netta1987 Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 OSTRZEGAM przed x9 2009 nie czyście jej rozpuszczalnikiem nitro bo stracicie napis "SRAM X9" sam dziś popełniłem ten błąd ale reszta czyli działanie to miodzio, serwisowanie to mogli by dać śrubki montujące kółka na trochę większy imbus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 A kto czyści przerzutki rozpuszczalnikiem? Co najwyżej można kółeczka umyć, ale one są w pełni demontowalne więc nie trzeba zanurzać przy tym całej przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2009 Co najwyżej można kółeczka umyć, ale one są w pełni demontowalne więc nie trzeba zanurzać przy tym całej przerzutki. Pewnie czyścił łańcuch rozpuszczalnikiem i przetarł sobie i przerzutkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2009 coś w tym stylu miałem przypadkowe naniesienie farby na nią i zmywając poszło z napisem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalbike Napisano 6 Marca 2010 Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 Odświeżę trochę temat, ponieważ mam pytanie odnośnie samego rozpuszczalnika. Chciałbym zaopatrzyć się w jakiś płyn, który przyszłości pozwoli wypłukać mi brud z łańcucha, ewentualnie, bym mógł wymoczyć w nim pojedyncze elementy napędu - kółka przerzutki, kasetę. Zastanawiam się nad większą ilością co by na dłużej starczyło czy taki rozpuszczalnik nitro będzie w porządku? Litr mam za niespełna 4zł, a taki baniak 5 litrowy starczy na kilka sezonów. Zastanawiam się jeszcze nad benzyną ekstrakcyjną, jednak tej nie mogę znaleźć w butelkach >0,5l, a taka buteleczka kosztuj mniej więcej w mojej okolicy 7zł. Niby nie majątek, ale po ostatnich zakupach liczę każdą złotówkę. Tak więc rozpuszczalnik nitro mogę kupować czy zrezygnować? Nie uszkodzi mi podzespołów? Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Nic innego, jak benzynę ekstrakcyjną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalbike Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 OK, dzięki Będę w takim razie poszukiwał ekstrakcyjnej. A w ostateczności może być ON, bądź inna Pb95 ze stacji benzynowej? Nie zaszkodzi to rowerowi? Czy lepiej w ogóle nie zaprzątać sobie tym głowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Zwykła benzynka tez wszystko ładnie zmywa, nie nadaje się jedynie do odtłuszczania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamos05 Napisano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 Moja X.9 rozpoczyna swój czwarty sezon...po tradycyjnej wymianie kółeczek na nowe, dokładnym przeczyszczeniu całości i ogólnym przeglądzie została połączona nowym zestawem linka+pancerz z roczną manetką X.9 a następnie porządnie wyregulowana coby ładnie współpracowała z zestawem Sram PG-950 + Sram PC-951 (również tradycyjnie nowym na wiosnę). Werdykt jest taki że zostaje jeszcze na conajmniej jeden sezon ponieważ jej praca dalej jest wysoce zadowalająca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
padamek Napisano 21 Maja 2010 Udostępnij Napisano 21 Maja 2010 Wygiąłem wózek w X9 2009, ale w manualu niby pisze, ze zewnętrznego nie da rady wymienić. Przerzutka praktycznie nówka 1,5 miecha, da radę to jakoś wyprostować, czy szkoda zachodu bo i tak po tym nie będzie chodziła dobrze? Wygięcie około 1 cm lekko ze skrętem. Mam już nową 2010, a tą bym wpakował w drugi rower, bo tam dogorywa XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domnvito007 Napisano 21 Maja 2010 Udostępnij Napisano 21 Maja 2010 Wygiąłem wózek w X9 2009, ale w manualu niby pisze, ze zewnętrznego nie da rady wymienić. Przerzutka praktycznie nówka 1,5 miecha, da radę to jakoś wyprostować, czy szkoda zachodu bo i tak po tym nie będzie chodziła dobrze? Wygięcie około 1 cm lekko ze skrętem. Mam już nową 2010, a tą bym wpakował w drugi rower, bo tam dogorywa XT Nie wiem czy będzie pasowało ale prawdopodobnie tak http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_%A6REDNI+W%D3ZEK+DO+PRZERZUTKI+TYLNEJ+X-9__P_53143054-53010001__PZTA_A__PD_53010557.html Pytanie tylko czy się opłaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neverBF Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Dodam moje 3 grosze o modelu '08 Wygląd, budowa: No cóż. Przerzutka mi podpasowała. Sprawia wrażenie pancernej, ale ciężkiej, nie ma tu zbędnych ozdobników i wodotrysków. Solidne sprężyny, śruby regulacyjne umieszczone niezwykle intuicyjnie pozwalają swobodnie wyregulowac położenie przerzutki. Największym mankamentem są kółeczka. Niestandardowe, wymyślne mocowanie, które zmusza typowego użytkownika do kupna oryginalnych, drogich kółek, które stosunek cena/jakość mają niski. Oryginalne górne kółko toczy się na łożysku ślizgowym, dolne na maszynowym. Gniazda śrub scalających kółeczka i wózek są za płytkie i można je stosunkowo łatwo wyrobić. Prowadzenie pancerza/linki jest dobrze przemyślane. Nie ma tu śruby baryłkowej jak w Shimano. Amerykański producent postawił na regulację przy manetkach. Uzytkowanie: Od marca 2008 trochę przeszła W tym czasie jeździłem we wszystkich możliwych warunkach. Wózek zgarnął trochę patyków, przez co przerzutka złapała luzy, które z czasem się powiększyły (na śrubie mocującej i wózku) i utrudniają precyzyjną regulację. Przerzutka chodzi głośno, stanowczo i szybko. Chętniej wrzuca łańcuch na większe koronki, choć przy zrzucaniu nie jest leniwa. Latanie łańcucha na zjazdach występuje, ale mam wrażenie, że bardziej słychać jak obija się on o tarcze korby. Nie oznacza to oczywiście, że sama przerzutka trzyma jak beton Subiektywnie... + Solidna konstrukcja + Wygląd + Raz wyregulowana działa dokładnie bardzo długo + Dobra praca - Cena - Fatalne kółeczka - Mimo wszystko złapała spore luzy (chyba że to moje przewrażliwienie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Witam! Czy w przerzutce Sram X-9 2008 można wymienić wózek? Jeśli tak, jak to zrobić. Po ściągnięciu kółek wózek zewnętrzny odpada, a wewnętrzny zostaje razem z przerzutką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 Teoretycznie można bo SRAM ma zamienne w ofercie ale też jestem ciekaw jak to zrobić. Ale czy warto? Koszt takiego wózka jest niewiele mniejszy od nowej wersji X-9 z kółkami które można łatwiej zastąpić. Też się przymierzałem do wymiany z długiego na średni ale postanowiłem wyeksploatować ja maksymalnie, kupić nową a jak się da to starą na treningi zakładać. Jeszcze trochę pociągnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mtbikeer Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 ja w tym roku przesiadłem się z xt na X.9 i nie żałuję(tzn. żałuję, że przez kilka lat jeździłem na shimano lx/xt/xtr ). O wiele lepsze kultura pracy przerzutki, mniej "łapie" gałęzi, patyki itp. niż Shimanowskie przerzutki. I według mnie lepiej wygląda. Dodam, że mam do tego manetki Tiggery X.7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PietroPLsz Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 Witam. Mam problem z przerzutką X-9. Wpadłem na pomysł że na okres zimowy rozbiore rower na części, zakonserwuje i złoże gdy znów będę miał jeździć. Wszystko ładnie pięknie ale po zamontowaniu przerzutki(odkręcałem ją z całym hakiem) nie jest równolegle do trybów kasety. Czy jest jakiś specjalny patent na wkręcenie haka? Czy może kółeczka wcale nie muszą być równolegle? Nie wiem czy to istotne ale mam Kellys Magnus 2010. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rondel96 Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Może źle wkręciłeś ja tak zrobiłem poprostu wygiąłem hak w odpowiednią stronę i jeżdżę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 no i nastała wiekopomna chwiła:P xtr poszedł a powrócił grip x-0 i x9 tył no i jest tak jak lubię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tymekt Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Mam pytanie. Czy są wyraźne różnice między X-9 z 2010 a 2011, różnica w cenie około 100 zł. Może zakupić X7 z 2011 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sp0q Napisano 9 Września 2011 Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Różnice są pewnie takie, że trzeba wyprzedać stary asortyment. Ja rwałbym promocyjną z 2010, od leżenia w sklepie nic jej się nie stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Resty Napisano 23 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Przesiadłem się z Shimano Tiagra na X-9 i jestem mega zadowolony: precyzja, sztywność, doskonałe napięcie łańcucha... dołożone pieniądze naprawdę są warte jakości otrzymanego produktu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi