Skocz do zawartości

[korba] XT 770 model 2008 - sposób ułożenia podkładek


Slawek_l_83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Mam do was pytanie moi drodzy.

 

Jak macie dane podkładki w tej korbie, bo shimano podaje 2 podkładki na jedną stronę i 1 od drugij strony dla mufy 68mm, dla 73 podaje 1 podkładkę od stroney tarcz.

 

I tu jest problem dałem 1 podkłądkę od strony tarcz bo mam 73mm i linia łańcucha jest do d..., wyrzuciłem ją i dałem z 2 strony ale zaś ramię odstaje trochę od ramy :P

Ale linia jest już oki.

 

I jak się pytam znajomego co ma tą sama korbę w sabotagu i tam jest mufa 68mm to ma po 1 podkładce z każdej strony czyli daje to 73mm, i teraz się nasuwa pytanie czy mam ściągnąć tą podkładkę i nie dawać żadnej??

 

Dzięki za odpowiedzi

 

Pozdrawiam

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ciekawe pytanie:-) Obecnie mam Deorke 533 - 48/36/26 nowy model, szer. mufy 68 mm i mam 2 podkładki od strony kasety i 1 po 2giej stronie i jest git. Chyba aż takiej różnicy nie ma pomiedzy tymi korbami z mocowaniem??? Poczekamy na posty właścicieli XT :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam mufę 73mm, korbę Hone czyli LX i założone jak pan Bóg i instrukcja przykazali z jedną podkładką po prawej stronie działa idealnie.

 

 

Oki, a powiedz mi, jak masz łańcuch w przodzie na 22T a z tyłu na największej to masz duży skos czy nie?

 

I mniej więcej na oko największa zębatka z jaką z tyłu Ci się pokrywa jak popatrzysz od przodu roweru?

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i czy nie wydaje Ci się dziwne, że aż tak duży skok jest?

 

U kolegi na Truvativie 22T pokrywa się z 3 od góry, a 44T z 7.

 

Jak przełożyłem tą podkładkę na lewą stronę to mam podobnie i łańcuch się mniej krzyżuje.

 

Zobaczymy jak długo pociągnie mi na takim ustawiu napęd :icon_mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt, że jest to dość dziwne, ale jakoś nie widzę efektów tego. Owszem łańcuch będzie się szybciej zużywał jak i ogólnie napęd cały, ale w końcu aż tyle się nie jeździ na tak niskich biegach. Pomijam już kwestię, że w moim rowerze raczej po przełożeniu podkładki na drugą stronę pojawiłoby się kilka innych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

ja mam korbę LX FC-M582 i 68 mm kelly's magnus 07

W serwisie zamontowali mi ją odwrotnie, 2 po lewej 1 po prawej

(gdy pytałem dlaczego - mówili że inaczej nie będzie poprawnie działało ), znalazłem jeszcze jeden serwis w Krakowie który tak montuje te korby

 

Z mojego doświadczenia, nie da się korzystać z najszybszego przełożenia 3 - 9,

tak wiec inwestuje w klucz i będę zmieniał jak pan Bóg przykazał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc że nie da się korzystać z najszybszego przełożenia?

jest bardzo duży opór

Dla przykładu

Jadąc z góry przy prędkości 45 km/h przy przełożeniu 3-8 można pedałować jak głupi a i tak się nie przyspieszy a przy przełożeniu 3-9 ma się wrażenie jakby się jechało pod górę - to samo po prostym wrzucam 3-9 i zwalniam mimo że wysiłek wkładam nieporównywalnie większy

(a u mnie na tyle to różnica 2 zęby pomiędzy 8 a 9 zębatką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I myślisz że przełożenie jednej podkładki w suporcie doda Ci siły w nogach? Podkładki służą do ustawiania lini łańcucha oraz kompensacji różnych szerokości muf suportowych (68 i 73mm) i na pewno nie maja nic wspólnego z tym jak ciężko Ci się pedałuje :)

łańcuch jest mocno wygięty

ponadto na poprzedniej korbie tego problemu nie było, stąd moja uwaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch jest mocno wygięty

ponadto na poprzedniej korbie tego problemu nie było, stąd moja uwaga

Przy takiej linii łańcucha, jaką mają korby HT2, na pewno da się skorzystać z 3-8/9, pewnie i ze wszystkimi podkładkami z lewej strony nie byłoby problemu.

 

Sprawdzałem jedną i drugą opcję (czyli 2 podkładki z lewej lub 2 z prawej) - nie było problemu z jazdą na żadnym przełożeniu, przy czym przy 2 podkładkach z lewej linia łańcucha była sensowniejsza, chociaż Shimano zaleca 2 podkładki z prawej, 1 z lewej.

(teraz mam problem z głowy - szosowe HT2 ma linię łańcucha 45mm :) ).

 

Mam wrażenie, że nie bierzesz pod uwagę potrzebnej siły (może jej niedostatku) do kręcenia z cięższym przełożeniem - jak sam piszesz różnica u Ciebie między 8 a 9 to dwa zęby, a to już spora różnica, jadąc po prostej (czy nawet z górki) możesz po prostu nie mieć siły żeby utrzymać podobną prędkość po zmianie z 3-8 na 3-9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Mam wrażenie, że nie bierzesz pod uwagę potrzebnej siły (może jej niedostatku) do kręcenia z cięższym przełożeniem - jak sam piszesz różnica u Ciebie między 8 a 9 to dwa zęby, a to już spora różnica, jadąc po prostej (czy nawet z górki) możesz po prostu nie mieć siły żeby utrzymać podobną prędkość po zmianie z 3-8 na 3-9.

 

Sprawa rozwiązana

W tym roku kupiłem klucz do suportu, po rozkręceniu i złożeniu działa jak należy

Zauważyłem prawidłowość jak jest suport dokręcony na "hama" - to jest efek jak pisałem wcześniej (tak to jest jak się montuje w serwisie gdzie nie wiedzą co to klucz dynamometryczny)

Jak się przykręci z wyczuciem przełożenia działają jak należy

Po przekręceniu zrobiłem koło 600 km, i wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...