szakq Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 dzialanie wciaz bez zmian przypomnielem sobie o niej gdyz przy okazji porzadkow znalazlem moja stara 5.0 aktualnie x-9 bedzie miala z 6500km moze i 7000 albo 7500 stara 5.0 doszla do 10000 i zauwazalna jest od razy spora poprawa w trwalosci koleczek w 5.0 juz ich prawie nie ma w x-9 sa starte moze w polowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamos05 Napisano 8 Maja 2007 Udostępnij Napisano 8 Maja 2007 Cóż...jak dla mnie cud miód i orzeszki. Może dlatego że przesiadłem się z Altusa (!!!) więc różnica jest kosmiczna. Przerzutka pracuje razem z manetką X-7 (8 biegów, GripShift) i generalnie to jest genialnie. Po wyregulowaniu biegi zmienia odrazu, precyzyjnie i bez zająknięcia. Jest jej jedno czy pracuje w błocie, śniegu (na Pilsku jeszcze jest troche ) czy wodzie. Nawet pod sporym obciążeniem zmienia prawidłowo i tylko dwa czy trzy razy zdarzyło się że łańcuch strzelił zanim sie odpowiednio ułożył. Na suchym łańcuchu (Pedro's Ice Wax niestety bardzo szybko się wysusza - nie polecam) tylko minimalnie traci precyzję i szybkość ale dalej jest to wysoki poziom... Polecam, polecam, polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamos05 Napisano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 No cóż...3,5 tysiąca i brak oznak zużycia...oprócz zjechanych kółeczek które i tak nie wpływają na jakość pracy i dwóch rys na korpusie których i tak nie widać (aż dziw bierze że tylko dwie, tyle krzaków,patyków i kamieni zaliczyła że powinna być cała porysowana) Biegi zmieniane błyskawicznie i bez oporów, działanie sprawdzane w szerokim zakresie temperatur (od -7 do +35), warunków terenowych: śnieg,wszelkie rodzaje błota,pył,miał węglowy (kilka razy sie na hałdę wybrałem ), piasek i morska woda (to było strasznie głupie ale przejechałem kilka kilometrów po plaży naszego Bałtyku) oraz różnych obciążeń i jedynym minusem jest fakt że mi sie trzy razy rozregulowała co objawiało się tym że biegi wskakiwały nie po jednym a po 1,5 kliknięcia manetki. Jestem w 100% zadowolony i polecam każdemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzycom Napisano 7 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2008 Moja pierwszy raz wkręciła się w szprychy we wrześniu :/ Dobiłem ja na nocnym rajdzie na orientację w grudniu. Luz ma taki, że lata jak żyd po pustym sklepie. Dwa razy mi sie wywinęła krzywiąc hak :/ Tak się właśnie zastanawiam, czy po raz wtóry ją zakupić. Mogę powiedzieć o niej dużo dobrego, ale wytrzymałość nie jest jej mocną stroną..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamos05 Napisano 8 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2008 No popatrz...a moja nie wykazuje większych śladów zużycia...może trafiłeś na felerny egzemplarz...masz rocznik 2007 czy starszą ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 8 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2008 Moja zaliczyła kilka gleb w tym jedną poważną bo przewróciłem się prawą stroną na chodnik (aluminium nieco się wgięło przy mocowaniu linki ale dało radę to rozwiercić) i działa rewelacyjnie. Od momentu kupna była regulowana dwa razy - w przy założeniu w pierwszym biku, potem w obecnym a za trzecim przy wymianie kasety Kółka większych oznak zużycia nie wykazują są regularnie czyszczone i smarowane. Nawet udało mi się brata przekonać do SRAMa i na podobnym osprzęcie będzie rower składać. Obecny zestaw napędu (pełne X-9) miał do nowego bika pójść ale prędko go nie skończę i zacząłem się zastanawiać nad X-0... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzycom Napisano 9 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2008 JA mam zastrzeżenia co do jej sztywności bocznej. Historai za każdym razem była podobna. Patyk wygnał ją do wewnątrz i wkręcała się w szprychy. Wiecie może czy są jakieś zmiany w sramie X9 na 2008 rok? http://www.allegro.pl/item309231315_nowa_p..._lemonbike.html Ten sprzedawca twierdzi, że tak, ale ja ich za bardzo nie widzę. Ja na razie zostaje dalej przy sramie, (te gripy) tylko jeszcze nie zdecydowałem co kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 11 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Na pierwszy rzut oka wygląda rzeczywiście jak model z 2007 roku. Na szczęście cena podobna jak u każdego więc nawet jeśli czymś by się różniły to dużej różnicy w cenie nie ma. Zauważyłem, że wiele części (nie tylko SRAMa) ma dopisane "nowa kolekcja 2008" więc to chyba tylko chwyt marketingowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 Panowie nie różni się niczym poza datą produkcji czyli "kolekcja 2008" jest stwierdzeniem prawidłowym . Pozdrawiam! Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anulkaa Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 Panowie nie różni się niczym poza datą produkcji czyli "kolekcja 2008" jest stwierdzeniem prawidłowym . Pozdrawiam! Marcin A jak można to liczyć z datą produkcji? Czy modele wyprodukowane w 2007 to modele na 2008? Od którego miesiąca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bendus Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Mam X-9 '07. Uzywałem jej najpierw z Triggerami X-9 '06 (te ze wskaźnikami przełożenia w obejmie), a obecnie z Triggerami X-9 '07 (bez wskaźników). W sumie to zestaw, o którym się zapomina. Od montażu nie wymaga regulacji, przełożenia zmienia zawsze - pod górę, w dół i po płaskim. Nie sprawia problemów nawet w obecnym fullu wymagającym dosyć dziwacznego prowadzenia pancerza. Może gdybym miał coś poprawić, to dałbym mocniejsza spreżynę w wózku. Jest bardzo dobrze, ale tak szczerze, to jakiejś niesamowitej wyższości nad analogicznymi grupami Shimano nie zauważam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzycom Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 Co się stało mojej X9 po około 500 km? Miałem pecha :/ Teraz ujeżdżam kolejną Poza brakiem pancerności nie ma wad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozwell Napisano 7 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2008 Coś mi się zdaje że ją po prostu źle zamontowałeś. Ona się tak obraca wokół tego mocowania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@lek Napisano 22 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2008 A ja w swojej zajechałem kółeczka po maratonie w Zawoji Do łożyska dostało się tyle syfu, że przestało się obracać i zjechały się ząbki Przeczyściłem i nasmarowałem łożysko, ale i tak kólko idzie do wymiany Zastanawiam się, czy podejdzie takie kółko zamiast dolnego http://allegro.pl/item399262918_koleczko_p..._lozyskach.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 23 Lipca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 @lek to są zajechane ząbki? Przecież ona są w świetnym stanie tylko brudne. Wymień samo łożysko i śmigaj dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamos05 Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Tyś chyba chłopie moich kółeczek nie widział...jak je wymieniałem to można ich było zamiast igieł używać...jak ich nie chcesz to ja je chętnie wezme, toż to są funkiel nówki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@lek Napisano 25 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 @lek to są zajechane ząbki? Przecież ona są w świetnym stanie tylko brudne. Wymień samo łożysko i śmigaj dalej W jakim Brudne Teraz to okulista się kłania Łożysko przeczyściłem, nasmarowałem i śmiga dalej Górne nasmarowałem i też się toczy, a ząbki są zjechane i jak znajde nowe kółka, to wymieniam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkapa666 Napisano 25 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 Jak dla mnie przerzutka dziala swietnie Mam ja od okolo 700-800km, polaczona z triggerami z '08. Zauwazylem 2 male wady (jak dla mnie), koleczko po okolo 500km przestaje sie dobrze krecic... teraz gdy mam te 800km, musze je cale smarowac... (zatrzymalo sie na stale). Nastepna wada: Przerzutka niszczy szybko linke (linke mialem z triggerow 08, i po 400km musialem wymieniac). Szkoda , ze z przodu mam Xt z 08 roku:( ciagle musze regulowac ... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 Linkę u siebie wymieniam raz na rok - chyba, że trafi się kąpiel błotna - a kółka mimo przejechanych ok. 5 kkm obracają się wzorowo. W tej chwili triggery i przerzutka tylna to ostatnia ostoja SRAMa w moim rowerze (wyłączając Rebę i Avidy ), ale wątpię bym szybko je zamienił. Powodów jest kilka - świetnie pasują mi "pod palce", wraz z Avid Matchmakerem oszczędzam nieco miejsca na kierownicy, zębatki z przodu obsługują z XTRem i dogadują się znakomicie, jeśli miałbym teraz coś nowego kupować to tylko manetki XTR + przerzutkę XT Shadow a nie czuję do tego specjalnej potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 29 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 W mojej x9 wczoraj padlo dolne kółeczko, ot po prostu na treningu przestalo sie obracac . Po rozebraniu okazało sie ze nienadaje sie do regeneracji, stan zabkow pomijam (jakich zabkow?). Przebieg ~18kkm. Kupilem najtansze kólka shimano po 7zl/szt i jezdze dalej. Poza tym przerzutka mimo luzow i duzego przebiegu dziala wzorowo w kazdych warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzycom Napisano 29 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 Coś mi się zdaje że ją po prostu źle zamontowałeś. Ona się tak obraca wokół tego mocowania ? Nie obróciła sie tak po prostu. Przy okazji wygięła hak, skrzywiła szprychę (luknij na zdjęcie), skrzywił się tez wózek. Założona była dobrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 http://picasaweb.google.pl/waclaw.beznogi/X9 cóż, czas kupic cos innego na razie bedzie x-5, zobaczymy czy jakos szczegolnie sie rozni od x9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 Moja X-9 ma pierwszego minusa - po ostatnim wyścigu zapiekło się łożysko w dolnym kółku. Zęby i tak są tak wytarte, że oba kółka nadają się do wymiany więc wybijanie łożyska nie miałoby sensu ale w zaprzyjaźnionym sklepie zaproponowano mi komplet od 9.0 SL 2001 and later (tak napisane jest na opakowaniu), made by SRAM Na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie, ale jest taka różnica, że od 9.0 SL oba kółka są na łóżyskach maszynowych a w X-9 górne jest na czymś w rodzaju łożyska ślizgowego. Sądzicie, że te nowe będą pasowały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rainier Napisano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 http://picasaweb.google.pl/waclaw.beznogi/X9 cóż, czas kupic cos innego na razie bedzie x-5, zobaczymy czy jakos szczegolnie sie rozni od x9 specjalnej róznicy nie ma wczoraj pierwsze test na x-9 poprzednio było sx-5 a jeszcze wcześniej x-7 być może w trwałości i precyzji w odniesieniu do czasu, ale w samej pracy to wielkich różńic nie ma, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Kółka nie pasują, mają iny rozstaw otworów górnego kółka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi