Slawek_l_83 Napisano 26 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2008 Witam serdecznie Mam do was pytanie moi drodzy. Jak macie dane podkładki w tej korbie, bo shimano podaje 2 podkładki na jedną stronę i 1 od drugij strony dla mufy 68mm, dla 73 podaje 1 podkładkę od stroney tarcz. I tu jest problem dałem 1 podkłądkę od strony tarcz bo mam 73mm i linia łańcucha jest do d..., wyrzuciłem ją i dałem z 2 strony ale zaś ramię odstaje trochę od ramy Ale linia jest już oki. I jak się pytam znajomego co ma tą sama korbę w sabotagu i tam jest mufa 68mm to ma po 1 podkładce z każdej strony czyli daje to 73mm, i teraz się nasuwa pytanie czy mam ściągnąć tą podkładkę i nie dawać żadnej?? Dzięki za odpowiedzi Pozdrawiam Sławek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawellldef Napisano 26 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2008 Witam ciekawe pytanie:-) Obecnie mam Deorke 533 - 48/36/26 nowy model, szer. mufy 68 mm i mam 2 podkładki od strony kasety i 1 po 2giej stronie i jest git. Chyba aż takiej różnicy nie ma pomiedzy tymi korbami z mocowaniem??? Poczekamy na posty właścicieli XT :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabiel17 Napisano 27 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2008 Nie wiem, czy to coś pomoże, ale ja mam deore lx i mam założone podkładki tak jak Ty pawellldef- i teraz wszystko git jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_l_83 Napisano 27 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2008 Jak na razie sami właściciele wypowiadający się maja mufy 68 czekam na kogoś kto ma 73 Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 27 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2008 Ja mam mufę 73mm, korbę Hone czyli LX i założone jak pan Bóg i instrukcja przykazali z jedną podkładką po prawej stronie działa idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_l_83 Napisano 27 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2008 Ja mam mufę 73mm, korbę Hone czyli LX i założone jak pan Bóg i instrukcja przykazali z jedną podkładką po prawej stronie działa idealnie. Oki, a powiedz mi, jak masz łańcuch w przodzie na 22T a z tyłu na największej to masz duży skos czy nie? I mniej więcej na oko największa zębatka z jaką z tyłu Ci się pokrywa jak popatrzysz od przodu roweru? Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 27 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2008 No owszem na 1-1 skos jest dość duży, a przy 9-biegowej kasecie prosta linia jest trochę za 4 zębatką w stronę 5. Oczywiście przy najmniejszej zębatce z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_l_83 Napisano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 No i czy nie wydaje Ci się dziwne, że aż tak duży skok jest? U kolegi na Truvativie 22T pokrywa się z 3 od góry, a 44T z 7. Jak przełożyłem tą podkładkę na lewą stronę to mam podobnie i łańcuch się mniej krzyżuje. Zobaczymy jak długo pociągnie mi na takim ustawiu napęd Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 No fakt, że jest to dość dziwne, ale jakoś nie widzę efektów tego. Owszem łańcuch będzie się szybciej zużywał jak i ogólnie napęd cały, ale w końcu aż tyle się nie jeździ na tak niskich biegach. Pomijam już kwestię, że w moim rowerze raczej po przełożeniu podkładki na drugą stronę pojawiłoby się kilka innych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 14 Lutego 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2009 Czyli, przy mufie 68 mm podkładki należy umieścić w taki sposób? prawa strona (koronki, od strony kasety) - 2 podkładki lewa strona -1 podkładka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 14 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2009 dokladnie tak, prawa dwie, lewa jedna przy 68mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 ja mam korbę LX FC-M582 i 68 mm kelly's magnus 07 W serwisie zamontowali mi ją odwrotnie, 2 po lewej 1 po prawej (gdy pytałem dlaczego - mówili że inaczej nie będzie poprawnie działało ), znalazłem jeszcze jeden serwis w Krakowie który tak montuje te korby Z mojego doświadczenia, nie da się korzystać z najszybszego przełożenia 3 - 9, tak wiec inwestuje w klucz i będę zmieniał jak pan Bóg przykazał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 Co masz na myśli pisząc że nie da się korzystać z najszybszego przełożenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Ja mam felta z mufą 73mm i korbę xt 760. Po prawej stronie mam jedną podkładkę a po lewej nie mam nic. linia lańcucha jest ok. Środkowy blat pokrywa się z 5/6 zębatką kasety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Co masz na myśli pisząc że nie da się korzystać z najszybszego przełożenia? jest bardzo duży opór Dla przykładu Jadąc z góry przy prędkości 45 km/h przy przełożeniu 3-8 można pedałować jak głupi a i tak się nie przyspieszy a przy przełożeniu 3-9 ma się wrażenie jakby się jechało pod górę - to samo po prostym wrzucam 3-9 i zwalniam mimo że wysiłek wkładam nieporównywalnie większy (a u mnie na tyle to różnica 2 zęby pomiędzy 8 a 9 zębatką) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 I myślisz że przełożenie jednej podkładki w suporcie doda Ci siły w nogach? Podkładki służą do ustawiania lini łańcucha oraz kompensacji różnych szerokości muf suportowych (68 i 73mm) i na pewno nie maja nic wspólnego z tym jak ciężko Ci się pedałuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 I myślisz że przełożenie jednej podkładki w suporcie doda Ci siły w nogach? Podkładki służą do ustawiania lini łańcucha oraz kompensacji różnych szerokości muf suportowych (68 i 73mm) i na pewno nie maja nic wspólnego z tym jak ciężko Ci się pedałuje łańcuch jest mocno wygięty ponadto na poprzedniej korbie tego problemu nie było, stąd moja uwaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemo1989 Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Ja przy korbie LX i ramie Kross A6 po lewej 2 podkładki po prawej 1 i było. Tak jak koledzy piszą łańcuch był w linii prostej na przełożeniu 2 z przodu i 5 z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 łańcuch jest mocno wygiętyponadto na poprzedniej korbie tego problemu nie było, stąd moja uwaga Przy takiej linii łańcucha, jaką mają korby HT2, na pewno da się skorzystać z 3-8/9, pewnie i ze wszystkimi podkładkami z lewej strony nie byłoby problemu. Sprawdzałem jedną i drugą opcję (czyli 2 podkładki z lewej lub 2 z prawej) - nie było problemu z jazdą na żadnym przełożeniu, przy czym przy 2 podkładkach z lewej linia łańcucha była sensowniejsza, chociaż Shimano zaleca 2 podkładki z prawej, 1 z lewej. (teraz mam problem z głowy - szosowe HT2 ma linię łańcucha 45mm ). Mam wrażenie, że nie bierzesz pod uwagę potrzebnej siły (może jej niedostatku) do kręcenia z cięższym przełożeniem - jak sam piszesz różnica u Ciebie między 8 a 9 to dwa zęby, a to już spora różnica, jadąc po prostej (czy nawet z górki) możesz po prostu nie mieć siły żeby utrzymać podobną prędkość po zmianie z 3-8 na 3-9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 29 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2009 Mam wrażenie, że nie bierzesz pod uwagę potrzebnej siły (może jej niedostatku) do kręcenia z cięższym przełożeniem - jak sam piszesz różnica u Ciebie między 8 a 9 to dwa zęby, a to już spora różnica, jadąc po prostej (czy nawet z górki) możesz po prostu nie mieć siły żeby utrzymać podobną prędkość po zmianie z 3-8 na 3-9. Sprawa rozwiązana W tym roku kupiłem klucz do suportu, po rozkręceniu i złożeniu działa jak należy Zauważyłem prawidłowość jak jest suport dokręcony na "hama" - to jest efek jak pisałem wcześniej (tak to jest jak się montuje w serwisie gdzie nie wiedzą co to klucz dynamometryczny) Jak się przykręci z wyczuciem przełożenia działają jak należy Po przekręceniu zrobiłem koło 600 km, i wszystko jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 29 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2009 Z mojego doświadczenia, nie da się korzystać z najszybszego przełożenia 3 - 9 Nie wyobrażam sobie braku tego przełożenia ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Nie wyobrażam sobie braku tego przełożenia ! A ja sie tak męczyłem pare miesięcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.