Michaelg Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Witam. Mam do was pytanie - nie wiedziałem w jakim temacie napisać- w razie czego proszę o przeniesienie tematu. Otóż chciałbym kiedyś w moim rowerze zafundować sobie lepsze hamulce- szczególnie tylni. chciałem się dowiedzieć jaki hamulec pasowałby do mojego Scotta a jest dobry i tani? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 31 Lipca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 A do czego używasz swojego roweru, bo seria Voltage ma dość szerokie zastosowanie. Ma to być hamulec tarczowy mechaniczny czy hydrauliczny? Ile masz kasy na to? P.S. Przedni hamulec jest ważniejszy, więc lepszym wyborem będzie najpierw tarcza z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaelg Napisano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Dlaczego właśnie przedni jest ważniejszy? Nie znam się tak mocno na rowerach , ale wiem , że zaawansowani bikerzy ciągle zwracają uwagę na przedni hamulec- w trialu np to zrozumiem- ale w downhillu czy innych jazdach MT nie rozumiem. Jeśli możesz to wyjaśnij mi to proszę. Co do hamulca to wiem że hydrauliki są mocne i hamują porządnie więc chciałbym się zorientować w cenie takich hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Albert16 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Ceny hydraulików rozpoczynają sie od 300 do nawet 1700zł...za 300 złotych mozesz kupic hamulce Shimano M485 za komplet zobacz sobie na allegro na inne.A jaką jazde preferujesz dobrze zastanów sie czy koniecznie potrzebujesz hydrauliki,do zwykłej jazdy lepiej zainwestuj w dobre V-brakei na szosie spisuja sie podobnie do tanich hydraulików a masa jest mniejsza i obsługa duzo łatwiejsza (tarczówki pokazuja swoją przewage dopiero w ciężkim terenie np. w błocie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaelg Napisano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Zależy mi na tym żeby hamulce działały dobrze , płynnie i wymagały bardzo małego nakładu siły żeby zahamować- teraz mój tylny chodzi np ciężko- jak zjeżdżam bardzo szybko ok 40km/h i chcę przyhamować to przy takim pędzie jest to niemal niemożliwe jednym palcem. A czy jeślibym zmieniał hamulce to razem z klamkami należy je zmienić- mówię teraz to dobrych V-brakeach...?? I co jest naprawdę warte zakupu jeśli chodzi o V-Brakei? A co z mechanicznymi tarczowymi? W razie jakichś przykładowych zestawów prosiłbym bardzo o cały zestaw czyli np hamulec i tarcza albo klamki i klocki ze szczękami- dziękuję wam bardzo za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanonier Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Dzisiaj skończyłem montować/ustawiać moje pierwsze hydrauliczne hamulce tarczowe - jeden z tańszych zestawów... Giant MPH 3,0. Ogólne wrażenia po pierwszej przejażdżce - był to chyba udany zakup ponieważ V-ki nawet na małych zjazdach wymagały większej siły i działały raczej jako spowalniacz (przynajmniej te co miałem - jakieś Promax'y ) W sobotę pierwszy test w terenie ale myślę, że nie będę żałował zakupu zwłaszcza iż mieszkam w górach i często zdarza się jazda w "terenie" :-) Na allegro w tej chwili też są wystawione jako komplet: http://www.allegro.pl/item408959950_okazja...d_kit_wawa.html lub http://www.allegro.pl/item409564468_uzywan...ph_3_hope_.html Aha... troszkę mnie zdołowało ustawianie hamulców, przy V-kach było to łatwiejsze, dużo łatwiejsze.... Ale z opinii jakie czytałem na temat tarczówek - w błocie nie ma porównania, po 1 maratonie rowerowym z klocków w V-kach praktycznie nic nie zostało (błotnisty maraton) a zobaczymy jak będzie z tarczami:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweu Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Sam od niedawna przesiadłem sie z v-ek na tarczówki, a konkretnie na najtańsze chyba na rynku hydrauliki (wspomniane z reszta już w tym temacie) Shimano BR-M485 + tarcze 180mm. Jeździłem już na nich po trudnym pagórkowatym terenie i muszę przyznać ze jestem zadowolony. Do v-brakeów niema co porównywać A co do używania bardziej przedniego hamulca to sam zauważyłem ze dzięki lepszej modulacji hamulców hydraulicznych odruchowo częściej używam lewej klamki niż np. przy v-kach. Co mogę polecić, patrząc na oczekiwania to możliwe dużą tarczę do hamulców hydraulicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaelg Napisano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 To jakie dokładnie powinienem kupić tarcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Albert16 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 A jakim budżetem dysponujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaelg Napisano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Na razie pytam przyszłościowo- nie wiem ile się nawet spodziewać. nie chcę się wygłupić, ale że się nie znam to powiem np 300 zł żeby mieć z przodu i z tyłu hydrauliki? na razie pytam przyszłościowo- nie wiem ile się nawet spodziewać. nie chcę się wygłupić, ale że się nie znam to powiem np 300 zł żeby mieć z przodu i z tyłu hydrauliki? ... A żeby mieć te Shimano Deore o jakich pisaliście to ile bym zapłacił za przód i tył za całość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweu Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Koszty mogę przedstawić na swoim przykładzie - jedna z tańszych opcji na nowe hydrauliki: hamulce BR-M485 - 300zł (komplet) tarcze 180mm - 80zł śruby - 12zł adapter - 14zł Czyli w sumie nieco ponad 400zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaelg Napisano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Aha ładnie... A czy to będzie w 100% bez kolejnych kosztów pasowało do mojego Scotta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stachmaister Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Jeżeli masz piasty pod hamulce tarczowe to będą posowały. Jak nie, musisz doliczyc koszt minimum piast, szprych i zaplecenia koła a najlepiej jeszcze obręcze pod tarcze;p;p Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaelg Napisano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 A istnieje coś takiego jak V-brakeei hydrauliczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Istnieje, Magura HS11, HS22 i HS33. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 tak np magura hs11 hs33 ajne ale ciężkie bardziej dla lansu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 Dla lansu? Chyba nie bez powodu są używane w trialu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 1 Sierpnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 Dlaczego właśnie przedni jest ważniejszy? Nie znam się tak mocno na rowerach , ale wiem , że zaawansowani bikerzy ciągle zwracają uwagę na przedni hamulec- w trialu np to zrozumiem- ale w downhillu czy innych jazdach MT nie rozumiem. Jeśli możesz to wyjaśnij mi to proszę. Więc tak. Przedni hamulec jest ważniejszy, ponieważ nim częściej hamujemy, bez względu na dyscyplinę w której jeździmy. Tylni to tylko hamulec wspomagający, podobnie jak w motorach. Poza tym na siła hamowania dzieli się mniej więcej 25% na tył i 75% przód. Różnicę od razu widać. Prawda też jest taka, że tylke koło zablokule każdy hamulec, a przedniego już nie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaelg Napisano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 Hmmm genialne te Magury- jednak cena. Okej ostatecznie schodzę do poziomu DOBRYCH V-ek - niżej nie zejdę ;P Jakiej firmy polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 magury hs nie sa pochodnymi vbrake - to po prostu hydrauliczne hamulce obreczowe. bardzo dobre, niezawodne i bezproblemowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejtca Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 V-ki to najlepiej AVID SD7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaelg Napisano 2 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2008 No też je odkryłem ;P A klamki? Zależy mi na użyciu nie wielkiej siły i płynnym działaniu obu hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 3 Sierpnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2008 Avid FR-5. Lub ich krewniaki DeOne, wykonane nieco gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.