) a teraz juz o przeszlosci bo na nastepny rok planuje wymiane amora na powietrznego epicona albo tore lub r7 moge ci gwarantowac ze bedziesz pragnol czegos wiecej :D Ja mam wersje z v-brekami i spisuja sie tak samo znakomicie w suchej porze dnia jak i w deszcu niemam na mysli mrzawki tylko oberwania chmury z ktorymi spotykalem sie na masie krytycznej w warszawie :D jadac z predkoscia 50 km/h z gorki obok moj kolega na levelu a8 z tarczowkami avidami i chamowalem tak samo jak on tylko ze u niego kolo stawalo :D ale bez porownania z tektro :P wiec mysl przyszlosciowo :D Moge nawet przeleciec przez kierownice. CO do koloru jaki chesz wybral bym czarno bialy "ja taki mam " bo lepiej pasuje do amora np. http://allegro.pl/item408653527_rower_kros...it_legnica.html

nawet tu jest lepiej bo jest z czarnym dartem ale jesli chceszjuz czerwony to : tu masz taniej http://allegro.pl/item408653534_rower_kros...wyprzedaz_.html

Napisano
Przy okazji jeszcze pytanko - jak wygląda sprawa montażu błotników? Nie ma żadnych problemów? Podobnie z bagażnikiem - są otwory do montażu czy trzeba będzie sie bawić w jakieś obejmy czy coś w tym rodzaju?

 

A2 chyba nie ma mocowania pod bagażnik.

Napisano
A2 chyba nie ma mocowania pod bagażnik.

Tu Cię zaskoczę, bo A2 ma mocowanie pod bagażnik. Wydaje mi się, że można go bezproblemowo założyć (błotniki raczej też).

No własnie, jest utarta opinia, że rewelacji nie będzie, ale te hamulce (powtarzam tarczowe hydrauliczne) takie złe nie są - na nowym rowerku chcę troche poszalec, wiec mogą się przydać wink.gif Pozatym ten amortyzator...

Zawsze możesz zaryzykować z tymi hamulcami. Jeżeli nie spełnia twoich oczekiwań to możesz je sobie wymienić.

Poza tym Suntour XCR to taka średnia półka tak samo jak Dart 2. :icon_wink: Rewelacji nie ma, ale makrokeszowe badziewie zjadają na śniadanie. :thanks:

Co do opon - najpierw piszesz, że prędzej czy później wymienię, a potem wykorzystujesz je jako argument przeciwko wersji z xcrem i tarczówkami - trochę brakuje konsekwencji wink.gif

Chodziło mi o to, że Kendy w tej wersji eksportowej są według mnie zdecydowanie najgorsze.

Jesli chodzi o części zooma (kierownica i wspornik) to co tak naprawde jest w nich złego? Sa cięzsze? Prędzej farba będzie schodzić?

Części zooma mają zarówno swoich zwolenników (głownie za niska wagę) jak i przeciwników (łamliwość, slaby lakier czy tez sam napis :P ).

Ja do zwolenników nie należę, zagorzałym przeciwnikiem też nie jestem, ale wolę dołożyć trochę pieniędzy i kupić coś lepszego.

Mam rogi zooma, które były w zestawie z Levelem A2, ale jak będę miał więcej gotówki, to wymienię je na jakieś "lepsze" (smica/boplight).

Napisano

Chyba jednak dam sobie spokój z tym z tarczówkami...

Dowiedziałem się, że ten deore xt taki wspaniały jednak nie jest (szybko łapie luzy). Prawda to?

Ten amorek mnie cały czas męczy, ale jeśli będzie źle, to najwyżej sprzedam go i kupie xcr-a (może nawet na tym zyskam ;) ).

A hamulce - kupię w przyszłości coś pokroju avidów sd7 i chyba będzie ok.

 

Jeśli są otwory do montażu do bagaznika, to świetnie.

 

Powiedz mi jeszcze Amok, jaki masz model Krossa? 2007 czy 2008? Chyba nie ma róznic w ramach pomiędzy sezonami, nie?:)

Napisano
Dowiedziałem się, że ten deore xt taki wspaniały jednak nie jest (szybko łapie luzy). Prawda to?

Ludzie piszą, że dosyć szybko łapie luzy, ale w sumie tragedii nie ma. Zawsze możesz wyregulować sobie sam (nawiasem mówiąc Alivio też łapie luzy).

Ten amorek mnie cały czas męczy, ale jeśli będzie źle, to najwyżej sprzedam go i kupie xcr-a (może nawet na tym zyskam wink.gif ).

Prawdę powiedziawszy to Suntour XCR byłby pod twoja wagę lepszy od Darta 2. Może uda Ci się upolować wersje z 2007 roku z tym właśnie amortyzatorem?

Będzie to optymalny sprzęt dla ciebie. Jakiś czas temu były jeszcze na allegro wersje z 2007 z XCRem, wiec pewnie wkrótce znowu się pojawia.

A hamulce - kupię w przyszłości coś pokroju avidów sd7 i chyba będzie ok.

Zmiana na Avidy to bardzo dobry pomysł. Sam się przymierzam do upragnionego upgrade'u mojego roweru tylko jeszcze trochę gotówki brakuje. ;)

Powiedz mi jeszcze Amok, jaki masz model Krossa? 2007 czy 2008? Chyba nie ma różnic w ramach pomiędzy sezonami, nie?

Ja mam model z 2008 roku. Różnic pomiędzy ramą z 2007 a 2008 roku nie ma. Dlatego mowie, spróbuj upolować model 2007 z XCRem i będziesz zadowolony. :) Pozdrawiam

Napisano

Gdyby takowy sie pojawił na allegro, to wziąłbym bez wahania, tyle, że z tego co widzę, właśnie takie modele wyprzedawały sie jak świeze bułeczki i już raczej ich nie uświadczę ;/

 

Gdyby tak dało się ugadać wymianę z jakimś sklepem... (takie rzeczy to tylko w erze :))

 

Dzieki za wszystkie opinie i informacje, okazało się, ze mam jeszcze czas, wiec poczekam trochę z kupnem, może akurat.... ;)

Napisano

A ja i tak skusiłbym się na wersję z tarczami chociażby ze względu na ciekawsze kolory (kwestia subiektywna).

Do tego masz XT z tyłu (trochę marketingowy chwyt, ale zawsze to XT) no i hydrauliki. Tektro bo Tektro, ale za jednym z zachodnich czasopism:

Conclusion:

160 mm: Even with a small slice operates the Auriga Comp at a high level. Very ergonomic lever. For Racer somewhat too hard. Test verdict: very good

180 mm: A harmonious brake, in all test criteria delivers good values. Braking Convincing for very small money. Test verdict: very good

203 mm: Not the lightest disc, but with high braking force. In terms of stability, the very competitively priced Tektro forward. Buy! Test verdict: very good

Opinie zbierają bardzo pozytywne, zwłaszcza w odniesieniu do droższych konkurentów.

Wiadomo, że większość komponentów z czasem ulegnie wymianie, ale na początek zestaw nie jest zły.

Najlepiej jednak jakbyś pojeździł na jednym i na drugim zestawie i przetestował głównie amortyzację i hamulce.

Napisano

ja myślę że powinieneś się zdecydować na wersję eksportową.

Kierownicę zawsze możesz wymienić, ale zakładam że ta i tak ci spoko starczy. Rogi zawsze mozna doczepić.

Siodło to już kwestia gustu, ale według mnie żadne z tych dodawanych do Leveli nie będzie wygodne.

Deore XT, no wiadomo, tylko bajer, ale na pewno nie gorszy niż alivio w standardowej wersji.

Opony wypadałoby wymienić i to bez względu czy to wersja 2007, 2008 czy eksportowa.

hamulce może nie będą superekstramega rewelacyjne, ale zawsze to hydrauliczne(a nie badziewne mechaniki jak w niektórych modelach podobnej klasy) , myslę że będą porównywalne z V-brakeami.

Na korzyść działa amorek Suntour XCR z blokadą, ponieważ jak do Twojej (i mojej) wagi będzie on po prostu głębiej i płynniej chodził, no i ma blokadę co jest przydatne, a w standardowej wersji z Rock Shoxem tego nie uświadczysz.

Jeśli chodzi o obręcze, to na jakiej aukcji nie kupisz, u jakiego sprzedawcy nie znajdziesz, mimo że czasem będzie pisało o Alexrimsach lub innych, zawsze dostaniesz obręcze MACH1 (model EXE, niestety nigdzie nie ma o nich informacji, wiem tyle że są wzmacniane).

Ja bardzo bardzo długo przeglądałem różne aukcje i fora aby znaleźć info o Levelku oraz odpowiadającą mi konfigurację, więc mimo że jeszcze go nie mam, posiadam już niemałą na jego temat wiedzę teoretyczną.

Dodam że właśnie chyba jutro kupuję tego Krossika, wersję właśnie eksportową ;)

pozdro i dobrego wyboru :)

 

aha, masz tutaj jeszcze przykładową aukcję, chyba wlasnie na niej kupię Krossika

http://allegro.pl/show_item.php?item=41255...82+wys%C5%82any.

Napisano

No właśnie, apropos opon - wie ktoś cokolwiek o Traxach Getaway? Na interenecie cicho sza, pytałem o nie sprzedawce, to napisał, cytuję:

Opony mają szerokość 2.00 z bieżnikiem łączony na środku.

Czyli nadal nic nie wiem o jakości :)

 

Też sporo czytałem o wszystkich levelach, ale nie mam pojęcia gdzie zasłyszałes informację, ze ten mach1 to alexrims 2100. Na niektórych zdjęciach (aukcje ze zwykłymi modelami 2007 i 2008) widoczne wyraźnie sa alexrimsy, zreszta konfiguracja roweru musi być w 100% zgodna z opisem (jedynie może on być niedokładny).

Napisano

Jest tak, że producent robi rowery "na tym, co aktualnie ma w magazynach" byle był to sprzęt tej samej klasy. Czasami (bardzo rzadko, chyba kupując tylko bezpośrednio od Krossa, za dużo wyższą sumę niż na allegro :D ) utrafisz wersję z Alexrimsami, ale zazwyczaj, w dużej większości przypadków dostaniesz wersję z Mach1 (często taka sama sytuacja jest z siodełkami i piastami- raz dają siodło san marco blaze, a innym razem Active, raz dają piasty Novatec, innym razem JoyTech) Ponadto producent na swojej stronie internetowej zamieścił informacje że specyfikacja rowerów w każdej chwili może ulec zmianie. Co do obręczy jeszcze, nie różnią się za bardzo, oba modele są wzmacniane (niby).

Co do opon, tych traxów nigdzie nie ma, ani modelu, ani marki, ani firmy, jednym słowem nic. Ale jak mówiłem, i tak i tak bedziesz musiał sobie zmienić opony na jakieś semi slick.

Aha, jako że serwis Krossa podobno niezbyt przywiązuje wagę do zamontowania sprzętu w rowerze, polecam od razu po zakupie iść z rowerem do najbliższego serwisu rowerowego (no zapłacisz trochę za regulacje ale warto) i poproś o naciągnięcie szprych, regulację przerzutek i hamulców. Mówi się że pierwszy przegląd robi się po miesiącu, bo czeka się aż sprzęt się "dotrze" ale lepiej zrobić pierwszą regulację od razu po zakupie. A kolejną właśnie po miesiącu.

Dodam że właśnie wczoraj kupiłem sobie tego eksportowego Krossika :P teraz już tylko czekam na przesyłkę. B)

Napisano

Posiadam ten rowerek w tej konfiguracji

 

Rama: Alu 6061

Kolor: czarno-biały

Widelec: Suntour XCR

Biegi: 24

Przerzutka przód: Shimano Alivio

Przerzutka tył: Shimano Deore XT

Hamulec przód: Tektro Auriga Comp

Hamulec tył: Tektro Auriga Comp

Manetki: Shimano Alivio

Suport: Truvative Korba: Truvative X-Flow

Obręcze: Alexrims X2100

Opony: Trax Getaway

Siodło: Active

Kaseta: Sram

Wspornik kierownicy: Zoom

Pedały: VP

Rozmiar ramy: 21"

model 2008 export

 

 

 

design oceniam na super hiper extra zdjecia nie oddaja tego wygladu w 1/3

 

Przerzutki chodza jak ta lala

 

Bardzo wygodne siedzonko jak na swoj wyglad [ wydawało by sie ze bedzie wchodzic w dupe :rolleyes: a tu kuku ]

 

Hamulce bardzo fajne wygladaja i dobrze biora

 

xcr sr moze byc fajna regulacja

 

jak za tą cene to polecam każdemu jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym rowerkiem

 

 

 

Cos jeszcze pisać ? jak chcecie zdjecia moge porobić

Napisano

porobiłem parę zdjęć ale nie oddaja tego jak naprawdę wygląda

 

ten wspaniały czarno-niebiesko-biały kolor napis Kross koloru metalicznej niebieskiej laguny

 

Gdy pada światło na rower oślepia cie blask obręczy i wspaniałego wyglądu tarczy która nie jest zwykłym kołem z dógiej strony razi cię 8 rzędowa zebatka

 

 

Przedni amortyzator bardzo masywny wspaniale wygladajacy

 

 

Polecam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...