Skocz do zawartości

[hydraulik] Jaki by pasował do Scotta Voltage YZ1?

Michaelg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam do was pytanie - nie wiedziałem w jakim temacie napisać- w razie czego proszę o przeniesienie tematu.

Otóż chciałbym kiedyś w moim rowerze zafundować sobie lepsze hamulce- szczególnie tylni. chciałem się dowiedzieć jaki hamulec pasowałby do mojego Scotta a jest dobry i tani?

• Mod Team

A do czego używasz swojego roweru,

bo seria Voltage ma dość szerokie zastosowanie.

Ma to być hamulec tarczowy mechaniczny czy hydrauliczny?

Ile masz kasy na to?

P.S. Przedni hamulec jest ważniejszy,

więc lepszym wyborem będzie najpierw tarcza z przodu. ;)

Dlaczego właśnie przedni jest ważniejszy? Nie znam się tak mocno na rowerach , ale wiem , że zaawansowani bikerzy ciągle zwracają uwagę na przedni hamulec- w trialu np to zrozumiem- ale w downhillu czy innych jazdach MT nie rozumiem. Jeśli możesz to wyjaśnij mi to proszę.

Co do hamulca to wiem że hydrauliki są mocne i hamują porządnie ;) więc chciałbym się zorientować w cenie takich hamulców.

Ceny hydraulików rozpoczynają sie od 300 do nawet 1700zł...za 300 złotych mozesz kupic hamulce Shimano M485 za komplet zobacz sobie na allegro na inne.A jaką jazde preferujesz dobrze zastanów sie czy koniecznie potrzebujesz hydrauliki,do zwykłej jazdy lepiej zainwestuj w dobre V-brakei na szosie spisuja sie podobnie do tanich hydraulików a masa jest mniejsza i obsługa duzo łatwiejsza (tarczówki pokazuja swoją przewage dopiero w ciężkim terenie np. w błocie).

Zależy mi na tym żeby hamulce działały dobrze , płynnie i wymagały bardzo małego nakładu siły żeby zahamować- teraz mój tylny chodzi np ciężko- jak zjeżdżam bardzo szybko ok 40km/h i chcę przyhamować to przy takim pędzie jest to niemal niemożliwe jednym palcem.

A czy jeślibym zmieniał hamulce to razem z klamkami należy je zmienić- mówię teraz to dobrych V-brakeach...??

I co jest naprawdę warte zakupu jeśli chodzi o V-Brakei?

A co z mechanicznymi tarczowymi?