Skocz do zawartości

[rower] Ghost AMR 5700 Custom


Qba66

Rekomendowane odpowiedzi

I tak oto jakiś czas temu powstał mój nowy i pierwszy prawdziwy full. Oto specyfikacja:

 

 

Rama: Ghost AMR 5700 '07 130mm

Damper: X-fusion O2 VPA

Amorek: Marzocchi xc 600 ETA 130mm

Koła: Obręcze - Rigida Taurus 2000

Piasty- Shimano XT M-756

Szprychy - b.d

Opony: Schwalbe Nobby Nic 2,25

Dętki- b.d

Pedały: Shimano M540

Zaciski kół : Shimano XT

Korba: Shimano XT

Kaseta: Shimano XT

Łańcuch: Shimano XT

Przerzutki: Przód - Shimano LX

Tył - Shimano XT

Hamulce przód/tył: Oro k18 (180/160mm)

Sztyca: Syncros derived race xc

zacisk sztycy: ghost

siodełko: Scape

Stery: Accent Airplane

Mostek: FSAos 150 - 120mm

Kierownica: FSA XC 282

Manetki: Shimano LX

Pancerze: jakieś srebrne accenty ze stalowa siateczką x2

Rogi: obcięte zoom'y 3d

 

Gotowy rower waży w granicach 14kg, ale musze podjechać do sklepu zważyć na jakiejś dokładniejszej wadze. Chwilowy brak gotówki nie pozwala na dalsze modyfikacje, ale w planach wymiana mostka, kierownicy, rogów i siodełka.

 

Rower służy mi do turystycznych wypadów, szczególnie po jurze Kr-cz. Na Fulla zdecydowałem się ze względu na komfort. Parę kilo więcej jest niczym przy takim zysku wygody.

 

Zdjęcia podrzucę za jakiś czas.

 

 

Chwilowo taka fotka(za bardzo rozświetlona), później może coś ładniejszego uda się wrzucić :(

http://www.imagic.pl/public/pview/163565/Ghost.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to kierownica zmieniona na szerszą ( 680mm ) i mostek na krótszy ( 90mm). Odpowiednio Tioga R50 riser i mostek accent airplane. Całość dała zysk wagowy ok 170g. W następnej kolejności wymiana siodła. Zmieniłem jeszcze łańcuch z XT-ka na Accenta AC-991 PRO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Postanowiłem z racji wolnego czasu rozkręcić rowerek i policzyć ile waży...:

 

Rama Ghost AMR 5700 '07 130mm + Damper: X-fusion O2 VPA + Przerzutka Przód - Shimano LX FD-M580A + suport hollowtech II z XT-ka + linki i pancerze accenta + manetki Shimano LX SL-M580 --> 3922g

Amorek + szyszka sterów: Fox Float 32 R (140mm) 2007r + gwiazdka sterów - 1758g

Koło przód: Obręcz - Rigida Taurus 2000 + piasta Shimano HB-M756 + tarcza formula oro 180mm + szprychy srebrne i nyple (nie wiem jakie) + Schwalbe NN 2.25 + siakieś dętki --> 1942g

Koło tył: Obręcz - Rigida Taurus 2000 + Piasta Shimano XT FH-M756 + tarcza formula oro 160mm + szprychy srebrne i nyple (nie wiem jakie) + Schwalbe NN 2.25 + siakieś dętki + kaseta shimano XT CS-M760 --> 2362g

 

Pedały: Shimano M540 - 352g

Zaciski kół : Shimano XT - 122g

Korba: Shimano XT FC-M761 (175mm) - 772g

Łańcuch: Accent AC-991 PRO - 278g

Przerzutka tył: Shimano XT RD -M761 - 254g

Hamulec przód: Formula oro K18 - 246g

Hamulec tył: Formula oro K18 - 304g

Adapter hamulca: formula PM 180mm - 34g

Sztyca: Syncros derived race xc - 320g

zacisk sztycy: ghost - 44g

siodełko: Velo Scape - 340g

Stery + podkładki: (bez szyszki) Accent Airplane - 90g

Mostek + kierownica - accent airplane 90mm + Tioga R50 riser -424g

Chwyty kierownicy - Accent piankowe - 18g

 

Całość : 13582g

 

W drodze do mnie już płynie/leci? nowy amorek - Fox Float 32 R (07r - 140mm) który waży katalogowo z nieprzyciętą sterówką 1720g. Więc licze na zysk około 300g.

 

Co moglibyście doradzić za zmiany by odchudzić rower za nieduże pieniądze? Sam myślałem o zmianie siodła na coś lżejszego i wygodniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że sztyca ma 400mm długości. :huh: Masz może jakieś sugestie co do siodła? Tak do 150zł np? Z ciekawości oczywiście pytam :D zależy mi na zrzuceniu wagi no i by było w miarę wygodne :rolleyes: Kwestia wizualna też się liczy, ale to na drugim miejscu. Chwyty są na aluminiowym stelażu, przykręcane do kierownicy więc wynik 46g za sztuke nie jest taki zły, może jak się zużyją to nad tym pomyślę. Co do zacisków, to chyba będę musiał zmienić bo i tak już widać drobne wżery na ośkach. Zdjęcia postaram się wrzucić za jakiś czas :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm no ciekawe siodło, SLR xp jest fajne tylko jak z wygodą? Wiem, że to sprawa indywidualna, ale pytam o Twoje odczucia. Bo wyłożyć 2 stówy za niewygodne siodło tylko dla zbicia gramów to akurat nie dla mnie :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni go chwalą, inni nie. Ale to i tak kwestia Twojego tyłka, czy mu przypasi czy nie. Dla mnie to siodło na pewno będzie wygodniejsze niż obecne. Też zależy ile jeździsz, czy śmigasz w gaciach z wkładką? Chociaż jeśli Twoje obecne siodło Ci pasuję, i możesz zrobić na nim grubo ponad 100km to nie widzę potrzeby by go wymieniać, bo nie ma nic gorszego niż bolący zadek np. 50km od chaty;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę w gaciach z wkładką i jesli już się wybieram na rower to raczej trasy minimum 40km. Kilka wycieczek sporo ponad 100km zaliczyłem i chwilami narzekałem na ból tyłka. Problem jest też innej natury niż tylko chęć wymiany. Stare siodło po prostu już trochę się rozpada a do tego wygląda jak wygląda :huh: Więc na przyszły sezon (2009 ) pewnie sprawie sobie coś nowego.

 

Dobra więc jutro idę zamówić chwyty Ritchey WCS Ergo i zaciski dartmoor Bolt-on. Zysk wagowy 100g kosztem ee 45zł?

 

W ramach dalszego nudzenia się zdjąłem oponkę z przedniego koła i dętkę. NN 2.25 trochę już starty a waży 596g!! dużo.. chyba będę zmieniał ogumienie na Mountain Kingi 2.2 których masa to ok 470g. Do tego masa dętki 186g.. też dużo, trzeba będzie wymienić w najbliższym rzucie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej 600g, to wcale nie tak ciężko :)

Poza tym jeśli śmigasz dużo w górach/Jurze, to docenisz solidny bieżnik i odporność na ścieranie Nobby Nica kosztem gramów :)

Dętki rzeczywiście możesz zmienić na coś lżejszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przemyśleniach też doszedłem do takiego wniosku :) Solidny bieżnik już doceniłem bo nieraz uratował mnie od gleby. Ścieralność też na dobrym poziomie. A dętki planuje zmienić na Schwalbe extra light 1.5-2.35. Ich waga to 130g, więc taki kompromis miedzy wytrzymałością a wagą. :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak zauważyłem, że wkradł się mały błąd do opisu. Piasta w przednim kole to oczywiście model HB-M756 a nie HB-M576 ;) Poprosił bym kogoś z władz tego forum o zmianę nazwy piasty na prawidłową :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak.. Dzisiaj dotarł do mnie lisek :) Dokładniej Fox Float 32 R (140mm) z 2007r. Kupiłem okazyjnie w JuKeju. Do tego zmieniłem chwyty na piankowe accenty. Zysk wagowy na lisku - 258g w stosunku do marcoka, natomiast na chwytach 74g. :) W drodze do mnie jedzie paczka z zaciskami dartmoora bolt-on oraz dętkami schwalbe.

 

Zdjęcia jak przyjdzie wszystko na swoje miejsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że dopadła mnie angina :down: to znalazłem chwilę na ucieczkę z łóżka i zrobienie paru zdjęć. :)

 

http://img261.imageshack.us/my.php?image=ghost1id2.jpg

 

http://img211.imageshack.us/my.php?image=ghost2nr5.jpg

 

 

Ostatnio nastąpiła wymiana dętek na schwalbe extra light (obie po 128g). Na dętkach zbiłem 124g.

Aktualna waga: 13'458 g.

 

W planach najbliższych wymiana siodła. W porównaniu do wyjściowego setu który miał 14,2kg zysk wagowy jest już odczuwalny. ;)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Duszek znowu chudnie. Dzięki uprzejmości i współpracy z MarcinemGoluchem zmienione zostało siodło na WTB Rocket V SLT ważące 228g. Na przód powędrował także zacisk Dartmoora (zobaczymy jak będzie się spisywał..). Aktualna waga roweru to 13288g.

W najbliższej przyszłości planuje wymianę kół na coś lżejszego. Żeby nie zapeszyć nie będe szacował wagi końcowej jednak mam nadzieje, że będzie to 12XXXg :(

 

tu zdjęcie poglądowe z nowym siodłem :thumbsup:http://img27.imageshack.us/my.php?image=dsc01729oe1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W rowerze zaszły pewne zmiany (zaznaczone na czerwono). Jako iż ostatnio sporo namieszałem postami jeden za drugim to wklejam ponownie zaktualizowaną rozpiskę: Łańcuch skrócony o 2 ogniwa, wsadzona nowa przerzuta XT Shadow i wymienione koła. Wcześniej zmienione siodło. Waga w końcu spadła poniżej 13kg B) , a do odchudzania jeszcze sporo możliwości. Np kierownica czy sztyca. Jednak na ten sezon zmiany zakończone. Ewentualnie drobne modyfikacje :sweat:

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania :) Zdjęcia aktualne wrzucę za jakis czas :wallbash:

Rama Ghost AMR 5700 '07 130mm + Przerzutka Przód - Shimano LX FD-M580A + suport hollowtech II z XT-ka + linki i pancerze accenta + manetki Shimano LX SL-M580 --> 3504g

Damper: X-fusion O2 VPA - 418g

Amorek + szyszka sterów: Fox Float 32 R (140mm) 2007r + gwiazdka sterów - 1758g

Koło przód: DT 370 + DT Champion black + DT XR 4,2D - 840g

Koło tył: DT 370 + DT Champion black + DT XR 4,2D - 1046g

Opona przód: Schwalbe Nobby Nic 2,25 Evo - 596g

Opona tył: Schwalbe Nobby Nic 2,25 Evo -574g

Dętka przód: Schwalbe extra light - 128g

Dętka tył: Schwalbe extra light - 128g

Tarcza +śrubki przód: Formula oro 180mm - 144g

Tarcza +śrubki tył: Formula oro 160mm - 130g

Kaseta: Shimano XT CS-M760 - 260g

Pedały: Shimano M540 - 352g

Zaciski kół : Shimano XT - 122g

Korba: Shimano XT FC-M761 (175mm) - 772g

Łańcuch: Accent AC-991 PRO - 270g

Przerzutka tył: Shimano XT Shadow RD -M772 - 226g

Hamulec przód: Formula oro K18 - 246g

Hamulec tył: Formula oro K18 - 304g

Adapter hamulca: formula 180mm - 38g

Sztyca: Syncros derived race xc - 320g

zacisk sztycy: ghost - 44g

siodełko: WTB Rocket V SLT - 228g

Stery + podkładki: (bez szyszki) Accent Airplane - 90g

Mostek + kierownica - accent airplane 90mm + Tioga R50 riser -424g

Chwyty kierownicy - Accent piankowe - 18g

 

Całość : 12'980 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nikt się nie obrazi, że napiszę tutaj. Co do oceny dampera może być problem z racji tego, że nie mam do czego go porównać. Damper jest dosyć specyficzny ponieważ posiada komorę pozytywną i negatywną (z dwoma oddzielnymi zaworkami) co daje większe pole do popisu jeśli chodzi o ustawienia. Damper ma też trzystopniową platformę, która działa bardzo dobrze (nowsze modele mają 4 stopnie platformy). Na najwyższym stopniu platformy damper pracuje tylko przy dużych nagłych uderzeniach typu dziura w jezdni, krawężnik itp Przy jeździe na stojąco praktycznie nie pompuje. Środkowe ustawienie jest najbardziej optymalne do codziennej jazdy, damper nie buja tak straszliwie a jego czułość jest całkiem przyzwoita. Natomiast minimalna platforma pozwala poczuć pracę zawiechy i fajnie sprawuje sie na zjazdach. Tłumienie powrotu reguluje się czerwonym pokrętłem. Skrajne wartości tłumienia są aż nadto wolne/szybkie (wręcz niepotrzebne). Co do samej pracy jestem zadowolony. Trzeba się pomęczyć z ustawieniami ale jakoś się udało :icon_mrgreen: Gdybym miał jednak możliwość wybrać coś u konkurencji typu fox float czy RP 23 albo manitou swinger x3 to pewnie bym się nie zastanawiał i wymienił. Masa jak na moje zastosowania jest znacznie za wysoka(418g), a dwie komory regulowane oddzielnie jak dla mnie zbędne. Dużym mankamentem jest bardzo mała pojemność komory negatywnej co skutkuje znaczną utratą ciśnienia. Tak jak główną komorę jestem w stanie wyregulować do dokładności 5 psi, tak negatywną pompuje do znacznie większej wartości by potem stracić połowę ciśnienia przy odłączaniu wężyka pompki.

Ogólnie oceniam go na plus jednak wysoka masa i trudności z regulacją jak na moje potrzeby go dyskfalifikują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. "tłumik bym wymienił gdybym miał do dyspozycji foxa lub swingera". a jeździłeś na nich? :D zapewniam cię że nie ma żadnego sensu w wymianie fusiona na foxa z powodu kultury pracy - MOŻE ze względu na trwałość - czyli po jakimś tam czasie eksploatacji. miałem tłumiki spręzynowe i powietrzne, z dwoma komorami i z jedną, z prostymi układmi tłumienia i ze skomplikowanymi, z platformami regulowanymi i bez. i dopóki nie chodziło o użycie platformy jako sposobbu zapobiegania bujaniu to wszystkie tłumiki działay wg mnie tak samo, czy to fox rp23 czy firmowy gmt 7 gianta ze spręzyną stalową. co do swingera opinie są bardzo rózne jednym jego stale obecna i niewyłączalna platforma pasuje innym zupełnie nie pasi charakterystyka działania całego tłumika.

 

2. co do kryterium zmiany to faktycznie masa mogłaby być tu istotna - ale dla osoby której na tym parametrze zależy.

 

3. to że komora negatywna jest mała NIE MA ŻADNEGO WPŁYWU NA TO CZY POWIETRZE CI UCIEKA PRZY POMPOWANIU CZY NIE. była dyskusja na ten temat na forum i przyznałem że się myliłem - powietrze NIE UCIEKA z komory przy demontowaniu koncowki pompki. ucieka za to gdy przykręcasz pompkę znowu i NAPEŁNIASZ układ pompki powietrzem - a pochodzi ono właśnie z wnętrza tłumika - gdy dokręcasz końcówkę to przecieź manometr nagle ożywa - właśnie przez to że dostaje ciśnienie z komory amortyzatora. a że jest go tam mało to i spadek ciśnienia (wykazany na manometrze w stosunku do tego które miałeś) jest duży. schodzenie powietrza z amora byłoby moźliwe tylko wtedy gdybyś miał uszkodzone zawory amorka - a to prawie niemoźliwe. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przy założeniu że "ucieka mi 20psi z SPV w swingerze jestem w błędzie ? :D Chciałem mieć 50 psi w SPV i zawsze pompowałem 70 psi bo przy następnym dokręceniu było znów 50psi i byłem święcie przekonany, że powietrze ucieka przy odkęcaniu pompki. No to już chyba wiem czemu mi tak zawiecha muli :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - ten ssyk co słychać przy odkręcaniu końcówki pompki to powietrze które jest wężyku a nie w komorze amotyzatora. gdyby powietrze uciekało ci z amortyzatora to przecież odpychałoby ci tłok pompki jak pompujesz - a przecież tak nie jest prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. co do kryterium zmiany to faktycznie masa mogłaby być tu istotna - ale dla osoby której na tym parametrze zależy.

 

3. to że komora negatywna jest mała NIE MA ŻADNEGO WPŁYWU NA TO CZY POWIETRZE CI UCIEKA PRZY POMPOWANIU CZY NIE. była dyskusja na ten temat na forum i przyznałem że się myliłem - powietrze NIE UCIEKA z komory przy demontowaniu koncowki pompki. ucieka za to gdy przykręcasz pompkę znowu i NAPEŁNIASZ układ pompki powietrzem - a pochodzi ono właśnie z wnętrza tłumika - gdy dokręcasz końcówkę to przecieź manometr nagle ożywa - właśnie przez to że dostaje ciśnienie z komory amortyzatora. a że jest go tam mało to i spadek ciśnienia (wykazany na manometrze w stosunku do tego które miałeś) jest duży. schodzenie powietrza z amora byłoby moźliwe tylko wtedy gdybyś miał uszkodzone zawory amorka - a to prawie niemoźliwe. :)

 

Podczas gdy pisałem o chęci zmiany miałem na myśli chęć zrzucenia 150 - 200g na damperze. Ale to przyszłościowo bardziej.

Temat o którym wspomniałeś już dawno temu czytałem i w pełni się z nim zgadam. A z tym, że wielkość komory nie wpływa na to czy powietrze ucieka czy nie się nie zgodzę. Wiem, że po podłączeniu pompki ciśnienie spada bo wężyk musi się napełnić, by wyrównać ciśnienie w układzie "wężyk pompki - komora powietrzna".

Tylko zauważ, że wężyk ma stałą objętość. W przypadku gdy komora powietrzna w damperze jest duża (tak jak moja pozytywna) to przy podłączeniu pompki "strata" spowodowana wypełnieniem wężyka będzie tylko drobnym procentem całości (np 5 psi). Natomiast jeśli komora powietrzna jest mała to np wężyk pompki stanowi 1/4 objętości tego układu. W takim wypadku strata ciśnienia będzie znacznie większa (np 30psi). To właśnie dlatego nie jestem w stanie dobrze ustawić ciśnienia w tej komorze. To kolejny powód dla którego wolałbym mieć jeden zaworek a nie dwa :) Ale mimo wszystko jakoś sobie radzę.

 

P.S może lekarstwem na to była by pompka z jak najkrótszym wężykiem.. moja ma stosunkowo długi (18cm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. [...] co do swingera opinie są bardzo rózne jednym jego stale obecna i niewyłączalna platforma pasuje innym zupełnie nie pasi charakterystyka działania całego tłumika. [...]

 

Posiadam Swingera X3 i jest tam 4-ro stopniowy zakres regulacji i jedno ze skrajnych ustawien to wylaczenie platformy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...