kopaczus Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Siemka! Właśnie wyhaczyłem nowy rowerek na lokalne górki. Wahałem się między Moto a Perpem, odpowiednio 160 i 180-200 skoku, ostatecznie padło na Perpa, bo był znacznie tańszy, a potrzebowałem czegoś na już. Oto i on: Brake (Front): Avid Juicy 7, 272 Brake (Rear): Avid Juicy 3, 344 Brake rotors: Shimano 203mm w/bolts, 392 Cables: noname Cassette: Shimano Nexave, 11-34, 434 Chain: Shimano HG-53 Crankset: Truvativ Ruktion, 24/36/PC guard Bottom bracket: Truvativ Howitzer Derlr (Front): Shimano Deore Derlr (Rear): SRAM X-5 medium Frame: Cannondale Perp '08, M, 180-200mm Fork: RockShox Domain 318 Coil, 1.5" steerer Rear Shock: Fox Van R Coil Grips: Cannodale Grind lock-on Handlebar: FSA FR-331-BOS, 40mm rise Headset: FSA Orbit Z, 1.5" Pedals: Cannondale Grind, 696 Seat: Cannondale Freeride, 364 Seatpost: Cannondale C4, 27.2x350, 330 Seatpost clamp: Cannondale 31.8 Shifters : SRAM X-5 triggers Skewers: Thru-20, Thru-12 Stem: Cannondale Holy FR, 1.5" 31.8 Tire (Front): Schwalbe Nobby Nic 2.4, 620 Tire (Rear): Schwalbe Nobby Nic 2.4, 662 Tubes: noname, 334 Wheelset (Front): Formula DC-91 Thru-20, DT Champion 2.0, Sun Singletrack SL, 32 hole, 934 Wheelset (Rear): Formula DC-91 Thru-12, DT Champion 2.0, Sun Singletrack SL, 32 hole, 1360 Total: 18.500g Fotka 1 Fotka 2 Fotka 3 Fotka 4 Nie chciało mi się go rozbierać na części pierwsze więc większości wag nie znam, ale to i tak nieistotne przy ostatecznej wadze Póki co zmieniłem hamulce z Shimano 485 na Juicy 7 tył i Juicy 3 tył, i opony z Maxxis Advantage 2.4 na Nobby Nic 2.4. Założenie jest takie żeby kiedyś tam zejść do pułapu 17kg - zmienię na pewno kasetę na XT, manetki na gripshifty, dętki na sealant, pedały na jakieś platformy ~500g, koła na jakiś secik ~2kg. Rower jest bardzo zgrabny moim zdaniem, nie widać po nim tego skoku 200mm. Jest opcja żeby przestawić na 180mm, ale na razie nie mam takiej potrzeby - dziś zrobiłem na nim parę lokalnych górek żeby dotrzeć hamulce, na wyciągniętym wysoko siodle podjazdy robi te same co Scalpel, choć znacznie wolniej Spodziewałem się jakiegoś ogromnego bujania zawiechy i ogólnego pchania pod górę, a tu miła niespodzianka, jedzie się zupełnie przyzwoicie... a na zjazdach to w ogóle bajka, wystarczy rozsiąść się wygodnie, puścić hamulce i rozkoszować prędkością i wszystkołykającym zawieszeniem Opony NN 2.4 spisują się bardzo dobrze na kamieniach i żwirze, żadnych problemów z przyczepnością, mają wielkie balony i relatywnie niską wagę. Avidy po dotarciu hamują z tarczami 203mm wyśmienicie, zresztą ja ważę 70kg więc nie trzeba wiele żeby taką masę zatrzymać, chyba daruję sobie Avidy Code czy jakieś inne zjazdowe hample. RS Domain ma tylko regulację naprężenia wstępnego i odbicia, damper Fox Van R to też prosty model, tylko pokrętło odbicia jest. Nie jestem specjalistą od zawieszeń, ale zdaje się że dobrze wszystko pracuje, nie dobija, tłumi skutecznie i przewidywalnie. Jak Domain się popsuje to wrzucę jakiegoś Totema - nie chcę dwupółek. Koła są bardzo sztywne, osie 20mm i 12mm robią swoje. Waga trochę za wysoka, ale nie jest tragicznie. Cała reszta osprzętu daje rady Mile widziane komentarze! Pozdrower! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Scalpel przy nim to chuderlak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Piękne widoki... Ta róża mi się podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podnietek Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Fajny funbike. Naprawde niezle sie prezentuje. Juz doswiadczyles wspanialych odglosow z mokrych Avidow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 24 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Dziękówa za komplementy Róża fajna, dostałem do Perpa sticker kit, i przemówiła moja romantyczna dusza ^^ Na razie mam tu słońce więc nic nie piszczy, ale w drugim bajku też mam Avidy i nic nie hałasuje - kwestia klocków? Dziś założyłem kasetę XT, siodło Fizik Pave (szosowe) i łańcuch HG93, na wadze zeszło 200g, teraz Perp waży czyli 18.3kg. Mam tu taki podjazd treningowy który Scalpelem w zeszłym roku pokonywałem najszybciej w 20m20s, dziś ten sam podjazd zrobiłem Perpem w 23m30s - szok! Ale wychodzi na to, że tą bestią da się całkiem sprawnie jechać pod górkę Dodatkowo można na widelcu ustawić kompresję na max, pół obrotu pokrętła i ugina się jakieś 5cm - dobra rzecz. Pogoda fajna, życie jest piękne ^^ Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Ależ Ci zazdroszczę... Musi tam być bajecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 że, tak zapytam co sie stało z scalpelem ? xD a tak jak już Ci mówiłem.. śliczna maszynka.. teraz tylko wrócić do Nas i powtórzyć wypad z maja xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 ostra maszyneria... zdecydowanie nie wygląda na 200 mm, raczej na maszynkę enduro (w sumie mała różnica:P) pięknota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 24 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 że, tak zapytam co sie stało z scalpelem ? xD Stoi w domku w Tychach i tęskni do mnie, a ja do niego... Ale chyba będę składał nowego przez zimę, więc będę musiał staremu obmyśleć jakieś nowe zastosowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 ... rower na szosę ? Pozdrówko kwalifikacyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 24 Lipca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Coś mi znajomo wygląda to jezioro, miałem tam przystanek na obiad podczas wyjazdu W wawie brakuje takich terenów :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
harry-peek Napisano 25 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 Niezle poszedles po bandzie W gory rower z takim skokiem to bajka a ze podjezdza wcale mnie nie dziwi, niemniej waga 18kg robi swoje, dlatego ja z moim staram sie trzymac w granicach 15, zostaje wtedy jeszcze odrobina dynamiki przy przyspieszaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 jezdzilem takim klockiem takze na maratony da rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 No harry, poszedłem po bandzie, fakt - i nie żałuję ^^ To najlepiej zainwestowane 4500pln w moim życiu Teraz tylko muszę się nauczyć tych wszystkich frirajdowych sztuczek typu bunnyhop, wheelie czy tam inne stoppie i w ogóle jeżdżenia bez SPD Do 15kg to raczej nie zejdę, ale coś tam jeszcze pozmieniam żeby było koło 17.5, w pierwszej kolejności pedały i korby. Dziś z kolei założyłem blat 22t zamiast 24t, żeby zrekompensować ubytek dwóch zębów w kasecie. Aaaa i jeszcze dorwałem decal kit, wrzuciłem na wahacz pierdutny napis cannondale - teraz prezentuje się fachowo, jak rower sponsorowany ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 25 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 Jak za taką kasę to bardzo fajny wybór, choć... przyznam że mnie zdziwił Dla mnie osobiście, gdybym się zdecydował kiedyś na cannona, to chyba tylko dla jednej rzeczy - czyli lefty'ego Bo ramka to jak nie patrzeć jednozawias (swoją drogą - jak się spisuje na dziurawych podjazdach?), amorek też "zwyczajnie" dwugoleniowy... Aż zapytam bo nie wiem: jaki maxymalny skok ma lefty??? A tak co do tematu - kilka większych klocków jest na pewno, z tym że właściciele ich nie ujawnili, ale po opisach i postach czasem można się domyślić conieco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
harry-peek Napisano 25 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 Tez kiedys zdecydowalem sie na cannona dla lefty'ego fajny widelec ale 'tylko' 140... A na jednozawiasie bezproblemowo sie podjezdza, przewaga czterozawiasa ujawnia sie glownie na zjazdach (hamowanie go nie usztywnia) i przy ladowaniach. Kopaczus, chetnie sie kiedys na tym 'klocku' przejade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 No pewnie harry, jak tylko się z nim pojawię to się zgadamy Co do Leftyego to wiadomo, jest to wielka zaleta cannonów, ale to nie wszystko co firma ma do zaoferowania. Główki 1.5", pięknie spawane ramy - np. proszę zwrócić uwagę na gussety przy główce ramy na tym obrazku, piękna sprawa. Aktualnie, po wycofaniu Propheta, największy Lefty ma 130mm skoku w modelu Rize. Nie podejrzewam żeby mieli kiedykolwiek zrobić większe niż 160mm, więc wybrałem to co jest. Co do jednozawiasu to wiadomo, jest pewnie tylu przeciwników co zwolenników. Ja tam się w dyskusje nie wdaję, ale mi to zawieszenie pasuje bo jest przede wszystkim bardzo proste - mało łożysk, nie ma co się popsuć. Tłumi fajnie, na gładkich podjazdach nie buja, jak koło wpadnie w dziurę to wiadomo, są straty energii - trudno inaczej przy 200mm skoku. Pedałowanie na stojąco nie jest świetnym pomysłem, jedynie króciutkie sprinty wchodzą w rachubę - rower jest krótki i zwarty, sprintując "wisi" się nad kierownicą. Na zjeździe jest idealnie, to blokowanie hamulców mi nie przeszkadza, a może ja po prostu jestem mało wymagający wobec zawieszeń Tak czy inaczej, rower jest świetny i polecam długoskokowe bajki, tak dla odmiany od superszybkich przecinaków do XC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 30 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Waga sukcesywnie spada Zmieniłem gripy na pianki (wiem wiem, nie pasi do FR) i 100g w dół, tylną tarczę na 160mm (200 skrzywiłem na zjeździe), z adapterem też pewnie koło 100g w dół, rower waży teraz 17.9kg. Następne w kolejce są pedały, widzę na allegro jakieś Dartmoory, dobre to? Ma to ktoś? Bo prawie 300g na nich mogę urwać. Potem gripshifty i sealant i będzie 17.4 jak nic A w ogóle to my tu o zawieszeniach a najważniejszy na zjazdach jest dzwonek! Cholerni turyści! Opcja downhillowa Tutaj mieszkał kiedyś Thorgal Kask sponsorowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
harry-peek Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Obawiam sie, ze 160tke bedziesz grzal na zjazdach.... , sam sie zastanawialem nad takim manewrem w nowym rowerze ale chyba zostawie 180. A na turystow niestety wykazac sie cierpliwoscia Albo smigac po gorach kiedy ich jeszcze albo juz nie ma na szlakach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor07 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Zamiast pedałów dartmoor'a [których waga jest pewnie zaniżona] lepszym rozwiązaniem będą Wellgo http://allegro.pl/item408931468__nowe_plat...wone_fr_dh.html Nie myślałeś o zmianie Domaina na Totema ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Z tych pedałów można wyciągnąć odblaski i będzie lżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Tarcza 160mm już dotarta, faktycznie, nie ma tak brutalnej siły jak 203, pojeżdżę na tym trochę i jak się okaże że jest za mała to chyba faktycznie złotym środkiem będzie 180... Harry, co tam masz nowego, jakiś Titusek? Pochwal się Te Wellgo faktycznie lekkie, cena też odpowiednia. Na razie dostałem do testów Crankbros Acid 1, zobaczymy jak to się sprawdzi. Choć może lepszy byłby taki Mallet z racji wkręcanych pinów... a może jakieś jeszcze inne platformy? Domain na razie zostanie, Totem Solo Air jest w planach na kiedyśtam, waży ~2600 w porównaniu do ~2800 Domaina a pracuje pewnie lepiej. Są jeszcze jakieś inne lekkie jednopółki ze skokiem 180mm? Hmm, tak to jest jak weight weenie zabierze się za rower do FR, zamiast się cieszyć jazdą to szuka dziury w całym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor07 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Weź pod uwagę Time Z... łatwe wypięcie pomaga w krytycznych sytuacjach. Używam ich już jakieś pół roku i spisują się rewelacyjnie. Jedyną wadą jest waga... 540g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruczniak Napisano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2008 Niezly rower. Tarcza 160 moze sie przypalic. Mimo ze przodem pracuje sie mocniej to na dlugim zjezdzie... Siedzenie na szosowe to dobry wybor, jezeli zawiedzie sa firmy (na reszcie) ktore robia SLRo podobne twory na cromo pretach (np funn) i nie wazy to tony i wytrzyma awaryjne ladowanie. Domain nie wiem nie smigalem, wiem ze na pewno szedl bym w 66 lub Totema, paradoksalnie Totem teraz to juz pewniek a nowe 66 czasem warto przed uzyciem poddac serwisowi. Ogolnie to zal dupsko sciska, sam przeprowadzilem sie do plaskiego kraju i pozbylem sie od razu klocka FR(stinky). Dobrze widziec fajna maszynke w fajnej okolicy . Nic tylko zyczyc czasu na docieranie sprzeta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
harry-peek Napisano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2008 Skladanie nowego sprzeta mysle, ze dopiero przez zime, na razie dojezdzam Dr.Jekylla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.