MilesTeg Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 Mam kupiony rower w supermarkecie, na rowerach z u p e ł n i e się nie znam, jak widzę tutaj jakieś specjalistyczne pojęcia to zachodzę w głowę o co chodzi , a problem tkwi w tym, że manetki zmiany biegów (obrotowe) zamiast normalnych cyfr posiadają jakieś kropki coraz grubsze. Nie byłoby w sumie problemu, bo to przecież tylko oznaczenia, ale tymi manetkami zwyczajnie nie da się kręcić, im lżejszy bieg tym trudniej go 'wbić', najlżejszych się w ogóle nie da. Pytanie: co zrobić i ile by mnie to kosztowało? Myślałem o tym, żeby zmienić same manetki, ale doszedłem do wniosku, że po pierwsze sam tego nie zrobię, a po drugie nie mam pewności czy to cokolwiek da. Więc zasięgam Waszej porady . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 jak manetki to i chwyty musisz zmienic, to generuje koszty, niestety ale takie rowerki niby sa ok ale maja sporo wad :/ wez tam sprobuj to rozruszac moze ? uzyj calej sily oczywiscie obracajac pedalami i probuj wrzucic te biegi, pewnie sie da ale wiem ze to ciezko chodzi sam mam do dzis taki rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ender Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 powiedz kasjerce w supermarkecie niech ci wyreguluje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzybek Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 Tego nie da się rozruszać. Najlepiej wymień te manetki na obrotowe, tylko że Shimano. To jest najtańsze rozwiązanie, gdyż nie trzeba wtedy zmieniać chwytów i klamek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 u mnie chodzily poniekad bez zarzutow az pewnego pieknego dnia zaHaczylem o jakas barierke wlasnie manetka znaczy takim czyms co wyprowadza linke tam od spodu i urwalo sie i juz zonk byl. fakt grip shifty od shimano i moze wtedy to bedzie dzialac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MilesTeg Napisano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 Rozruszać próbowałem, dwoma rękami, w rękawiczkach i da się przekręcić... jakieś 2/3 w najlepszym wypadku. Ale wystarczy lekkie poruszenie w drugą stronę, żeby potem znowu musieć kręcić z całych sił :/ no to co, manetki Shimano? jeśli w sklepie poproszę - zrobią mi to na miejscu? trzeba będzie dopłacić za robociznę? a jeśli moje przerzutki nie są firmy Shimano, to to będzie jakoś kompatybilne? "chwyty" i "klamki" czarna magia dla mnie . ale skorzystałem z google i już wiem o co chodzi rozważałem, czy nie trzeba będzie wymienić chwytów, ale nie wpadłem, że być może trzeba będzie i klamki... dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 28 Lipca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 Wymiana czegokolwiek w tym rowerze to nieporozumienie bo jak zaczniesz ładować w niego kasę to nie będzie końca a i tak dalej będzie się psuł. Jak dużo jeździsz? Może mógłbyś coś odłożyć na lepszy rower? W tym przypadku zacząłbym najwyżej od wymiany linki i pancerza, może jest gdzieś naderwana i się haczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 29 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 MilesTeg nie czytałeś przyklejonego tematu w dziale Rowery/ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MilesTeg Napisano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 Jak dużo jeżdżę? Wcale. Rower dostałem ze dwa lata temu i może ze trzy razy na nim jeździłem . Ale korzystając z wakacji chciałem pozwiedzać okolicę i przy okazji poprawić kondycję. Rower stoi "zagarażowany" na zimę daleko u znajomego, więc nawet nie za bardzo mam możliwość zajrzenia do niego. Kupno roweru? Nie wchodzi w grę. Z dwóch prostych powodów: nie stać mnie i nie wiem na ile zdołam się zmobilizować, żeby jeździć, nie wiem czy będzie mi to sprawiało przyjemność. Jeślibym naskrobał, popożyczał, i okazałoby się że nie będę jeździł (jak dotychczas) to to by było nieporozumienie. Nie, nie czytałem tego przyklejonego tematu. Mój tok rozumowania był prosty: problem z przerzutkami -> szukanie forum w celu znalezienia pomocy -> przeszukanie tego forum opcją "szukaj" -> brak wyników -> założenie nowego tematu. Po innych podforach nie szukałem. Ale teraz kiedy przeczytałem ten temat, trochę się boję o swoje zdrowie . Bo ja mam dokładnie to co Wy nazywanie "makrokeszem"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 29 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 Zawsze są jakieś raty itp. Znajomy chciał kupić ostatnio marketa za 400 zł, a po moim doradztwie skończyło się na Treku za 1,5 tysiaka Wiesz co, jakby ktoś zobaczył mój samochód, dom czy komputer to też by powiedział, że mnie nie stać na fajny dobry rower. Trzeba kombinować, jak w PRL-u Ale skoro dostałeś ten rower, to dostajesz ode mnie anty-marketowe rozgrzeszenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 zastanawiasz sie czy rower "to jest to" jesli chodzi o twoje zainteresowania czy checi. zapewniam cie ze szrot ktory nie dziala ma duze szanse cie zniechecic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 29 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 ja mam pomysl moze poprostu linka jest za luzna i gdy juz obrÓcisz na maxa tą manetka to ona tam ma taka blokade zeby sie w kolko nie krecila. sprobUj naciagnac linke w tylnej przeRZutce, to na_pewno potrafisz, srubka na klucz 10 odkrecasz w lewo naciagasz linke zakrecasz w prawo oczywiscie linke trzymasz naciagnieta i moze wtedy juz przy obrocie manetki zmieni sie na bieg najlzejszy czyli "jedynke" z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MilesTeg Napisano 30 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Dobra. "makrokesza" sobie odpuściłem (dziękuję Wam bardzo za pomoc ), poszukałem wśród rodziny i się okazało, że mogę pożyczyć od wujka rower, chyba nie z supermarketu. Był około roku używany, potem ze trzy lata stał w piwnicy. I teraz pytanie (zadam już tutaj nie będę kolejnego tematu zakładał, nie chcę spamować): co może być w takim dłuższy czas nieużywanym, niezadbanym rowerze nie tak, jakich usterek się spodziewać, co i jak wyregulować (oprócz siodełka - to umiem ). Będę musiał wszystko zrobić sam, więc oczekuję jakichś porad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Lipca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Może przejedź się kawałek i zobacz co nie tak. Jak coś będzie źle to napisz. A tak na początek to wypadałoby przeserwisować wszystkie łożyska w rowerze i wyregulować przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flejtuch Napisano 30 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Z rzeczy takich na pierwszy rzut oka to zobacz czy opony nie sparciały, ja miałem taką historię w poprzednim sprzęcie który nie był tak eksploatowany jak obecny i postał trochę w piwnicy. No i hamulce - zakładam że v-ki - zobacz stan klocków i sprawdź na sucho czy działają nim zaczniesz jechać Jeżeli ma stalową ramę czy inne części to sprawdź też czy nigdzie rdza ich nie żre bo w piwnicach bywa wilgotno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł-Sz Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 pewnie łańcuch będzie ćwierkał, WD-40 będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lowelek Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 Witam. Też miałem ten problem(i mam) i powiem ci że to chyba normalne(tak sądzę) myślę że chodzi o to że łańcuch przeszkadza by zmienić z najwyższego biegu od razu na najniższy.Opiera się o następną zębatkę i dalej nie idzie. Spróbuj podczas jazdy zmieniać.Mam nadzieje że nie będzie problemów Jak to nie pomoże to możesz już tylko zdiąć grip shifty i je nasmarować. Pisz na gg 7361224 jeśli będziesz miał(a) jakiś problem. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel934 Napisano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2008 Ja stawiam na bardzo brudny pancerz przerzutki tylnej, ten krótki odcinek tuż przy tylnej przerzutce - tam cały syf spod koła leci. Oczywiście zakładając, że to problem z manetką tylnej przerzutki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.