Skocz do zawartości

[hydraulik] Jaki by pasował do Scotta Voltage YZ1?


Michaelg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam do was pytanie - nie wiedziałem w jakim temacie napisać- w razie czego proszę o przeniesienie tematu.

Otóż chciałbym kiedyś w moim rowerze zafundować sobie lepsze hamulce- szczególnie tylni. chciałem się dowiedzieć jaki hamulec pasowałby do mojego Scotta a jest dobry i tani?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A do czego używasz swojego roweru,

bo seria Voltage ma dość szerokie zastosowanie.

 

 

Ma to być hamulec tarczowy mechaniczny czy hydrauliczny?

Ile masz kasy na to?

 

P.S. Przedni hamulec jest ważniejszy,

więc lepszym wyborem będzie najpierw tarcza z przodu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego właśnie przedni jest ważniejszy? Nie znam się tak mocno na rowerach , ale wiem , że zaawansowani bikerzy ciągle zwracają uwagę na przedni hamulec- w trialu np to zrozumiem- ale w downhillu czy innych jazdach MT nie rozumiem. Jeśli możesz to wyjaśnij mi to proszę.

 

 

Co do hamulca to wiem że hydrauliki są mocne i hamują porządnie ;) więc chciałbym się zorientować w cenie takich hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny hydraulików rozpoczynają sie od 300 do nawet 1700zł...za 300 złotych mozesz kupic hamulce Shimano M485 za komplet zobacz sobie na allegro na inne.A jaką jazde preferujesz dobrze zastanów sie czy koniecznie potrzebujesz hydrauliki,do zwykłej jazdy lepiej zainwestuj w dobre V-brakei na szosie spisuja sie podobnie do tanich hydraulików a masa jest mniejsza i obsługa duzo łatwiejsza (tarczówki pokazuja swoją przewage dopiero w ciężkim terenie np. w błocie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy mi na tym żeby hamulce działały dobrze , płynnie i wymagały bardzo małego nakładu siły żeby zahamować- teraz mój tylny chodzi np ciężko- jak zjeżdżam bardzo szybko ok 40km/h i chcę przyhamować to przy takim pędzie jest to niemal niemożliwe jednym palcem.

 

A czy jeślibym zmieniał hamulce to razem z klamkami należy je zmienić- mówię teraz to dobrych V-brakeach...??

I co jest naprawdę warte zakupu jeśli chodzi o V-Brakei?

 

A co z mechanicznymi tarczowymi?

 

W razie jakichś przykładowych zestawów prosiłbym bardzo o cały zestaw czyli np hamulec i tarcza albo klamki i klocki ze szczękami- dziękuję wam bardzo za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj skończyłem montować/ustawiać moje pierwsze hydrauliczne hamulce tarczowe - jeden z tańszych zestawów... Giant MPH 3,0. Ogólne wrażenia po pierwszej przejażdżce - był to chyba udany zakup ponieważ V-ki nawet na małych zjazdach wymagały większej siły i działały raczej jako spowalniacz (przynajmniej te co miałem - jakieś Promax'y :rolleyes: )

W sobotę pierwszy test w terenie ale myślę, że nie będę żałował zakupu zwłaszcza iż mieszkam w górach i często zdarza się jazda w "terenie" :-)

Na allegro w tej chwili też są wystawione jako komplet: http://www.allegro.pl/item408959950_okazja...d_kit_wawa.html lub http://www.allegro.pl/item409564468_uzywan...ph_3_hope_.html

Aha... troszkę mnie zdołowało ustawianie hamulców, przy V-kach było to łatwiejsze, dużo łatwiejsze.... :unsure:

Ale z opinii jakie czytałem na temat tarczówek - w błocie nie ma porównania, po 1 maratonie rowerowym z klocków w V-kach praktycznie nic nie zostało (błotnisty maraton) a zobaczymy jak będzie z tarczami:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam od niedawna przesiadłem sie z v-ek na tarczówki, a konkretnie na najtańsze chyba na rynku hydrauliki (wspomniane z reszta już w tym temacie) Shimano BR-M485 + tarcze 180mm.

Jeździłem już na nich po trudnym pagórkowatym terenie i muszę przyznać ze jestem zadowolony.

Do v-brakeów niema co porównywać :rolleyes: A co do używania bardziej przedniego hamulca to sam zauważyłem ze dzięki lepszej modulacji hamulców hydraulicznych odruchowo częściej używam lewej klamki niż np. przy v-kach.

Co mogę polecić, patrząc na oczekiwania to możliwe dużą tarczę do hamulców hydraulicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie pytam przyszłościowo- nie wiem ile się nawet spodziewać.

nie chcę się wygłupić, ale że się nie znam to powiem np 300 zł żeby mieć z przodu i z tyłu hydrauliki? :wallbash:

 

na razie pytam przyszłościowo- nie wiem ile się nawet spodziewać.

nie chcę się wygłupić, ale że się nie znam to powiem np 300 zł żeby mieć z przodu i z tyłu hydrauliki? :)

...

 

 

 

A żeby mieć te Shimano Deore o jakich pisaliście to ile bym zapłacił za przód i tył za całość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty mogę przedstawić na swoim przykładzie - jedna z tańszych opcji na nowe hydrauliki:

hamulce BR-M485 - 300zł (komplet)

tarcze 180mm - 80zł

śruby - 12zł

adapter - 14zł

Czyli w sumie nieco ponad 400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Dlaczego właśnie przedni jest ważniejszy? Nie znam się tak mocno na rowerach , ale wiem , że zaawansowani bikerzy ciągle zwracają uwagę na przedni hamulec- w trialu np to zrozumiem- ale w downhillu czy innych jazdach MT nie rozumiem. Jeśli możesz to wyjaśnij mi to proszę.

 

Więc tak.

Przedni hamulec jest ważniejszy, ponieważ nim częściej hamujemy,

bez względu na dyscyplinę w której jeździmy.

Tylni to tylko hamulec wspomagający, podobnie jak w motorach.

 

Poza tym na siła hamowania dzieli się mniej więcej 25% na tył i 75% przód.

Różnicę od razu widać.

 

Prawda też jest taka, że tylke koło zablokule każdy hamulec,

a przedniego już nie.

 

 

Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...